Noniin nyt on rakennettu ensimmäinen ilta tuota 700E 3G:tä.
Maikko on sen verran hyvin selittänyt asioita, että voisin puolestani kertoa mitä lisähavaintoja tein.
Nuppia kootessa lavanpitimien laakerit oli sen verran tiukassa etten alkanut niitä irroittamaan. Päädyin rasvaamaan samalla tavalla, kuin lajitoveri. Samaten lepatusakselin päässä olevat ruuvit oli varsin tiukassa. Kuitenkaan itse lepatusakselia ei oltu rasvattu valmiiksi.
Runkoa kootessa huomasin väkisinkin, että laatu oli korkeampaa kuin taannoin kasaamani 700N:n osat. Näitä ei tarvinnut hioa eikä mitään. Muutekin kun ruuvvasin kasaan tämän, niin kaikki meni jotenkin hieman paremmin paikoilleen. Toleranssit saattaa olla vähän tarkemmat, tai terät leikkaamiseen uudempia, tiedä sitä sitten.
Osa rungon ruuveista oli laadukkaampaa myös kuin aikaisemmat. Tätä on hieman vaikea selittää, niitä sellasia "tavallisia kuusiokoloja", ei niitä litteitä leveäkantaisia.
Hämmästyin linkkien herkkyydestä. Ne oli kuin tehty linkkipalloihinsa. Swashplate ei ole valmiiksi ihan niin "herkkä" pyörimään kuin oli se musta vastaava, varsin hyvä silti.
Tässä rakennussarjassa ei ollut niitä alumiinisia servopidikkeitä. Servopyörät on trendikkään siniset ja materiaali on alumiini.
Ohjeesta voisi mainita että ihan oikeasti kannattaa edetä kuva kerrallaan. Jos pistää moottorin kiinni ennen kuin sen elevator-servon, niin no. Evoluutio on nopea
Ohjekirjanen on jotenkin hieman erilainen. Yksi kuva oli koko rungon niputtamisesta. En jaksa kaivaa 700N:n manuaalia esiin ja katsoa onko sama juttu siinä, mutta tuo yksi kuva tuntui "huonommalta". Kyllä senkin avulla hommasta selviää. Ehkä ne pari muuta välivaihekuvaa olisivat turhia.
Sen mitä osien laadusta ja muusta voi sanoa vielä lisää, niin olen ropeltanut tuon Turbulencen kanssa Hirobo-osien kanssa, ja tämän Align-yksilön laatu on vähintään yhtä korkea. Ja tärkeimpänähän on tietty tämä kasauksessa käytettävä ruuvien pudotusalusta
Liitteenä kuvia rakennuksen edistymisestä kronologisessa järjestyksessä. Tarina jatkuu parin päivän päästä, kun olen seuraavan kerran kotona.