Kannattaa muistaa että ilman pro-softaa ei vbarista saa niitä kohtuullisen reippaita expoja pois. Eli käytännössä se 35 euron lisähinta on maksettava. Logissa näkyy erinäisiä vibrations-ilmoituksia ja satunnaisesti jotain aivan mystistä (esim mini-vbarissa sain "tail sensor missing"-ilmoituksen
). Jos ei becin jännite kyykkäile ja käyttää oikeaa vastaria, niin en kyllä keksi mitä iloa tuosta logista on. Tärinäanalyysista olisi enemmän iloa jos sen saisi ilmasta (joo, saahan sen nytki, mutta aika viritys), tosin Mikadon mankassa ilmeisesti tulee tämä fiitseri.
Jotta ketjun aiheessaki pysytään, niin mulla minissä on mini-vbar. Ja ei se ala toimimaan kunnolla. Tykkää heiluttaa häntää ja Toni sitä koetti säätää, mutta ei se loppunut. Mekaanista vikaa? Voi olla, paketista otettu ja uus vehje. On herkistelty linkkejä, vaihdettu perälapoja ja laakereita. Peräservo peruskuraa, mutta 450pro+brain samalla servolla ja vastaavalla servoliikkeellä toimii ku junan vessa. Allun 700E lentää myös brainilla, suoraan wizardista ulos ja eipä ole tarvinut säätöihin kajota vaikka on ollut 700+ f3c-lapaa ja nyt 690fbl-radixia. Logoon tulee mini-vbar, lennot vielä tekemättä, odotukset tietysti kovat.
Molempia voi säätää, aivan riittävästi. Wizardit kummassakin ajavat asiansa, kyllä niillä asetukset saa laitettua ja kopun lentokuntoon. Softien käytettävyys ja selkeys ei kaksista kummassakaan, korkeintaa tyydyttävää ja nykyisten softien mittapuulla aika surkeaa suoraan sanottuna. Advanced-säätöjen osalta pitää tietää mitä hakee ja tekee, ohjetekstit ei paljo lämmitä, kummassakaan.
Brainin osalta plussaksi laskisin kiinteät liikealueet eli mankalta saatava resoluutio on suurempi mitä vbarissa. Vbarin etuna taas advanced-arvojen helpompi ymmärrettävyys ja säädettävyys, mutta taas bank-asetusten kanssa pystyy vbarin kanssa sohlaamaan ihan kunnolla. Eikä ihan pienin miinus ole että vbarissa pitää valita joko bankit tai perän gaini, sbussista tulis kanavia tuplasti. Tätä sitte kierretään laittamalla bankit idle-kytkimeen ja gainit bankkeihin oikeiksi. Tai ei käytetä vbarin bankkeja. Sitteku homma on hierottu nii eihä tota tarvi niinkää mutta mukavampi brainilla on esim testailla miten eri bankkien asetukset toimivat eri kierroksilla ja etsiä sopivia gaineja idlestä ja bankista riippumatta. Ja vbarin usb ajurin asennus on kyllä melko muinaismuisto. Brainin alkupäässä oli muuten vaan ongelmaa saada yhteys toimimaan, mutta lienee jo historiaa nuo ongelmat.
Luottamus omiin vehkeisiin on kuitenki se kaikkein tärkein ja kovalla uskollaha siirtää jo vuoriakin
Brain tai vbar, kumpikin toimii ja ajaa asiansa. Mutta ei siltikään täydellisiä. Kannattaa ottaa se jossa on vähemmän huonoja puolia omiin tarkoituksiinsa nähden. Ja opetella tuntemaan ja säätämään se.