Kirjoittaja Aihe: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)  (Luettu 13941 kertaa)

pinjan

  • Vieras
Eli tuli hankittua ekaksi kopteriksi Belt CP V2. Olen lueskellut foorumia ja wikiä kovasti, joten sen perusteella uskoisin että tiedän mihin olen ryhtynyt. Simutellut olen (Realflight ja Clearview löytyy) jo muutamia viikkoja ja kopukat pysyvät suht hyvin hanskassa ainakin virtuaalisesti. Tiedän että ei ole välttämättä paras kopteri varsinkaan aloittelijalle, mutta hinta niin houkutteleva että ajattelin kokeilla silti ensin tällä taitojani.

Suunnitelmissa on koko kopterin purku ja säätö wikin mukaan kunhan ensin saapuu kotio. Sitten leijuttelu harjoituksia kunnes valmiuksia lentelemään. Päämääränä olisi oppia pitämään kopukka jotenkin hanskassa, jotta pystyisi tekemään pienimuotoista ilmakuvausta/videointia. Jos Belt tulee tonttiin, niin seuraavaksi lähtee tilaukseen varmaan Rexi. 9ch Turnigyn radiot tuli kanssa tänään tilattua HK:lta kun tulivat heillä varastoon. Niitä tarkoitus käyttää sitten seuraavan kopukan kanssa.

Onkos kellään muuten kokemuksia tuosta Heliguyn Alien Command järjestelmästä joka tulee esim. tässä paketissa mukana : http://www.heliguy.com/Electric-RC-Helicopters/Trex-450/Trex-450-XL-HDE-RTF-Alien-Command/  Vaikuttaisi näin aloittelijan silmään aika mukavalta ominaisuudelta vaikka en näistä vielä mitään ymmärräkkään.
« Viimeksi muokattu: 20 Tammikuu, 2011, 16:54:41 kirjoittanut pinjan »

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #1 : 20 Tammikuu, 2011, 17:37:37 »
Neuvona sanoisin että opettele lentämään ja sitten vasta harkitse autopilotteja. Ei siitä aloittelijalle ole hyötyä lennon opettelussa, ja vaan haittaa alussa säätöjen tekemistä monimutkaistamalla asioita. Jos ilmakuvausta mietit niin semmoiseen ovat helpottavia vehkeitä, jos vaan saa tarpeeksi hyvin säätöihin. Mutta ilmakuvaustakin kannattaa alkaa testailemaan vasta sitten kun koneen saa ilmaan ja kierstelyn jälkeen takasin maahan hajoamatta.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

pinjan

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #2 : 21 Tammikuu, 2011, 22:14:41 »
Joo täytyy palata noihin autopilotteihin sitten myöhemmin jos opin joskus lentämään. Voi käydä niinkin että kun tulee eka torppi niin homma loppuu siihen  ;D

Kopukka muuten tuli jo tänään postissa ja perussäätöjä tehnyt sekä tsekannut ruuvit. Taidanpa jättää purkamisen atomeiksi ekaan torppiin. Lavat tasapainotin sekä tsekkasin lapakulmat sekä servojen asennot suhteessa swashplateen. Lisäksi lapauran katsoin lopuksi ja tuntui olevan kohdallaan. Taidanpa huomenna mennä kokeilemaan neitsytlentoa, toivottavasti menee ok. Harjoitusjalakset alle ja nostoja korkeintaan metrin korkeuteen ajattelin tehdä. Sitten säätöjä sen mukaan miten käyttäytyy.


JCA

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #3 : 22 Tammikuu, 2011, 03:52:15 »
Varovasti ilmaan vaan ja onnea! Tuosta korkeudesta sen verran että metri ja siitä ylöspäin niin on mukavampi leijutella, metri varmaan minimissään.
Roottori kun aiheuttaa erinäisiä pyörteilyitä kopterin alle maan lähellä ollessa, eli ota vaan sillain kunnolla korkeutta :)

Näin ainakin itse olen huomannut.

Rity

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #4 : 22 Tammikuu, 2011, 09:33:55 »
Kyllä vain, ehdottomasti vähän korkeammalle kuin metri niin muuttuu paljon vakaammaksi, tosin siinä metrissä alkaa jo huomata jos gyrossa/perässä säädettävää, eli ei lienee kannata väkisin nostaa ylemmäs vaan yrittä säätää se puoli kuntoon.

Beltti on takapainoinen mikä tekee lennätyksen aloittamisesta vaikeaa, joten kannattaa hoitaa sinne keulaan lisäpainoa. Jos ei muuten niin vedä akku niin pitkälle eteenpäin kun vain saat, tietenkin siten että on vielä tukevasti kiinni. Tasapainon saat katsottua helposti kun nostat kopterin stabbaritangosta etusormien päälle keinumaan (siis tietenkin niin että päälavat osoittaa suoraan eteen ja taakse). Pieni etupaino on varmasti pienempi paha kuin takapaino.

Tervetuloa harrastuksen pariin. Itse innostuin harrastuksena viime talvena aloittamaan belteillä

Etsi lähistöltä kokenut kopteriharrastaja joka jeesaa säädöissä ja muutenkin, säästät varaosakuluissa roimasti :)

Riku

pinjan

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #5 : 22 Tammikuu, 2011, 11:05:11 »
Varovasti ilmaan vaan ja onnea! Tuosta korkeudesta sen verran että metri ja siitä ylöspäin niin on mukavampi leijutella, metri varmaan minimissään.
Roottori kun aiheuttaa erinäisiä pyörteilyitä kopterin alle maan lähellä ollessa, eli ota vaan sillain kunnolla korkeutta :)

Näin ainakin itse olen huomannut.

Otetaan pariin metriin ellei ala käyttäytymään oudosti sitä ennen.


Beltti on takapainoinen mikä tekee lennätyksen aloittamisesta vaikeaa, joten kannattaa hoitaa sinne keulaan lisäpainoa. Jos ei muuten niin vedä akku niin pitkälle eteenpäin kun vain saat, tietenkin siten että on vielä tukevasti kiinni. Tasapainon saat katsottua helposti kun nostat kopterin stabbaritangosta etusormien päälle keinumaan (siis tietenkin niin että päälavat osoittaa suoraan eteen ja taakse). Pieni etupaino on varmasti pienempi paha kuin takapaino.

Kiitos vinkistä !  Akun saa näköjään laittaa niin eteen kuin vain mahdollista että saa tasapainoon. Näyttäisi olevan -5 astetta ulkona ja sataa hieman lunta. Saas nähdä miten lentää.

Etsi lähistöltä kokenut kopteriharrastaja joka jeesaa säädöissä ja muutenkin, säästät varaosakuluissa roimasti :)

Tähän tullaan varmasti jos/kun torppaan tai säädöt ei ala löytymään omin neuvoin wikin kautta. Hauskempi se varmaan on myös porukassa lennättää/harrastaa, yksiksensä puhelu on pidemmän päälle rasittavaa  ;D


pinjan

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #6 : 22 Tammikuu, 2011, 12:09:33 »
Ensilento takana (yhteensä 49 sekuntia) ja tonttiin tuli. Leijutin n. 2 metrissä ja alkoi kaartumaan liikaa keulan suuntaan. Päätin ottaa alas ennemmin kuin alkaa korjailemaan koska korkea lumikasa 10 m päässä nokan suuntaan. Harjoitusjalakset irtosivat kun kone tuli alas. Saldo: Toinen puulapa hieman murtui kärjestä ja peräpuomin siiveke halki. Onneksi uudet varalavat löytyy ja siivekkeen taidan liimata paikalleen. Rahaa siis paloi 11.58 Eur/49 sekuntia  ;D

Mitä tästä kerrasta opin: Ensi kerrralla isommalle alueelle jossa ei korkeita lumikasoja lähellä. Harjoitusjalakset laitetaan niinpäin että nipsut kiinni jalasten alta eikä päältä (hölmö moka). Lisää simulaattoria ennen seuraavaa lentoa ja perussäätöjen tarkistus uudestaan.


Poissa supaman

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #7 : 22 Tammikuu, 2011, 12:23:42 »
Kannattaa varmistaa ne jalakset viellä vaikka nippusiteillä, että eivät irtoa vähän kovemmassa laskussa.
Esky Belt cp V2(arkistoitu)
Align T-Rex 450 PRO FBL Align 3G
Aling T-Rex 600 ESP FBL with BeastX
TT Raptor 50T FBL with BeastX
Hitec Aurora 9

Rity

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #8 : 22 Tammikuu, 2011, 13:19:50 »
No hyvä ettei pahemmin käynyt, yleensä ne mustat muovilinkit napsuu poikki, kuten myös se jonka läpi stabbari menee.

Kun saat koneen jälleen nippuun ja kokeilet leijuttaa niin yritä pitää silmien korkeudella, tai itse pidin vähän alempana, vähän yläviistosta on helpompi hahmottaa missä asennossa vatkain on. Jos kopu on kauempana niin sitten voi olla korkeammallakin, lähellä se korkealla olevan kopun asento on ainakin itselleni vaikea hahmottaa ja tulee helposti "päälle".

Ei muuta kun uutta matoa koukkuun!

49 sek on jo hyvin, oman beltin ensilento kesti 20 sek ;)

pinjan

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #9 : 22 Tammikuu, 2011, 15:40:43 »
Kun saat koneen jälleen nippuun ja kokeilet leijuttaa niin yritä pitää silmien korkeudella, tai itse pidin vähän alempana, vähän yläviistosta on helpompi hahmottaa missä asennossa vatkain on. Jos kopu on kauempana niin sitten voi olla korkeammallakin, lähellä se korkealla olevan kopun asento on ainakin itselleni vaikea hahmottaa ja tulee helposti "päälle".
Jep, kokeilin leijuttaa simussa noin ja tehdä neliöitä perä itseeni päin, hienosti meni. Samalla muistui mieleen että en hyppyyttänyt kopteria ja trimmaillut alkuun, minkä teen jopa simulla jotta lentää paremmin. Taitaa sitä olla vaan niin "täpinöissään" ekalla kerralla että unohtuu ihan oleellisia asioita.

pinjan

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #10 : 23 Tammikuu, 2011, 13:42:48 »
Päivän "lennot" takana, pari minuuttia kerkesi treenata leijuttelua kunnes lapa osui maahan ja meni rikki. Ei näyttäisi olevan muita vaurioita. Nyt täytyy kyllä punnita josko tilaisi HK450 johon siirtäisi BEltin tekniikan koska maksaa saman verran kuin 2 settiä lapoja (27€ + posti). Toinen vaihtoehto tilata sähkölennokki jos haluaa päästä kunnolla lentämään ja unohtaa kopukat kunnes 110% hallinnassa simussa ja varaa ostaa laatupeli.

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Rity

  • Vieras

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #13 : 23 Tammikuu, 2011, 20:51:49 »
käyttökelpoisiksi todettu:

http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=8518

Itsekkin nämä hyväksi joskus totesin, joillain on taas ollut ongelmia... kieroja jne

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

JCA

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #14 : 24 Tammikuu, 2011, 01:05:44 »
Asiaa! Torppi ei ikinä ole kiva, mutta fiilis on varmasti silti hyvä?
Omakin ensilento oli ihan mahtava, jalat ja kädet tärisi niin että meinas kopterikin täristä ilmassa (jota tapahtuu vieläkin, viimeksi syysleirillä kun pistivät F3C koneen puikkoihin).
Se fiilis vaan on ihan mahtava! :D

Oma ensilento, tosin tuossa on jo pari vuotta säännöllisen epäsäännöllistä simuttelua pohjalla:


Eli simulaattori auttaa aika paljon :)

Rity

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #15 : 24 Tammikuu, 2011, 08:13:15 »
aloittamiseen auttaa myös kun on hyvä ja säädöissä oleva kopu, beltti ei ole sitä paketista otettaessa vaikka myyntipuheet niin lupaavat. Huonosti säädetyllä kopulla menee kaikki huomio ja keskittyminen jo siihen että saa kopun pysymään yleensä ilmassa. Mutta beltinkin saa todistetusti säätöihin, kannattaa kahlata kopunettiä läpi.

Eräs kokenutkin lennättäjä fiksasi omaa belttiäni säätöihin pikaisesti (mm. käänsi perälavat oikeinpäin ja sääti nuppia) ja kuitenkin joutui kovasti tekemään töitä pitääkseen kopun ilmassa.

Kannattaa funtsia sitten jossain vaiheessa kun varaosia on mennyt uuden koneen verran että jos hommaisi seuraavaksi hyvän trex-kloonin, esim CopterX tai HK, niiden säätämisestä löytyy kovasti tietotaitoa täältä kopunetistä.

mika a

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #16 : 24 Tammikuu, 2011, 08:51:48 »
Toinen vaihtoehto tilata sähkölennokki jos haluaa päästä kunnolla lentämään ja unohtaa kopukat kunnes 110% hallinnassa simussa ja varaa ostaa laatupeli.

Niin no molempia harrastan. Niin voisin sanoa et se lennokki ei ole sen helpompi. Oikeestaan lennokki on siinä mielessä vaikeampi et se paljon vaikeampi laskeutua EHJÄNÄ eikä nousukaan ole helppo. Niin no riippu titysti vähän lennokista joku pikkunen EPP paali kestää aika koviakin. Mutta sillä kanattaa mennä mikä enemmän kiinnosta tässä vaiheessa. Molemmissa on omat haasteet ja ovat 2 aivan eri lajia. Ja voin sanoa että jos osaat lennättää lennokkia niin et osaa lennättää kopu ja sama toisin päin. Ite olen harrastanu lennokkeja yli 15 vuotta kaiken kaikkiaan, ja kun muutama kuukausi sitten aloitin kopu harrastuksen niin aikalailla lähtöruudusta lähettiin.

Ja sitä simua munkin pakko suositella vaikka ite vihaan simua enkä enään reenaa ollenkaan simulla vaan kaikki uudenkin kokeilu tapahtuu oikeella. Mutta kun aloitin homman niin nöyrästi istuin PC;n ääressä sen aikaa että liike suunnat rupes hahmottuun ja perus lentely rupes luonnaamaan.

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #17 : 24 Tammikuu, 2011, 09:00:06 »
Mie taas väittäisin että kopusta on helppo siirtyä lennokkiin, varsinkin jos osaa jo taivaalla kopterilla lentää. Ainut mikä itseä "jännitti" oli tuo laskeutuminen, joka on huomattavasti haastavampaa tehdä nätisti kuin kopterilla.
Mutta itse lentäminen onnistui "helposti" lennokilla, ei siis puhuta mistään taitolennosta vaan perus lentelystä ja pyörittelystä  ;D
Ensimmäiset lentelyt oli Huhtamäen ravenilla trainerin kautta, nyt omalla extralla  :P
Mukavaa vaihtelua kopteroinin lisäksi tuo extra, se onkin ollut enemmän ilmassa kuin kopterit siitä päivästä jolloin sen sain.
Se vielä että pari kaveria jotka on suoraa aloittanu lennokilla niin "rudderin" käyttö on todella hukassa jos ollenkaan mukana, kopterin jälkeen ainaki tuli aika automaattisesti mukana se kaarroissa..

Aika ot...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

pinjan

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #18 : 25 Tammikuu, 2011, 22:20:18 »
Oma ensilento, tosin tuossa on jo pari vuotta säännöllisen epäsäännöllistä simuttelua pohjalla:
Eli simulaattori auttaa aika paljon :)

Joo, kyl määki simulla väännän, ei ongelmaa. Livenä ei mennyt vaan noin hienosti kun sinulla :-[

aloittamiseen auttaa myös kun on hyvä ja säädöissä oleva kopu, beltti ei ole sitä paketista otettaessa vaikka myyntipuheet niin lupaavat. Huonosti säädetyllä kopulla menee kaikki huomio ja keskittyminen jo siihen että saa kopun pysymään yleensä ilmassa. Mutta beltinkin saa todistetusti säätöihin, kannattaa kahlata kopunettiä läpi.

Eräs kokenutkin lennättäjä fiksasi omaa belttiäni säätöihin pikaisesti (mm. käänsi perälavat oikeinpäin ja sääti nuppia) ja kuitenkin joutui kovasti tekemään töitä pitääkseen kopun ilmassa.

Kannattaa funtsia sitten jossain vaiheessa kun varaosia on mennyt uuden koneen verran että jos hommaisi seuraavaksi hyvän trex-kloonin, esim CopterX tai HK, niiden säätämisestä löytyy kovasti tietotaitoa täältä kopunetistä.

Luulen että juuri säädöistä kyse, joutu korjailemaan turhan paljon lentorataa, ainakin aloittelijasta siltä tuntui. HK kopteri ollut mietinnässä ja lennokki, ei jaksa maksaa euroakaan lisää beltistä, ennemmin uutta kehiin. Kopun koko vielä mietinnässä, emäntä kun sanoi nykyisestä beltistä säälivällä äänellä: voikun se on pieni !   Eli nyt vissiin tarttee saada ISO kopteri/lennokki niin loppuu noi puheet pienistä ;D (käy itsetunnon päälle sellaiset kommentit)

Niin no molempia harrastan. Niin voisin sanoa et se lennokki ei ole sen helpompi. Oikeestaan lennokki on siinä mielessä vaikeampi et se paljon vaikeampi laskeutua EHJÄNÄ eikä nousukaan ole helppo. Niin no riippu titysti vähän lennokista joku pikkunen EPP paali kestää aika koviakin.
Totta varmaan turiset, simunkin perusteella laskeutuminen vei oman aikansa opetella. Luulisin että saa helpommin säätöihin kuin kopukan ?

Mie taas väittäisin että kopusta on helppo siirtyä lennokkiin, varsinkin jos osaa jo taivaalla kopterilla lentää. Ainut mikä itseä "jännitti" oli tuo laskeutuminen, joka on huomattavasti haastavampaa tehdä nätisti kuin kopterilla.
Mutta itse lentäminen onnistui "helposti" lennokilla, ei siis puhuta mistään taitolennosta vaan perus lentelystä ja pyörittelystä  ;D
Ensimmäiset lentelyt oli Huhtamäen ravenilla trainerin kautta, nyt omalla extralla  :P
Mukavaa vaihtelua kopteroinin lisäksi tuo extra, se onkin ollut enemmän ilmassa kuin kopterit siitä päivästä jolloin sen sain.
Se vielä että pari kaveria jotka on suoraa aloittanu lennokilla niin "rudderin" käyttö on todella hukassa jos ollenkaan mukana, kopterin jälkeen ainaki tuli aika automaattisesti mukana se kaarroissa..

Aika ot...

No en osaa kummallakaan lennellä muualla kuin simussa vielä, siksi testattava kaikkea. Luulisin että kumpikin tarjoaa omat kiksinsä ja tarvitsee omat niksinsä. Minkäs kokoinen tuo sinun extra on ?




Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #19 : 26 Tammikuu, 2011, 07:52:00 »
extra on 1.7metrinen 30cc bensa värkki. Ensimmäinen oma lennokki.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

muurtana

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #20 : 09 Helmikuu, 2011, 17:46:21 »
Toinen tuleva torppaaja ilmoittautuu myös

Välineistöä odotellessa :)

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #21 : 09 Helmikuu, 2011, 18:15:07 »
Toinen tuleva torppaaja ilmoittautuu myös

Välineistöä odotellessa :)

Noniin siitä se sit lähtee.
Tie on kivinen ja pitkä ;D ;D ;D

Kai muistit tilata "varaosapaketin" mukaan joita KULUU ;)

Tämmösellä listalla itte lähdin liikkeelle jonka "sain",kun kopterin ostin.

Balancing pole mounting (särkyy lähes aina, huono osa, voi jopa mennä peräputki samalla)
Lavat (aina)
Ring link (lähes aina)
Pääratas (ei aina)
lepatusakseli (aina, mutta helppo oikaista)
vakaajatanko (aina mutta helppo oikaista)
pääakseli (lähes aina, mutta helppo oikaista)
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

muurtana

  • Vieras
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #22 : 09 Helmikuu, 2011, 18:42:31 »
Noniin siitä se sit lähtee.
Tie on kivinen ja pitkä ;D ;D ;D

Kai muistit tilata "varaosapaketin" mukaan joita KULUU ;)

Tämmösellä listalla itte lähdin liikkeelle jonka "sain",kun kopterin ostin.

Balancing pole mounting (särkyy lähes aina, huono osa, voi jopa mennä peräputki samalla)
Lavat (aina)
Ring link (lähes aina)
Pääratas (ei aina)
lepatusakseli (aina, mutta helppo oikaista)
vakaajatanko (aina mutta helppo oikaista)
pääakseli (lähes aina, mutta helppo oikaista)


Huomenna lähtee tilaus liikkeelle ja toistaiseksi teen sen leluja.netistä. Vaikutti hyvältä mestalta :) Varaosia listalla on noin satasen edestä. Aikalailla kaikki paitsi toi ring link mikä pitääkin pistää listalle. Plus ylimääräisen akun niin voi yhellä kertaa torpata parikin kertaa haha :D

Mietityttää vain että kannattaako kovasti hajoavien muoviosien tilalle pistää heti metalliset verrokit. Jos niitä hajoavia osia on paljon. Melko kalliita vaikutti olevan nuo metallipäivitys setit

Ja ainiin, ajattelin erään langan aikaansaamana tilata lepatuskumien tilalle suoraan ne laakerit lentämisen helpottamiseksi niin ei ainakaan voi lepareita syyttää (tai sitten voi  :P)

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #23 : 09 Helmikuu, 2011, 18:46:40 »
Toinen tuleva torppaaja ilmoittautuu myös

Välineistöä odotellessa :)

Noniin siitä se sit lähtee.
Tie on kivinen ja pitkä ;D ;D ;D

Kai muistit tilata "varaosapaketin" mukaan joita KULUU ;)

Tämmösellä listalla itte lähdin liikkeelle jonka "sain",kun kopterin ostin.

Balancing pole mounting (särkyy lähes aina, huono osa, voi jopa mennä peräputki samalla)
Lavat (aina)
Ring link (lähes aina)
Pääratas (ei aina)
lepatusakseli (aina, mutta helppo oikaista)
vakaajatanko (aina mutta helppo oikaista)
pääakseli (lähes aina, mutta helppo oikaista)


Pääakselia ja lepatusakselia en lähtis kyllä oikomaan. Jos se on vähänkään vinossa niin täristää ja se eskyn gyro ei pidä.
Muutenkin pääsääntönä että rikkonaiset osat vaihdetaan, ei korjata. Stabbari tangon voi kyllä vääntää suoraks.

Poissa Ilkka K

  • Tavallinen torppari
  • ***
    • YouTube
Vs: Belt CP V2 tilattu, uusi kopteristi/torppari ilmoittautuu :)
« Vastaus #24 : 25 Helmikuu, 2011, 20:18:18 »
Moikka !

Alotin itekki oikeat kopterit Beltillä, videota on paljolti ja alkaa tästä


Nyt kuitenki odottelen osia/myymistä... tiedä vielä miten tekis, mutta pakko ois taas kohta päästä jollain treenaan :)

Edullisia alu päivityksiä löytyy helibuy.com, jotain 20e koko setti + postit. Kannattaa tilata 2x jos jotain pikku osia hukkuu niin ei voi lainata muovisista kun on eri mittasia jne.
  tauko   päällä    YouTube/AxsFin2
ex: Hornet460, LadyBird, GeniusCP, Lama4F200LM, V120D01, V450D01, TaliH500, Devo 7, F7, 10, F12, DX7

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
21 Vastauksia
8989 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2008, 19:33:35
kirjoittanut juhpal
23 Vastauksia
9729 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Lokakuu, 2008, 14:05:15
kirjoittanut 1m4s0_
131 Vastauksia
90419 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2011, 18:13:18
kirjoittanut Luigi Cravatto
19 Vastauksia
8832 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Marraskuu, 2013, 07:41:46
kirjoittanut pilot4fn
4 Vastauksia
3426 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2014, 11:03:20
kirjoittanut mcsakke