Kirjoittaja Aihe: esky kob akut  (Luettu 4083 kertaa)

TJ1

  • Vieras
esky kob akut
« : 22 Tammikuu, 2011, 19:07:18 »
Oisko kenellekään tietoa uskallanko käyttää 1800 mah akkua tossa juuri ostetussa esky kob vispilässä? vakio-akku on 800 mah. Tai mitä vahinkoa tämä voi aiheuttaa jos yritän tolla lennättää. Kiitoksia vastauksista etukäteen.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: esky kob akut
« Vastaus #1 : 22 Tammikuu, 2011, 19:23:04 »
Mitään vahinkoa et saa aikaan. Tuo 1800mAh ja 800mAh merkitsevät akun kapasiteettia.

Siitä sinun tulle olla varma että akut ovat jännitteeltään samat. En tunne Kob:ia, mutta veikkaan että siinä on 2 tai 3 kennoiset LiPo akut.
2 kennoisen akun jännite on 7,4V ja 8,4V välillä, kun taas 3 kennoisen akun jännite on 11,1V ja 12,6V välillä.

Jos akut ovat saman jännitteen akkuja (2S tai 3S, tuo S merkitsee kennoa), voit huoletta kokeilla. Ainoa ongelma on kasvanut paino -> kopteri ei jaksa nousta
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: esky kob akut
« Vastaus #2 : 22 Tammikuu, 2011, 19:23:55 »
Akun kapasiteetin lisääminen ei tuo mitään muuta kuin painon lisääntymisen ja optimaalisessa tapauksessa mahdollisen lentoajan kasvun.
Katso, että vaihdettavassa akussa on sama jännite....
Mikäli näin on ei voi mennä kauheasti mettään...

Viisaammat kertoo sitte sitä ydinfysiikkaa mihin miusta ei ole. Oon itse oppinut. Oomi ja käämi, savut ulos ... Sitten katsotaan mikä meni pielee..

TJ1

  • Vieras
Vs: esky kob akut
« Vastaus #3 : 22 Tammikuu, 2011, 19:29:58 »
niin vähän muistelinkin fysiikan oppeja että saattaa lentoaika lisääntyä... hyvin se tempas ton ilmaan kyllä ;D . 7.4v oli kuitenkin molemmat. Sattui vaan jäämään toi 1800 akku lentokoneesta joka ensilennon jälkeen ei lentänyt... liekö syynä sitten se puu johon se veretseisauttavan äänen myötä murskautui  >:( . Nyt sitten aattelin ostaa vispilän ja katsoa miten kauan tämä harrastuksen osa-alue kestää. Kiitos vain vastauksista

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: esky kob akut
« Vastaus #4 : 22 Tammikuu, 2011, 19:33:36 »
7.4v oli kuitenkin molemmat.

Elikkä jos 7,4V niin kaksi kennoisesta Li-Po:sta puhutaan mikäli en taas ole syöny sieniä liikaa...
Uskallan väittää että en ole.

Tosin Quarkki ei halunnut lähteä käyntii ku laitoin väärän akun kiinni, tässä tapauksessa piti olla 11,1V mut laitoin 7,4V ...
Ei tehnyt yhteistyötä....
Egen Quarkkia sillo räplättiin...


TJ1

  • Vieras
Vs: esky kob akut
« Vastaus #5 : 22 Tammikuu, 2011, 20:15:57 »
juu siis oli 7.4 molemmat... eli huomenna ensiharjoittelua n kolmen akun verran... sitten kyselen taas lapojen säädöistä ynnä muista särkyneistä osista ;D

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: esky kob akut
« Vastaus #6 : 24 Tammikuu, 2011, 08:45:21 »
Aika hurjat lentoajat voi olla 1800sella  ;D. Ellei sit paino aiheuta sen että ei oo ku muutama minsa lisäaikaa ja moottorit palaa aikasemmin. Eihän sitä 800stakaan akkua jaksa lentää loppuun, ainaki vartti silläkin lentoaikaa.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
Esky HH-Gyro

Aloittaja Dex1 « 1 2 » E-Sky Sähkökopterit

30 Vastauksia
16090 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Heinäkuu, 2009, 16:30:56
kirjoittanut Kallio
37 Vastauksia
17233 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Tammikuu, 2009, 12:25:51
kirjoittanut Juice
33 Vastauksia
12379 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Syyskuu, 2009, 12:35:28
kirjoittanut Mie
Esky Belt CP V2

Aloittaja Toni Heikkinen « 1 2 3 » E-Sky Sähkökopterit

70 Vastauksia
56796 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Toukokuu, 2010, 18:19:05
kirjoittanut B12
10 Vastauksia
10930 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Joulukuu, 2014, 14:21:20
kirjoittanut HJK