Kirjoittaja Aihe: Henseleit TDR - Setupit  (Luettu 167674 kertaa)

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #225 : 10 Elokuu, 2011, 08:53:36 »
Miten suomalaiset Hensut nyt on sitten lopulta sähkötetty?
Onko virrat otettu noparilta vai erilliseltä BECiltä? Vai mihin systeemiin lopulta olette päätyneet?
Ite aattelin ottaa noparilta, mutta onko se tuhoon tuomittu?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #226 : 10 Elokuu, 2011, 09:16:28 »
Miten suomalaiset Hensut nyt on sitten lopulta sähkötetty?
Onko virrat otettu noparilta vai erilliseltä BECiltä? Vai mihin systeemiin lopulta olette päätyneet?
Ite aattelin ottaa noparilta, mutta onko se tuhoon tuomittu?

Mä olen ottanut suoraan noparilta virrat slave kaapelin kanssa ja hyvin on toiminut.
Nupissa BLS451 ja perällä BLS251 Power Jiven bec pitäis ruokkia ihan hyvin noita servoja.
Olet ilmeisesti Power Jiven laittamassa kiinni?

-J
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #227 : 10 Elokuu, 2011, 11:37:40 »
Joo 120 versio tulee.
Okei, mä laitan noparista niinkun ajattelinkin.
Oletteko lueskellut Helifreakista noita rungonvahvistusjuttuja?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #228 : 10 Elokuu, 2011, 12:18:59 »
Joo 120 versio tulee.
Okei, mä laitan noparista niinkun ajattelinkin.
Oletteko lueskellut Helifreakista noita rungonvahvistusjuttuja?

Juu, olen lueskellut ja totta on että tolla scorpparin isolla motilla runko taipuu hieman ja jättää jälkiä moottorin kylkeen kun tilaa on tosi vähän mosan ympärillä.
Omassa motissa on jo pientä viirua ja olen miettiny että pitäiskö ne tukipalat hommata, mut katotaan ny...

Vaikuttais siltä että lämmöntulo on isompi huoli tällä moottorilla kuumilla keleillä, kaks lentoa peräjälkeen niin moottori on n.80C ja nopari n.60C

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #229 : 10 Elokuu, 2011, 12:29:47 »
Onko sulla millainen lisäsiili noparissa, vai onko ollenkaan?
Crocomount sulla ilmeisesti on?
Mitäs jos noparista ottais virran tuulettimelle?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #230 : 10 Elokuu, 2011, 13:44:45 »
Onko sulla millainen lisäsiili noparissa, vai onko ollenkaan?
Crocomount sulla ilmeisesti on?
Mitäs jos noparista ottais virran tuulettimelle?


Mulla on se Crocofence ja noparissa jäähdytyssiili myös.
Täytyis tehdä koppaan jäähdytysreikä niin sais ilman kiertämään paremmin, hensun koppa on aika tiivis ja ilma ei kauheesti pääse kiertämään.

Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #231 : 10 Elokuu, 2011, 17:38:10 »
Runkoon tukia olis täällä:
http://www.heli-innovations.de/?page_id=596

Nuo kokohiilariset landarit olis varmaan myös hienot  ;D
Kysäsin hintoja sieltä.

"Skid Version 1 and 2 without letters 39€ (with TDR +5€ and with your own letters +10€ inkluding Some suggestions and you Select wich One will Be produced)
Chassis stiffeners 24€ and Tail fin 22€

You can Chose also a Set for 80€ (skid V1or V2, stiffeners and tail fin)
Shipping will Be 7€ to Finnland."
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Moderator
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #232 : 10 Elokuu, 2011, 20:59:58 »
Tekiskö joku noista TDR tuning seteistä kimppatilauksen?
Voisin ottaa yhden full setin, matalat jalakset (v2) SJo1 tekstillä ja peräfiniin TDR tekstin.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #233 : 10 Elokuu, 2011, 21:03:29 »
Mä lähtisin kimppaan. Haaveilin ainakin jalaksista ja runkotuesta.

Edit:
Siis matalat jalakset TDR tekstillä ja runkotuet.
Kiitos  ;D
Kuka ottais homman kontolleen?
Mä lähen tästä reissuun ja olen tavoitetavissa vasta ensi viikon maanataina.
« Viimeksi muokattu: 10 Elokuu, 2011, 21:06:37 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Moderator
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #234 : 10 Elokuu, 2011, 21:29:30 »
Tilaisko joku muu nyt vaikka nää. Uik, uik...
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #235 : 24 Elokuu, 2011, 18:45:46 »
Tilasin tämmöset kun ei ollu kalliit:
http://fusuno.com/product_info.php?products_id=15531&osCsid=c6e88c5403a1a260fa9f2afd7a1f4d5f

28.52 Euroa tuli hintaa.
« Viimeksi muokattu: 24 Elokuu, 2011, 18:47:45 kirjoittanut vee73 »
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa JoniP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #236 : 24 Elokuu, 2011, 21:10:35 »
Tossa on ne custom landarit (heli innovationssilta), matalampi versio. Otin sieltä myös ne rungon vahvikkeet. Taustalla vanha kunnon NT.

« Viimeksi muokattu: 24 Elokuu, 2011, 21:14:07 kirjoittanut JoniP »

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #237 : 25 Elokuu, 2011, 08:57:50 »
Aavistuksen verran mielestäni ruma tuo NT :-[

Niin.. nuita runkotukia on tulossa vissiin Hensulta ihan omiakin. Joten älkää nyt niitä vielä välttämättä tilailko.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #238 : 25 Elokuu, 2011, 12:12:45 »
Nyt on pakko esittää kysymys tai parikin :). Miksi on suunniteltu kone, minkä runkoa pitää vahvistella? Ei herätä ainakaan täällä hensukuumetta :D. Onko joku nyt tällä Suomessa lentänyt 3D/taivasajoa nuilla... 16-sivun mittaisen säikeen perusteella luulis olevan?

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa JoniP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #239 : 25 Elokuu, 2011, 12:31:12 »
Tehokkaiden Scorpion moottoreiden kanssa on ilmennyt rungon vääntymistä, jolloin moottori on hieman hankautunut frameen. Suositusten mukaisella setillä ei liene ongelmia ollut. Liitteessä näkyy tuo vahvistuslevy rungon päällä.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #240 : 25 Elokuu, 2011, 12:34:17 »
Nyt on pakko esittää kysymys tai parikin :). Miksi on suunniteltu kone, minkä runkoa pitää vahvistella? Ei herätä ainakaan täällä hensukuumetta :D. Onko joku nyt tällä Suomessa lentänyt 3D/taivasajoa nuilla... 16-sivun mittaisen säikeen perusteella luulis olevan?

R

kyllä se vaan on aika vakuuttava ja omistushalua luova härveli! mutta esim toi j@nin kepakon setupin hinta ei sitte houkuttelekkaan enää yhtään! mä mielummin ostan sillä rahalla auton ku toi vanha painetaan kuutioksi jossain vaiheessa :D

kyllä niitäkin videoita on netti pullollaan missä rekkulalla painetaan perkeleen kovaa! se vaatii hyvät akut ja vahvan moottorin! äänettömyys tulee sitte vinoilla rattailla mitä esim maikko käyttää... eihän siitä kuulu mitään ääntä :D

vaan on tossa hensussa silti "sitä jotain"!  :)

« Viimeksi muokattu: 25 Elokuu, 2011, 12:37:25 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #241 : 25 Elokuu, 2011, 12:35:34 »
Tehokkaiden Scorpion moottoreiden kanssa on ilmennyt rungon vääntymistä, jolloin moottori on hieman hankautunut frameen. Suositusten mukaisella setillä ei liene ongelmia ollut. Liitteessä näkyy tuo vahvistuslevy rungon päällä.

olikohan nyt niin että janillakin oli vähän hankautunu... 13Hp on kuitenkin aika paljon tollaseen runkoon mikä on tehty mahdollisimman kevyeksi ;)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #242 : 25 Elokuu, 2011, 12:37:25 »
Liikkuminen ei ole isoa, mutta mutta kovassa revityksessä näin pääsee käymään, koska moottorilla ei ole paljoa tilaa.
Tuskin tästä monelle ongelmaa muodostuu, mutta samapa tuo tuenta on tehdä. Ei siitä haittaakaan ole.
Ja TDR ainoa kopteri mitä minä todella haluan  ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #243 : 25 Elokuu, 2011, 18:46:06 »
Paljonko J@ni sulla on kiekkoja ja paljonko maksimi kulmat?
Entä mitkä akut ja paljonko on lentoaika?

Liukkaalta näyttää, ajoit varmaan noi ohilennot lämä tiskissä. Lämpenikö/pullistuiko akut tuon lennon jälkeen.

-

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #244 : 25 Elokuu, 2011, 19:40:47 »
Paljonko J@ni sulla on kiekkoja ja paljonko maksimi kulmat?
Entä mitkä akut ja paljonko on lentoaika?

Liukkaalta näyttää, ajoit varmaan noi ohilennot lämä tiskissä. Lämpenikö/pullistuiko akut tuon lennon jälkeen.

-

Mä oon ajellut aika maltillisilla kierroksilla n.1700 / 1900rpm ja kulmia on n.13
Toi mun lentely on nyt ollut tuollaista "mummo ajelua" ja lentoaika on ollut se 4min.
Akut on SLS:n 45C 4000mAh ja ajon jälkeen ne on n.40C lämpöiset, noin 30 syklii takana ja ei ole havaittavissa mitään pullisteluja. 
Hyvin tuntuis toimivan.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #245 : 30 Elokuu, 2011, 15:47:17 »
Jaahants. Apuva!
Mulle tuli tenkkapoo kun TP:n akut tuli. Ei mulla vaan ennen ole 6 kennoset ollu kaksilla Balansointiliittimillä.
Miten mää ny näitä lataan? Johtojakin on enemmän kun laki sallii  :o



Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #246 : 30 Elokuu, 2011, 16:02:47 »
Jaahants. Apuva!
Mulle tuli tenkkapoo kun TP:n akut tuli. Ei mulla vaan ennen ole 6 kennoset ollu kaksilla Balansointiliittimillä.
Miten mää ny näitä lataan? Johtojakin on enemmän kun laki sallii  :o
Inffoa johdoista: https://sites.google.com/site/tjinguytech/charging-how-tos/balance-connectors/

Keskipalstalla sivun loppupuolella on kuva, jossa on kolmen eri liittimen johtojärjestys.

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #247 : 30 Elokuu, 2011, 16:18:50 »
Kiitos. Täytyy tutkia.
Mutta sanokaapas, miten ihmeessä noin yksinkertaisesta asiasta on saatu noin vaikeeta? Siis miksi ihmeessä 2 liitintä kun yksi olis riittänyt?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #248 : 30 Elokuu, 2011, 17:48:50 »
Mutta sanokaapas, miten ihmeessä noin yksinkertaisesta asiasta on saatu noin vaikeeta? Siis miksi ihmeessä 2 liitintä kun yksi olis riittänyt?
Niimpä, yllä mainitun linkin artikkelissakin todetaan asiasta seuraavasti
Lainaus
Thunder Power (TP)
TP is the odd ball. In a way they are efficient because they only use 2 different connectors but this makes them more complicated when you get past 5s.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Xen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #249 : 30 Elokuu, 2011, 18:09:49 »
Mutta sanokaapas, miten ihmeessä noin yksinkertaisesta asiasta on saatu noin vaikeeta? Siis miksi ihmeessä 2 liitintä kun yksi olis riittänyt?
Villi arvaus: aikonaan 5S/10S oli se millä mentiin ja siihen 5S-balanseriliitin on "täydellinen". Perustan arvaukseni vanhempiin huippulatureihin, jotka ovat yleensä 10S (mm. Cellpro 10, Icharger 1010). Nyt sitten "uusi" 6S/12S käytäntö on pahin mahdollinen tuolle TP-liittimelle (3S ja 5S liittimet) kun lähdetty periaatteesta, että liitin on vakio ja johtojen määrä vaihtelee. Onhan siinä etunsa kun kahdella liitinportilla laturissa voi ladata 1-10S akkuja. XH-liitinpatteri on jo melkoinen 6S-laturissa.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
329 Vastauksia
229170 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2014, 17:42:53
kirjoittanut vee73
32 Vastauksia
16155 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2013, 01:52:04
kirjoittanut Picea
6 Vastauksia
3900 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 09:49:15
kirjoittanut KL
105 Vastauksia
54945 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2016, 22:22:32
kirjoittanut TeroS
9 Vastauksia
7746 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2016, 22:47:43
kirjoittanut TeeSCee