Kirjoittaja Aihe: Henseleit TDR - Setupit  (Luettu 169455 kertaa)

Poissa Lauri P

  • Seniori torppari
  • *****
  • #0174
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #300 : 14 Syyskuu, 2011, 00:16:36 »
ja mulla kolmessa kopterissa ja kaikki sopii ihan hyvin.paitsi että seiskasatasessa jää semmonen löysä siihen kopan kärjen päälle,ei ihan 100% oo se istuvuus.
Pitääkö aina olla eniten,paras,isoin ja heti???
-Goblin 500-

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #301 : 14 Syyskuu, 2011, 06:32:58 »
Tuntuu kyllä aika mahdottomalta tuota venyttää paikalleen. On nimittäin niin hentoisen ohutta tuo kori.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #302 : 15 Syyskuu, 2011, 07:02:46 »
No niin. Fusunolta tuli viestiä pariinkin otteeseen:

hi Vesa,

sorry about this, we will check and replace for you with properly fit one.  It must be some defective ones.

JOe



hi Vesa,

i tested it and it fits well.  Let me send you new TDR canopy cover.

Also the landing gear, we are fixing the moulds to have better pressure to eleminate those voids.

Later maybe we send you later?

Or you can wait 2 more weeks we can send you both replacement?

Joe


Vastasin:
Hello Joe.
OK
Well done.
I may as well wait for a few weeks.
Thank you.
Your pictures hood fits nicely. It follows the body edges perfectly.This I did not do so.

Vesa

Niissä heidän lähettämissä kuvissa tosiaan hupun reunat seurasi korin reunoja täydellisesti. Tässä minun hupussa nuo reunan muodotkin meni kuinka sattuu. Vaikka olisikin jollain konstilla hupun saanut venytettyä paikalleen.
No, mutta mikäli sieltä nyt tulee kunnolliset tilalle niin kaikki hyvin. Varsinkin nuo landarit harmitti kovasti. Ei paljon innosta tuommosta laatua laittaa TDR:ään.
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Moderator
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #303 : 15 Syyskuu, 2011, 08:54:00 »
Laminointi epoksillahan nuo jalakset sais korjattua;)
Jos sun ei niitä tarvii laittaa Fusunolle takas, niin laita ne tulee mulle, niin katsotaan josko niistä sais siistit.

-Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #304 : 15 Syyskuu, 2011, 08:56:44 »
Auttaisko se laminoiti noihin reunoihin? Ne kuitenkin on ne pahimmat.
Kyllähän nuo nytkin hätätilassa laittaa koneeseen kiinni, mutta mitenkään edustavat ne ei ole  :-\
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #305 : 23 Syyskuu, 2011, 20:13:19 »
 ;D
 ;D
 ;D
 ;D
Eka lento Hensulla lennetty. Miksei mulla ole ennemmin tällaista ollut.
Oli se ihana lentää, voi pojat!
Erkkilän Villen kanssa laitettiin vehes nippuun ja kaikki sujuin nappiin.
Ensimmäinen lento meni ihan suu auki, vaikka ei kaikkia liikkeitä ja tehoja kopterista irti otettukkaan.
Seuraavaa lentoa odotellessa..

Pari päivää puuhastelua ja sillä se kasaan tuli.
 ;D
 ;D
 ;D
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #306 : 25 Syyskuu, 2011, 08:44:13 »
Mitäs mieltä arvon raati on siitä, jos asentais moottorille tuulettimen ja ottais virran suoraan lentoakun kahdelta kennolta, balanseriliittimestä?
Mulla on tuossa YR:än tuulettimia ja niissä on hirmuinen puhallusvoima.
Kokeilin pienellä akulla pyörittää n.7min. ja akkuun meni virtaa n.50 mAh. Ja saattaa olla että akku ei ihan totaalisen maksimissaan edes ollut kun on pariviikkoo ollut täytenä käyttämättömänä.
Eli ei isosta virrankulutuksesta olis kyse.
Vai pitäiskö laittaa jokin oma microakku tuulettimelle?

Mitäs ajatuksia koko tämä homma herättää?
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #307 : 25 Syyskuu, 2011, 10:21:28 »
Mitäs ajatuksia koko tämä homma herättää?
Kuinka korkeissa lämpötiloissa moottori sitten pihisee, kun lähdit tuollaista harkitsemaan?

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #308 : 25 Syyskuu, 2011, 10:29:05 »
Tuo Scorppari HK4525-520kv kestää 200C helposti, mutta muovirattaat ei sitä kestä. Tosin se varmaan on max. 70-80C lennon jälkeen, koska sitä kuitenkin voi koskettaa. Tuo Crocoshaun on siirtämässä lämpöä pois moottorilta, mutta ongelmana on saada lämpö pois umpinaisen kabiinin sisältä - tämä koskee siis myös säädintä ja akkuja. Reikiä kabiiniin vaan sopivalle kohdalle, mikä tosin lisää ilmanvastusta, mutta eiköhän tuossa nopeudet riitä silti  ;)

- 4D -
« Viimeksi muokattu: 25 Syyskuu, 2011, 10:31:32 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #309 : 25 Syyskuu, 2011, 11:15:20 »
En mitannut lämpöjä mutta juuri ja juuri kestää kättä pitää hetken.
Mulla on hytissä se nacatunneli. Myös se Croco moottoripukki on. Motin ja pukin välissä on piitahna.
Noparissa on hillitön siili ja se ei lämpee juurikaan.
Akku muuten on aivan kylmä lennon jälkeen.
Eli ainoa joka lämpee on tuo kone.
Laitoin nyt tuulettimen kokeeksi ja kokeilen siihen omaa 2S akkua ja katson vaikuttaako se mitään.
Testilento tänään..
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #310 : 25 Syyskuu, 2011, 13:39:16 »
Sitten on myöskin se vaihtoehto, että laittaa Pyro 700-52 mosan, mitä siihen alunperin suositeltiin ja lämpöongelmat on historiaa. Sekin riittää Jan Henseleitin mukaan 95%:lle käyttäjistä :-X

- 4D -

fourdee

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #311 : 25 Syyskuu, 2011, 13:46:37 »
Siihen moottorin vaihtoon en aivan heti lähde  ;D
Pastilli kun tulin juuri TDR:ää lentämästä ja otin Leptonin myös mukaan.
Ensin lensi Hensulla ja siihen jo hieman olen tottunut. Liikeitä ja tehoa piisaa.

Ja sitten vaihdoin Leptoniin ja vetelin sillä rennosti menemään ja aika kovaakin.
No sitten kun sitä siinä kääntelin kovassa vauhdissa ja väärinpäin lentelin niin eihän se sitten totellutkaan niin rivakasti kuin meinasin.
Kynnettyyn peltoon tuli niin että tömähdys kuului. Näyttäis olevan sähköt kunnossa, mutta muuta ei sitten olekkaan. Loppu on totaalista romua.
Tuli harrastuksen realiteeteistä taas muistutus.
Liian rento lentäminnenkään ei ole hyväksi.
Nyt täytyy alkaa miettimään että mitäs sille tekis....

Koitin sitä tuuletinta Hensuun ja se oli niin että puhalsi ensin noparin siilen läpi. En huomannut motin lämmöissä muutosta. Pitää siirtää se lähemmäs.

tvee
Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #312 : 25 Syyskuu, 2011, 13:47:27 »
Sitten on myöskin se vaihtoehto, että laittaa Pyro 700-52 mosan, mitä siihen alunperin suositeltiin ja lämpöongelmat on historiaa. Sekin riittää Jan Henseleitin mukaan 95%:lle käyttäjistä :-X

- 4D -



on muuten sitten ero ku yössä ja päivässä!

nähnyt livenä sekä sampan laitteen jossa pyro ja tikuissa markus että janin laitteen jossa scorpparin LE...
janin laite ei puutunu millään ja pyrolla varustettu näytti liikehtimiskyvyltään lähinnä tolta mun omalta 700E rekkulalta kulahtaneilla akuilla! ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa jukka

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #313 : 25 Syyskuu, 2011, 14:08:57 »
Kyllähän nämä laitteet saa toimimaan tehojensa puolesta varmasti hyvin, mutta haasteena lie löytää se sopivin setuppi. Sellainen, missä ei mikään paikka lämpene liikaa, ja voi ajaa satoja lentoja ilman ongelmia. En oikein usko, että moottori pysyy kauaa aikaa kasassa jos se lämpiää 200 asteiseksi. Harva liima kestää enää sitä lämpöä, ja magneetit on varmaankin liimattu kelloon vai kuinka, en tunne tuon skorpparin rakennetta. Toinen ongelma on se, että magneetit menettää kuumetessaan magneettisuuttaan.

- Jukka
SAB Goblin 380 KSE
SAB Goblin 570 KSE
Hirobo Eagle 3 EP x4
JR forza 450
Futaba 18SZ

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #314 : 25 Syyskuu, 2011, 14:20:11 »
Kyllähän nämä laitteet saa toimimaan tehojensa puolesta varmasti hyvin, mutta haasteena lie löytää se sopivin setuppi. Sellainen, missä ei mikään paikka lämpene liikaa, ja voi ajaa satoja lentoja ilman ongelmia. En oikein usko, että moottori pysyy kauaa aikaa kasassa jos se lämpiää 200 asteiseksi. Harva liima kestää enää sitä lämpöä, ja magneetit on varmaankin liimattu kelloon vai kuinka, en tunne tuon skorpparin rakennetta. Toinen ongelma on se, että magneetit menettää kuumetessaan magneettisuuttaan.

- Jukka

Siis se lämpenee max. noin 70-80 asteeseen ja kaikki paikat kestää myös tuolla monsterimosalla. Lentojen välissä se kuitenkin jäähtyy hyvin  - ei siis ole mitään ongelmaa ainakaan minulla.

Ja totta on Tohtori R, että eroa on selkeästi noiden SetUppien välillä, olen lentänyt nyt molemmilla, tosin lyhyen keikan Sjo1:n TDR:llä, missä oli Pyro ja reilusti Expoa liikkeissä.

- 4D -

Edit: Lensin juuri 6min 30 sek keikan suurimman ajan noin 90% tehoilla taivaalla kovaa, moottorin lämpö oli lennon jälkeen 64 astetta. Voi olla, että leijutettaessa paikoillaan osatehoilla lämmöt nousisi enemmän.
« Viimeksi muokattu: 25 Syyskuu, 2011, 14:47:20 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa JoniP

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #315 : 26 Syyskuu, 2011, 09:30:16 »
Mitäs mieltä arvon raati on siitä, jos asentais moottorille tuulettimen ja ottais virran suoraan lentoakun kahdelta kennolta, balanseriliittimestä?

Scorpion on jo itsessään tehokas tuuletin, pyöriessään se imee ilmaa moottoripukin reikien läpi ja varmaan jonkin verran myös magneettien ja staattoreiden välistä. Ehkäpä olisi tärkeintä tarjota ilmaa kopan sisälle jota Scorpio kierrättää itsensä läpi. Erillinen puhallin vain kierrättää kopan sisällä ilmaa, jota Scoprion oma tuuletus tekee myös. Tosin nykyisillä ulkoilman lämpötiloilla ylikuumenemista tuskin esiintyy.

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #316 : 26 Syyskuu, 2011, 10:07:33 »
Jostain syystä en usko lämpöjen olevan ongelma. Italiassa lensimme umpikoppakoneilla parhaimmillaan 38 asteen lämmössä ja ongelmia ei ollut sen vuoksi. Lentoajasta meillä kun on yli puolet leijuntaa jossa ilma ei vaihdu juurikaan kopan sisällä ja lämmöt korkeammat kuin taivasajossa.

Kontronikin kaveri oli sitä mieltä että moottoreiden magneetit menee noin 150 asteen kohdalla joten yli 100 astetta on jo todella kuumaa. Tuskin siis scorpionin 200 astetta on ihan todellinen  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa 4D

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #317 : 26 Syyskuu, 2011, 10:26:16 »
Tuolta Scorpparin mainoksesta nämä lämpötila-arvot on otettu: http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk45/HK_4525_520/
Epoxille luvataan 180C ja magneeteille 200C - en usko minäkään kestomagnettien kestävän jos lämmöt on jatkuvasti 150C:n paikkeilla. Teollisuudessa servomoottoreiden kanssa toimineena tiedän, että esim. Indramatin moottorit ajetaan alas käyttöjen (=säätimen) toimesta jos magneetin lämpötila ylittää 110C. Kopterissa ei oikeastaan mikään (sähköinen)osa saisi kuumentua niin paljoa, että ei kädellä voi koskettaa. Tässä nyt kuitenkin ollaan rajoilla ja tiettävästi ainakin J@nin kopteri on hyvin kestänyt lentämistä täällä moottorilla ja maailmalla näitä on kymmeniä samalla setupilla. Totta varmaan on, että osa noista kilowateista menee 'harakoille', eli lämmitykseen.

- 4D -

(Ps. pitää itsekin vielä parantaa tulevan ilman sisäänottoa)  
« Viimeksi muokattu: 28 Syyskuu, 2011, 22:19:56 kirjoittanut 4D »
fourdee

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #318 : 26 Syyskuu, 2011, 10:32:06 »
Tuolta Scorpparin mainoksesta nämä lämpötila-arvot on otettu: http://www.scorpionsystem.com/catalog/motors/hk45/HK_4525_520/
Epoxille luvataan 180C ja magneeteille 200C - en usko minäkään kestomagnettien kestävän jos lämmöt on jatkuvasti 150C:n paikkeilla. Teollisuudessa servomoottoreiden kanssa toimineena, tiedän, että mm. Indramatin moottorit ajetaan alas käyttöjen (=säätimen) toimesta jos magneetin lämpötila ylittää 110C. Kopterissa ei oikeastaan mikään (sähköinen)osa saisi kuumentua niin paljoa, että ei kädellä voi koskettaa. Tässä nyt kuitenkin ollaan rajoilla ja tiettävästi ainakin J@nin kopteri on hyvin kestänyt lentämistä täällä moottorilla ja maailmalla näitä on kymmeniä samalla setupilla. Totta varmaan on, että osa noista kilowateista menee 'harakoille', eli lämmitykseen.

- 4D -

(Ps. pitää itsekin vielä parantaa tulevan ilman sisäänottoa)  

se janin mosa tulee kyllä reippaammalla lennolla niin kuumaksi ettei kärsi koskea ollenkaan! kädellähän voi koskea jotain +70C asti jotenkuten... mutta toi kyllä polttaa heti välittömästi jo hipasullakin :D

jotain on kai ir mittarilla lämpöjä kateltukkin mutten ihan varmana pitäis niitä lukemia ku se mosa on siitä päältä on niin kiiltävä...
IR lämpömittareiden akilleenkantapäähän on juurikin kiiltävät pinnat :-\

hyvin tuntuu kuitenkin pelittävän  ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #319 : 26 Syyskuu, 2011, 10:50:32 »
Tosiaan reissussa kun koeponnistettiin lämpöjä niin kyllä moottori oli lennon jälkeen niin kuuma ettei paria sekunttia kauempaa halunnut koskea. Ongelma on että lämpöä tulee lisää kun lento loppuu eli todellista käyttölämpöä ei pysty sanomaan. Magneettien kanssa ongelmia sanoivat tulevan tuon 150 asteen jälkeen mutta en muista kuinka pitkästä lämpöajasta on kyse vai riittääkö piikki siihen. Mutta yli sadan lämmöt on jo niin kovat että en usko niin korkealle nousevat kuitenkaan.

Niin ku 4D sanoi on ilman tunnelointi järkevästi se ratkaisu jolla sitä kopan sisällä olevaa ilmaa saisi vaihtumaan. Muuten siellä kierrätetään vaan kuumaa ilmaa... Jossain koipissa on kopan otsa osaan tehty aukkoa josta etenkin vaakalennossa virtaisi sisälle ilmaan kun alla olevista lentoasennon vuoksi tuskin kovaa imua sisälle on.
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #320 : 26 Syyskuu, 2011, 11:55:33 »
Kyllähän tuo mosa aika paljon lämpenee, mutta en koe sitä vielä mitenkään ongelmalliseksi, parhaillaan olen kesällä saanut 78c lämmön mitattua ir-mittarilla ja käsin kestää kokeilla, mutta ei parii kolmee sekuntia kauempaa.
Nopari on ollut jotain 65C lämmin parhaillaan.
Mulla ei ole kopassa mitään ylimääräisiä ilmareikiä vielä sahailtu mutta ens kesäks sellainen varmasti tulee.
Omasta mielestäni ylimääräiset tuulettimet näillä lämmöilla on vielä ihan turhia.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa vee73

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #321 : 26 Syyskuu, 2011, 14:42:42 »
Mä värkkäsin tämmöisen. Virta tulee omasta 400mAh 2S akusta.
Kokeilu vielä tekemättä. Kommentoida saa..
Toki eihän tätä näillä keleillä tarvi, mutta eihän se haittaakkaan jos paikat on viileänä.







Vain liikaa saattaa olla riittävästi

Poissa Turmoil

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #322 : 26 Syyskuu, 2011, 14:49:40 »
Ihan hyvännäkoisen systeemin sait tehtyä. Eihän tuollaisesta mitään haittaa koskaan ole.

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #323 : 26 Syyskuu, 2011, 14:59:03 »
Paitsi paino ;).
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: Henseleit TDR - Setupit
« Vastaus #324 : 26 Syyskuu, 2011, 16:48:12 »
Hienot puhaltimet, mutta tuli vielä sellainen mahdollisuus mieleen että mikäköhän mahtaa olla ilmavirran suunta tuossakohtaa ilman puhaltimia? Luultavastihan se on lähinnä vaan pyörteinen mutta teoriassahan olisi mahdollista että virtauksella on keskimäärin jokin suunta ja lisätuuletin puhaltaakin vastavirtaan jolloin siitä voisi olla jopa haittaa ilmankierrolle.

Näinniinkun teoriassa. Toisaalta kopterilla lennellään niin monissa eri asennoissa että ilmakin liikkuu varmaan ihan miten sattuu... pirullakos tuollaista mittaa muuten kuin eagletreellä tms. loggaamalla lämpötilaa moottoripukista puhalluksella ja ilman. Riittävillä toistoilla.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
329 Vastauksia
232529 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Huhtikuu, 2014, 17:42:53
kirjoittanut vee73
32 Vastauksia
16322 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2013, 01:52:04
kirjoittanut Picea
6 Vastauksia
3944 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Helmikuu, 2014, 09:49:15
kirjoittanut KL
105 Vastauksia
55481 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Toukokuu, 2016, 22:22:32
kirjoittanut TeroS
9 Vastauksia
7841 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Tammikuu, 2016, 22:47:43
kirjoittanut TeeSCee