6 akullista nyt lennetty Hensulla.
Aluksi laitoimme Villen E:n kanssa suhteellisen rauhalliset säädöt V-Bariin kun ei mulla näin isosta kopusta ole aiempaa kokemusta.
Heti ensimmäisellä lennolla kopteri lensi aivan törkeen hyvin (myös Villen mielestä). Lapaurat ja kaikki kohdallaan ja kaikki tuntui ihanalta.
Ainoastaan perän herkkyyttä on joutunut pienentämään perän ravistuksen takia kovaa lennettessä.
Ilmeisesti siksi että työntötanko tuli servovarren kauimmaiseen suositeltuun reikään.
Jokaisen akullisen jälkeen V-Baria on sitten säädetty äkäisemmäksi omien mieltymyksien mukaan ja nyt säädöt ja lapakulmat (+-15) alkaa olla tapissa
Onneksi kehoituksista huolimatta en ostanut rauhallisempia lapoja. Koska tykkään että pelkkä "ajatus" ohjaamiseen riittää
Nyt on tilauksessa pidemmät 20mm Mikadon servovarret että niitä liikkeitä saadaan vieläkin enemmän ja herkemmäksi.
Luulen että, kunhan olen vielä lisää tuntumaa saanut härveliin, niin tulen kaipaamaan lisää herkkyyttä.
20mm servovarret kuulemma ovat vielä ihan OK ja ne laitetaan sitten paikalleen.
Setuppi siis:
Moot. Skorpion 4525 LE
nop. Kontronik 120
V-bar
Lavat Hensun omat. Ovat ilmeisesti melkein kuin Radixit
Akku TP 65C 4400mAh
Todella tyytyväinen olen ollut TDR:ään. Lentää kuin unelma ja poistuu paikalta kun pyytää.
Saa tehdä tikuilla ihan mitä tahansa mistä vauhdista tahansa ja vain lapojen pauke muuttuu
Moottori ei ole moksiskaan.
Aluksi tämän kokoinen kopteri tuntui järkyttävän isolta, mutta nyt se ei enää niinkään. Ainoastaan nyt viissatku tuntuu mikrokopterilta. Mutta hauska sitäkin on lennättää.
TDR:ää lennettäessä pakkaa unohtumaan sen hinta ja paljonko aikaa sen kasaamiseen on mennyt.
Taivaalla se vaan huutaa lisää sikaaaa..