Kirjoittaja Aihe: 600N  (Luettu 122733 kertaa)

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #150 : 08 Helmikuu, 2011, 15:44:25 »
Käväsinpä juuri hakemassa postista 600NP combon 8) Tuossa vähän hypistelin niin onhan hienon näköisiä osia!
Ensimmäinen aito ALign!
Sellainen asia pisti silmään kun kytkintä pyörittelin akselin päästä niin ihan kuin siinä olisi ollut heittoa 1-2mm! Onko normaalia?
varmaan täristää jos laittaa 17000rpm siihen.
Lavanpitimet on muovia. kestääkö noi?

mukana oli moottori,hehku, vaimennin, regulaattori/hehkutus sydeemi ja vastarin akku!

enää tarvis lavat, 5 servoa, startterin ja polttoainetta. Ei paha
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #151 : 08 Helmikuu, 2011, 17:08:53 »
Lainaus
Sellainen asia pisti silmään kun kytkintä pyörittelin akselin päästä niin ihan kuin siinä olisi ollut heittoa 1-2mm! Onko normaalia?

Normaali heitto kytkimen kengässä on about 0.05mm kun pyörittää moottorin akselilla, mut mistäs kohti ja mitä osaa sä pyörittelit? Siinähän kytkinkellon laakerissa on klappia aika reilusti että jos siitä laakeripukista pittää kiinni niin kyllähän se heiluu. Moottorin puoleisessä päädyssä ei oikeen heittoo voi olla, ellei sitten se palikka mihin kytkinkenkä tulee kiinni oo sorvattu vinoon.

Lainaus
Lavanpitimet on muovia. kestääkö noi?

Kestää ne  :)
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #152 : 08 Helmikuu, 2011, 21:34:07 »
Joo. Olet oikeassa. Rupesin tarkemmin tutkimaan niin tuossa on näkyy lisää irtoavia osia kuten tuo yksuunta laakeri niin siinähän se pääsee vähän lenksumaan..
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #153 : 09 Helmikuu, 2011, 13:43:39 »
Millasia servoja tuohon kannattas katella tänä päivänä? tässä ketjussa aika vanhoja viestejä
Mieluiten semmoset että ei tarttes heti uusia ostaa jos taidot paranee...
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: 600N
« Vastaus #154 : 09 Helmikuu, 2011, 13:56:08 »
Eikö ne alikili DS620 servoja käytä nupissa.

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: 600N
« Vastaus #155 : 09 Helmikuu, 2011, 14:04:33 »
Noissa alikilin comboissa on DS610 servot nupissa.
Ne on kohtuuhintaiset ja ainaskin mulla toiminut oikein hyvin.

Fastlad myy kolmen settinä  http://www.fast-lad.co.uk/store/k10425_ds610_digital_servo-p-8031.html
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #156 : 09 Helmikuu, 2011, 21:35:52 »
juu noi alignin servot on ollu tosi hyviä ainaki hintaan verraten. ite käytän kans ja toimii täydellisesti
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #157 : 09 Helmikuu, 2011, 22:31:11 »
okei. Laita varmaan noi ja perälle ds650 kaasulle sen s3001 Niinkuin Vispilä ehdottikin tuolla eri ketjussa
~200eskoo koko setti. ei paha
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #158 : 10 Helmikuu, 2011, 08:27:35 »
Toinen hyvä vain hieman kalliimpi vaihtoehto kaasulle on s3152, aikalailla muuten sama kuin s3001 mutta digitaalinen.

http://sabe.fi/hobby/index.php?prodid=29775&grpid=3203
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Mick

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #159 : 12 Huhtikuu, 2011, 16:56:45 »
Moro

Oisko kellään tuoreessa muistissa lapakulmakäyrät Norm. lentotilaan? servot on noi ds610 ja radio dx7
Ja Kaasukäyrät norm, st1 ja st2

3 lennolla meni jalakset paskaksi kun kokeilin että nakkaan holdin päälle ilmassa ja laskeudun sit mutta oli kulmat ihan erit hold tilassa niin nakkasi miinus kulmaa aika raakasti..
Trex 600NP, CX 500, Cx 450 pro
Spartan
Phoenix Rc
Spektrum DX7

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
kumpi parempi?
« Vastaus #160 : 03 Elokuu, 2011, 11:54:33 »
Os-55HZ vai Ys56SR
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: kumpi parempi?
« Vastaus #161 : 03 Elokuu, 2011, 12:11:52 »
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #162 : 04 Elokuu, 2011, 23:22:40 »
Moro! Trex600 ja Ys50 murheena. Lähtee käyntiin hyvin ja tyhjäkäynti ok. Kun kierroksia nostaa niin sammuu. Missähän voisi olla vika?

- Lassi
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #163 : 04 Elokuu, 2011, 23:28:32 »
Lainaus
Kun kierroksia nostaa niin sammuu.

Saammuu tukehtumalla -> liian rikkaalla vai sammuu ku veitsellä leikaten -> vois auttaa paineventtiilin tarkistaminen, onko oikein päin tai onko tukossa.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #164 : 05 Elokuu, 2011, 00:25:10 »
Joo se paineventtiili tsekattiin ja oli oikein päin (testattiin vielä toisin päin).  Kun nostaa kierroksia niin välillä pääsee ihan 70-80% throttle ja sippaa ihan ku veitsellä leikaten tosiaan. Yhden kerran se kyllä teki niin, että hiljalleen booas eikä antanu tehoja ja sammu. Ihan kuin ei sais ainetta tarpeeks, mutta miksei sais?
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

Poissa mnentwig

  • Elävä Legenda
  • *****
  • this sentence no verb
Vs: 600N
« Vastaus #165 : 05 Elokuu, 2011, 00:43:01 »
* check that pressure remains in the tank after you shut it down. If not, it's leaking => fix that first.
* temporarily put in a hotter plug (Enya #3 comes to mind)
* You can also try to fly with the glow plug starter on to break in the engine
* the next time you disassemble the engine, rub off all brown soot especially from the side walls of the piston.

Someone who knows the engine will tell you by ear, whether it shuts down because it's too lean (lack of pressure), or because the plug is getting too cold.
« Viimeksi muokattu: 05 Elokuu, 2011, 00:44:41 kirjoittanut mnentwig »

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #166 : 05 Elokuu, 2011, 11:08:43 »
Täytyy tänään tutkia asiaa tarkemmin. 12 kanisteria on ys kestänyt. Vaihdettu kannen tiiviste ja tulppaa vaihdeltu muuten ei mitään ongelmia, tietenkin pientä säätöä riippuen kelistä. Tämä sammuminen on ihan uusi juttu.
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #167 : 05 Elokuu, 2011, 19:19:01 »
Ei tahdo toimia millään. Kaikenlaisia säätöjä kokeiltu, neuloja säätämällä tilanne ei ratkennut. Ja onhan neulaa pitänyt aiemminkin säätää kelien ja polttoaineen mukaan, mutta tällästä ei ole tullut vastaan. Välillä se jo toimi tänään ihan ok, mutta alko tehot tippumaan ja oli pakko laskeutua --> kone oli tosi kuuma kolmen minuutin lennon jälkeen. Ja tosiaan se sammuu yleensä ihan ilman mitään varotuksia. Taitaa olla semmonen juttu, että pitää purkaa se kone.

Polttoaineletkut on oikein ja toimii. Samoin siinä paineventtiilissä ei ole vikaa. Paineilmalla lisäksi puhdistettu röörit.
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Re: 600N
« Vastaus #168 : 05 Elokuu, 2011, 21:26:18 »
Aja fuilia läpi siitä ykssuuntaventtiilistä (rankkaa hetki sitä kautta), se huuhtelee mahdollisesti sinne jämähtäneen öljyn pois ja venttiilit toimii kierroksillakin.
Se venttiilit voi jämähtää muutaman päivän seisonnassakin, eli kannattaa huuhdella.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Re: 600N
« Vastaus #169 : 05 Elokuu, 2011, 22:52:56 »
Aja fuilia läpi siitä ykssuuntaventtiilistä (rankkaa hetki sitä kautta), se huuhtelee mahdollisesti sinne jämähtäneen öljyn pois ja venttiilit toimii kierroksillakin.
Se venttiilit voi jämähtää muutaman päivän seisonnassakin, eli kannattaa huuhdella.
Suosittelen tota Sammyn neuvoa hyvä ja nopea kikka.
« Viimeksi muokattu: 05 Elokuu, 2011, 22:54:37 kirjoittanut Ege »

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #170 : 06 Elokuu, 2011, 12:12:22 »
Joo täytyy suorittaa vielä se toimenpide ja laskea ainetta läpi venttiilistä.

Nyt vaihdettiin fuilin merkkiä, ja oireet pikkuhiljaa väheni. Nyt jo 3 tankillista lennetty ja aivan satunnaisesti välillä "röpsäyttää", mutta niin ettei kierroksetkaan laske. Kertaakaan ei ole sammunut ja kone ei enää kuumene. Fuili jota aiemmin käytettiin kun ongelmat alkoi oli O´donnell 30%. Koko pönikkä oli aivan turvonnut pohjasta. Nyt vaihdettiin Heli Coolpower 30% ja toimii koko ajan paremmin. Olen hieman ymmälläni. Osaako joku sanoa voisiko fuilissa olla jotain mätää? Esim. vanhentunutta tai liian rasvaista ja jumittaa tuota yksisuuntaventtiiiä? Öljyäkään ei enää työnnä samalla tavalla pakarista.
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

Poissa Simo_M

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600N
« Vastaus #171 : 06 Elokuu, 2011, 13:52:28 »
Fuili jota aiemmin käytettiin kun ongelmat alkoi oli O´donnell 30%.
O´donnell Speed Blend ja Ready 2 Run ainakin sisältävät rissaa, eli eivät oikein sovellu helikäyttöön.
Yssi kaipaa pelkkää synteettistä öljyä ja sekin mielellään mahdollisimman notkeaa.

Koko pönikkä oli aivan turvonnut pohjasta.
Kyllähän nuo purkit lämpimässä turpoavat, metanolilla on kuitenkin jonkinlainen hyörynpaine. Pullistuma on oikeastaan merkki tiiviistä kannusta.

YS:n silikoniosat eivät sitten kestä mitään mineraalipohjaisia aineita esim: crc, bräkleen, bensa, diesel, ym. Eli puhdistus ainoastaan fuililla.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: 600N
« Vastaus #172 : 06 Elokuu, 2011, 14:17:06 »
Joo täytyy suorittaa vielä se toimenpide ja laskea ainetta läpi venttiilistä.

Nyt vaihdettiin fuilin merkkiä, ja oireet pikkuhiljaa väheni. Nyt jo 3 tankillista lennetty ja aivan satunnaisesti välillä "röpsäyttää", mutta niin ettei kierroksetkaan laske. Kertaakaan ei ole sammunut ja kone ei enää kuumene. Fuili jota aiemmin käytettiin kun ongelmat alkoi oli O´donnell 30%. Koko pönikkä oli aivan turvonnut pohjasta. Nyt vaihdettiin Heli Coolpower 30% ja toimii koko ajan paremmin. Olen hieman ymmälläni. Osaako joku sanoa voisiko fuilissa olla jotain mätää? Esim. vanhentunutta tai liian rasvaista ja jumittaa tuota yksisuuntaventtiiiä? Öljyäkään ei enää työnnä samalla tavalla pakarista.
No nyt sulla on ainaki hyvää polttoainetta nimittäin toi Coolpower 30 heli.

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #173 : 07 Elokuu, 2011, 00:06:18 »
Kiitos vinkeistä. Kyllä se varmaan tuohon fuiliin ja yksisuuntaventtiiliin jäi. Vielä se välillä röpsäyttää kesken lennon. Siis harvoin. Tiiä mikä siinä sitten on. Pääasia että nyt toimii.
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

Poissa Lassi Luukkonen

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #174 : 16 Elokuu, 2011, 17:38:08 »
Onkohan mitään taulukkoa esim lämpötilan mukaan, minkä verran neulaa kannattaa avata? Kyseessä YS50. Saisi sitten kelin mukaan suurin piirtein kohdalleen.
Gaui 550, Gy401,
Gaui 425 cf, BeastX
DX7 & 8,
Reflex Xtr2
 - Kohti uusia kuusia -

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4625 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2008, 20:16:42
kirjoittanut ropellihattu
2 Vastauksia
5668 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2010, 21:28:00
kirjoittanut mokkis
8 Vastauksia
16816 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2013, 08:42:05
kirjoittanut Matti Häkkinen
6 Vastauksia
3684 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2013, 21:57:37
kirjoittanut Ramppa
8 Vastauksia
5786 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2014, 21:30:21
kirjoittanut Tuomas P.