Kirjoittaja Aihe: 600N  (Luettu 122729 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #75 : 16 Huhtikuu, 2008, 20:08:06 »
Mulla on QUK:n headeri ja niin on aika monella muullakin. Joku jenkki tais tosin sanoa että "headers are for sissies"  :)


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa ropellihattu

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #76 : 16 Huhtikuu, 2008, 20:10:39 »
onko jotain huomioitavaa asennuksessa? Meinaan jotenkin arveluttaa josko tuo oma tankki ihan oikeasti ajaa saman asian...

Ei silti, ei se löpö vaakalentelyssä paljon vaahtoa... ;D
Nada

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #77 : 16 Huhtikuu, 2008, 20:20:47 »
Sen saa asennettua pitkällä pultilla alimmaisen laakeripukin jompaan kumpaan ruuvinreikään, todella jämäkkä asennus tulee ja ei tartte porailla reikiä. Eikä oo vaikeeta.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

TTM

  • Vieras
Vs: 600N
« Vastaus #78 : 20 Huhtikuu, 2008, 08:48:44 »
Laitoin headerin tohon mosan viereen. Saa vähäsen painopistettä eteenpäin, ku muutenkin on takapainoa vielä. Tankin ja pohjarungon väliin ohut kaksipuoliteippi ja nippari vielä ympäri, hyvin pysyy :)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #79 : 02 Elokuu, 2008, 16:34:46 »
Kaikki servot + paljon muuta kamaa on mennyt vaihtoon kun oli niin kämäsen hidas tuntuma, uusi setuppi on nyt siis:


Redline 53
MP5SB
AR7000
ds8717's (8915's)
Solid G + ds8900G
Revmax + s9254
Align2in1

Vielä pitäs päästä eroon Wildcat fuilista, harmi kun kärkkäisellä ei ole 30% Coolpoweria vielä.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #80 : 14 Syyskuu, 2008, 17:08:16 »
Ilta!

Tässä oon mäkin vähän sairastellu tota seppomikaelin mainitsemaa nitro sairautta ja sen parantamiseks vähän katellu 600:sia. Jotenka mistä ootte nua tilannu? Ja millä servoilla sun muilla härveleillä se kannattaa täyttää??? Jos nyt vaikka kuukausien päästä jouluks iskä vähän kukkaron nyörejä löysäis ni laittaisimma tuollaisen tilaukseen. Nyt hän on sitä mieltä että sen pitää olla sähkö, joten tänne vaan syitä miksi sen pitää olla polttis. :)
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #81 : 14 Syyskuu, 2008, 17:38:08 »
600N Pro
s9252's/ s9452's
AR7000
Gy401 + s9254
Align 2in1 + 2s2200mAh
Ys50 + Hatori
Coolpower 20%

Sullivan Dunatron startteri


Nitro pelittää hyvin, jos vaan hyväksyy huonot puolet eli fuilin hinta ja mahdolliset säätöongelmat..  :-\. Melkein suosittelisin mieluummin sähkökonetta, vaivattomampi ja helpompi.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #82 : 15 Syyskuu, 2008, 17:32:27 »
Polttiksella pääsee järkevämmällä hinnalla kiinni isoon koneeseen. 600-luokka on saman hintainen käyttää sekä sähköllä että litkulla, erona se että hommaako käyttövoiman 5 kertaa +200€ akkupaketeissa vai n~30€ gallonoissa.

600N Pro
s9252's/ s9452's
AR7000
Gy401 + s9254
Align 2in1 + 2s2200mAh
Ys50 + Hatori
Coolpower 20%

Sullivan Dunatron startteri
-600N sport riittää, Pro:n keppiveto on kallis torpata.
-S3152 riittää hyvin, sitten kun oikeasti tarvitset paremmat niin näistä on jo rattaat puhki.
-2in1 on tosi hyvä systeemi, erillistä hehkutikkua ei kannata enää hommata jos nyt siirtyy polttiksiin.
-YS50 on hyvä tai OS 50 hyper ja joku pilli, mulla on Raptorin vakiputki. YSsin ja OSsin erot on vähän kun Futaballa ja JR:llä, molemmista saa mehukkaan riidan aikaan. Vertaa muuten YSsin ja OSsin polttoaineletkuasennuksi a.... ;) ;D
-Coolpoweri toimii, Byroni toimii, Wildcat toimii, jopa Rapicon toimii. Ekat gallonat on ihan sama mitä näistä laatukeitoksista sinne syöttää, et kuitenkaan huomaa eroa. Kunhan on Heli-tököttiä ja 20%-30%. Ota se mikä sattuu olemaan sillä hetkellä edullista.

-Halvempikin startteri riittää, mutta pitää varautua kylmällä säällä 10min tahkoamiseen. Dynatron käynnistää laakista. Jos nyt hommaisin startteria uudelleen, ottaisn Dynatronin.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #83 : 15 Syyskuu, 2008, 21:14:17 »
Hyvällä putkella ainakin oma YS tuntuu toimivan ihan hyvin ilman nitroakin,
on halvempi ajella.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa sgtpepper

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #84 : 16 Syyskuu, 2008, 14:44:11 »
Mikä tuo 2in1 on? Ja itsellä käsitys että polttis on tehokkaampi, mutta pystyykä sähköllä lentää kunnon 3d?
Tunsin kerran miehen joka sanoi: ''Maapallo on suuri pallo, jonka sisällä on toinen vielä suurempi pallo.''
''Olipa niin tai näin tai toisinpäin, aina on näetkös jotenkinpäin.''

RC-Kopterit Ry
SIL Protos [Ltg 2100T, AR7000, Align DS510] Minititan E325  [Gy 401] <- Myynnissä!! Spektrum DX7 Phoenix Bantam BC6-10  Nikon D300S http://tvierimaa.kuvat.fi/kuvat/  Honey Bee CP2

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #85 : 16 Syyskuu, 2008, 14:49:33 »
Mikä tuo 2in1 on? Ja itsellä käsitys että polttis on tehokkaampi, mutta pystyykä sähköllä lentää kunnon 3d?
Kyllä niistä samat tehot saa ulos, sähköön vaan palaa enemmän rahaa aloitellessa.

Aling 2in1 on semmonen boxi, joka ottaa sisään liposta 7,4V ja antaa ulos 5v, jonka vastarit ja servot kestää. Tunnetaan myös jänniteregulaattorina tai BECcinä. Lisäks siinä on semmonen nappi, joka kytkee 2v hehkutulpalle muutamaksi sekunniksi. Erittäin kätevä, ei tarvitse käynnistäessä pelata erillisen hehkutikun kanssa.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Arctikdiver

  • Pro torppari
  • ****
  • Jari Salin RC-Kopterit Ry
Vs: 600N
« Vastaus #86 : 16 Syyskuu, 2008, 15:00:51 »
Loppu pelissä taitaa olla käyttökustannuksiltaan samaa luokkaa... Tietysti riippuu lentomääristä.

Nitro vehkeen känssa tulee nuo akut kuitattua niin sanotusti osamaksulla.

Eiköhän tuolla sähköllä pysty ajamaan kaikki temput kuin nitrollakin.

sähkiksen kanssa ei vain tarvi turata sen moottorin säätämisen kanssa, eikä nysvätä koneen puhdistamisessa...

-jari-
Läskillä on aina lämmin
Miehen voi saada Lapista, muttei Lappia voi saada miehestä. -Lordi-

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #87 : 16 Syyskuu, 2008, 16:40:14 »

sähkiksen kanssa ei vain tarvi turata sen moottorin säätämisen kanssa, eikä nysvätä koneen puhdistamisessa...

Ei tarvitse ei, mutta sitten lasketaankin välityksiä, hyötysuhteita ja otetaan käyriä akun purusta.

Polttis ja sähkis on oikeasti samalla viivalla. Käyttöhinta menee samoihin, tehot on samoissa, säätämistä löytyy ihan samalla lailla. Erot on vaan siinä säädetäänkö seosneulaa vai hifistelläänkö akkutekniikan ja välitysten kanssa, sekä käyttövoiman kertaostohinnassa. Valintaan oikeasti vaikuttavia eroja on se, onko aloitusbudjetti iso vai pieni. Polttis on halvempi hankkia, mutta menovettä joutuu ostamaan useammin kuin akkuja. Jos pystyy panostamaan kerralla ison summan sähkikseen ja jättirepulliseen akkuja, niin mikä ettei.

-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #88 : 16 Syyskuu, 2008, 17:47:31 »
Loppu pelissä taitaa olla käyttökustannuksiltaan samaa luokkaa... Tietysti riippuu lentomääristä.

Eiköhän tuolla sähköllä pysty ajamaan kaikki temput kuin nitrollakin.
-jari-

Samat temput voi tehdä juu, mutta jos vertaillaan 50 polttomoottoria ja trex 600E perussetuppia 6 kennolla niin polttis voittaa tehossa selvästi. Voisi sanoa että 600 kone 8 kennolla vastaa 50 kokoista 30% fuililla, riippuen tietenkin moottorin ja säätimen valinnasta ym.. Sähkökoneesta saa rahalla paljon tehokkaamman kuin nykyiset polttikset; hyvällä moottorilla ja 12s lipoilla mutta lentoaikaa yleensä tulee 4-5min joka jää jalkoihin nitro vehkeen 10-11 minuutille.

Vähän vaikea vertailla kumpi on halvempi kun akkuja ja fuileja on eri laatuisia ja hintaisia, uskoisin että yhden lennon hinnan vertailussa sähkökone on aika vahvoilla, 300€ akulla 200 syklin jälkeen yhden lennon hinta 1.5€ + sähkömaksu, 35€ galloonalla fuililla lentää 8-9 lentoa eli 3.5-4.5€ per lento. (8s akku vs. 30% fuili)

Polttis on ns. kompromissi, kohtuu hinnalla kohtuu tehoa.

Hauska nähdä miten tulevaisuudessa, litkun hinta nousee ja akkujen hinta halpenee joten ei varmaan 10-20 vuoden päästä kovin moni aja nitrolla  :).


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #89 : 16 Syyskuu, 2008, 21:21:47 »
Mites akkujen laita kun torppaat, itseä ainakin jurpi jo 450:sen kanssa kun torpatessa meni akku murekkeeksi ja hintaa oli vain 30€.
Mites sitte 300€ akkua muun torpin kustannusten päälle, ainakaan ei itseä houkuta.
Ja lisäksi metsku tulee osaksi vähän niinkuin luontaisena etuna  :P
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #90 : 17 Syyskuu, 2008, 16:33:35 »
Mites akkujen laita kun torppaat, itseä ainakin jurpi jo 450:sen kanssa kun torpatessa meni akku murekkeeksi ja hintaa oli vain 30€.
Mites sitte 300€ akkua muun torpin kustannusten päälle, ainakaan ei itseä houkuta.
MJP
Tämä on yksi sähkökoneiden haitoista, varsinkin kun esim. TRex 600E:ssä se akku on oikein tyrkyllä siinä nokalla. e-Raptoreissa akku on laitettu rungon alle, mutta kyllä se iskua saa sielläkin.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #91 : 17 Syyskuu, 2008, 18:24:20 »
Hyvällä tuurilla kennojen kulmat vaan vähän rytistyy, huonolla tuurilla hajoaa käyttökelvottomaksi.. En tosin tiedä miten paljon haittaa jos on kulmat rytyssä, kemiallisella reaktiollahan se kenno toimii joten onko sillä hirveetä merkitystä minkä muotoinen se kenno on?


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: 600N
« Vastaus #92 : 19 Syyskuu, 2008, 14:50:26 »
Kallistahan se on jos vaikka sähkökopu torpissa syttyy vaikka tuleen, menee koko hoito samalla ja se saattaa kirpasta jonkun verran. Paitsi jos sattuu olemaan joku über vakuutus joka korvaa kaiken.
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #93 : 17 Helmikuu, 2009, 18:32:20 »
Heh! En kyllä haluis et mun metukkakopterikaan syttyis tuleen  ;) Jossain nähny videoita ku kopteri tai lennokki räjähtää ilmassa kappaleiks.

Asiasta toiseen... Onko noilla perus ja pro versioilla muuta eroo kun tuo perän hihnaveto? Tuo 600n olis kyllä mukava hankkia mutta vastassa on aikalailla budjetin pienuus. En tarttis ku kopterin rungon niin loput tarvikkeet ja moottori löytyy jo ennestään. Jonkunverran noilla pro ja perusversiolla kuitenkin hintaeroo on.
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600N
« Vastaus #94 : 17 Helmikuu, 2009, 18:41:52 »
Asiasta toiseen... Onko noilla perus ja pro versioilla muuta eroo kun tuo perän hihnaveto? Tuo 600n olis kyllä mukava hankkia mutta vastassa on aikalailla budjetin pienuus. En tarttis ku kopterin rungon niin loput tarvikkeet ja moottori löytyy jo ennestään. Jonkunverran noilla pro ja perusversiolla kuitenkin hintaeroo on.

Sepä se suurin ero taitaapi olla ja sitten Sportissa on muovicabiini ja Pro:ssa lasikuitua. Lisäksi Pro:ssa on alumiinia peräpuolella enempi. Ja Pro on hiilirungolla kun taas Sportti lasikuidulla..
« Viimeksi muokattu: 17 Helmikuu, 2009, 18:48:08 kirjoittanut JRu »

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #95 : 17 Helmikuu, 2009, 19:54:56 »
Voikos tuota perusversioo sitten myöhemmin upgreidata enemmän pro versiota vastaavaksi? Osat kai sopivat keskenään yhteen?
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600N
« Vastaus #96 : 17 Helmikuu, 2009, 20:25:36 »
Rahalla tuon perusversion saa täysin samaksi kuin Pro.

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #97 : 12 Huhtikuu, 2009, 16:02:09 »
Jees!!! Nyt vihdoin on tuo 600N mullakin! Oon ollu mielissäni ku pikkupoika jouluna siitälähtien kun tuon sain. Kiitokset Trex-storelle nopeasta toimituksesta ja mukavasta palvelusta =) Nyt alkaa olla kopteri kunnossa parin illan kasaus urakan jälkeen. Vielä vaan odottelen mufflerin saapumista ja sitten kopteri oliskin jo lentokunnossa.

Muutama kysymys:
-Mikä mahtaa olla optimaalisin kierrosnopeus roottorille? Mulla ei oo governoria joten mietin et mihin kohtaan käyrän säätäis kierroslukumittarilla. Nupissa muoviset lavanpitimet ja radixin lavat. Eli minkä verran tuollasta uskaltaa vinguttaa niin ettei tarvii pelätä nupin jakaantumista?

-Normaali 3d lentoon maksimi lapakulmat taitaa olla +- 10 astetta?

-onko kellään vinkkejä tai paranus keinoja tuohon 600:sen perusversioon?

Tuo kopteri muuten on oikein elämys kasata kun osat loksahtelee paikalleen melkein itsestän. Todella hienosti suunniteltu kopteri ja rakennussarja. =)
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: 600N
« Vastaus #98 : 12 Huhtikuu, 2009, 16:20:55 »
Mulla,on joku 1750 kierrostta normimoodessa.
Esiksi oli 2200 kyllä moottori huusi aika lailla.

seppomikael

  • Vieras
Vs: 600N
« Vastaus #99 : 12 Huhtikuu, 2009, 16:25:01 »
Joskus on 3D lentoon säädetty 2100 kierrosta.

Leijutteluun ja rauhalliseen taivaslentoon tuo 1750 on varmaankin aika passeli.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4624 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2008, 20:16:42
kirjoittanut ropellihattu
2 Vastauksia
5668 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2010, 21:28:00
kirjoittanut mokkis
8 Vastauksia
16816 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2013, 08:42:05
kirjoittanut Matti Häkkinen
6 Vastauksia
3684 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2013, 21:57:37
kirjoittanut Ramppa
8 Vastauksia
5786 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2014, 21:30:21
kirjoittanut Tuomas P.