Kirjoittaja Aihe: 600N  (Luettu 122746 kertaa)

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #100 : 12 Huhtikuu, 2009, 18:55:14 »
Nuppiin max. 2250rpm ja kulmia voi säätää pienemmilläkin kierroksilla +-12 astetta. Nupista saa ulos +-14. Sun kannattaa tähdätä säätäessä jonnekkin 1800-1900rpm paikkeille.

Lainaus
-onko kellään vinkkejä tai paranus keinoja tuohon 600:sen perusversioon?

Siis sport malli, vai normaali pro (joka on nyt ns. perusversio kun super pro tuli myyntiin)? Pro malliin ei välttämättä tartte päivittää mitään, sporttiin kannattaa harkita torque tubea säädön helppouden takia.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: 600N
« Vastaus #101 : 12 Huhtikuu, 2009, 19:34:34 »
Juu laita normi moodiin vaikka se n.1800 ja idleen noin 2000  ja lapakulmat +-10 riittää mainiosti, otat sitten lisää kulmia kun/jos  siihen on tarvetta..

Lainaus
sporttiin kannattaa harkita torque tubea säädön helppouden takia.
Tuo vaan ei kestä kun pienen perälapojen hipaisun maahan, menee etupäästä rattaat sileäksi,eli jos on tapana "kaivella"
perälavoilla maata noustessa/laskuissa niin kannattaa pysyä remmivedossa!!


Tänään olin omaa 600:sta ulkoiluttamassa hentaalla kun puolentankin jälkeen moottori sammu kesken haskanpidon :o
No, siitä tuli sitten rotaatio harjoitus :-\ Alku säikähdyksestä kun selvis ja sain vielä kerättyä räpellysten jälkeen nuppiin
kierroksia niin sehän onnistu muuten ihan kohtalaisesti mut paikka mihin se laskeutu oli hieman kosteahko!!
Totta kait se laskeutu just isoon lätäkköön joka ei ollut onneksi kovin syvä! ISO KIITOS mnentwig:lle koska loikki salaman nopeasti pakkolasku paikalle ja kahlasi sinne kopterin luokse ja katkaisi sähköt kopterista!!
Onneks oli sen verran matala paikka et ei sähköosat hajonnu, ainoastaan moottori+pakoputki oli täynnä vettä :(
Luultavasti tulppa tuli tiensä päähän?!? Pyörittelin startterilla moottoria ilman tulppaa jonkin aikaa, uus tulppa paikalleen
ja hetken tahkoomisen jälkeen hörähti motti käyntiin :) Puoli tankillista leijuttelin ja muuten vaan tyhjäkäytin et sais vedet pois,
hetken kattelin muitten lentoa ja sit taas tankki täyteen ja varovasti taivaalle.. hyvimpä tuo pienen moottori huuhtelun jälkeen toimi taas, ei tarvinnu ainakaan rotatoida vesilammikkoon :P
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #102 : 12 Huhtikuu, 2009, 20:33:09 »
^ Oliko se se lammikko missä uitettiin jalaksia? Naureskeltiin silloin että jos se tonne menee niin silloin mennään uimaan eikä paljon mietitä veden lämpöä. Pisteet Markukselle toiminnasta.

Poissa Karkkis

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Markku Kärkkäinen RC-Kopterit Ry
Vs: 600N
« Vastaus #103 : 12 Huhtikuu, 2009, 20:49:49 »
^ Oliko se se lammikko missä uitettiin jalaksia? Naureskeltiin silloin että jos se tonne menee niin silloin mennään uimaan eikä paljon mietitä veden lämpöä. Pisteet Markukselle toiminnasta.

Ei onneks ollu se mutakuoppa vaan se siellä keskellä peltoo kehä 2:sen puolella oleva isompi lätäkkö!!
Leijuttelin kopteria niin pitkään lätäkön päällä kun se vaan leiju ja kiroilin mielessäni et tietenkin just veteen :'(
T-Rex 600NSP
T-Rex 600E PRO
T-Rex 250
Spektrum DX7

Paikalla Jussi.

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Sekakäyttäjä (FPV/CP). Vuoden torppari 2013
    • Torppari 2013
Vs: 600N
« Vastaus #104 : 12 Huhtikuu, 2009, 21:59:27 »
Taidatte vähän tykätä tosta mutapainista :) 18 minuuttiia kehäkakkoselta turkuunpäin yle-puhetta kuunnellen ja olisitte nummelassa. Täällä on kuutiokilometri ilmaa ja aivan kuivat tantereet torppailla.

Poissa Iski

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry (Alkuperäinen nro #0013), nyt #0115
Vs: 600N
« Vastaus #105 : 12 Huhtikuu, 2009, 22:08:33 »
Taidatte vähän tykätä tosta mutapainista :) 18 minuuttiia kehäkakkoselta turkuunpäin yle-puhetta kuunnellen ja olisitte nummelassa. Täällä on kuutiokilometri ilmaa ja aivan kuivat tantereet torppailla.

Moikka Keke !

Täytyy pitää tuo paikka muistissa  :)
4x Blade mSR (VAIN yksi toimiva) , T-Rex 450SE V2, T-Rex 600ESP ,2x Spektrum DX7, Phoenix
The taciturn men of Finn fir forests (YK-juttu)

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #106 : 13 Huhtikuu, 2009, 12:38:12 »
Joo mulla on siis tuo sportti. Lähinnä rahatilanteen takia tuon hommasin kun piti vaan päästä taivaalle. Voinhan sit myöhemmin upgreidata ittelleni tuon torque tuben mut ekana hankintalistalla on paremmat perä- ja nuppiservot.kopteri lakaa olemaan 90% valmiina. Harmittaa vaan kun nuo kuomun tarrat on niin tolkuttoman vaikee saada paikalleen rypistämättä. Tuossa kyljessä kun on tuo patti, jonka kupeelle pitäis nuo pitkät tarrat liimata, niin reunoille pakkaa tulemaan ryppyä. Muutenkaan ei kyllä kovin laadukkailta vaikuta nuo tarrat =/ Mut pikkujuttu se on =). Justä tässä säätelin lapakulmia mittarin kanssa. Ei paljoo uskalla tuota aileron/elevator prosenttia  lisätä kun täysillä ja minimi lapakulmilla meinaa linkistö bindata kun kallistaa tikun johonkin nurkkaan.
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #107 : 27 Huhtikuu, 2009, 16:58:21 »
Mitenkäs muuten teen tuon kun hommasin näin jälkikäteen governorin tuohon kopteriin ja mietin et pitääkö tuulettimelle asettaa 1 vai 2 magneettia? Model avionicsin govissa tuli mukana kaks ja tuulettimessa on myös kaks reikää mutta governorin käyttöohjeessa puhutaan vain yhdestä magneetista. Olis hyvä tietää tuo tässä vaiheessa ennen ku ruuvaa motin paikalleen.
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa rahnmat

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #108 : 27 Huhtikuu, 2009, 17:16:15 »
Mul on kyl vain kokemusta sähkökoptereista, mutta maalaisjärjellä, ja varsinkin kun ohjeessa sanotaan vain yksi, niin laittaisin myös sen yhden. Ellei govista saa säädetty että onko yksi tai kaksi magneettia...Pahimmassa tapauksessa kuvernööri luulee että moottori pyörii kaksi kertaa liian nopeasti.
T-rex 450>DX7>Nurkat täynnä lentävää rojua>Äite ei tykkää :D

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #109 : 27 Huhtikuu, 2009, 17:56:29 »
Tai no ehkä se pahin tapaus tulis siitä et jos governori olettaa että on käytössä 2 magneettia niin silloin se pyrkii pyörittämään roottoria tuplasti nopeemmin =/ Mut taidan ainaki ensin jättää tuon toisen magneetin laittamatta. Ai niin ja haittaako muuten jos tuulettimelle tulee yks magneetti ja se tulee vähän epätasapainoseks. Pitäiskö toiseen tuulettimen koloon laittaa vastapainoo?
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #110 : 27 Huhtikuu, 2009, 18:01:39 »
Kyllä pitää molemmat magneetit laittaa, että pysyy tasapainoisena. Magneetit laitetaan niin että niissä on napaisuudet eri perin. Toinen vaihtoehto on magneetin vastapaino. Napaisuuden voit testata govin sensorilla. Se lukee vain toisen...

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600N
« Vastaus #111 : 27 Huhtikuu, 2009, 20:14:15 »
Kyllä pitää molemmat magneetit laittaa, että pysyy tasapainoisena. Magneetit laitetaan niin että niissä on napaisuudet eri perin. Toinen vaihtoehto on magneetin vastapaino. Napaisuuden voit testata govin sensorilla. Se lukee vain toisen...

Mulla oli Raptorissa vain yksi magneetti eikä haitannut millään lailla menoa.. tai en minä ainakaan huomannut
« Viimeksi muokattu: 27 Huhtikuu, 2009, 20:24:05 kirjoittanut JRu »

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #112 : 27 Huhtikuu, 2009, 22:21:04 »
Tai no ehkä se pahin tapaus tulis siitä et jos governori olettaa että on käytössä 2 magneettia niin silloin se pyrkii pyörittämään roottoria tuplasti nopeemmin =/
Kakstaheille yksi magneetti, magneetti ja vastapaino tai magneetit eripäin, kuitenkin niin että govi haistaa vain yhden magneetin. Hidaskierroksisille nelitahdeille voi käyttää kahta magneettia (samoinpäin olevaa...) että päästään govin toiminta-alueelle. Näin ainakin neuvoi RevMaxin ohje. Tuskin se govi käskyttäisi moottoria jos huomaisi siellä olevan kahden magneetin takia 34800rpm (2x17000rpm, nupissa tällöin 2000rpm...) kun taitaa govin äly loppua 22000 jälkeen... luultavasti löisi hanskat tiskiin.
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa masu

  • Wikiadmin
  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #113 : 27 Huhtikuu, 2009, 22:26:44 »
Kyllä pitää molemmat magneetit laittaa, että pysyy tasapainoisena. Magneetit laitetaan niin että niissä on napaisuudet eri perin. Toinen vaihtoehto on magneetin vastapaino. Napaisuuden voit testata govin sensorilla. Se lukee vain toisen...

Mulla oli Raptorissa vain yksi magneetti eikä haitannut millään lailla menoa.. tai en minä ainakaan huomannut
Tuosta nyt seuraisi tuulettimen ja sitä kautta tuossa kopterissa koko kytkinasetelman epätasapainoa, niin se näkyisi teoriassa vain lisääntyneenä tärinänä. Mene ja tiedä... minä laittaisin varmuuden vuoksi ne kaksi.

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #114 : 28 Huhtikuu, 2009, 14:59:38 »
Juu laitoin nuo kaksi ja toisen väärinpäin. Saa nähdä miten tuon osaa vielä kalibroida kun on eka kerta kun polttiksen governorin kanssa pelaan  :-\
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: 600N
« Vastaus #115 : 05 Kesäkuu, 2009, 14:30:51 »
Onko kellään ollut ongelmia TT-perän kiinnipysymisen kanssa? Multa irtos ja tippui koko perä peräputkesta kesken lennon. oli kyllä tiukasti kiinni, ei saanut putkea enää edes väkivalloin työnnettyä takaisin löysäämättä ruuvia.

Poissa Trnquill

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #116 : 05 Kesäkuu, 2009, 15:57:15 »
Onko kellään ollut ongelmia TT-perän kiinnipysymisen kanssa? Multa irtos ja tippui koko perä peräputkesta kesken lennon. oli kyllä tiukasti kiinni, ei saanut putkea enää edes väkivalloin työnnettyä takaisin löysäämättä ruuvia.

TT-vehkeissä on ehdottoman tärkeää lukita puomi ylimääräisellä ruuvilla paikoilleen. Eli tail blockin ja putken seinämän läpi lyhyt ruuvi, joka pitää putken paikoillaan.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #117 : 05 Kesäkuu, 2009, 16:22:58 »
Hyvin pysyy peräboxi paikoillaan yhdellä ruuvillakin jos ei tee simopiroja, ei ole lennossa löystynyt kertaakaan. Varmempi tietenkin on kahdella ruuvilla, mutta silloin joutuu poraamaan 600N:nän peräboxiin uuden reiän.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Einari Lindberg

  • Vieras
Vs: 600N
« Vastaus #118 : 05 Kesäkuu, 2009, 20:32:08 »
Elikkä ootte tehneet kierteet peräboksiin?

Poissa JRu

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600N
« Vastaus #119 : 06 Kesäkuu, 2009, 11:11:02 »
En ole minä ainakaan tehnyt kierteitä ja on pysynyt ilman ongelmaa.

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #120 : 29 Kesäkuu, 2009, 20:54:19 »
Missäs kohtaan ootte muuten pitäny perän työntötankoo servon hornissa? Mulla on käytössä alignin DS620 servo, Radixin perälavat, spartanin DS760 ja servon mukana tuleva pyöreä horni. Meinaa usko loppua kesken kun oon pienentäny gainia jo 28 prosenttiin ja silti vielä perä meinaa vipattaa? Pitäiskö hommata toinen horni ja laittaa työntötanko lähemmmäks servon akselia vai pienentää gainia jo ennestään pienemmälle? Normilennossa perä pysyy hyvin paikallaan mutta jos kierrokset vähänkin nousee niin että govi ei ehdi pienentää kaasua ajoissa ja kierrokset vähän nousee niin perä saattaa hetkellisesti tehdä tosi rajuakin vipatusta puolelta toiselle.
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 600N
« Vastaus #121 : 29 Kesäkuu, 2009, 21:35:58 »
Mulla on JR 770 + G8900 yhistelmällä tönäri niin lähellä pääratasta kun voi olla osumatta... Gainit on jotain 20-30% ja pitää hyvin. Linkkiä vaan servon keskustaa kohti vielä ja koita jos auttas..
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa mokkis

  • Pro torppari
  • ****
Vs: 600N
« Vastaus #122 : 29 Kesäkuu, 2009, 23:18:03 »
Mulla taas linkki suunnilleen 10mm päässä servon keskustasta ja gainit Solid G:ssä 60-70%.
Ja toimii.
Trex 600 N
Trex 500 Esp
Trex 500 FBL

7C 2.4gigaa

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: 600N
« Vastaus #123 : 29 Kesäkuu, 2009, 23:20:29 »
Setupista riippuu millä linkin etäisyydellä keskustasta toimii hyvin. Spartan + bls251 toimii hyvin tuon Alignin ison servopyörän kanssa, mutta voi olla homma on ihan toinen tuon ds620 servon kanssa. Hommaa siihen lyhyempi armi ja koeta.


-op-
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Tuomas Syrjäniemi

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 600N
« Vastaus #124 : 30 Kesäkuu, 2009, 00:22:24 »
offtopiccia mut sopiikos noihin alignin servoihin futten hornit? niitä löytyis iteltä läjäpäin.
Trex 250 dfc pro
Walkera 4#3B
Futaba 10C

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
4626 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2008, 20:16:42
kirjoittanut ropellihattu
2 Vastauksia
5668 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Huhtikuu, 2010, 21:28:00
kirjoittanut mokkis
8 Vastauksia
16816 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Maaliskuu, 2013, 08:42:05
kirjoittanut Matti Häkkinen
6 Vastauksia
3684 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Elokuu, 2013, 21:57:37
kirjoittanut Ramppa
8 Vastauksia
5799 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Syyskuu, 2014, 21:30:21
kirjoittanut Tuomas P.