tässä kun tota 700E rekkulaa oon laittanu ja mun piti jatkaa noparin piuhoja oon miettiny asiaa ja tuli vähän laskeskeltuakin...
kopioin tähän nyt oman yksityisviestini jonka laitoin yhdelle joka epäili että johdot on turhan paksuja!
"noi virrankestothan on viitteellisiä noissa johtimissa aina
eli esim lentokoneissa joissa painonsäästö on valttia ja jännitettä saa vähän matkalle jäädäkkin on tahallaan sen verran ohuet johdot että hiukan menee lämmöksi mutta riittää just ja just... kun taas esim talosähköissä ei haluta mitään lämmitysvastuksia seinien sisään ja letkut mitotetaan niin että niissä ei tule häviöitä
http://www.pinsandsockets.nl/awg%20info/awg%20info.htmleli esim awg8 metrin pätkäästä ajetaan 100A läpi...
meterin pätkän vastus on 0,0022ohmia eli U=R*I ->0,22V jännitehäviötä
teho saadaan kertomalla jännitehäviö virralla eli P=U*I -> 22W eli noin puolet normaalista
auton penkinlämmittimen tehosta
kyllä käryää muuten hyvin!
virrat nyt ei ole kokoajan 100A ja jos sama laskutoimitus saman mittaselle karvalle tehdään 50A mukaan on tulos 5.5W joka tarkoittaa että johto on luultavasti noin käden lämpöinen
eli ilmailu standardeja näissäkin aparaateissa sovelletaan ja siinä turvallisen rajamailla mennään
noiden isojen virtojen takia on myös tärkeää että liittimet tekee hyvän kontaktin koska 100A virralla jos liittimessä on se 0,0022ohmia joka on muuten ihan vitun vähän eikä ihan halvalla mittarilla edes mitattavissa tulee se 22w siihen muoviseen liittimeen ja senhän tietää mitä siinä käy!
oikeastaan ei olis pitäny edes laskea näitä ku nyt rupes pelottamaan
-T"
jokainen voi tosta sitte ite päätellä ku laittaa niitä notkeempia letkuja sinne kopteriin!
omaan 700Ehen tulee kiinasta paraikaa awg8 johtoa ja nykynen väliaikais setuppi missä on 2xawg12 rinnakkain saa väistyä koska se on (vaan) awg9 vastaava
tosin noissa 25-50c nanotecheissä on vaan awg10 letkut mutta uskallanpa kuvitella että 45-90c akuissa on sitte kasia