Kirjoittaja Aihe: Phoenix ja realismi?  (Luettu 6645 kertaa)

Poissa Iceheart

  • Pro torppari
  • ****
  • Rc-Kopterit Ry #0189
Phoenix ja realismi?
« : 27 Helmikuu, 2011, 08:23:00 »
Siis kuten topic sanoo ... Jos otetaan sekä Belt V2 ja esim. rexin 450 pro rinnakkain, molemmista väännetään asetuksista setup tonne about 90% ni onko todellisuudessa ero noin helvatin iso? Beltti menee melkein minne huvittaa ja rekkula lähinnä venaa et mitä kuski nyt oikee meinaa?

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #1 : 27 Helmikuu, 2011, 10:10:02 »
Oma kokemus noiden välillä on kyllä saman tyylinen luonnostakin.. vakio eka version beltti ja v2 rexä.. Kaikki reksät on tosin aika samanlaisia. Rexä huomattavasti vakaampi ja tottelevaisempi.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #2 : 02 Elokuu, 2011, 09:46:54 »
onko autorotation näin helppoa oikeassa elämässä kuin phoenix antaa ymmärtää
vai mitä mieltä olette?
oon simuttanut 25h ja nykyisin menee inverted autorotation ja inverted blade stop autorotation
2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa B12

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #3 : 02 Elokuu, 2011, 10:01:33 »
Beltti on Reflexissä lähes lentokelvoton rempula, joka menee ihan minne lystää. Luonnossa se ei ihan noin surkea ole.
HK450 GT
FMT 500 Trex upgrade *SOLD*
FlySky ER9X V1
Turnigy ER9X V2 "Two radios are no comparison. Turnigy 9X is an advanced computer radio while Spektrum DX6 is a beginner's radio" @RcGroups :)
 "It's total crap. Do yourself a favor and just buy premium electronics."@helifreak Hifistellä: Optimoida tai varustaa jokin systeemi tai laite yli reaalisen tarpeen, yleensä aikaa tai rahaa tarpeettomasti kuluttaen. (Urbaani Sanakirja)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #4 : 02 Elokuu, 2011, 15:02:33 »
onko autorotation näin helppoa oikeassa elämässä kuin phoenix antaa ymmärtää
vai mitä mieltä olette?
oon simuttanut 25h ja nykyisin menee inverted autorotation ja inverted blade stop autorotation

Phoenixissa autorotaatiot on tehty aivan liian helpoiksi, esim MCPX:llä pystyy tekemään auton siinä mutta oikeastihan se on mahdotonta, ja inertiaa on paljon enemään kuin oikeasti, siis pikkukopuissa, eli ei ole niin helppoa kuin phoenixissa

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #5 : 18 Elokuu, 2011, 15:27:41 »
Eipä löydy Trex 450 Sporttia tuolta, mutta onko tämä 450 Pro tarpeeksi lähellä vai identtinen? Mikä olisi realistisin säätö tälle kopterille että vastaa 450 Sporttia? Ei huvittaisi opetella liian helpolla vaan mieluummin vaikka vähän vaikeemmalla tms.

(Eilen sain ensimmäisen kopterini 450 Sportin ja Phoenix simun ym!  ;D)

Ei vaikuta ylivoimasen vaikeelta, mutta tuo on vielä vaikea homma kun pitää saada pysymään kopteri paikallaan ettei lähde seilaan sivuille, liikkeen korjaaminen tuottaa vielä ongelmia..  :)

Poissa krpk67

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • T-REX 500 ESP
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #6 : 18 Elokuu, 2011, 15:52:47 »
Ei vaikuta ylivoimasen vaikeelta, mutta tuo on vielä vaikea homma kun pitää saada pysymään kopteri paikallaan ettei lähde seilaan sivuille, liikkeen korjaaminen tuottaa vielä ongelmia..  :)
Lisää tuuli mukaan kuvioihin, niin tulee haastetta vähän lisää
T-REX 500 ESP - T-REX 450 PRO - Blade 130X - DX7 - Phoenix

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #7 : 18 Elokuu, 2011, 15:59:41 »
Lisää tuuli mukaan kuvioihin, niin tulee haastetta vähän lisää

ehdottomasti kannattaa alun jälkeen laittaa aina vähintään 2 metriä sekunnissa tuulta, mielellään vähän enemmän.

Ja jos on päivitetty versio (aka 3.0) niin se prosenttiluku on vakiona siellä 50% niin sen nostaminen johonki 80 paikkeille tuo realistisuutta, riippuen tietenkin porukoiden tikkutuntumasta eli miten paljon expoa sun muuta.

Joku 450 omistaja voisi kertoa jonkun "heittoluvun" tuosta %-arvosta, mikä olisi lähinnä vakiokonetta.

#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #8 : 18 Elokuu, 2011, 16:10:54 »
ehdottomasti kannattaa alun jälkeen laittaa aina vähintään 2 metriä sekunnissa tuulta, mielellään vähän enemmän.

Ja jos on päivitetty versio (aka 3.0) niin se prosenttiluku on vakiona siellä 50% niin sen nostaminen johonki 80 paikkeille tuo realistisuutta, riippuen tietenkin porukoiden tikkutuntumasta eli miten paljon expoa sun muuta.

Joku 450 omistaja voisi kertoa jonkun "heittoluvun" tuosta %-arvosta, mikä olisi lähinnä vakiokonetta.



parempi, että kysyn ja varmistun: tuo realismi systeemi on siis tämä simulation speed?

Vaikuttaa nuo trimmit ym simussa jos meinaa puoltaa toiselle puolelle aina?
« Viimeksi muokattu: 18 Elokuu, 2011, 16:13:20 kirjoittanut Zenda »

Poissa Falconi

  • se irkkihemmo
  • Seniori torppari
  • *****
  • Korsee äpterit
    • Kuvasivut
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #9 : 18 Elokuu, 2011, 16:40:20 »
parempi, että kysyn ja varmistun: tuo realismi systeemi on siis tämä simulation speed?

Vaikuttaa nuo trimmit ym simussa jos meinaa puoltaa toiselle puolelle aina?

Ei ole simulation speed se mitä tarkoitan vaan tuo physical, tämä siis jos on editissä detailed moodi päällä. Ja jos on käytössä yksinkertaistettu edit tila niin siinä on sellanen ympyrä jossa toi 50% on. Ja lukeeki beginner, intermediate, advanced.

Tuonne siis pääsee model -> edit. Ja vain phoenix 3.0 versiossa.

Vaikuttaa trimmit kuten normaalistikkin. Kopteri pyrkii aina kallistumaan peräroottorin ansiosta, joten jos trimmaat voi itse lennossa tulla ongelmia ehkä.
#kopterit.net@IRCnet
|X5|
Whiskey Tango Foxtrot

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #10 : 18 Elokuu, 2011, 17:01:38 »
Ei ole simulation speed se mitä tarkoitan vaan tuo physical, tämä siis jos on editissä detailed moodi päällä. Ja jos on käytössä yksinkertaistettu edit tila niin siinä on sellanen ympyrä jossa toi 50% on. Ja lukeeki beginner, intermediate, advanced.

Tuonne siis pääsee model -> edit. Ja vain phoenix 3.0 versiossa.

Vaikuttaa trimmit kuten normaalistikkin. Kopteri pyrkii aina kallistumaan peräroottorin ansiosta, joten jos trimmaat voi itse lennossa tulla ongelmia ehkä.

Löyty, kiitos! Laitoin tälle simulle oman profiilin ohjaimeen (Spektrum DX6i) joten ei pitäs vaikuttaa näitten säätöjen tuohon oman kopun säätöihin jotka on valmiiksi laitettu.
Vähän hakusessa nämä trimmit ym..

Rity

  • Vieras
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #11 : 18 Elokuu, 2011, 18:08:32 »
Laitoin tälle simulle oman profiilin ohjaimeen (Spektrum DX6i) joten ei pitäs vaikuttaa näitten säätöjen tuohon oman kopun säätöihin jotka on valmiiksi laitettu.

hyvä, juuri näin pitääkin tehdä :)

Poissa Zenda

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: Phoenix ja realismi?
« Vastaus #12 : 18 Elokuu, 2011, 18:33:23 »
hyvä, juuri näin pitääkin tehdä :)

Turhaan stressasin ym, ei tää ole niin ihan niin vaikiaa kuin luulin, paitti tämä kopun hyppysissä pysyminen on suht vaikeeta viel..
Pistin tosiaan realismit kehiin niin saapi max hyödyn irti!

Kiitti viel teille kaikille kun jaksoitte jeesiä alkuun ym, tosin kysymykset tuskin loppuu tähän..  ;D

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3126 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Huhtikuu, 2008, 16:08:11
kirjoittanut Affen
3 Vastauksia
2754 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Lokakuu, 2008, 19:34:29
kirjoittanut sgtpepper
26 Vastauksia
10663 Lukukerrat
Uusin viesti 27 Helmikuu, 2009, 19:05:51
kirjoittanut kamakaze
5 Vastauksia
3051 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Tammikuu, 2009, 02:06:11
kirjoittanut Sammy
140 Vastauksia
57487 Lukukerrat
Uusin viesti 25 Maaliskuu, 2011, 13:17:34
kirjoittanut domeus