Muistan lukeeneeni tuon jutun noista kuluneista liittimistä, Mut minun laturini on olleet ihan uudesta asti tosi hitaita tasaamaan. Olen myös miettinyt voisiko tuo aika tehoton virtalähde vaikuttaa asiaan, mut ei tasauksessa luulisi suuria tehoja tarvitsevan.
toi tasaushan toimii näissä latureissa yleensä niin päin että laturi lataa koko akkua ja balanceri sitte purkaa yksittäisiä kennoja...
purkuvirta on yleensä luokkaa 300-500mA (max) ja tää tekee sen että jos akku on huonossa kunnossa ja kehittää lennoilla epäbalanssia niin kyllähän se balansointi vie pienen ikuisuuden!
niin ja mikä on kauan? mulla on 106B+ latureita ja jos lataan vaikka 2C virroilla normisti purettua akkua niin kyllä se alle puoleen tuntiin menee (akustahan on käytetty max 80% ni ei sen takia hajoa ja kehitä epäbalanssia
) mun mittapuulla se ei ole kauan jos itse akun lataaminen vie 20min ja loppuhieronta vielä 5-10min lisää... lataan aina balansointiohjelmalla enkä näe mitään hyötyä siitä luistaa koska akut on kalliita ja niille se ei ole hyvä asia pitemmän päälle
e. niin ja onhan mulla toi turnigyn quatrokin eli se missä on samoissa kuorissa 4 kpl 50w latureita...
siinä on ne balanserien tolerannssit niin päin persettä että yhdellä portilla ei voi ladata ollenkaan 3 kennosia isompia koska vetää neloskennon aina tuntuvasti pieleen ja toinenkin portti on semmonen että balansointi vaan kestää ja kestää ku se ei saa haluamaansa tapahtumaan ku on balanserin toleranssi mitä sattuu ja yrittää paria kennoa ylijännitteelle...
eli mitatkaa ne balanserit ja miten ne pitää paikkansa... jos on pielessä niin sitte kyllä balansointi kestää ja todellisuudessa tekee akuille vaan vahinkoa ku ajaa aina samalla lailla epäbalanssiin!
i-chargereissa saa ne ainakin calibroida mutta kiinan paskasta en ole sitä toimintoa löytäny vaikka voishan sinne sisälle alkaa tarkkuusvastuksia vaihtamaan mutta ei jaksa ku laturi on muutenkin mikä on
ee. i-chargerissa noi balanserit oli kyllä ihan riittävän kohillaan ilman säätöjäkin!