Siirtyminen DX8 aikakauteen on aloitettu, ei tosin kovin menestyksekkäästi.
Aikaisemmin dx6i käyttäjänä voisin sanoa, että käyttö on kovin liki toisiaan. Laajemmat säätömahdollisuudet ja moniasentoiset kytkimet suurimpana erona. Dx8 tarjoaa kenties paremman näppituntuman, radion käskyt tuntuis tarkemmilta, en tiedä tuntuuko vaan.
Muutamaa säätöä lukuunottamatta olen tyytyväinen, niihinkin tulee löytymään vastaus.
Dx6i riittää varmasti pitkälle ja itselleni olisi varmasti riittänyt, mut heräteostoksia tulee tehtyä aikaajoin ja siinä syy dx8 radioon.
Kasailin Hughes projektin kondikseen, dx6i tottumuksesta oli helppo tehdä setuppi radioon.
Kentällä alkoi ohjelma gyron säätöjen kanssa, mekaaninen setuppi on tehty vastaavasti kuin sata aikaisempaa. Radiosta säätelin gaineja vaikka minne, mut en päässyt toivottuun lopputulokseen, perä tuntuu löysältä, ihmeellinen kumimainen fiilis. Kasit sillä ajelee hienosti, mut se napakkuus puuttuu. Ajattelin johtuvan kopasta ja kenties jostain mekaanikasta kun ei asetu ei sitten millään.
Myöhemmin bindasin trex500espin ja lentelin testilentoja useamman akullisen. Sama tarina perän kanssa, perä ei ole lähellekkään napakka vaikka radiosta nostaa gainit, en saa itseasiassa perää edes vägäämään liiallisesta gainista.
Loppuu akut kesken prkl, ei saa kentällä riittävästi minuutteja et pääsisin jyvälle dx8 gyro setupista.
Aijemmin rex500 on lentänyt hyvin ja perä oli jämpti, aamusta lensin kuusi akullista dx6i+rex500 setillä eikä voi laitetta moittia.
Nyt on usko taas kateissa, pistäkäähän ratkaisu tähän hommaan. Monella foorumilaisella on vastaava setti käytössä,
dx8, trex500esp, futte 401 + S9257 perässä, jotain en nyt tajua radion gyro säädöstä...?