Kirjoittaja Aihe: E-Flite Blade mCPx  (Luettu 304379 kertaa)

Poissa lolimsoasd

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #425 : 08 Kesäkuu, 2012, 13:50:04 »
kuinkas kauan nuo orkkis akut kestää? nyt on joku 20-30 lentokertaa takana ja edes heti latauksen jälkeen ei kopteri tunnu jaksavan vääntää.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #426 : 08 Kesäkuu, 2012, 14:41:31 »
kuinkas kauan nuo orkkis akut kestää? nyt on joku 20-30 lentokertaa takana ja edes heti latauksen jälkeen ei kopteri tunnu jaksavan vääntää.
Riippuu vähän käytöstäki.. Omilla vetelee vielä ihan hyvin sen noin minuutin tai kaksi. Eipä noilla hyvillä turnigyilläkään lennä kun sen 2-3min. Rauhallista leijuttelua ja lentelyä molemmilla menee kyllä 5-6min.

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #427 : 09 Kesäkuu, 2012, 01:03:10 »
Uusillaki 240mah akuilla lentelee rasituksessa vaan se 3min. Pitää varmaan seuraavaksi hommata vahintään semmoset 300mah akut ettei lopu heti ilo kesken  :P
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa lolimsoasd

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #428 : 09 Kesäkuu, 2012, 02:10:56 »
onkos sillä sit väliä millä virralla sitä lataa?  :o mä oon aina ladannu tolla laturin maksimilla, 0,7A

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #429 : 09 Kesäkuu, 2012, 09:33:00 »
onkos sillä sit väliä millä virralla sitä lataa?  :o mä oon aina ladannu tolla laturin maksimilla, 0,7A
Mä oon niitä vakio akkuja ladannu aina 0.7A ja turnigyjä 1A. Eipä mitää faktaa löydy max arvoista mutta kyllä noilla ainaki uskaltaa. 5 Turnigyä laturin perää ja 5A laturista puskemaan kentällä ollessa. Se on kans vähä nii ja näi ku akkuja saa parilla eurolla kpl että kannattaako niitä sitte hirveästi säästellä.

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #430 : 09 Kesäkuu, 2012, 11:13:11 »
Sama tyyli tääläkin. Kokeillaan lolimsoasd kentälle kun päästään niin laitetaan turnigy sun koneeseen. Jos se sitten lentää paremmin niin niitä tilaten  :)

Poissa topi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #431 : 10 Heinäkuu, 2012, 07:29:58 »
Olisi tarkoitus asennenlla tuohon ko. peliin Extremen alumiiniyläkerta. Kylmäharjoitellessani eilen ilalla, kiinnitti huomiotani asia, johon itsekseni en mistään löytänyt ratkaisua. Lavanpitimien ja nupin väliin, feathering-akselille, jää yhteensä n.2-3mm tyhjää. Ihan kuin sieltä puuttuisi jotain. Onko tarkoitus tehdä itse "lepatuskumit", vai löytyykö jostain jotain muuta tilkettä?

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #432 : 10 Heinäkuu, 2012, 11:38:28 »
Olisi tarkoitus asennenlla tuohon ko. peliin Extremen alumiiniyläkerta. Kylmäharjoitellessani eilen ilalla, kiinnitti huomiotani asia, johon itsekseni en mistään löytänyt ratkaisua. Lavanpitimien ja nupin väliin, feathering-akselille, jää yhteensä n.2-3mm tyhjää. Ihan kuin sieltä puuttuisi jotain. Onko tarkoitus tehdä itse "lepatuskumit", vai löytyykö jostain jotain muuta tilkettä?
Löytyyhän nupista kaikki osat mitä tässä alemmassa purkukuvassa on?
http://static.rcgroups.net/forums/attachments/6/7/8/8/1/a3867633-232-mcpx-trex-assembly.jpg?d=1300148556

Poissa topi

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #433 : 10 Heinäkuu, 2012, 12:11:35 »
Kyllä aina myöhäisen remppaamisen jälkeen kannattaa tarkastaa paikat pirteenä, säästy monelta hasardilta! Pakkohan siellä alkuperäisessä nupissa on oltava kaikki emmeet, oli meinaan todella helppo lentää. En vain yöllä ilmeisesti löytänyt alkuperäisestä nupista noita Damper- kumeja. Otan illalla uudemman kerran käsittelyyn, niin eiköhän ne löydy! Kiitokset Toeh!

Poissa hire

  • Opetteleva torppari
  • **
  • RC-Kopterit Ry #59
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #434 : 13 Heinäkuu, 2012, 22:56:53 »
Nyt alkaa vuoden verran palvellut mcpx olla siinnä kunnossa että uuden ostaminen alkaa olla ajankohtaista. Kaksi servoa jo ihan väljät, rungossa enemmän pikaliimaa ja eboksia kuin muovia,   
 koppa tai mitä siitä on jäljellä pysyy teipillä kiinni eli uuden ostaminen on halvempi vaihtoehto kuin vanhan korjailu. Eli kysymys kuuluukin onko tuo v2 hintansa väärtti. Pitääkö perä yhtään paremmin vai pitääkö heti alkaa laittaa 120 sr:rän  moottoria kiinni?

Tuo uusi 130x kiinnostaisi myös mutta torppikestävyys ei taida olla samaa luokkaa kuin tuolla mcpx:sällä.
Blade 130 X, T-REX 450 Sport, Kiinteäsiipisiä.....

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #435 : 13 Heinäkuu, 2012, 23:38:17 »
V1 ei oo itellä kokemusta, mutta kyllä tota V2 perääki sai pidennellä. Peruslentelyyn piisas aluks perä mutta sitte ku lähti revittämään nii ei se kyllä pidä. Toki kulmia vähentämällä paranis todella paljon, mutta sitte ei oo nii ripeä kone.  :D

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #436 : 14 Heinäkuu, 2012, 00:19:46 »
näin tuon 130x:än lentävän mastersseissa ja aikamoista paiskomista sillä pystyi tekemään, aika uskomaton vehjes, mutta torppikestävyys ei välttämättä ole niin hyvä.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #437 : 16 Heinäkuu, 2012, 19:02:03 »
Moi! En jaksanut itse alkaa laitaan BL mcpx. Ostin käytetyn 300€. Microhelin runko ja kaikki vermeet. Vara osia on 400€ eestä. Saa tehdä toisen microheli mcpxän. Tulee varmaan tällä viikolla. Taitaa mun reaktio jäädä toiseksi. Onpa sitten kasvu varaa. 3kpl lento kyvystä mcpx.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #438 : 19 Heinäkuu, 2012, 23:04:25 »
Siinä se on. Ei pitäis perän päästä enää. Kokeilin vähäsen potkua, on siinä. Kyllä se lentää ja tosi äkäinen.. Mutta en vain saa bindattua dx8. 6 meni eka keralla.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

rville

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #439 : 25 Heinäkuu, 2012, 22:12:03 »
Tiedän, "väärä" topic, mutta kutenkin...
Mcpx tarvii kipeästi uusia akkuja. Mistä ja mitä hinta/laatu-suhteeltaan kunnollisia?
Ja mielellään samasta paikasta, sellainen härpäke jolla saa ladattua useamman akun
Kerrallaan. Voiko tuota rtf paketin laturia hyödyntää?
Btw, muuten kiva vehjes mutta kestää huonosti kestää äkillisiä pysäyksiä...

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #440 : 25 Heinäkuu, 2012, 22:33:29 »
tästä saa suomesta :)
http://thehelistore.com/index.php/kopteritarvikkeet/akut/hyperion-g3-cx-1s-250mah-for-mcpx-heli-25c.html

tarjouksia kannattaa kysellä ;)

Tai sitten hobbykingiltä niitä pieniä, eivät maksa paljoa
per akku, sieltä saa myös kaikenlaisia latausjohtoja yms.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
« Viimeksi muokattu: 26 Heinäkuu, 2012, 05:04:03 kirjoittanut Toeh »

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

rville

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #443 : 26 Heinäkuu, 2012, 17:28:57 »
On tuo akku aikas iso mcpxään.
Tilailin noita sopivampia kerpun ja sellaisen latausjohdon joka jakaa 1-6
Voiko sen laittaa  tuohon paketissa tulleeseen laturiin?

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #444 : 26 Heinäkuu, 2012, 21:27:01 »
voihan sen laittaa, mutta lataus hidastuu huomattavasti, esim jos lataat yhtä akkua sillä ja siinä menee 10min, jos pistät sen johdon avulla siihen vaikka 4 akkua ni siinä menee 40min. tarvitset siis enemmän latausvirtaa kun noita akkuja latailee rinnan

rville

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #445 : 26 Heinäkuu, 2012, 22:20:20 »
No nyt heittäyty ämceepeeäxä villiksi. Kesken lennon tuli alas kuin haulikolla pudotettu sorsa. Koska ulkoisia merkkejä ei näkynyt, niin päätin yrittää uutta nousua. Mutta, vispiläpä vääntää kokoajan vasemmalle etuviistoon ja voimakkaasti. Luulen paikantaneeni vian takaa katsottuna vasemman puoleiseen servoon. Se on täysin paikoillaan riippumatta miten keppejä heiluttelee. Jos sormella kiusaa servoa, se vaihtaa asentoa laidasta laitaan jääden siis siihen toiseen asentoon.
Mikä meni rikki, vai menikö mikään?

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #446 : 26 Heinäkuu, 2012, 23:54:05 »
No nyt heittäyty ämceepeeäxä villiksi. Kesken lennon tuli alas kuin haulikolla pudotettu sorsa. Koska ulkoisia merkkejä ei näkynyt, niin päätin yrittää uutta nousua. Mutta, vispiläpä vääntää kokoajan vasemmalle etuviistoon ja voimakkaasti. Luulen paikantaneeni vian takaa katsottuna vasemman puoleiseen servoon. Se on täysin paikoillaan riippumatta miten keppejä heiluttelee. Jos sormella kiusaa servoa, se vaihtaa asentoa laidasta laitaan jääden siis siihen toiseen asentoon.
Mikä meni rikki, vai menikö mikään?

Tarkista että servon kaapeli on kunnolla boardissa kiinni.
R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #447 : 29 Heinäkuu, 2012, 00:59:40 »
Ei kestä enää kova torppia mcpx. Feadershaft heti kiero. On siinä niin kovat jenkat kun on harjaton mylly. Tulen puuska otti koppuun ja vähän vino lasku. Ei ehtiny vetää holdia. Uusi axeli ja menoksi. Onkos kukaan testaillut sitä autorotaatio hammaspyörää mcpx???
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa kttop

  • Aloitteleva torppari
  • *
E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #448 : 04 Elokuu, 2012, 19:58:21 »
Tervehdys kaikille

Itsellä ilmeni DX6i:n kanssa ongelmia noin 100 akullisen jälkeen.
Kopteri ei enää saanut yhteyttä ja bindaus ei onnistunut.

Nyt muutaman kuukauden jälkeen sain DX5:n lainaan ja tämän kanssa bindauksessa ei ollut mitään ongelmia.
Tämän jälkeen bindaus DX6i:n kanssa onnistui mutta kopteri jäi vilkuttamaan lediä kahden sykäyksen jaksoissa.
Monitorin kautta kaasu oli nollissa...
Uudelleen bindaus tyhjään mallimuistiin kumminkin onnistui ja tämän jälkeen vaihto alkuperäiseen muistiin.

Näillä nyt toivottavasti taas mennään hetken aikaa.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #449 : 04 Elokuu, 2012, 20:14:06 »
Joskus huonolla akulla ei vissiin jaksa bindautua.. Omalla kohdalla olen pistänyt tuollaisen merkille..

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
325 Vastauksia
154312 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2010, 15:12:24
kirjoittanut Illodin
49 Vastauksia
23679 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2010, 23:34:21
kirjoittanut tomman
2 Vastauksia
3262 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2009, 23:32:48
kirjoittanut 0lli
555 Vastauksia
286328 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2023, 20:09:17
kirjoittanut Dutchman
1 Vastauksia
2642 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2016, 16:38:19
kirjoittanut calicha92