Ajatusta 70 akullisen jälkeen,
Jos lasken torpit niin varmaan kahdenkymmenen tietämillä ollaan. Ei ole tarvinnut vaihtaa varaosia, pari linkkitankoa olen joutunut nuppiin laittamaan, torpeissa kun tuppaavat irtoamaan ja ruohikosta niitä ei löydä poliisikaan.
Muutamaa akkua lukuunottamatta kaikki lennot ja torpit on tiputettu ruohikkoon holdi päällä. Holdin pitch käyrä on suora 50, muutos on osoittautunut hyväksi siinä mielessä etten ole muutoksen jälkeen hukannut ainuttakaan linkkitankoa.
Jokaisessa torpissa pääratas tuppaa kääntymään muutaman asteen, 20 torpin ja päärattaan uudelleen asettelun jälkeen pääakselista on kiertolujuus kadonnut, rattaasta kun pitää kiinni ja kääntää nupista niin tuntuu enemmän kuminauhalta kuin akselilta, jotain muoviahan tuo akseli on.
Ensimmäiset lapaset on vielä kiinni ja tracking on useemman mm pielessä, tsekkasin shaftin ja se on suora.
Kuvasta ei oikeen saa käsitystä kuinka käyrät lavat on, muistuttavat enemmän banaaneja, molemmat lavat ovat kaartuneet ylöspäin. Pitää varmaan ruveta lentämään inverted kuvioita, jos siitä suoristuisivat =)
Nupissa ei ole väljää sen enempää kuin uutenakaan, leparikumit on vaan todella pehmeät verrattuna uuteen. Pitää asentaa uudet ja koittaa jos huomaan jotain eroa.
Trackingistä, kuminauhamaisesta pääakselista ja pehmeistä leparikumeista huolimatta lentää ja leijuu vakaasti.
Ainut miinus on edelleen tuo pyrstö, karkaa karkaa ja karkaa.
Olen katsellut Bert Kammererin pyöristystä youtubesta, en hokaa miten perä pysyy niin hyvin mukana ja vielä tuulessa.
Bindasin uudestaan, olen koittanut säätää vaikka mitä, ei ole vieläkään hyvä. Tikkujen kanssa saa olla tarkkana kun flippaa, sen olen jo oppinut, mut takaperin lennossa perä ei pidä. Perä työskentelee rajusti, sen kuulee ulvovasta äänestä. Leijjunnassa ja taivaslennossa pitää hienosti, pysähtyy napakasti eikä vaella.
Jossain ulkomaailman foorumilla oli kirjoituksia, että propelli pyörii tyhjää akselillaan. En tiedä sitten siitä, koitin ottaa pois, mutta on sen verran kovin kiinni etten viitsi hajoittaa koko perää.
Paketissa on koskematon mcpx, pitää huomenna testata torppaamatonta kopteria, perä voi ottaa itseensä noista torpeista... tiedä häntä.
Ostin kaksi kopteria kerralla kun aavistelin ettei varaosia tule saamaan ihan heti, no eipä ole tarvinnut käyttää ainuttakaan varaosaa, mahtava laite!