Kirjoittaja Aihe: E-Flite Blade mCPx  (Luettu 304413 kertaa)

Poissa ak9

• Tavallinen torppari
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #350 : 12 Helmikuu, 2012, 14:21:49 »
Juu, ois mukava nähä miten kopussa käyttäytyy, eli miten kestää tärinää. Tuolta äänenlaadulta ei näköjään kannata hirveitä odottaa, mutta kuva on noinkin pieneksi kameraksi ihan kelvollinen.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Illodin

• Vieras
« Vastaus #351 : 15 Helmikuu, 2012, 12:47:22 »
Hyvää kopan korjaustavaraa on muuten Scotchin Magic tape.

Oman kirpun koppa kärsi tuossa viikonloppuna vähän vaurioita mutta nyt on taas kuin uusi. No, melkein ainakin...

Laskutelinekikka:
Jos jollain ei laskutelineet pysy kunnossa, kannattaa laittaa pala teippiä laskutelineiden väliin. Toimii kuin iskunvaimentimena. Ei mene rikki enää ei. Tosin kuka niitä telineitä käyttämään, ilmassahan koneella kuuluu mennä.

Poissa ak9

• Tavallinen torppari
« Vastaus #352 : 15 Helmikuu, 2012, 14:46:47 »
Hei

Mun mSr:n päämoottori jysähti ja Fast-ladilla varasto tyhjä koko ajan (Liekö taktisista syistä).

Ei nyt vaan sattuis niin, että mCPx:n moorroti olisi yhtenevä mSr:n kanssa?

Olisiko Sinulla ylimääräistä mSr moottoria minulle myydä?

Ei käy mcpx:n moottori msr:ään ku on isompi.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Illodin

• Vieras
« Vastaus #353 : 21 Helmikuu, 2012, 18:20:17 »
Latausvirrasta

Tämä lienee jo kysytty. Pahoittelut jos näin on.

Millä ampeerimäärällä nuita akkuja uskaltaa ladata?

- E-fliten 200mAh
- Nanotechin 250 mAh
- Hyperion 250 mAh

MCPx_n manuaali ohjeistaa lataamaan E-fliteä 0,7 ampeerilla. Olisi siis max 3,5C latausvirtaa. Uskaltaakohan tuota käyttää muihinkin, ettei saa akkuja heti pilalle ladattua.

Osaahan laturi pystäyttää latauksen automaattisesti, kun minulla on 6 x rinnakkaiskaapeli? Jännitettähän se laturi seuraa vai mitä?

Kiitos infosta.

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #354 : 21 Helmikuu, 2012, 18:43:39 »
lueppa akusta se latauksen c-arvo, ainahan noita ei toki lue siinä akussa, mutta muistista kaivelen niin hyperion kestää 5c latausta (1,25A), nanotech kestää (ainakin sen 5C eli 1,25A), tosta e-flitestä en tiiä mutta eiköhän se 3c kestä.

Illodin

• Vieras
« Vastaus #355 : 21 Helmikuu, 2012, 21:00:37 »
lueppa akusta se latauksen c-arvo, ainahan noita ei toki lue siinä akussa, mutta muistista kaivelen niin hyperion kestää 5c latausta (1,25A), nanotech kestää (ainakin sen 5C eli 1,25A), tosta e-flitestä en tiiä mutta eiköhän se 3c kestä.

Kiitti infosta. Jos se olisi akussa lukenut, olisin sen siitä lukenut.  :)

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #356 : 01 Maaliskuu, 2012, 18:56:10 »
Mites teillä mCPX tykkää lentää pihalla kylmässä? Mulla tuntuu että kyykkää tuo kulmien antaminen miinukselle jossain tilanteissa ja lähtee viiveellä vetämää ylös. Akku toki kyykkää myös vähän mutta se on normaalia.

Illodin

• Vieras
« Vastaus #357 : 02 Maaliskuu, 2012, 18:10:14 »
Hei

Mun mCPx2 lähtee liukuun taaksepäin perää kääntäessä vastapäivää ja liukuun eteenpäin kun rudderille vääntää myötäpäivää. Tämä siis ilmenee hitaassa pyörittelyissä sisätiloissa.

Korjasin sen sitten miksaamalla rudderiin sopivan määrän elevatoria.

Onko teillä samanlaista käytöstä ao. mallissa ja oisko olemassa oikeampi korjaustapa? Toisin sanoen onko kysessä vika vai ominaisuus?

EDIT: Onko teillä perämoottori tismalleen vaakatasossa vai onko siinä jonkin asteen heittoja?
« Viimeksi muokattu: 02 Maaliskuu, 2012, 18:31:41 kirjoittanut Illodin »

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #358 : 02 Maaliskuu, 2012, 19:57:54 »
Hei

Mun mCPx2 lähtee liukuun taaksepäin perää kääntäessä vastapäivää ja liukuun eteenpäin kun rudderille vääntää myötäpäivää. Tämä siis ilmenee hitaassa pyörittelyissä sisätiloissa.

Korjasin sen sitten miksaamalla rudderiin sopivan määrän elevatoria.

Onko teillä samanlaista käytöstä ao. mallissa ja oisko olemassa oikeampi korjaustapa? Toisin sanoen onko kysessä vika vai ominaisuus?

EDIT: Onko teillä perämoottori tismalleen vaakatasossa vai onko siinä jonkin asteen heittoja?
Huomasin saman omassani rudderin käytössä. Perä on suorassa.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #359 : 03 Maaliskuu, 2012, 16:43:36 »
Mikäs mCPX:ään olikaan parasta blingiä? Mistä oikeasti oli vaikutusta ja apua?

Poissa 338federal

• Seniori torppari
  • Kerranki lentokuva.
« Vastaus #360 : 10 Maaliskuu, 2012, 20:05:12 »
On se hyvä peli toi mcpx. Vakaa kuin mikä. Perää lähtee irti kuin normi käyrällä vetää pitch pumppii. Täyden kieroksen pyörähtää 360. Voi olla että peräroottori pyörii akselissa kuin on kylmä???? Idle uppii huomenna ja testailla.  Ulkona 1m lunta ja nyt uskalusta lentää ulkona. Eipä tolla moottorikelkka leikitä. Pakkasta on ollu noin -5 ja +1 välillä. Testailin nyt ulkona kääntää nokka itseeni päin ja pari rinkulaa. Aika kova oli tuuli mutta kyllä se vain lentää. Tulihan niitä torppia jokunen. Kyllä se tästä lähtee.  ;D ;D. Huomenna lisää ennen töiden menoa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #361 : 10 Maaliskuu, 2012, 20:06:59 »
Kyllähän se magee peli on.

Mä en kovin villisti ole ajanut, mut kyl sieltä perästä vaan loppuu voima, tosin kyykkä nuppikin.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa 338federal

• Seniori torppari
  • Kerranki lentokuva.
« Vastaus #362 : 10 Maaliskuu, 2012, 20:18:17 »
Jos BL myllyn laittas joskus ja 120sr perän joka on jo kotona odottamassa. Mulle vielä käy toi orkkis. Olen vasta nyt lennelly tail out jonku kerran. Noin pieni koppu ja kova tuuli niin on hyvää harjoiteluu näin aloitelialle.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #363 : 10 Maaliskuu, 2012, 23:09:29 »
Yllättävän hyvin pysyy tuulessa mukana tää kirppu. 120sr perä tuo vissiin painoa taakse, mutta pitempi perä orkkis moottorilla auttaa kuulemma huomattavasti perän pitoon. Kannattaa myös radiosta rajata ne minimi ja maksimi kulmat semmosiks että perä ei anna periks vaikka tikun lyö ylälaitaan. Minä oon juuriki noin rajottanu ja ihan ku alkaa olemaan minuutit täynä nii rupeaa perä olemaan vähän velttona, mutta muuten pelaa. Kulmia löytyy silti niin paljon että välillä ei silmät pysy perässä jos on huonoa taustaa vasten lentämässä.

Poissa 338federal

• Seniori torppari
  • Kerranki lentokuva.
« Vastaus #364 : 12 Maaliskuu, 2012, 13:21:15 »
Olen lennelly viimeisen kerran mun mcpx. Piirilevy päästi savut. Varmaan tää radioyhteys siru. Se on välillä pätkiny. Olen aika uusi näissä heli hommissa. Ei 3D lentoo vielä. Tässä video.
Alkaa pätkiin lopussa ja sitten savut. Ei näy videossa ne savut. On v2 mcpx tulossa. Tulee varmaan loppuviikosta.

Poissa Turmoil

• Pro torppari
« Vastaus #365 : 12 Maaliskuu, 2012, 17:00:44 »
Eihän uus piirilevy ois maksanut kuitenkaan kuin jotain 60e. Olisi se halvemmaksi tullut mitä kokonaan uusi kopu.

Onko kukaan päässyt eroon noista ravistuskohtauksista? Mulla on tuo microhelin aluswashi kiinni, mutta mitään muuta iloa siitä ei tunnu olevan kuin katu-uskottavuus.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #366 : 12 Maaliskuu, 2012, 17:16:48 »
Eihän uus piirilevy ois maksanut kuitenkaan kuin jotain 60e. Olisi se halvemmaksi tullut mitä kokonaan uusi kopu.

Onko kukaan päässyt eroon noista ravistuskohtauksista? Mulla on tuo microhelin aluswashi kiinni, mutta mitään muuta iloa siitä ei tunnu olevan kuin katu-uskottavuus.
Microhelin swashi on myös täällä ja kyllä tuntu mun mielestä paremmalta lennossa sen kanssa, kuin sillä aiemmalla muovisella. Ravistuskohtauksia tulee joskus pihalla kylmässä, mutta helpottivat kyllä servojen puhdistuksella. Sisällä lämpimässä en oo saanu vielä kertaakaan ravistamaan eli johtuu hyvinki todennäkösesti tuosta kylmästä ilmasta pihalla.

Tehkäähän muuten pitemmät perät nii muuttuu kopu aika rajusti. Ite just tökkäsin pitemmän perän paikolleen ja kokeilin leijuttaa nii tuntuu aivan eri koneelta ja perä pitää todella hyvin jo pienelläki pidennyksellä.

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #367 : 12 Maaliskuu, 2012, 17:23:27 »
Olen lennelly viimeisen kerran mun mcpx. Piirilevy päästi savut. Varmaan tää radioyhteys siru. Se on välillä pätkiny. Olen aika uusi näissä heli hommissa. Ei 3D lentoo vielä. Tässä video.
Alkaa pätkiin lopussa ja sitten savut. Ei näy videossa ne savut. On v2 mcpx tulossa. Tulee varmaan loppuviikosta.
Kannattaa olla yhteydessä liikkeeseen josta ostit koneen ja kysellä mahdollisesta takuusta. Muistan lukeneeni jollain täällä tulleen myös savut ja sai takuuseen uuden piirilevyn.

Poissa Sandu

• Seniori torppari
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
« Vastaus #368 : 12 Maaliskuu, 2012, 17:35:40 »
jep, multa tuli savut ja fast-ladilta sai uuden kuukaudessa :)

Poissa 338federal

• Seniori torppari
  • Kerranki lentokuva.
« Vastaus #369 : 12 Maaliskuu, 2012, 20:49:11 »
Ostin mun mcpx käytettynä. Nyt tulee kuitenki uus. Onhan tossa vanhassa hyvät servot ja mylly toimii. Vara osia löytyy. Nyt saa tuntea onko eroja v1 ja v2. Ei ollu mun mcpx mitään tärinää. Vakaa kuin mikä. Perä kyllä päästi. Nyt vain toivoo että v2 on yhtä hyvä. Nyt joutuu lenteleen 480 rexillä  ;D

Poissa jkkmobile

• Seniori torppari
  • East Side #57
« Vastaus #370 : 14 Maaliskuu, 2012, 13:16:17 »
Sillalailla:

Poissa Toeh

• Seniori torppari
  • Kaikki toimii savulla!
« Vastaus #371 : 14 Maaliskuu, 2012, 16:46:49 »
Sillalailla:

Äkäinen ampiainen. Kummasti ne servot jaksaa.

Poissa jesi

• Seniori torppari
« Vastaus #372 : 14 Maaliskuu, 2012, 17:46:49 »
Joo, aika rapeesti kyllä meni!
Tuli semmonen kevyt wtf...
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa Sammy

• kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • Kopterit.net #1
« Vastaus #373 : 14 Maaliskuu, 2012, 18:52:24 »
No en mä nyt tiiä, tollanen varjossa kasvanuthan tuo.

Mutta missä on autorotaatio???
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa vimpu

• Tavallinen torppari
« Vastaus #374 : 14 Maaliskuu, 2012, 21:52:23 »
nooh sellainen rimpulahan se... Onko kellekkään pistänyt tarkempaa setuppia silmään?

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
325 Vastauksia
154318 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2010, 15:12:24
kirjoittanut Illodin
49 Vastauksia
23679 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2010, 23:34:21
kirjoittanut tomman
2 Vastauksia
3262 Lukukerrat