Hurraa! Kolme päivää, hermot ja yöunet siinä meni. Nyt kaikki toimii taas kuin pitääkin. Aah, mistä aloittaisin? Viimeiset kolme päivää lukenut foorumeita ja googlannut miksi en saa bindattua radiota oikein. Ratkaisuja löytyi, mutta kun ne eivät toimineet minulla. Ennen kuin tänään. Ongelma oli siinä, että mikään ohje ei täydellisen sanatarkasti kuvannut mitä piti milloinkin tehdä ja missä aikataulussa. Minun kohdallani ongelma oli siinä, että akun kopteriin kytkemisen jälkeen en odottanut 5 sek. Yritin välittömästi laittaa radion päälle ja bindata. Puolet ajasta tämä johti siihen, että yhteys bindasi väärin. Toinen puolet sitten ei bindannut ollenkaan. Nyt on yhteys radion ja kopun välillä toimii oikein, pystyin harjoittelemaan leijutusta lisää.
Huomasin, että kopun pyöriminen johtuu minun liiallisesta varovaisuudestani. Jotenkin se ei vaan mene jakeluun, että kun kaasua lisää hitaasti, niin kopterin pitäisi pysyä paikallan ja nousta hitaasti ylöspäin. Mcpx ei vaan ole täysiverinen kopu. Gyro käyttäytyy tässä vähän eri tavalla. On tärkeää pitää kopu tasaisella kun kytkee akun eikä koskea siihen ennen kuin valo palaa tasaisesti. Minun pitäisi saada kopu nopeasti irti maasta ja leijutukseen, jolloin saisin sen hallintaan. Koska olen täysi noviisi, tämä tuottaa ainakin alkuun suuria vaikeuksia, mutta kyllä se siitä. Harjoitusta harjoitusta
Kerron tähän kuinka sain omalla kohdallani kopu ja radion (dx4e) bindattua oikein.
1. Sammuta kopu ja radio
2. Varmista että radion kytkimet ovat: rate = high, aux = off, kaasu = down
3. Kytke akku kopuun. Odota kunnes led alkaa vilkkua (n. 2-3sek). Tämän jälkeen laske hitaasti 5:een.
4. Paina ja pidä radiosta trainer/bind-nappi pohjaan sekä väännä vasen tikku vasemmalle ja pidä. Nyt voit kytkeä radion päälle.
5. Kun radion valot ovat syttyneet kahdesta, päästä trainer/bind-nappi ylös. Jatka tikun pitämistä vasemmalla.
6. Odota kunnes kopun valo palaa tasaisesti. Päästä sitten irti vasemmasta tikusta.
Nyt ei muuta kuin harjoitusta, lisää harjoitusta.