Kirjoittaja Aihe: E-Flite Blade mCPx  (Luettu 304392 kertaa)

Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #375 : 14 Maaliskuu, 2012, 22:14:42 »
Joo toi on nopeutettu video, mutta hyvin emseepeeex kuitennii taipuu
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #376 : 16 Maaliskuu, 2012, 00:04:01 »
Nyt on tulossa v2. Maanantaihin menee :(. On sitte testailtu v1 ja onkos tää v2 parempi? Kova kuume lennellä ulkona. Ei oikein raski 480 kylmillä keleillä lennellä. Flymentor voi mennä vähän sekaisin.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #377 : 19 Maaliskuu, 2012, 23:25:24 »
Perskele se menee keskiviikkoon että uusi mcpx on kotona. Olen joutunu testaileen 480 rexiä. Kyllä sekin menee.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #378 : 21 Maaliskuu, 2012, 20:31:48 »
Nyt tuli v2. On niissä aika iso ero. Boxista ulos ja lentää kuin unelma. Vakaa kuin mikä. Melkein kuin coax koppu. 2 akkua vasta testaillut. Voi olla että sitä on oppinut vähäsen lentään.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #379 : 22 Maaliskuu, 2012, 19:32:57 »
Nyt tuli eka invertit. Kerran pari leiju aivan jees. Oli niin hauskaa että vedetään lisää invertiä. Torppeja tuli ja naapurin katolle tv anteeniin pamahti. Ei menny kuin lavat  ;D. Ei enää invertiä vasta kuin osaa paremmin lentää  normaalia sportti lentoa.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Rami

  • Pro torppari
  • ****
    • www.rjfmotorsport.com
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #380 : 28 Maaliskuu, 2012, 12:02:00 »
Mitä teit kopteriisi säikeessä tuli juttua tail modista, kirjoitetaan tänne vastaus jotta pysytään aiheessa.

Kuinkas tuo käytännössä tehään? Mulla on pitempi perä ja pitää kyllä PALJON paremmin ku vakiona mutta välillä antaa periks.
Netissä oli paljon kirjoituksia tuosta tupla perämoottorista ja ajattelin kokeilla, onneksi kokeilin!

Olen koittanut pidempää boomia = pitää paremmin, mutta ei siltikään hyvin. KBDD huiskalla parempi kuin mcpx vakiolla.
120SR tail modia = ei toiminut itselläni sitten laisinkaan. Leijuu kyllä, mut ei pidä lennossa.
Nyt on tosiaan mcpx vakio mosat tuplana perällä, 135mm tailboom ja KDBB valmistamat perähuiskat, pitää hyvin. Jos saisin aavistuksen enemmän pironopeutta niin olisin tyytyväinen ja testaaminen saisi loppua ainakin toistaiseksi  :D

Kopu on hivenen takapainoinen, mittailin akkutelinettä ja siitä saa veistettyä pois muutaman millin jotta sais akun eteenpäin ja painopistettä korjattua.

Monessa ohjeessa on käytetty 120SR johtoja moottorilta - piirilevylle, itse käytin ihan perus mcpx piuhaa kun 120SR piuhaa ei ollut omissa miljoonalaatikoissa. Mahtaisko olla parempi 120SR paksummalla piuhalla? pitää varmaan sitäkin vielä koittaa jos tämä nykyinen perä jostain syystä hajoaa/vaatii korjaamista.

Tässä säikeessä on hyvät ohjeet, http://www.helifreak.com/showthread.php?t=326734

Koitin kuvata videon, mut eihän siitä tullut mitään kun kamera oli teipillä rinnassa. Jos saan kaverin mukaan kentälle niin koitan saada kuvattua muutaman minuutin.
Muutamia lentäviä, radiona Spektrum DX8 ja simuna PhoenixRC

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #381 : 28 Maaliskuu, 2012, 12:09:46 »
Kannattaisiko spesifoida että kumman mcpx lavoista puhe?
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa lolimsoasd

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #382 : 29 Maaliskuu, 2012, 14:50:53 »
Terve kopterit.net!


itsekin tilasin kyseisen vempeleen, pari vuotta sitten oli walkeran peruskokoinen (450-kokoluokkaa) nelikanavainen sähkökopteri, ja alkoi taas kiinnostus nousta näihin kopukoihin!

Tilasin oman v2:ni rc-choppersilta Englannista.

Ehdin parikymmentä akullista lentää ennenkuin kopteri omalle katolle pienen ohjausvirheen vuoki :D

Swashplatesta hajosi se pitchille menevä pallo, eli laitoin uuden alumiinisen tulemaan microheliltä. Kuinka kauan kyseisellä kaupalla (microheli.com) kestää toimitukset, jos teillä on kyseessäolevasta kaupasta kokemuksia?

Kiitos!

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #383 : 29 Maaliskuu, 2012, 16:06:10 »
Terve kopterit.net!


itsekin tilasin kyseisen vempeleen, pari vuotta sitten oli walkeran peruskokoinen (450-kokoluokkaa) nelikanavainen sähkökopteri, ja alkoi taas kiinnostus nousta näihin kopukoihin!

Tilasin oman v2:ni rc-choppersilta Englannista.

Ehdin parikymmentä akullista lentää ennenkuin kopteri omalle katolle pienen ohjausvirheen vuoki :D

Swashplatesta hajosi se pitchille menevä pallo, eli laitoin uuden alumiinisen tulemaan microheliltä. Kuinka kauan kyseisellä kaupalla (microheli.com) kestää toimitukset, jos teillä on kyseessäolevasta kaupasta kokemuksia?

Kiitos!
No tuosta microhelistä ei itsellä ole kokemusta, mutta näin perus offtopicina tervetuloa jatkamaan koukuttavaa lajia. ;D Rc-choppers on hyvä ja nopea kauppa. Samoin Fast Lad, josta löytyy noita "viriosia" hyvin. Microhelin swashi on hyvä päivitys nimim käytän itsekkin. Myös rc711.com myy hyvään hintaan osia ja myös brushless settejä hiukan hitaammalla toimituksella ja tavaraa ei aina ole hyllyssä.

artza

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #384 : 30 Maaliskuu, 2012, 18:37:25 »
Nyt tarvitsisin apuja.
Tänään saapui lindinger.at:sta tilaamani mcpx v2. Paketista ulos ja lentämään. No, en päässyt edes leijuttamaa, koska kopteri vain pyörii ympyrää myötäpäivään. En uskalla antaa niin paljoa kaasua, että nousisi ilmaan, koska se vaan pyörii ja pyörii. Trimmeillä yritin ensin säätää, ei mitään apua. Jos yrittää vastaohjata että pyörisi toiseen suuntaan, niin pyöriminen hivenen hidastuu muttei lakkaa. Kerran sain vastaohjauksella+trimmeillä pysymään lähes paikallaan, mutta sitten loppui akusta virta. Nyt uudella latauksella taas pyörii.
Tämä on ensimmäinen kopterini. En ole aiemmin lennättänyt mitään.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #385 : 30 Maaliskuu, 2012, 18:48:26 »
Nyt tarvitsisin apuja.
Tänään saapui lindinger.at:sta tilaamani mcpx v2. Paketista ulos ja lentämään. No, en päässyt edes leijuttamaa, koska kopteri vain pyörii ympyrää myötäpäivään. En uskalla antaa niin paljoa kaasua, että nousisi ilmaan, koska se vaan pyörii ja pyörii. Trimmeillä yritin ensin säätää, ei mitään apua. Jos yrittää vastaohjata että pyörisi toiseen suuntaan, niin pyöriminen hivenen hidastuu muttei lakkaa. Kerran sain vastaohjauksella+trimmeillä pysymään lähes paikallaan, mutta sitten loppui akusta virta. Nyt uudella latauksella taas pyörii.
Tämä on ensimmäinen kopterini. En ole aiemmin lennättänyt mitään.
Mikä radio? Ethän liikuttanu kopteria akun kytkemisen aikana?

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #386 : 30 Maaliskuu, 2012, 18:49:45 »
Niin se pitää olla paikallaan ja tasasella kun kytkee akun. Sen takia että se kalibroi ittensä.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

artza

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #387 : 30 Maaliskuu, 2012, 19:23:33 »
Nyt nolottaa. Olisi pitänyt lukea manuaalia, mutta oli niin kiire lennättämään. Siellähän se sanotaan. Mutta eipä auttanut. Pidin paikallaan tasasella kun kytkin akun, mutta pyörii edelleen samallalailla. Radiona tosiaan rtf-paketin mukana tuleva dx4e.

Poissa Dutchman

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #388 : 30 Maaliskuu, 2012, 19:27:36 »
Koitas heiluttaa lapoja. Jos pääakseli ja pääratas heiluu myöskin ylösalas, niin paina ratas paikalleen, eli välykset pois.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #389 : 30 Maaliskuu, 2012, 19:58:30 »
Kumpaan suuntaan se pyörii?

artza

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #390 : 30 Maaliskuu, 2012, 21:07:30 »
Väljyksiä ei ollut.

Pyörii myötäpäivään.

Tässä on tullut testailtua kaikenlaista. Olen helifreakin forumia kovasti lukenut. Mikään ei vaan tunnu auttavan. Bindannut useamman kerran. Nyt tilanne on se, että laite ei juurikaan pyöri, mutta täydellä kaasulla ei nouse edes leijumaan. Ihmettelin sitten että mikäs siinä ja painoin huvikseni trainer-nappia. Moottorin pitäisi sammua tästä, testasin aiemmin ja toimi. No kuinkas ollakkaan, napista kopteri hyppäsi melkei kattoon. Tuli vähän kiire vetää kaasu tikku nolliin. Tässä menee hermo. Lopetan pelleilyn tältä päivältä ja menen nukkumaan.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #391 : 30 Maaliskuu, 2012, 21:22:09 »
Väljyksiä ei ollut.

Pyörii myötäpäivään.

Tässä on tullut testailtua kaikenlaista. Olen helifreakin forumia kovasti lukenut. Mikään ei vaan tunnu auttavan. Bindannut useamman kerran. Nyt tilanne on se, että laite ei juurikaan pyöri, mutta täydellä kaasulla ei nouse edes leijumaan. Ihmettelin sitten että mikäs siinä ja painoin huvikseni trainer-nappia. Moottorin pitäisi sammua tästä, testasin aiemmin ja toimi. No kuinkas ollakkaan, napista kopteri hyppäsi melkei kattoon. Tuli vähän kiire vetää kaasu tikku nolliin. Tässä menee hermo. Lopetan pelleilyn tältä päivältä ja menen nukkumaan.
Jännä juttu. Tuohan pyörisi vastapäivään jos perä ei pitäisi, mutta tuossa tapauksessa tuntuu perällä olevan liikaa potkua jos se sitä myötäpäivään pyörittää.. Hmm ootko bindannu ohjeiden mukaan sillä siellähän oli eroa RTF radion ja erillisen radion kanssa bindatessa? Kaasutikkua piti laittaa vasemalle tai oikealle päin riippuen mikä radio on. Jos täydellä kaasulla ei leiju nii todella vahvasti vaikuttais siltä, että pääratas on liikahtanu akselilla alas päin. Oireet on just tommoset ja sitä ratasta saa sitte aika lujaa painaa takasi päin. Onhan lavanpitimissä linkit myös paikoillaan?

Ilmeisesti nakkasit idlen päälle jos kopu meni kattoon eli kierrokset lähti täysille ja lapakulmat oli positiivisellä.

artza

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #392 : 30 Maaliskuu, 2012, 21:54:01 »
Sen tiedän, että jos lavat liikkuun bindin jälkeen kun painaa trainer-nappia, niin silloin kopu on computer-tilassa. Nyt se pitäisi saada non computer tilaan. Mutta kun se ei mene. Monta kertaa yritin bindata eri tahdissa. En vaan osaa.

artza

  • Vieras
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #393 : 02 Huhtikuu, 2012, 07:35:44 »
Hurraa! Kolme päivää, hermot ja yöunet siinä meni. Nyt kaikki toimii taas kuin pitääkin. Aah, mistä aloittaisin? Viimeiset kolme päivää lukenut foorumeita ja googlannut miksi en saa bindattua radiota oikein. Ratkaisuja löytyi, mutta kun ne eivät toimineet minulla. Ennen kuin tänään. Ongelma oli siinä, että mikään ohje ei täydellisen sanatarkasti kuvannut mitä piti milloinkin tehdä ja missä aikataulussa. Minun kohdallani ongelma oli siinä, että akun kopteriin kytkemisen jälkeen en odottanut 5 sek. Yritin välittömästi laittaa radion päälle ja bindata. Puolet ajasta tämä johti siihen, että yhteys bindasi väärin. Toinen puolet sitten ei bindannut ollenkaan. Nyt on yhteys radion ja kopun välillä toimii oikein, pystyin harjoittelemaan leijutusta lisää.

Huomasin, että kopun pyöriminen johtuu minun liiallisesta varovaisuudestani. Jotenkin se ei vaan mene jakeluun, että kun kaasua lisää hitaasti, niin kopterin pitäisi pysyä paikallan ja nousta hitaasti ylöspäin. Mcpx ei vaan ole täysiverinen kopu. Gyro käyttäytyy tässä vähän eri tavalla. On tärkeää pitää kopu tasaisella kun kytkee akun eikä koskea siihen ennen kuin valo palaa tasaisesti. Minun pitäisi saada kopu nopeasti irti maasta ja leijutukseen, jolloin saisin sen hallintaan. Koska olen täysi noviisi, tämä tuottaa ainakin alkuun suuria vaikeuksia, mutta kyllä se siitä. Harjoitusta harjoitusta ;)

Kerron tähän kuinka sain omalla kohdallani kopu ja radion (dx4e) bindattua oikein.
1. Sammuta kopu ja radio
2. Varmista että radion kytkimet ovat: rate = high, aux = off, kaasu = down
3. Kytke akku kopuun. Odota kunnes led alkaa vilkkua (n. 2-3sek). Tämän jälkeen laske hitaasti 5:een.
4. Paina ja pidä radiosta trainer/bind-nappi pohjaan sekä väännä vasen tikku vasemmalle ja pidä. Nyt voit kytkeä radion päälle.
5. Kun radion valot ovat syttyneet kahdesta, päästä trainer/bind-nappi ylös. Jatka tikun pitämistä vasemmalla.
6. Odota kunnes kopun valo palaa tasaisesti. Päästä sitten irti vasemmasta tikusta.

Nyt ei muuta kuin harjoitusta, lisää harjoitusta.

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #394 : 16 Huhtikuu, 2012, 11:39:17 »
Oli aika vobbeli mcpx. wowowowo ja tärisi aivan hirveesti. No ei siinä mitään, servot auki ja vähän puhdistin niitä kontakti pintoja niin voila. Tasanen koppu taas ja menoks. Kyllä ne servot tarvii 70 lennon jälkeen vähän huoltoa. Sielä oli jotain rasvaa tehtaalta? Eihän sinne tarvi mitään vai laitaako jotain kontakti mömmöö. Onko joku kokeillut?
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa 338federal

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kerranki lentokuva.
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #395 : 19 Huhtikuu, 2012, 12:04:29 »
Testailin ulkona ämsepeäxää. Oli vielä vobbelia ja vatkausta vaikka servot puhdistettu. Helifreakin pojat oli laittanu wd40 servohin kun voi olla kontakti vikaa. Ei tässä muu auta kun testaileen. wd40 pikkasen ja nyt lentää aivan hyvin. Tuli jopa äkäisemmäksi cyclici. Lisää lentoa päivemmällä.
Align T-Rex 700/800E V2 Vbar Neo(Pro rescue). Goblin 700 vbar silverline. Align T-Rex 600/700E Pro Vbar Silverline. Align 450L Dominator vbar Neo(Pro rescue). Align T-Rex 480 Sport DFC Beastx AR7200BX. (Align T-Rex 450 Pro DFC TORPPI). Align T-Rex 150 DFC. Blade mcpxBL. Blade MCPX
Vbar control. Spektrum DX8 phoenix 5,0 accurc

Poissa Jerkku

  • Modetorppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #396 : 21 Huhtikuu, 2012, 07:19:01 »
Onkos kukaan kokeillut tuollaista: http://www.fast-lad.co.uk/store/li-polar_mcpx_booster_lpaa100009-p-19182.html
Oiskos tuossa vaihtoehto harjattomalle, en usko että samoihin tehoihin päästään, mutta paranis tilanne edes vähän...
Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa jesi

  • Seniori torppari
  • *****
Re: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #397 : 21 Huhtikuu, 2012, 10:31:29 »
Pakko sanoa että ei olis itsellä ekana tullut mieleen!

Googlaisin ensin että paljonko lisäpaino vaikuttaa todellisuudessa.
Mutta kuten ilmo sanoo, niin onhan siinä koneet kovilla, perän fetti kenties helpottuneena.
/ Jere Siirilä
DJI Spark | Eachine QX95 & FrSky Taranis | Cheerson CX-Stars

Poissa ak9

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #398 : 21 Huhtikuu, 2012, 14:37:32 »
Sainpa oikein kunnolla pettyä näihin http://www.verticalhobby.com/kauppa/0220-mah-25c-1s1p-37-v-p-2599.html akkuihin  :'(. Lentoajat on todella lyhyitä ja tehokin aika mitätön, vaikka 25C onkin. Jopa vanhoilla e-fliten 200mah akuilla lentää pidempään kuin näillä. Luulin että akku oli virheellinen, mutta toinen oli samanlainen paska.. joten eipä tule dualskya enää ostettua.
Blade mCPX
  DX7
Realflight G4

Poissa lolimsoasd

  • Aloitteleva torppari
  • *
Vs: E-Flite Blade mCPx
« Vastaus #399 : 22 Huhtikuu, 2012, 14:10:39 »
Sain juuri omastani perän poikki, kannattaako ostaa originaali perä vai joku toisen tekijän?

Kyseessä siis V2, jossa vakiona pidempi perä

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
325 Vastauksia
154315 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Heinäkuu, 2010, 15:12:24
kirjoittanut Illodin
49 Vastauksia
23679 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2010, 23:34:21
kirjoittanut tomman
2 Vastauksia
3262 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Helmikuu, 2009, 23:32:48
kirjoittanut 0lli
555 Vastauksia
286330 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Marraskuu, 2023, 20:09:17
kirjoittanut Dutchman
1 Vastauksia
2643 Lukukerrat
Uusin viesti 05 Helmikuu, 2016, 16:38:19
kirjoittanut calicha92