Koska sähkön hinta nousee ja öljyn laskee niin pitää kai vaihtaa kopteri bensakäyttöiseksi. Tosin en tiedä mitään bensakoptereista...
Tein tuossa hieman vertailua erilaisista vaihtoehdoista ja jäljelle jäivät otsikossa mainitut. Nyt pitäisi enää päättää kumman tilaa. Harkinnassa oli myös Spectra-G, RJX 90G/260G ja Bergen Intrepid G mutta Spectraa ei ilmeisesti löydy euroopasta ja siihen varaosien saanti taitaa myös olla hankalaa. Bergeniä löytyy kyllä euroopasta mutta en löytänyt mitään tietoa varaosista tai nettikauppaa joka niitä myisi. RJX oli listalla ensimmäisenä mutta sitäkään ei tahdo enää saada. Plussana olisi tietysti ollut kotimainen hobbyJP mutta heidän sivut ei enää toimi joten en tiedä onko koko liike edes pystyssä. Muuten ei RJX kittejä oikein tahdo löytyä.
Helibug konversiossa plussaa on tietysti kaikkialta saatavat, edulliset Align-varaosat. Toisaalta G30 kiinnostaa ominaisuuksiensa takia vaikka sitä ei saakaan TT versiona. Ainakaan vielä. Tästäkään en tosin löytänyt kattavaa testiä, vain muutaman kommentin ulkomaan foorumeilta. Mutta kittejä ja varaosia saa Saksasta.
Oli valinta sitten kumpi tahansa, niin tarvitsen hieman apua setupin kanssa. Toki jos löytyy syitä hylätä toinen tai molemmat vaihtoehdot niin kertokaa ihmeessä.
Setup:
Servot nuppiin | DS610 |
Servot perään ja kaasulle | DS620 |
Gyro ja governor | GY701 |
Governorin anturiksi | Stator gator |
Lavat | ?? |
Helibugiin lisäksi Toni Clarkin virittämä 23cc Zenoah ja siihen änkkäri.
Vastari löytyy kaapista, mutta entäpä akut? Jos lisää pakettiin generaattorin pikää kai hommata pari nicd/nimh akkua joita gene lataa ja joista toinen on vastarille ja toinen sytytykselle? Jos taas menee ilman generaattoria niin akuksi kai riittää yx 3000mah 7,4v lipo?
Hintaeroa tulee reilu satanen radikalin hyväksi jos valitsee G10 runkoisen kitin jossa Hansonin virittämä 26cc Zenoah.