Joopa, tulipahan todettua että kyllä se liukuri puhaltimillakin liikahtelee
Ryöstin Kulmalan Tomin kuvan Tampere-ketjusta.
Älkää välittäkö rujosta ulkonäösta. Noparit ja vastaanotin saavat asianmukaiset sääsuojat kun optimaalinen painopiste selviää testeissä. Nyt palikat on vain tarrakiinnityksellä paikoillaan.
Jesi otti videoo, jota myöhemmin.
Mitäkö sitten opin... LISÄÄÄÄÄÄ TEHOA! Viisilapanen 71millinen fööni 3200KV moottorilla ei vaan riitä tyydyttämään vauhtinälkää... vieläpä kun sitä ajetaan vaan 3S akulla
Hobbykingistä on ollu nyt kuutisen viikkoa tilauksesta kun tilasin 4S akun ja kun se saapuu, niin kokeilen mitä tekee yhden kennon tuoma ~12 000rpm kierrosten nousu (3200kv * ~4v)
Täytyy muistuttaa, että tuo puhallin/nopari combo on nimenomaan tarkoitettu 4S akuille, joten tehon kestosta ei huolta. Tämän jälkeen on parikin puhallin ja moottorivaihtoehtoa upgradeksi, mutta niistä sitten tarvittaessa myöhemmin. Nykyisillä eväillä liukuri pyrkii täyden vauhdin saatuaan juuri ja juuri keulimaan vaikka 2x 3S 2200mAh akkua on sijoitettu niin eteen kuin mahdollista.
Mitäpä sitten ohjaukseen. Ohjauksen toteutin käyttämällä radion lennokkiohjelmaa ja sieltä vaihtoehtoa 2 aileronia. Näistä aileronkanavista siis lähdöt nopareille. Toiselle aileron kanavalle reverse ja näin on ohjaus valmis. Sitten tein kolmannen kanavan jota kaasutikku komentaa, tämän kanavan miksasin molemmille nopareille, toiselle tietysti käänteisesti ja näin oli kaasu valmis. Eli kaasutikku määrää kaasunmäärän, johon ohjaustikku tekee puhaltimien välille poikkeaman... toista nopeuttaa ja toista hidastaa. Tällä tavalla puolella kaasulla ohjaus on melkoisen herkkä, mutta täydellä kaasulla ei niinkään, koska toinen puhallin ei enää voi nopeuttaa vaan vain toinen hidastuu ja näin vähentää ohjauksen terävyyttä. Kyllä se täydellä kaasullakin kääntyy ihan riittävästi kun tikulla kunnolla käskee
Tahdon kiittää ideasta tuotantoyhtiötä, jumalaa, perhettä ja tässä ketjussa esiintyneitä ideanikkareita