YSsi tai OSsi niin käytettävä pakari vaikuttaa. Säädä seosta aluksi kokeilemalla ensin toiseen ja sitten toiseen suuntaan, kummalla alkaa toimia paremmin, eli menee sen "hengästymiskohdan" yli kaasua lisättäessä, sitten vaikka 5 minuuttia (=kiertokulma) kerrallaan kunnes em. kohta häviää, voit joutua säätämään myös pääneulaa. Katso, että savuttaa kunnolla. Pakoputkea ei todellakaan kannata lähteä liimoilla tiivistämään, vaan kunnon alu-tiiviste ja mielellään ruuvit läpi ja nylokki mutteri toiselle puolelle, niin ei löysty.
Sulla saattaa olla roskia regussa, puhdista se ensin. Myös käytettävä polttoaine vaikuttaa ja ennen kaikkea nitron määrä. Kun saat säätöihin kannattaa ajaa samalla aineella.
YS tykkää nitrosta. Kyse ei varmaankaan ole moottorin huonoudesta/hyvyydestä, vaan perussäätö pitää tehdä joka koneessa. YS:llä tuo kampikammiopaine takaa hyvän polttoaineen syöttöpaineen kaasarin regulaattorille ja viimeiseen tippaan asti kone toimii moitteetta, eli polttoaineen määrä tankissa ei vaikuta niin paljoa kun OSsissa. Myös tuo paineletkun 35mm pituus on tarkka. Myös tulpalla on tärkeä rooli, suosittelen OS8-tulppaa, muista ei ole toistaiseksi kokemusta YS50:n kanssa, mutta sillä ainakin toimii.
-Jari