Kirjoittaja Aihe: YS 50 tulille  (Luettu 19287 kertaa)

TTM

  • Vieras
YS 50 tulille
« : 17 Maaliskuu, 2008, 12:11:57 »
Laitoin ekan kerran koneen käymään äsken. Täydellä tankilla puputteli ihan kivasti tyhjäkäyntiä. Kovempaa kaasutellessa (n30% täydestä) kone usein sammahti kesken kaiken, varsinkin jos otti vähän kaasua pois. Tämä tuntui toistuvan useemmin ku päätankki tyhjeni. (hopperitankki oli koko ajan täys) Lopulta en saanu enää konetta käymään, tais akku lopahtaa eikä jaksanu hehkua tarpeeksi. Mikähän siinä mättää et se sammuilee?
Molemmat neulat oli pohjasta 1,5 kierrosta auki ts. tehdasasetuksilla.
Ja paljons, % täydestä, pitäisi olla kaasu tyhjäkäynnillä?

Btw, aika hienot saundit tulee alignin putkesta ku antaa jenkaa  8) Käynnin jälkeen totesin myös et putki oli löystyny vähän kiinnityksestään ja oli inan vuotanu. Pitäskö sinne väliin laittaa myös vaikka kuumasilikonia tai muuta törkyä?

Timo Huhtamäki

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #1 : 17 Maaliskuu, 2008, 14:10:57 »
Oiskohan se hjelvetin rikkaalla... ?

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #2 : 17 Maaliskuu, 2008, 16:40:52 »
Täytyy jurrutella pari tankillista vielä maassa konetta, josko se siitä alkaisi käymään paremmin. Kokeilin myös govia (RCE 600) hiukan, johon laitoin kokeeksi 60 % vauhtia. Servo veti hanat tiskiin (n32% kaasusta) ja kun 60% kierrokset löytyi, servo hellitti ja jäi vähäsen oskilloimaan pienellä taajuudella..
Nojoo, pitää keksiä lääkkeet koneen sammumiseen ennenku nostan ilmaan, ettei tarvi heti kylmiltään rotaatiota tehä. Tai sitten pitää laittaa vaan tarpeeksi kaasua koneelle ettei se sammu.. Ja vois hommata myös lifejä vastariin, ku tuntui et kylmyys sen akun hyydytti. Milläs ohjelmalla niitä lifejä voi ladata ja pitääkö tasata??

Poissa JJA

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #3 : 17 Maaliskuu, 2008, 16:57:00 »
Käynnin jälkeen totesin myös et putki oli löystyny vähän kiinnityksestään ja oli inan vuotanu. Pitäskö sinne väliin laittaa myös vaikka kuumasilikonia tai muuta törkyä?
Jos se alkaa vuotamaan, niin seokset voi mennä laihalle.

Sillin vinkki tiivistykseen.
http://www.kopterit.net/index.php?topic=90.msg512#msg512

mikakoivikko

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #4 : 18 Maaliskuu, 2008, 23:43:40 »
Laitoin ekan kerran koneen käymään äsken. Täydellä tankilla puputteli ihan kivasti tyhjäkäyntiä. Kovempaa kaasutellessa (n30% täydestä) kone usein sammahti kesken kaiken, varsinkin jos otti vähän kaasua pois. Tämä tuntui toistuvan useemmin ku päätankki tyhjeni. (hopperitankki oli koko ajan täys) Lopulta en saanu enää konetta käymään, tais akku lopahtaa eikä jaksanu hehkua tarpeeksi. Mikähän siinä mättää et se sammuilee?
Molemmat neulat oli pohjasta 1,5 kierrosta auki ts. tehdasasetuksilla.
Ja paljons, % täydestä, pitäisi olla kaasu tyhjäkäynnillä?

Btw, aika hienot saundit tulee alignin putkesta ku antaa jenkaa  8) Käynnin jälkeen totesin myös et putki oli löystyny vähän kiinnityksestään ja oli inan vuotanu. Pitäskö sinne väliin laittaa myös vaikka kuumasilikonia tai muuta törkyä?
Hyvän moottori+putki yhdistelmän olet laittanut :) mutta tuo RCE-B6T sulta vielä tosiaan puuttuu

Pääsuutin 1,5 kiekkaa aluksi auki, mutta tyhjäkäynnin seosruuvin alkuasetushan on 1 kierros auki. Noista sitten tarvittaessa säätämään sopivaan suuntaan. Itsellä ainakin tasan noilla lähti heti rokkaamaan ja samoilla asetuksilla on pöristellyt jo puolenkymmentä tankillista. Nyt pitäis itsekin alkaa nostaan kiekkoja kohilleen ja säätään kone käymään normaalilla seoksella.

Paljokohan tuohon 600N nuppiin ois sopevat kiekat?

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #5 : 19 Maaliskuu, 2008, 11:05:32 »
Laitoin ekan kerran koneen käymään äsken. Täydellä tankilla puputteli ihan kivasti tyhjäkäyntiä. Kovempaa kaasutellessa (n30% täydestä) kone usein sammahti kesken kaiken, varsinkin jos otti vähän kaasua pois. Tämä tuntui toistuvan useemmin ku päätankki tyhjeni. (hopperitankki oli koko ajan täys) Lopulta en saanu enää konetta käymään, tais akku lopahtaa eikä jaksanu hehkua tarpeeksi. Mikähän siinä mättää et se sammuilee?
Molemmat neulat oli pohjasta 1,5 kierrosta auki ts. tehdasasetuksilla.
Ja paljons, % täydestä, pitäisi olla kaasu tyhjäkäynnillä?

Btw, aika hienot saundit tulee alignin putkesta ku antaa jenkaa  8) Käynnin jälkeen totesin myös et putki oli löystyny vähän kiinnityksestään ja oli inan vuotanu. Pitäskö sinne väliin laittaa myös vaikka kuumasilikonia tai muuta törkyä?
Hyvän moottori+putki yhdistelmän olet laittanut :) mutta tuo RCE-B6T sulta vielä tosiaan puuttuu

Pääsuutin 1,5 kiekkaa aluksi auki, mutta tyhjäkäynnin seosruuvin alkuasetushan on 1 kierros auki. Noista sitten tarvittaessa säätämään sopivaan suuntaan. Itsellä ainakin tasan noilla lähti heti rokkaamaan ja samoilla asetuksilla on pöristellyt jo puolenkymmentä tankillista. Nyt pitäis itsekin alkaa nostaan kiekkoja kohilleen ja säätään kone käymään normaalilla seoksella.

Paljokohan tuohon 600N nuppiin ois sopevat kiekat?

Joo, tosiaan tuo idle ruuvi olikin 1 kierros auki. Kone lähtee kyl heti melkein tulille startilla tyhjäkäynnillä, mutta kun koittaa nopeesti (tai ees hitaammin) nostaa kierrokset niin sammuu. Tilanne taisi vähän parantua ku kiersi inan pääsuutinta kiinnipäin (laihemmalle?)
Pitää koittaa pöristää taas tankillinen, josko se siitä alkais toimii.

Ovat puhuneet että 600N:ssä on jossain 1600 kiekan kohalla omituinen vatkausilmiö, eli ite pyrkisin nostaa kierrokset johki 1700-1800 leijutusta varten. Aivan tautiset 3d kierrokset lienee 2200-2300 paikkeilla, mutten suosittele, kone saattaa viuhtoa jo melko haipakkaa, varsinkin jos kulmia on +-12 tai enemmän. Ainakin simulla 1800 kiekkaa on kohtuu rauhallinen pienillä kulmilla.

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #6 : 20 Maaliskuu, 2008, 09:36:13 »
Eilen kone suostui käymään vain sen ajan, mitä hehku oli päällä. Eli samantien ku hehkuvalo sammu, myös kone sammu.
Sisällä tutkiessa huomasin että taas putki oli löystyny, siinä varmaan syy. Miten hiton kireelle se putki pitää laittaa et pysyy?? Mielestäni kiristin jo lähes 'hampaat irvessä'. Ilmeisesti pitää laittaa lukitetta myös ruuvin kantaan ja Sillin vinkillä tiivistystä..

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #7 : 20 Maaliskuu, 2008, 10:06:46 »
Itse laitoin oman pöntön epoksilla kiinni,en ole vielä
kokeillut ja vielä lukitetta ruuvin kantaan tänään
voisi kokeilla tossa pihalla sen verran että pitääkö
tuntui ainakin jämähtävän hyvin kiinni.

Poissa Julle

  • Pro torppari
  • ****
  • Jukka Vuoristo
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #8 : 20 Maaliskuu, 2008, 11:25:35 »
Multa löytyy liimaa joka toimii 1350C lämpötilaan asti, ei irtoa putken sen jälkeen :D. Otetaanko kevät leirille mukaan?
Align T Rex 250SE, DS410, DS420 GP750, AR6100
JP Twister Bell 47
MiniZoom Genius 180, Hitec 50, LGT2100T+3100G, AR6100 (myytävänä)
Align T Rex 600NP, Align Hyper 50, DS620, LGT6100T+6100G, AR9000
Align T Rex 700NP, YS90, MP, 8717, G770+DS8900G, AR7000 Hirobo SST Eagle, OS61FX, DS821, GY-401, DS620 Futaba 9C + Futaba TM7 + Spektrum DM8

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #9 : 20 Maaliskuu, 2008, 12:06:40 »
Jotain teollisuusliimaa? Irtooko putki enää tarkotuksellakaan sen jälkeen?  8)
Voihan sitä leirille ottaa mut tod näk tarvisin sitä jo aiemmin.. Millasissa putkiloissa sitä on eli voiko ostaa sulta?
Nyt laitoin epoksia liitokseen ja lukitetta ruuveihin, huomenissa koittelen, pysyykö kiinni.

Btw, nyt tää pakkanen varmaan vaatii seoksia rikkaammalle, mistä syystä lienee vispilän OSsikin booannut.. pitäisi ajella lämpimämmällä kelillä.

Timo Huhtamäki

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #10 : 20 Maaliskuu, 2008, 12:52:14 »
Pakoputken irtoamisen ei pitäisi YS:ää sammuttaa... kuulostaa ny vaan siltä että sulla on moottori sikana rikkaalla ja se ravistaa rutosti ku ei putki pysy kiinni... Ja hehkun irroittaminen -> sammuu edelleenkin luulisin johtuvan turhan rikkaasta tyhjäkäynnistä...

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #11 : 20 Maaliskuu, 2008, 15:13:52 »
Älkäät nyt liimaaman ruvetko. Poratkaa vaikka änkkäristä kierteet pois (ei pakollinen) ja kiertäkää nylockki sinne taakse. Pariin vuoteen irronnut yksi änkkäri kisoissa paattisilla ja siinä ei ollut mutteria takana.

BTW. kuumuus ei sulata sitä nylonia mutterista vaikka itsekin niin ensin luulin.

Kokeilen tota millä se nyt on kiinni eli epoksia. Tota läpipulttia pitää miettiä, jos ei edelleen pysy. Tosin sillon joutunee vähän 'rohnasee' putken laipasta ku se on luiska.
 
Tota sammumista itekin ihmettelen et voiko vuotava putki (ei se irronnut) saada sen sammuun. Olen kyl koittanu ruuvata ruuveja laihemmalle (kiinnipäin) puoli kierrosta, muttei onnannu. Voiko se kampikammiosta tuleva 'diodiventtiili' olla sökö, ettei se tuottas kunnol painetta?? Painetta sieltä kyl tuhahtaa ton pienenki ajon jälkee eli vaikuttas olee kunnossa. Mielestäni savuakaan ei tuu kovin paljon et rikkaalla olis.. putkesta kyl valuu aika lailla öljyä käytön jälkee, mistä taas vois päätellä et on rikkaalla..

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #12 : 20 Maaliskuu, 2008, 18:59:46 »
Hyvin pysyi epoksilla,ei vuotanut toimii tosi hyvin.

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #13 : 20 Maaliskuu, 2008, 21:28:03 »
En ole varma tuleeko tälläisiä mootorin mukana, mutta kannattaa unohtaa epoxit ja laittaa tälläinen väliin niin ei tartte pelätä että vuotaa.

Listalla viides ylhäältä.

http://www.quickuk.eu/cat/engines___accessories/accessories.html?cat=58&pagesize=10&nav=2

-op-

Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #14 : 21 Maaliskuu, 2008, 22:10:55 »
Koitin käyttää tänään konetta vähäsen, sen vähän mitä suostui käymään. Putki ei tällä kertaa vuotanut ja pysyi kiinnikin :) mut kone ei siltikään oikein suostu yhteistyöhön. Se vähä mitä se kävi niin käyntikierrokset vaelsi hirveästi, välillä kiihdytti, välillä hyytyi. Lopulta ei suostunu enää käynnistyy ollenkaan.
Luulen löytäneeni yhden syyn tohon ainakin, näyttäis et bensasuodattimen jenkoista vetää ilmaa joukkoon.. laitoin tökötit saumaan ja pääsiäisen jälkeen kokeillaan taas.

Belt pilot

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #15 : 22 Maaliskuu, 2008, 07:18:23 »
Oireet kuulostavat tosiaan siltä että moottori saa jostain ylimääräistä ilmaa,tarkasta onko kaikki moottorin tiivisteet kunnossa.

Timo Huhtamäki

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #16 : 22 Maaliskuu, 2008, 14:08:06 »
hmm.... Jos tankista tuhahtaa painetta käytön jälkeen ku avaa painelinjan, nii se ei todellakaan vedä suodattimen välistä ilmaa, vaan päästää ulospäin siitä käynnin aikana. Tankkiin pitäisi, korostan sanaa pitäisi kertyä semmonen paine että polttoaine suorastaan suihkuaa vuotokohdasta käynnin aikana.

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #17 : 23 Maaliskuu, 2008, 11:15:46 »
Itse olen käyttänyt putken tiivisteenä perinteistä lyijy/kuitu pahvia, kestää todella hyvin.
Kannatta tsekata että pääsuuttimessa ei ole roskia, itsellä tt motin kanssa oli saman tyylisiä ongelmia, ja kaasarissa oli ilmeisesti roskia.
Otin neulat irti ja puhalsin paineilmalla, nyt käy ja säätyy oikein.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

juha.A

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #18 : 23 Maaliskuu, 2008, 13:43:03 »
En ole varma tuleeko tälläisiä mootorin mukana, mutta kannattaa unohtaa epoxit ja laittaa tälläinen väliin niin ei tartte pelätä että vuotaa.

Listalla viides ylhäältä.

http://www.quickuk.eu/cat/engines___accessories/accessories.html?cat=58&pagesize=10&nav=2

-op-



Samaa mieltä,mä olen kans käyttännyt noita alumiini tiivisteitä metukka pannuissa...ei vuoda

Poissa Mikaelni

  • RC-Kopterit Ry/178
  • Elävä Legenda
  • *****
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #19 : 23 Maaliskuu, 2008, 17:21:35 »
Minulla oli kanssa koneessa käynistys vaikeuksia ja oli regulaattori mennyt tukkoon joten purin sen ja putsasin röörit niin lähti toimimaan. Aikaisemmin oli hehku mennyt sököksi ja nestelukko tullut mosaan joten oli lykännyt regulaattorin kanavan tukkoon kun ei saanut ainetta vaikka painetta tankkiin tuli.YS:ässä on näköjään millin päälle että kampikammiosta tuleva paine letku on juuri oikean pituinen.
F550 Wookong M/Datalink/IOSD

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #20 : 23 Maaliskuu, 2008, 20:10:45 »
Joo paineletku on oikean pituinen. Pitänee purkaa se regulaattori ja tuhauttaa se vielä puhtaaksi. Putkea en jaksa irrottaa ennen ku alkaa taas vuotaa.. (eli kohta)  :D

Poissa IsoNega

  • Opetteleva torppari
  • **
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #21 : 23 Maaliskuu, 2008, 20:27:18 »
Onko tässä threadissa käyty keskustelu YS:n ongelmasta tyypillinen vika vaiko onko kyseessä enemmänkin kohdalle osunut maanantaiversio? Minulla kun on sellainen käsitys että YS:n pitäisi olla varsin helppohoitoinen ja toimiva OSsiin verrattuna - ei kokemusta kummastakaan mutta noiden kahden väliltä pitäisi kevään aikana toinen valita.

-Nega-

Poissa Juize

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #22 : 23 Maaliskuu, 2008, 21:16:48 »
Mulla on nyt 5 tankkia ajettu Yssi ja se on pelannu ekasta tankillisesta asti ilman mitään ongelmia.

JHypp

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #23 : 23 Maaliskuu, 2008, 21:34:26 »
YSsi tai OSsi niin käytettävä pakari vaikuttaa. Säädä seosta aluksi kokeilemalla ensin toiseen ja sitten toiseen suuntaan, kummalla alkaa toimia paremmin, eli menee sen "hengästymiskohdan" yli kaasua lisättäessä, sitten vaikka 5 minuuttia (=kiertokulma) kerrallaan kunnes em. kohta häviää, voit joutua säätämään myös pääneulaa. Katso, että savuttaa kunnolla. Pakoputkea ei todellakaan kannata lähteä liimoilla tiivistämään, vaan kunnon alu-tiiviste ja mielellään ruuvit läpi ja nylokki mutteri toiselle puolelle, niin ei löysty.
Sulla saattaa olla roskia regussa, puhdista se ensin. Myös käytettävä polttoaine vaikuttaa ja ennen kaikkea nitron määrä. Kun saat säätöihin kannattaa ajaa samalla aineella.
YS tykkää nitrosta. Kyse ei varmaankaan ole moottorin huonoudesta/hyvyydestä, vaan perussäätö pitää tehdä joka koneessa. YS:llä tuo kampikammiopaine takaa hyvän polttoaineen syöttöpaineen kaasarin regulaattorille ja viimeiseen tippaan asti kone toimii moitteetta, eli polttoaineen määrä tankissa ei vaikuta niin paljoa kun OSsissa. Myös tuo paineletkun 35mm pituus on tarkka. Myös tulpalla on tärkeä rooli, suosittelen OS8-tulppaa, muista ei ole toistaiseksi kokemusta YS50:n kanssa, mutta sillä ainakin toimii.

-Jari
« Viimeksi muokattu: 23 Maaliskuu, 2008, 21:47:11 kirjoittanut JHypp »

TTM

  • Vieras
Vs: YS 50 tulille
« Vastaus #24 : 27 Maaliskuu, 2008, 18:11:30 »
No niin, kihnutin taas konetta vähän. Avasin regun kannen ja neulat, sen mitä kone paikalla pystyi irrottamaan. Eip vaikuttanu mitään käyntiin kuten ei myöskään suodattimen tiivistys.
Kone lähti kylmänä suht pian käymään, ensin vaimeasti papattaen (rikkaallako?), sitten käyntiääni terävöityi mielestäni normaaliksi. Kaasua antaessa varovasti, sammui pari kertaa. Noh uudestaan käymään, hetken käytyä kone alkoi nostaa kierroksia itekseen, eli niinkun laihalle olis menny ja sitten se sammui. Tämän jälkeen ei lähteny käymään enää ollenkaan vaikka jeesusta olis huutanu  >:(
Mitä mä siitä koneesta oikein puran, otan koko motin pois ja irrotan kaikki osat joista litku menee läpi?? Mistä saa YSsiin niitä yksisuuntaventtiilejä? Epäilyttää ku tankista ei tullu ku hiiren pihaus ku vapautti "paineet", just ja just sen kuuli. Luulis et se enemmänki suhahtaa ku pihahtaa..  ::)