Laitetaas vielä vähän muistin hämäristä juttua.
12.4. tiistai
Kävin Maskussa lennättämässä 5 tankillista.
Tuulta riitti, eikä mikään liike tuntunut sujuvan itseä mielyttävällä tavalla. Harmitti hitosti kun ei liikkeet lunnistu, mutta lisää treeniä kehiin niin eiköhän se siitä.
13.4. keskiviikko
Maskussa taas ja tällä kertaa 4 tankillista epämääräisiä eurosportin liikkeiden tapailua.
Kohtuullinen tuuli piti huolen siitä, ettei tälläkään kertaa tyytyväisyyttä liikkeisiin löytynyt. Leijutuksissa Freya ajelehti mihin sattui, taivaalla liikkeet karkasivat kovin kauas linjalta. Uupuu vielä totaalisesti tuo liikkeiden aikainen tuulikorjaus, jolla taivaslentoliikkeet pysyisivät edes tyydyttävästi linjassaan.
JiriK tuli myöskin Maskun kentälle mukanaan Logo ja Rossin moottorilla varustettu 600 rekku.
Logo liikkui todella ripeästi ollen samalla erittäin vakaa, kuten tuon kokoisen kopterin kuuluukin olla. Logoon iski ihmeellinen metallinen kirkunta ja lennot jäi reiluun akulliseen.
Rekussa paikallaan oleva Rossin moottori tarjoili polttiksen starttailuun uutta kokemusta. Ikinä en ole päivässä moottoria niin montaa kertaa startannut. Moottori käynnistyy nätisti, käy nätisti, mutta 'hiipuu' laihalle 20-30 sekunnin leijutuksen jälkeen. Moottorin säädöt vaikuttivat moottorin käyntiin ja yläpään sai kunnolla rikkaalle, mutta aina se vaan meni omaa tahtiaan laihalle, harmittava tapaus.
1. liitetty kuva: Jirin Logosta, pahoittelut tosta samsungin huonosta kuvanlaadusta.
16.4. lauantai
Prinsessan kanssa Maskussa.
Tuulta riitti edelleenkin, mutta tällä kertaa alkoi löytyä hieman nautinnollista fiilistä leijutusliikkeissä. Ei ne hienosti mene, mutta sormissa tuntui hyvältä ja löytyi jonkinlaista varmuutta leijutellessa.
Taivasliikkeet jätin tällä kertaa vähemmälle, taisin ajaa ne kolme kertaa.
Litkua paloi reilut pari litraa, eli 5 tankillista.
2. kuva mukavasti kuivahtaneesta Maskun kentästä. nurmikko on litisevän märkää, mutta mitään lillua ei enää ole (paitsi pöytien edessä)
17.4. sunnuntai
Tällä kertaa tehtiin Reijon kanssa visiitti Nääshwilleen.
Vanattara löytyi helposti, kiitos Kaardianille hyvistä ajo-ohjeista.
Paikka oli mainio ja tuulta riitti edelleenkin, Kaardian taisi kurkata pirkkalan kentän tiedoista sen 8m/s ja 12m/s puuskissa.
Leijuttelut karkasivat reippaanlaisesti takaa/takaviistosta puhaltaneessa tuulessa, jossa kopterin käsittely ei vaan multa tunnu luonnistuvan. Oman piristeen tuohon tuntui tuovan mukava pyörteisyys noiden puuskien lomassa
Taivasliikkeet karkasivat tuulen mukana kauas, pari liikettä tuli keskeytettyäkin liikkeen laella, kun liikkeet ei vaan hajosivat totaalisesti :|
Kaikesta törttöilystä huolimatta jollain lailla nautin muutamista liikkeiden osista tuulen hetkellisten laantumisten aikaan.
Litkua paloi 4 tai 5 tankillista.
Paikalla oli myös Kaardian N9'n, Biistatun 700 rekun ja Freyan kanssa ja Anssi pinkin stayseen kanssa.
Kaardianin kirjoitus torppitarinoihin kertoo Freyan antautuneesta gyrosta ja sen myötä maaston äkillisestä kutsumuksesta.
N9 toimi hienosti edelliskerralla kuuleman mukaan esiintyneen vägäyksen kadottua gyroteipin vaihdon yhteydessa, nätti kopteri kaikkiaan.
Biistattu rekku näytti FBL'n vakauden tuulessa, ihan kuin tyynellä lennättäisi. Vikkelä kuin mikä liikkeissään, eikä juuri näytä puutuvan.
Anssi on kone!
Hillittömän vakaalta näytti Stayseen koppaan puettu Freya osaavissa hyppysissä. Oma leijuttelu näytti lähinnä 3D'ltä kunnon pitch pumpin ja slow motion cräkkäyksen kera.
Ekan akun jälkeen kuulosti että perähihna hinkkaa johonkin, ja Reijo pääsi tuulisesta ulkoilmasta auton takakonttiin lämmittelemään ja odottamaan tohtori Anssin tutkimuksia.
Huomenna (tänään tiistaina kellosta päätellen) pitänee jokunen tankillinen käydä lennättämässä, koska luvassa on lämmintä, aurinkoista ja leppoisaa tuulta