Kirjoittaja Aihe: Sammyn lokikirja  (Luettu 39033 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #50 : 24 Huhtikuu, 2011, 21:41:16 »
On se aika velho.. Teki Freyalla rotaation kynnettyyn peltoon.
Etäisyyttä oli vaikka millä mitalla, mutta kopu pysyi pystyssä eikä osunut edes ojaan.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #51 : 24 Huhtikuu, 2011, 21:48:01 »
24.4. sunnuntai

Päivällä liikahdin Maskuun toteamaan että ompa taas tuulista ja tuuli takaapäin, joten hyvä sää treenata tuota toistaiseksi itselleni vaikeinta säätä.
Ehdin muutaman tankillisen ajaa, kun Tukka pöllähti paikalle ja tankillisen jälkeen tästä myös Jiri ilmaantui kentälle.
1-7 tankilliset sujuivat normaaliin tahtiin tuulta vastaan pomputellessa. Välillä tulee sellainen pieni hyvänolon tunne siitä että leijuntaliikkeet sujuu osittain paremmin kuin pari viikkoa sitten ja taivasliikkeet ovat saaneet hieman kokoa ja näyttävyyttä lisää. Nooh, nää tunteet poistuu yleensä yhtä nopeesti kun on mieleen juolahtaneetkin, kun sopiva tuuli painaa koneen kauas lentolinjalta.
 
Kahdeksas tankillinen oli tavallisesta poikkeavan lennätyksen vuoro.
Ajoin ensin leijunnat ja ajattelin koittaa keskittyä hieman tuulikorjailuun liikkeiden aikana. Keskeytin liikkeitä monesti kun ei tuntunut hyvältä, ajoin samaa liikettä uudestaan ja uudestaan.
Käytin kopteria keskitäplällä ja tarkistin että fuilia riittää.
Ei muuta kun uutta kobraa kehiin ja tuulikorjailemaan. Epämääräisen venkoilun jälkeen ajattelin että jätetääs tää kesken ja annetaan hetki olla selällään ja sitten kopteri alas ja odottamaan seuraavaa tankillista.
Se hetki riittikin sitten sammuttamaan kopterin taivaalle, joten tulipa suoritettua ensimmäinen ei oma-aloitteinen rotaatio Freyalla moottorin sammumisen vuoksi.
Hetken asennoituminen rotaatioon ja samalla tuska kopterin sijainnista tuulen alapuolella liian kaukana turhan hitaan rotaation aloittamisen kanssa tuotti tuloksen että en yritäkään tuoda konetta kentälle asti vaan ajan sen kyntöpeltoon kunnon jarrutuksen kanssa. Huonosta rotaatioon lähdöstä johtuen mielestäni nupissa oli kierrokset tosi alhaalla ja vajotin kopteria reilusti negatiivisilla kulmilla vastatuuleen kierroksia kerätäkseni.
Otti pattiin kun olin varma että kopteri kaatuu kyntöpeltoon epätasaisen alustan vuoksi sitten  rotatoin sen ojaan.
Sain epämääräisen rotaation vietyä päätökseen, kopteri tuli maahan asti

JATKUU...

Jiri varmaan täsmentää loput jossain vaiheessa lisäämällä kuvan taikka pari


Jaahas, Jiri näköjään jatkoikin juuri tätä kirjoitellessani, eli loppu hyvin kaikki hyvin.
Kyseessähän oli absoluuttisella taidolla suoritettu rotaatio ja tarkkaan harkittu alaslaskupaikka :D

Kyllä, kävin ostamassa loton kentältä lähdettyäni.


Saldona siis kahdeksan tankkia, jostain syystä päätin lopettaa tällä kertaa tähän.
« Viimeksi muokattu: 24 Huhtikuu, 2011, 21:50:49 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #52 : 25 Huhtikuu, 2011, 18:56:09 »
25.4. maanantai

4 tankillista Maskussa pöristelyä, jokaisella toi perus sportti setti läpi.
Lennättelyt sujuivat ilman yllätyksiä ja kalusto pysyi ehjänä.

Laakerit vois vissiin vaihtaa moottoriin, kun alkaa ääntelehtimään.
Lisäksi lepatusakseli saa uuden rasvakerroksen jotta saisi noi määrätyillä kierroksilla ilmenevät tutinat pois.

kiitti vinkistä Anssi
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #53 : 09 Toukokuu, 2011, 16:01:04 »
6.-8.5. pe-su

Reilu kymmenkunta tankkia tuli polteltua länsinaapurin keväisessä ilmastossa.
Kevään ensimmäiset rotaatiotkin tuli ajettua ennen kisoja, joten sekin jännityksen aiheuttaja on nitistetty.
Ensimmäinen Sporttikin tuli ajettua, ei mitenkään menstyksekkäästi, mutta tunnisti tuomarit sentään pari liikettä :)

Ennen reissua tuli reilu viikon tauko treeneihin, jonka aikana kopterin sielu sai muutaman uuden osan sekä nuppiin tuli vaihdettua lepatusakseli sekä kaikki lavanpitimien laakerit.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #54 : 12 Toukokuu, 2011, 11:54:28 »
9.-11.5. ma-ke

Maanantaina kävin illalla Maskussa, vaikka reissun jälkeen aika lailla väsytti. Radioon Juhon vinkkiä noudattaen reilusti lisää expoja.
Expojen lisäämisellä huomasin samalla olevan  pitchin käyttöön rauhoittava vaikutus.
Tää keikka oli henkisesti rankka sikäli, että Ruotsissa tuli huolellisesti seurattua 51 lentoa 'aavistuksen' verran tasokkaampaa lennätystä ja ton oman röpöttelyn jälkeen lähinnä teki mieli käydä pesemässä silmät  :D

Tiistaina sitten naputtelin lisää radioon muutoksia ja aloin opettelemaan leijutuksia reilusti pienennetyillä liikkeillä.
Elettiin Reijon kanssa jännittäviä hetkiä, kun pudotin kertaheitolla puolet pois liikkeistä ja samalla pienensin aavistuksen expoja. Tää vaatii hieman totuttelua, mutta alan ymmärtämään pointin noille säädöille :)

Keskiviikkona ennen lennätystä siivottiin kentän reunalta keinua, aitaa ja vanhaa pöytää pois.
Maalattiin keinonurmeen merkinnät, tehtiin saman tien vähän isompi tosta keskiympyrästä jotta osuu helpommin siihen. Itseasiassa en huomannut ottaa mitan 15cm tyhjää aluetta huomioon, joten metrisestä ympyrästä tuli 1,3m ympyrä :|
Anssia varten tehtiin myös 2,5m viivat ja boxiin merkattiin 9m piste.
Lisäalue kenttään tasattiin haravoimalla ja samalla tehtiin jonkinlainen ramppi nurmelta pellon puolelle, ettei siihen jäänyt pahimmilla 10cm korkuista kynnystä. Mikael todistetusti osaa siementää, joten jätettiin ne hommat sariston sankarin kontolle.
Arro jyräytti heti siihen perään, joten nyt vaan odotellaan millaista tuhoa, eikun satoa saatiin aikaan.
Kopteroinnin suhteen pientä hienosäätöä taivaslennon käppyröihin ja ei muuta kun koittamaan uusilla asetuksilla tuulessa. Totuttelua vaatii paljon lisää, mutta välillä osaa jo korjata asentoa leijutuksessa ihan hiirenverran kääntämällä siten, ettei asennon muutosta juuri huomaa. Vielä kun saisi tuota hypyttämistä asoihin.
Ei muuta kun lisää lientä koneen läpi ja reilusti reeniä, jos se vielä jonain päivänä menisi vaikka kohtuullisesti :)


Tollasta neljän tankillisen pävätahtia on menty, eli 12 tankillista.
Kevään saldona ~77 lentoa.


Liitteenä vielä eilen Sampalla räpsityistä kuvista pikaisesti väännetty panoraama, josta nurmialue näkyy.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Anssi

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #55 : 12 Toukokuu, 2011, 12:36:10 »
Alkaa kenttä näyttää hyvälle. Taidan muuttaa kesäksi maskuun  ;)
Lennokkimestari #100,
Jeti DS-16, Urukay Carbon, MB 109,
MB339 Al Fursan, Fouga Magister CM170.

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #56 : 12 Toukokuu, 2011, 13:36:24 »
Jos se kone meinaa pommittaa leijunassa, kannattaa kokeilla loiventaa pitchikäyrää.

Kaljahana puuttuu vielä...
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #57 : 12 Toukokuu, 2011, 13:40:16 »

Kaljahana puuttuu vielä...

Se on työn alla  ;)
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #58 : 12 Toukokuu, 2011, 16:28:02 »
Jos se kone meinaa pommittaa leijunassa, kannattaa kokeilla loiventaa pitchikäyrää.
Täytyy koittaa pitchin loivennusta.
Alkaa vaan pikkuhiljaa kaipaamaan hieman monipuolisempaa mankkaa, tai vähän lisää noita pisteitä tonne käppyrälle :)
Onhan tuossa toki 60% alue käytössä (expot käppyrälle ni lähempänä 50%) tikkujen liikevarasta, joten ei muuta kun säätämään.

Viikonloppuna ei tarvitse näillä nurkilla lennättää, koska silloin idätetään nurmea oikein urakalla. On riittävän paljon kosteutta ilmassa http://weather.fi/Finland/Turku .
Kerrankin sade tulee tarpeeseen, jotta saadaan kenttä kisakuntoon.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #59 : 12 Toukokuu, 2011, 22:45:13 »
12.5. torstai

Päätin poistua duunista ennen viittä. Nostin kopterin kirjahyllyn päältä ja hyppäsin autoon suuntaamaan nokan kohti Maskua.
Pirtsakka sivutuuli ensimmäistä kertaa tänä keväänä, kun tähän asti ollaan lennätetty takaa puhaltavassa tuulessa.
Juhon vinkistä aloin tarkistelemaan pitchin käppyrää normi modessa. Kulma oli jo ennestään loivan, joten % ylä- ja alapäästä loivennusta. Pientä testiä eikä tuntunut hyvältä.
Lisää loivennusta pariinkin otteeseen, mutta toivottua vaikutusta ei löytynyt. OIkeastaan homma alkoi mennä kimurantimmaksi kun sai tökätä tikkua piiiitkän siivun kulmien juuri muuttumatta. Paluu tuohon yhden pinnan muutokseen ja testileijutus.
Huomasin että leijuttelen tikku aika ylhäällä, joten se viimeinen 20% alalla oleva 'pelastus' osuus alkoi pukata leijutuksessa esille.
No, näppäränä poikana sitten päätin nostaa käppyrää tuon keskimmäisen 60% osalta. Kolmannella testillä setuppi alkoi tuntua varsin hyvältä, mutta neljäs kerta toi toivotun muutoksen.
Kiitos Juholle vinkistä tämän suhteen.

7 Tankillista tuli pöristeltyä ja Jarikin pöllähti kentälle oman nitrokrematorionsa kera.
Kyllä myö vielä Turuusta mylvästään (vuotta 2015 odotellessa) ;)
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

puisto_kemisti

  • Vieras
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #60 : 13 Toukokuu, 2011, 20:40:45 »
Kyllä myö vielä Turuusta mylvästään (vuotta 2015 odotellessa) ;)

Mylväse ekana hiukset päähän ni kestää se järkikin tallella. Ei kukaan kävele kaupungilla Metrohousuissa ja
PittBullin hupparissa sillee et parta o pitempi ku hiukset. :D
No mutta niistä kusiluistimista saat kyllä plussaa (Reinot).

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #61 : 28 Toukokuu, 2011, 19:58:08 »
28.5. lauantai

Käytiin rinsessan kanssa ajamassa nurmikko Maskussa ja kolme tankillista tuli pöristeltyä kohtuullisen napakassa tuulessa.
Välissä on joitakin lennätyskertoja tainnut jäädä kirjaamatta ylös, mutta eiköhän se tuosta taas.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #62 : 01 Kesäkuu, 2011, 22:12:02 »
1.6. keskiviikko

Tänään tuli vietettyä Maskussa muutama treenitunti.
Anssi veti vielä pidemmän kopterointipäivän, kun tohon yllämainittuun lisätään automatkoihinkin:

Tuuli kääntyi jossain vaiheessa takaa vasemmalta puhaltavaksi, jonka johdosta leijutukset olivat aika piristävää puuhaa. Oli kiva seurata kun välillä tikkaua alas vetämällä korkeus vaan nousee ja hetken päästä tullaan sitten se haluttu parimetriä vauhdilla. hirveetä hypytystä, vissiin lato, mökki ja koivut aiheuttivat pietä pyörrettä kentänpintaan.
Toivottavasti kisoissa tuuli on jostain ihan muualta. Reunalipuista ei voinut tuulta katsoa, koska vasen lippu liehui kohti lennättäjää, kun samaan aikaan oikea lippu liehui pois päin lennättäjästä. onhan noilla tosin reilusti etäisyyttä toisistaan, se kokonainen 10m :D

Käppyröita rustattiin radiosta entisestään loivempaan suuntaan, itsele kun viimekertaiset korjaukset toivat jo suuren parannuksen niin käppyröiden hienosäätö jäi vaiheeseen.

Kopteria trimmattiin vähän taivaalla, pari miksausta lisättiin joukkoon ja kotiläksyiksi jäi tuo vaakakierteiden aikana käytössä oleva aile->ele miksauksen loppuun hiominen, koska joku rontti on polttanut kaikki mun nitrot ja liemi loppui vähän kesken.

SAB'n red devileitäkin tuli testattua, meni hankintalistalle nuokin.


Kiitokset Anssille opeista.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja - Sokkorotaatio
« Vastaus #63 : 07 Kesäkuu, 2011, 11:14:15 »
5.6. sunnuntai

Tutustutin reijoa Vilppulan (jossain TRE-JKL välimaastossa) ilmastoon.
Hienosti tuntui pöhisevän ja viereisen yksityisen golfkentän pelaajat jätti pelivälineet kentälle ja tuli kattomaan 'moottoriurheilua'.

Paikkana toimi pellon reuna, ja itsestä katsoen oikealla puolen kulki lentolinjaan nähden poikittain peltotie jonka reunassa kasvoi muutama koivu.
Lennätyslinja oli selkeä, aurinko porotti vasemmalta takaa ja ilma oli oikein mainio lievän länsituulen vallitessa.
Eka tankillinen: leijutukset, taivasliikkeet ja kasa rotaatioita perään.
Toka tankillinen: leijutukset, taivasliikkeet vaakakierteisiin saakka ja rotaatio moottorin hyydyttyä kesken toista vaakakierrettä.

Tulipahan sitten ajettua ensimmäinen rotaatio, josta en puiden vuoksi nähnyt sitä viimeistä kymmentä metriä.
Sapetti kuin rapua kiehuvaan veteen sukeltaessaan, kun joutui rotaation jättämään puiden taakse. Arvalla vedettiin ja jossain vaiheessa näin vilauksen epämääräisessä asennossa ihan väärään suuntaan (ylös) etenevästä menevästä kopterista?

Ei siinä sitten muuta kun kohti kopteria reippain askelin. Oli muuten hymyssä pitelemistä kun Reijo makasi sammuneena koivet kohti taivasta, ihan kuin joku olisi laittanut kopterin selälleen pohjan putsaamista tai tarkistamista varten :D Kuva ois kiva, mutta unohtu ottaa.

Pitäs kai jaksaa toikin korjata, jos vaikka pääsis lauantaina Maskuun lennättämään.
Ei kai tossa mitään suurempia oo, pari linkkiä näytti irronneen ja ajoitus täytyy säätää kohilleen. Lapojakin vääntelin kovin ottein, muttei tuntuneet mitenkään rapeilta.
Akselit täytynee tarkistaa.


Liitteessä näkyy tuo paikka yleisesti, sinisellä lentolinja, mihin rotatoin ja mistä lennätin (toi äjä-teksti). Näyttää muuten kartan mittaustoiminto, että jäi toi kopteri sitten ~65 metrin päähän puiden taakse ja että lentolinjan pituudeksi kertyi tollaset 300 metriä.
Äijästä vasemmalle alaviistoon löytyy pahan hajun poistojärjestelmä, ihmisenlämmityshuone ja muutama hyttynen.
« Viimeksi muokattu: 07 Kesäkuu, 2011, 11:20:22 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #64 : 27 Kesäkuu, 2011, 11:24:02 »
Vetästääs tänne edes jotain ennen kuin kokonaan unohtuu ja jää merkkaamatta.

Eli toi edellisessä viestissä mainittu Vilppulassa tehty sokkorotaatio söi muutaman pikkuosan, mm tail housing, mutta säihkähdyksellä selvittiin ensivaikutelman perusteella.

No seuraavaksi olikin vuorossa Maskun kisat ja koekäyttäessä kopteria juuri ennen kisojen alkua, yksisuuntalaakeri antautui ja alkoi osallistuminen näyttää heikolta.
Kentältä löytyi varaosa ja ei muuta kun vaihtamaan rikkeimmän tilalle sisäänajettu malli laakerista muovikuorineen.

viikko 24 loppupuoli
Kisojen jälkeen kävin Maskussa pöristelemässä kolme tankillista.
Perinteiseen tapaan leijunnat ja taivasliikkeet, rotaatio muutamaan otteeseen peräjälkeen kun lientä on vielä tankissa.
Lennättäminen loppui kuitenkin epäonnistuneeseen rotaation loppuvaiheeseen, jotain häsläsin ja kohollaan olleen keinonurmen avustuksella tarjoiltiin nälkäisille peräeville nitro-kloz,metanoli-marinoitua peräevää :D
Kierrokset oli kuitenkin sen verran alhaiset eikä evä ehtinyt kauaa perälapasten ulottuvilla viihtymään, joten evästä tuli vähän ajetumman näköinen, vähän bräkliiniä ja halpaa kiinalaista epoxia niinhyvin ajaa asiansa.
Tässäkin turmassa meni tail housing.


25.6. lauantai
Visiitti Maskuun ja Juhon ehdotuksesta sitten yrittelemään FAI leijuntoja.
Se ois pitänyt saada videolle, ilmassa oli suuren juhannusfestivaalin tuntua: vauhtia, vaarallisiatilanteita, hyönteiskarkoitteena toimi DEETin sijasta KLOTZ ja äänimaailmasta vastasi YS.
Kolmen tankillisen jälkeen joukosta löytyi yksi elämäänstä kyllästynyt One Way Bearing, joka otti ja kuukahti kesken leijutusten.
Sabetti niin saarijärvimäisesti, kun puikoissa on kokematon idiootti, joka yhtäkkisistä YSsin riemuhuudoista hämmentyneenä ei saanut hermojaan pidettyä kasassa vaan veti naurettavan rotaation tapaisen yritelmän kaurapeltoon ja kaatoi kopterinsa:-X
Ei muuta kun romut autoon ja kotiin takapihalle setvimään mitä vaihdetaan tällä kertaa.
Useamman tunnin kopterin läpikäymistä ja romut ois taas valmiina uusiin entistä ihmeellisempiin suorituksiin.
Saldoksi kertyi ykssisuuntalaakeri (9 lentoa + aikaisemmat), vasemman puoleiset kabiinin kiinnitystapit, nupin hattu ja vakaajan tanko.

26.6. sunnuntai
Päivällä maskuun testaamaan kopterin toimivuus korjausten jälkeen.
Kone käymään ja ensimmäiseksi huomio kiinnittyi äänen joukosta kuuluneeseen uuteen ylimääräiseen saundiin.
Hetken tyhjäkäynnillä nakutust akuunneltuani ajattelin kuitenkin koittaa miten se käyttäytyy ja kuulostaa leijunnassa. Leijuntaan nostaessa huomasin että kallistus on järjettömän hidas eteen, taakse ja sivuille normaali. pyöräyttelin kopterin muutamaan eri asentoon tuuleen nähden ja sama peli jatkuu. Vermeet pöydälle ja säätämään stabbarit uusiksi, niissä oli hieman positiivista kulmaa nollan sijaan.
Uusi leijunta ja toimii mainiosti. Nakutuksen saattelemana testaamaan löytyykö moottorista vielä puhtia vai poistuiko YSsin henki edellispäivänä pelipaikalta.
Viiden tankillisen perusteella tulin siihen tulokseen että kai tuo samalla tapaa henkii kuin ennenkin, mutta tuulen vuoksi päätin tulla illalla uudestaan.

Illalla kentälle vaikka tuulta olikin vielä tarjolla.
Jiri lennätti Turbua, joten siihen oli hyvä verrata tuota ääntä, ei todellakaan kaikki kunnossa.
Ajoin vajaan tankillisen, purin kopterista moottorin takalevyn, kannen, putken ja loppuen lopuksi irroitin moottorin, jotta voin saman tien vaihtaa samalla uuden veivin tuon hieman mutkalla olevan tilalle. Veivi ei mutkalle mennyt ylikierroksista, vaan aiemmin tapahtuneen teknisen tapaturman takia.
Kamat autoon ja kotiin ulkovarastoon kopteriremonttia tekemään.
Veivi tuli vaihdettua ja moottori kasattua uusien tiivisteiden kera, starttiakselin laakerit tuli poistettua ja pari niistä osoittautui aikansa palvelleeksi.

Liitteenä joskus puoliltaöin napattu kuva
« Viimeksi muokattu: 27 Kesäkuu, 2011, 11:26:34 kirjoittanut Sammy »
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #65 : 29 Heinäkuu, 2011, 02:25:41 »
Heh, kuten edellisessäkin, niin puolilta öin on motti pöydällä, tällä kertaa tosisn osina.
Tälläkertaa ohitusleikkaus aikansa palvelleille runkolaakereille, 150 astetta ja kopautus lattiaan takimman laakerin irroittamiseksi, 12mm pikkuhylsyllä jatkovarren kera naapureiden riemuksi napautus vasaralla ja etummainen laakeri tipahti syliin.
Uudet tilalle, kampiakseli paikalleen kera tuuletin ja ei muuta kun iloista heittokellotusta. Tutinaa näyttää olevan, mutta nyt ei ehi hifistelemään joten kamat nippuun 04 heitoilla.
Nyt on mosa paikallaan ja huomenna sapetukseen tsekkaamaan sponssaako visa mulle uuden gyron.

iloisena puolena tässä on se, että laakereissa oli klappia ja richterin asteiskolla mitattavaa jyrinää.

Nyt pitäisi vielä vääntä pari tuntia töitä ja sitten koisimaan :-\


Huomenna, jos Visa suo, uuden gyron paikalleen tökkäys ja testilennot Maskussa. Jos toivoa on, niin lähen Lahteen, muussa tapauksessa tuhoan jokusen aivosolun.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #66 : 29 Heinäkuu, 2011, 10:48:35 »
Huomenna, jos Visa suo, uuden gyron paikalleen tökkäys ja testilennot Maskussa. Jos toivoa on, niin lähen Lahteen, muussa tapauksessa tuhoan jokusen aivosolun.

Niin siis et meinaakkaan tulla Vesivehmaalle? ;D Jäät Lahteen pönöttään jonkun kaupan liukuportaitten yläpäähän?
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #67 : 29 Heinäkuu, 2011, 11:33:50 »
Niin siis et meinaakkaan tulla Vesivehmaalle? ;D Jäät Lahteen pönöttään jonkun kaupan liukuportaitten yläpäähän?
Koneen sain purettua, kasattua ja asennettua paikoilleen.
Haen Tonilta GY520 ja tällään paikoilleen, koe-/sisäänajo-/säätölennätys yhdistettynä ja jos ei kolise  ni lähen, muuten harkitsen vaihtoehtona Keravanjoen Kaljakeluntaa, joka sekin suoritetaan lauantaina.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #68 : 29 Heinäkuu, 2011, 15:04:53 »
Gyyy haettu, vielä muutama juttu duunissa ja sit himaan laittamaan Gyyy kopteriin ja kentälle testaamaan, ellei vesisade vesitä Vesiksen reissua.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #69 : 29 Heinäkuu, 2011, 22:49:33 »
Gyyy toimii, vaikkakin aika eri tuntuisena, kopterista kuulunut kolina on poistunut ja testilennot on tehty.
Kolmella tankillisella sisäänajo ja säätöjen haku jonkinmoisiksi.

Vesiksen osoite täytynee näpytellä navigaattoriin ja pyrkiä lähtemään aamusta joskus naurettavan ja älyttömän aikaisen välimaastossa, mikäli sattuu heräämään.

Kamatkin on pakkaamatta jne, mutta kaipa sen ehtii.

Oisko joku niin ystävällinen ja kertoisi jonkun osoitteen tuonne Vesikselle?
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #70 : 29 Heinäkuu, 2011, 23:17:21 »
Harttusentie 1, Asikkala näyttäisi vievän varsin likelle.
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #71 : 30 Heinäkuu, 2011, 00:05:40 »
Juuh, etsin kentän googlen kartalta ja laitoin osoitteeksi Urajärventie 50, Asikkala, Suomi.
Huomenna nähdään kunhan vaan en nuku pommiin vähäisiksi jääneiden unien vuoksi :D
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #72 : 30 Heinäkuu, 2011, 20:45:09 »
Kotona, mä, kopterin runko ja muutama irto-osa.
palttiarallaa 8min ja se oli sitten siinä, rotaation viimemetrillä Reijo tipahti läpi. Kone ja gyro toimi ihan hyvin.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa jaska.t

  • Modetorppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry.#3.Kunniajäsen.Ämmässuo.
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #73 : 30 Heinäkuu, 2011, 21:13:52 »
No voi hitsin hitsi.Mikä oli syy tai et varmaan
vielä osaa sanoa.

Poissa Jussi

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • Lentolaitteiden sekakäyttäjä
Vs: Sammyn lokikirja
« Vastaus #74 : 30 Heinäkuu, 2011, 21:23:14 »
Kotona, mä, kopterin runko ja muutama irto-osa.
palttiarallaa 8min ja se oli sitten siinä, rotaation viimemetrillä Reijo tipahti läpi. Kone ja gyro toimi ihan hyvin.

Katselin sun lennätystä, ja totesin että lennätät "vastatuuliliikkeet myötätuuleen". En tietenkään viitsinyt kesken kisasarjan alkaa huutamaan lentäjälle/avustajalle, että "Tarkistakaapas tuulensuunta!" Tuuli oli todella peikkomainen tänään, ja pyöri milloin oikealta ja välillä vasemmalta. Itse lensin lentosarjaa "vasemmalta oikealle" ja yhden "oikealta vasemmalle".

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
16 Vastauksia
6290 Lukukerrat
Uusin viesti 23 Lokakuu, 2008, 12:14:40
kirjoittanut sgtpepper
8 Vastauksia
4988 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Maaliskuu, 2009, 23:40:03
kirjoittanut Sammy
32 Vastauksia
20233 Lukukerrat
Uusin viesti 31 Maaliskuu, 2011, 13:33:25
kirjoittanut Sammy
6 Vastauksia
4180 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Elokuu, 2011, 00:38:41
kirjoittanut Sammy