Kirjoittaja Aihe: Velcro tarra  (Luettu 14150 kertaa)

mrsaila

• Vieras
Velcro tarra
« : 02 Huhtikuu, 2011, 20:13:47 »
Velcroa ja sitä vastaavia kopioita on paljon liikenteessä.
Mutta löytyykö suosituksia jostain tietystä tuotteesta ja ostopaikasta. Ainakaan Motonetin itseliimautuva nauha ei ole parasta mahdollista.
Kaipaan sellaista jämäkkää materiaalia.

-T

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Velcro tarra
« Vastaus #1 : 02 Huhtikuu, 2011, 20:15:46 »
liimaltaa jämäkkää vai itse tarra olisi jäykkä?

Kannattaa käydä paikallisessa kangaskaupassa, itsekkin löysin täältä kaupungilta metritavarana ja on pirun hyvä liimapinta... vielä monen väristä ja levyistä.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa reittila

• Pro torppari
  • RC-Kopterit Ry #44, VALKKA
« Vastaus #2 : 02 Huhtikuu, 2011, 20:26:49 »
Itse tappelin aikani kangaskauppojen velcrojen kanssa. Tämä on sittemmin osoittautunut toimivaksi, vaikkakin hivenen kalliimpaa, kuin Prisman vastaava.

Poissa TuukkaJK

• Seniori torppari
« Vastaus #3 : 02 Huhtikuu, 2011, 20:32:28 »
Hobbykingistä tilasin itse joskus metrin verran tuollaista ja hinta oli jotain parin euron luokkaa. En tiedä mitä tarkalleen tuolla "jämäkällä materiaalilla" tarkoitat, mutta tolla kiinnittää vaikka itsensä kattoon. :) Näyttää olevan backorderissa, mutta tossa on linkki tavaraan: http://www.hobbyking.com/hobbyking/store/uh_viewItem.asp?idProduct=9374
- DJI Phantom 3 Professional -
        - SAB Goblin 630 -                     http://www.youtube.com/TuukkaJK
        - SPEKTRUM DX8 -

Poissa ropellihattu

• Seniori torppari
« Vastaus #4 : 02 Huhtikuu, 2011, 20:33:38 »
Mie oon käyttänyt muistaakseni piilteemasta ostettua nauhaa.

Ei loistavaa, mutta ajaa asiansa.
Nada

Poissa Jerkku

• Modetorppari
  • Rc-Kopterit Ry
« Vastaus #5 : 02 Huhtikuu, 2011, 21:13:53 »
Mulla on akkukiinnityksissä etolasta ostettua tavaraa, siinä on teippinä sellainen ohut vaahtoteippi ja tarrapinnan koukut on jäykkää muovia, tuossa ei ole erikseen niitä erilaisia puolia kuten tavallisessa. Metritavarana muistaakseni tuota myyvät, on ainakin meikäläisen käytössä ollut paljon parempaa kuin tavallinen velcro, ainoa miinuspuoli on melkoinen paksuus.
Kuvassa näkyy akkutelineessä:

Gaui X3 Vbar mini          Futaba 10C
Trex 500 ESP  3G

Poissa Puhi

• Pro torppari
« Vastaus #6 : 02 Huhtikuu, 2011, 22:54:03 »
Bilteman oli ihan asiallista, kun loppui, tilasin hobbykinkiltä sinistä pari metriä. Se on tosi jytyä, pitää tosiaan kuin tauti...
Monta kopteria, mut Duuni ja Pösöt vieneet kaiken ajan...

Poissa Affen

• Seniori torppari
  • Niilo Koivunen
« Vastaus #7 : 02 Huhtikuu, 2011, 22:55:47 »
Bilteman velcro on ihan ok, tuu hakee täältä mustastamännistöstä testiin :)

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #8 : 02 Huhtikuu, 2011, 23:17:38 »
mä oon käyttäny näitä
http://www.trex-store.com/velcrotarrat-hook-loop-tape600-p-378.html
noista on hyvä leikata sopivia.

samaa kamaa jos sais metritavarana (varmaan saakin) ni sitä kannattais ostaa...
pitää ku tauti ja kunnolla ku sitoo akun kiinni ni saa tehä oikein töitä että irtoaa!
liimakin on ihan älyttömän tiukkaa kamaa eikä oo vaaraa että rupee irtoomaan käytössä.

viimeisimmässä 500 rekkulan torpissa akun kennot lens kabiinin läpi pois mutta akun suojasukka jäi
kiinni rungon etuosaan joka myös katkesi kokonaan irti ku ei velcro irrottanu  ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa akkuh

• Jäsen 2024
  • Jäsen n:o 43
« Vastaus #9 : 03 Huhtikuu, 2011, 08:35:47 »
Näyttävän näköistä jälkee.
Tuota tarraa minäkin olen aina käyttänyt. Pienemmissä koptereissa kannattaa ensin laittaa vaan puolet siitä mitä ensin meinaa. On tosiaan aika repiminen irti.  ::) ::) ::)

[T-REX 500 Airwolf-skaalakori, MICROBEAST PLUS], [T-REX 500 UH-1N Marine Rescue, MICROBEAST PLUS],  [T-REX 450 Pro Combo, A-109 skaala nelilapanupilla, Spektrum AR7210BX] [T-REX 250 BEASTX DFC, F3C-fuselage "Tohtorin ex. rääpäle"]
[BLADE mSR] [BLADE mSR MD500] Spektrum  DX7, Phoenix RC.

mrsaila

• Vieras
« Vastaus #10 : 03 Huhtikuu, 2011, 09:27:04 »
mä oon käyttäny näitä
http://www.trex-store.com/velcrotarrat-hook-loop-tape600-p-378.html
noista on hyvä leikata sopivia.

samaa kamaa jos sais metritavarana (varmaan saakin) ni sitä kannattais ostaa...
pitää ku tauti ja kunnolla ku sitoo akun kiinni ni saa tehä oikein töitä että irtoaa!
liimakin on ihan älyttömän tiukkaa kamaa eikä oo vaaraa että rupee irtoomaan käytössä.

viimeisimmässä 500 rekkulan torpissa akun kennot lens kabiinin läpi pois mutta akun suojasukka jäi
kiinni rungon etuosaan joka myös katkesi kokonaan irti ku ei velcro irrottanu  ;D

;D ;D ;D ;D ;D
Niin, minkähän valmistajan materiaalia Trex-Store käyttää omassa tuotteessaan?

Poissa Tohtori R

• 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
« Vastaus #11 : 03 Huhtikuu, 2011, 09:29:38 »
Niin, minkähän valmistajan materiaalia Trex-Store käyttää omassa tuotteessaan?

ei ole mikään trex-storen oma tuote vaan Alignin tuote!
pussi on trex600 varaosapussi!
« Viimeksi muokattu: 03 Huhtikuu, 2011, 09:37:34 kirjoittanut Tohtori R »
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #12 : 03 Huhtikuu, 2011, 12:04:47 »
Mulla on akkukiinnityksissä etolasta ostettua tavaraa, siinä on teippinä sellainen ohut vaahtoteippi ja tarrapinnan koukut on jäykkää muovia, tuossa ei ole erikseen niitä erilaisia puolia kuten tavallisessa. Metritavarana muistaakseni tuota myyvät, on ainakin meikäläisen käytössä ollut paljon parempaa kuin tavallinen velcro, ainoa miinuspuoli on melkoinen paksuus.
Kuvassa näkyy akkutelineessä:

Olen käyttänyt tota kanssa jo vuoden verran akuissa,nopareissa, vastareissa ja sun muissa hilppeissä. Liima pinta on hyvä ja ei kyllä vahingossa irtoa. Myös nuo hakaset pitävät erittäin hyvin joskus ehkä liiankin hyvin.
Iso plussa on se että ei tarvitse mitään "uros" ja "naaras" puolia vaan tuo tarranauha tarraa itseensä. Ostelen paikallisesta LVI liikkestä sitä metritavarana ja se on vielä 3M merkkistä :)
Aika edullistakin, 10e metri. Tota on kahden laista, parempaa jossa hakaset aaltoilevat ja huonompaa jossa hakaset on linjassa. Linjassa olevassa kiinnittyminen on liian lujaa ja ei meinaa loksahtaa kiinni.

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
« Vastaus #13 : 03 Huhtikuu, 2011, 12:23:22 »
Itsekkin tuota aluksi käytin mutta ehkä lähinnä paksuuden vuoksi vaihdoin velcroon, pitää vähintään yhtä hyvin ja on paljon ohuempaa... esim jossai 250:ssä vakio kopalla ei tartte yhtään lisä paksuutta sinne akun alle.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz