Kirjoittaja Aihe: Quark SRB  (Luettu 89817 kertaa)

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #75 : 03 Heinäkuu, 2009, 15:53:51 »
noviisi kysyy. voiko Quarkkia lentää 2,4ghz ohjaimella? jos jonkun osan vaatii niin minkä?
olen vielä ilman kopteria, mutta ajatuksena on kääntyä tämän Quarkin puoleen
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2009, 16:49:32 kirjoittanut pilotti_hekon »

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Quark SRB
« Vastaus #76 : 03 Heinäkuu, 2009, 16:31:38 »
Moi! mun mielestä on vaan 35MHz

Poissa Juho

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Quark SRB
« Vastaus #77 : 03 Heinäkuu, 2009, 21:53:49 »
Quarkissa on se 4in1 loota, ja se on vain 35mhz alueelle. Mutta siinä lootassa on sitten kaikenmaailman säädöt kuten liikeradat ja lapakulmakäyrät. Eli 4kan radio riittää aivan mainiosti, mutta toimii vaikka 14MZlla.
SAB Heli Team Finland - Supported by Bavarian Demon, Kontronik Drives, BK-Servos and Optipower batteries


Jamake

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #78 : 03 Heinäkuu, 2009, 22:59:41 »
Mitähän kun kokeilin sitten ottaa tuon päärattaan irti että sais siihen vähän teippiä väliin ettei luistais, mutta se p*rkele ei lähde irti. Ruuvasin sen kuristimen ihan auki ja kokeilin ottaa sen pääakselinkin irti, mutta ei lähde sekään irti, tiukassa on. Kuitenkin luistaa kun pitää pääratasta paikoillaan ja pyörittää roottoria >:(
Pitääkö tuolle näyttää apinan raivoa vai onko joku sivistynyt kikka unohtunut? Manuaalista lueskelin miten tuo otetaan irti ja ohjeita seurasin, mut ei lähe. Otin ylimääräisiä ruuveja ja linkkejäkin irti (mm servojen) mut ei auta.

edit: huh, onneksi juolahti päähän painaa ruuvimeisselillä se akseli pois rattaan läpi. Tiukassa tosiaan oli, mut lähti se irti sittenkin ::)


edit2: no perhana, nyt tuli sitten semmoinen homma että tuo vastarin "power"-napista on menny jousi tai jotain, nappi ei palauta ollenkaan, eikä myöskään naksu :(
« Viimeksi muokattu: 03 Heinäkuu, 2009, 23:58:56 kirjoittanut Jamake »

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #79 : 08 Heinäkuu, 2009, 16:05:50 »
Nyt on oma Quark tallissa ja ensi akku vedetty pienessä sisätilassa. Yeah! tuntui kyllä tosi mukavalta leijuttaa. kopukka on vakaa ilmassa pidettävä, ainut mikä nyt on selvä että nostoon vaiheessa käydään vasemmalla joka korjataan pienellä liikkellä oikealle ja awot siinä sitä sitten leijutellaan \o/
Kaksi kertaa kävin hieromassa seiniä kun innostuin nostamaan hartiakorkeudelle, nopeasti vain kaasua pois ja seinään pum ja lavat vain antoivat n.90* periksi. Lavat takaisin asentoon ja uudestaan \o/

aloittelijoille:
akku lopussa ja kopteri ilmassa, alkaa kopteri automaattisesti hiljentää tehoa ja on saatava alas n10sek aikana. Tämä ilmeisesti suojaa lipo akkua täysin tyhjäksi vetämiseltä?
+ lavat on jotain styroksia ja kääntyvät antaen periksi jonkun 90* joten kestävät kolhuja
+ varalapoja 4 paria pää että taakse.
+ helppo hallita
- ei pattereita mukana radio vei 8kpl, (ostat mökille ja patterit jäi kaupunkiin x(

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Quark SRB
« Vastaus #80 : 08 Heinäkuu, 2009, 17:05:54 »
Jos akunpäästää tuohon asti leijuttelussa niin voi olla jo liian tyhjänä(alle 80% varauksesta)...

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #81 : 08 Heinäkuu, 2009, 17:54:47 »
^ ok kiitoksia pitääpä olla tarkempi ensi kerralla missä kohtaa lopettaa leijuttelun. Akun hyvä säilytys taisi olla niin, että lennän akun puolityhjäksi ja jätän sen siihen lepoon.
Viimeisin leijutus meni päin seiniä, innokkaasti koitin jo käännellä 360* kunnes kopu lähti lähenemään seinää kohti ja annoin vain lisää vauhtia  :P
1 lapa lähti irti törmäyksessä. 7 lapaa jäljellä \o/
tasapainotus ja taas mennään.

pilotti

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Quark SRB
« Vastaus #82 : 08 Heinäkuu, 2009, 18:17:12 »
http://www.kopterit.net/index.php?topic=1275.0 Tuolta löytyy tietoa nuista lipohommista.

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Jamake

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #83 : 09 Heinäkuu, 2009, 05:03:09 »
Kannattaa silti noiden lapojen tyvet teipata vaikkapa maalarinteipillä, estää niiden murtumiset ja 90 asteen käännöksistä johtuvat lommot ja lopulta murtuman ihan lavan tyvessä. Eli päällystät vaan teipillä niin että ensin sivuttain ympäri ihan siitä mustan kiinnikkeen edestä, sitten sieltä kasaanpainuvasta nurkasta yks kierros poikittain, siistit sen reunan vaikka mattoveitsellä :D
Hyvä kun kopteri ei ole kovin nirso noiden lapojen suhteen, itse lennän vielä paketissa tulleilla lavoilla (vaikka tilasin vielä kaksi pakettia varalle) kun noita saa niin hienosti viimeistään epoksilla korjailtua, vaikka vähän räjähtäisikin tyvestä irti niin kyllä se vielä liimailujen jälkeen toimii samalla lailla.

Mitä tulee akun loppumiseen niin sitä on aika helppo ennakoida kun katsoo paljonko pitää antaa tikkua suhteessa tehoihin, jos rupeaa laiskottelemaan kun antaa yli 3/4 niin se ei ole minuuttiakaan kun akku loppuu.
« Viimeksi muokattu: 09 Heinäkuu, 2009, 05:06:28 kirjoittanut Jamake »

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #84 : 10 Heinäkuu, 2009, 11:46:54 »
Sellainen ongelma tuli vastaan että olin menossa päin seinää tein väistöpakituksen ja perälapa sai damaa okei lavat ei edes hajonut,mutta voimakkaammin tuli alas.. nyt kopukkaa kun vetää ilmaan alkaa se pitämään erilaista kipeetä ääntä ja alkaa pyörimään vastapäivään(vasemmalle)
Mitäköhän on voinut mennä rikki alas tulossa  ???
ite mututan että peräpäähän voimansiirtoon on tullut vauriota mutta minne esim?

E: sirinä alkaa kuulumaan nostoon vaihen jälkeen noin2-3sekunttia nostosta, kerkiän hetken leijuttamaan normisti tsäkällä
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2009, 11:54:17 kirjoittanut pilotti_hekon »

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Quark SRB
« Vastaus #85 : 10 Heinäkuu, 2009, 16:57:30 »
Tarkista että perälavat on kunnolla kiinni, paina sitä perälapasten välissä olevaa muovihässäkkää suvemmälle peräakselille. Tämä tosin lienee kysymyksessä vain silloin, jos Quarkissasi ei ole sitä hahlomaista muoviosaa, johon perälavat lukittuvat. Itseltäni tämä osa puuttuu, joten akseli pääsee pyörimään tyhjää ellei paina lapasia tarpeeksi pitkälle rihlauksen päälle.

Tarkista myös että torguetuben päässä oleva ratas on kiinni akselissa kunnolla, näitä on joskus irtoillut.

Myös rattaat perälapojakannattavalla akselilla olevasta kulmarattaasta kannattaa tarkistaa, kuten myös niiden välys. Jos perän kuoren on rapsahtanut rikki, saattaa päästää rattaat hyppimään yli.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #86 : 10 Heinäkuu, 2009, 19:06:22 »
Purkasin peräosan että sen keskiosan mihin se tanko menee. Kaikki osat näyttivät ehjiltä ja hyviltä.
Osa: SRB tail drive shaft assy (juuri se tanko)
osan coupling tai nuppissa olevat 2 nystyrää on kyl aika nysät, mutta koitin käsipelillä pyöritellä niin ei se varmaan ole syynä.
Kokosin koko helahoidon uudestaa ja kyllä se sama ongelma on että lähtee äänen jälkeen viemään voimakkaasti vasemmalle  ???
kyllä se vaikuttaa että perälavat eivät saa tarpeeksi poweria ja joku osa hankaa johonkin. selvitystyö jatkuu

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Quark SRB
« Vastaus #87 : 10 Heinäkuu, 2009, 22:19:10 »
Oletko säätänyt vastari-nopari-gyro boksista niitä potikoita?
Yksi niistä on gyron gain, joka myös saattaisi selittää tuon pitämättömyyden muttei tosin ääntä :(

Itsellä pitää hillitöntä meteliä toiseen suuntaan kääntäessä, mutta kääntyy kuitenkin jotenkin.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Jamake

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #88 : 10 Heinäkuu, 2009, 23:54:24 »
Tuo että pitää hillitöntä ääntä ja pyörii, on kyllä gyron vika (ainakin luulisin). Mulla se kans joskus sekoilee, kun lentää eteenpäin hyvää vauhtia ja sit nopeasti pysäyttää vetämällä tikun alas niin perä heittää aina oikealle räähkäisyn säestämänä. Se on moottori joka sitä ääntä tekee, kun se lähtee pyörimään täysillä johonkin suuntaan. Samaten jos kokeilee vaikka säätää trimmin tappiin ja sitten vielä kääntyy täysiä niin se tekee tuota ääntä.
Joku sielä on rikki kun perä ei pidä ja sen takia perän moottori rääkyy.
« Viimeksi muokattu: 10 Heinäkuu, 2009, 23:57:42 kirjoittanut Jamake »

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #89 : 11 Heinäkuu, 2009, 13:59:28 »
otin videon Quarkin tempauksesta, tuossa ei häiriö ääntä ilmene, joten unohdetaan se. Mikä tuossa nyt mättää =D


tässä kuuluu alussa se pieni ääni error
« Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu, 2009, 14:07:21 kirjoittanut pilotti_hekon »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Quark SRB
« Vastaus #90 : 11 Heinäkuu, 2009, 15:06:17 »
gyron korjaussuunta oikea ? :P
.. taitaa olla, liikaa kulmia antaa kun pyörii tuohon suutaan noin vimmatusti?


edit:
sekoilin pyörimissuunnissa :D
« Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu, 2009, 20:52:17 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #91 : 11 Heinäkuu, 2009, 15:25:11 »
kiitoksia viestistä, olen sen verran tyhmä ja aloittelija vielä että en tiedä mikä on gyro ??? Gyro hoitaa peräpään liikettä
googletin gyron ja näyttää sähkörasialta, okei Quarksistani löytyy sellainen jossa on 4 miinuspää ruuvilla siirrettävää kohtaa.

Rud Att, Rud nt, Thr att, thr crv. manuaalia kyllä luin, siellä vain kerrotaan lontollaa mitä ne tekevät.
näistä olen Rud Att säätänyt tappiin kumpaankin suuntaan.

Tarkoitatko että kulma on päälavoissa vai perälavoissa poskellaan?

E: jos joku voi tulla neuvomaan reaaliajassa chattiin oon kiitollinen =D
« Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu, 2009, 15:44:04 kirjoittanut pilotti_hekon »

Poissa 1m4s0_

  • Seniori torppari
  • *****
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Quark SRB
« Vastaus #92 : 11 Heinäkuu, 2009, 16:15:34 »
Perälavat antaa likaa kulmaa, voi olla että ratkeaa niitä kahta rudd trimmeria pyörittelemällä... ja tarkistaa että onko perä koottu oikein  :)
Itse en nuita lyhenteitä nyt sisäistä kun ei ole manuaalia enkä jaksa googlella etsiä, itse ottaisin mensselin käteen ja ruuvailisin nuita kahta ja kokeilisin että muuttuuko tilanne mitenkään(nykyiset kohdat talteen, voi palata sitten lähtöpisteeseen kun tietää missä kohti ne oli). Mutta jos tässä oli taustalla se maakosketus niin tuntuu hassulta että nuita säätämällä tulisi apu, joten olisiko kuitenki siellä perän mekaniikassa se vika ? :P
« Viimeksi muokattu: 11 Heinäkuu, 2009, 20:51:45 kirjoittanut 1m4s0_ »

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Jamake

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #93 : 11 Heinäkuu, 2009, 17:59:25 »
Sellainen tyhmä varmistus, oletko vahingossa huitaissut ohjaimesta rudderin trimmin tappiin siitä kaasutikun alapuolelta?  :P

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #94 : 11 Heinäkuu, 2009, 19:14:03 »
en ole,vaa ovat keskellä kaikki =D olen chatissa jos haluat tulla turisemaan asiasta o/
chattissä jo käytiin läpi nuita, ja tultiin siihen tulokseen että perälapoja ohjaava moottori ei anna tarpeeksi poweria lapoihin, eli sökö

Jamake

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #95 : 11 Heinäkuu, 2009, 19:19:53 »
Josko jätän tällä kertaa väliin, eiköhän nuo kokeneemmat pojat saa paremmin selvitettyä ;D

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #96 : 13 Heinäkuu, 2009, 14:29:51 »
Sopiiko muiden valmistajien varaosia Quarkkiin, mihin muun valmistajan osiin itse olette tyytyväisiä tai suosittelette?
osaisitteko esimerkiksi sanoa käykö jokin muu takamoottori tähän kopteriin?

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Quark SRB
« Vastaus #97 : 13 Heinäkuu, 2009, 15:03:04 »
Ainakaan itselläni ei ole tiedossa mikä muunmerkkinen moottori sopii ja toimii tuossa.

Tuolla RR'ssa on juttua tuosta pyörimisestä ja metakasta

Lainaus
Hello everyone.
I have heard of a few cases of this problem. The problem seems to be isolated. Hirobo Japan is aware of these cases. The great part about this is that this is an easy 30 second fix.

If your quark spins and you hear a wineing from the tail motor chances are that your tail shaft gear is slipping.

Simply:
Take off your tail boom
Slide out your tail shaft. find the loose gear on the shaft
Apply drop of CA or "super glue"
Put back together
GO TO TOWN with your fixed Quark.

Pitäneepä kurkata itseltäni se peräakselissa kiinnioleva lautasratas, josko se lipsuisi ja aiheuttaa tuota rääkynää, koska TTn ratas on kiinni
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

pilotti_hekon

  • Vieras
Vs: Quark SRB
« Vastaus #98 : 13 Heinäkuu, 2009, 15:26:47 »
Oi oi soitto sabeen ja ongelmaan löytyi ratkaisu, eli juuri tuo perässä oleva ratas pyörii tyhjään  \o/ eli siinä tangon päässä oleva ratas
onnistuukohan kiinnitys kontaktiliimalla, itselläni on sellainen isopönttö ja aika jämäkkää tavaraa, joten saa olla kyllä tarkka ettei mene liikaa =\
Huomenna kaveri tulee kylään pitänee häneltä kysyä oisko parempaa liima-tavaraa tarjolla

E: kiitoksia sammy juuri tuo ongelma, n00bina en vain tajunut tarkistaa asiaa aikaisemmin =D
2 E: Homma toimii, Quark lentää hienosti taas \o/ heitin väliaikaratkaisuksi palanteippiä ja sillä se pysyy suurempaa vääntämistä vastaan
« Viimeksi muokattu: 13 Heinäkuu, 2009, 17:06:37 kirjoittanut pilotti_hekon »

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: Quark SRB
« Vastaus #99 : 13 Heinäkuu, 2009, 16:17:23 »
Hieno homma jos vika löytyi.

Kontaktiliima ei varmaankaan ole tuohon sopivaista, vaan notkea pikaliima lienee parempi vaihtoehto.
Siirtää ratasta akselilla hieman, putsaa, laittaa pikistä ja siirtää rattaan samaan kohtaan. Akselin karhentaminen rattaan kohdalta parantaa myös liiman kiinnipitokykyä.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
7252 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Huhtikuu, 2010, 14:27:37
kirjoittanut puisto_kemisti
2 Vastauksia
3056 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Marraskuu, 2011, 17:29:55
kirjoittanut zenix
2 Vastauksia
2328 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2008, 00:46:23
kirjoittanut JariN
5 Vastauksia
4993 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Syyskuu, 2012, 22:12:43
kirjoittanut Jaakko.H
0 Vastauksia
2301 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Lokakuu, 2012, 15:09:59
kirjoittanut Jaakko.H