Terve vaan kaikille! Uusi harrastelija ilmoittautuu.
Harrastukseen sain kipinän samalla tavalla kuin moni muukin täällä ilmeisesti, eli Jyskistä ostettu n.30e kopteri. Siitä se ajatus sitten lähti. Täällä olen Teitin kirjoituksia lueskellut jo kolmatta kuukautta ja nyt päätin kirjautua, notta pääsen neuvojakin kyselemään. Siispä asiasta neljänteen...
Isäukko meni ostamaan surullisen kuuluisan HBK kakkosen. Itse katselin tuota Belt CP:tä sillä sen saa suomesta melkoisen edulliseen hintaan eli 179,-. Noh, eipä sitäkään ihan hirmuisesti ole ylistetty. Tuntuu, että kaikki tuputtaa Minititaania tai T-Rexiä. Ja minulla on joku outo perversio, että jos jotain ihan hirmuisesti tuputetaan tai jos kaikilla semmoinen jo on, niin minähän sitä en halua. Sama piirre on muissakin harrastuksissani; moottoripyöränä pitäisi olla KTM, koska se nyt vaan on parempi kuin mikään muu ikinä. Prkl minähän ajan vanhoilla jammuilla tai hondilla. Kevyesti menee offtopicoinniksi. Takaisin asiaan. Eli E-skyn tuotteet saavat jäädä toistaiseksi (E-smarttiin ei ole varaa ja muut on hukkainvestointeja enemmän tai vähemmän) ja Minititaanit ja Rexit ei liiallisen mainonnan takia vielä tässä vaiheessa houkuta. Hirobon SRB Quark voisi olla juurikin se mitä etsin, vaikkakin on hivenen pienehkö. Mutta ehkäpä laatu kompensoi tässä asiassa kokoa.
Nyt siis haluankin hieman lisätietoa Quarkista. Onko ko. koperi niin pieni, että se ei lennä, jos siihen duunaa harjoittelukehikon...? (Olen oikeasti aloittelija, joten kysymykset saattavat teistä tuntua kovin typeriltä) Vai kannataako sen kanssa edes käyttää moista kehikkoa, sillä torppauksissa hajoaa lähes poikkeuksetta pelkästään lavat, jotka saa vaihdettua ja tasapainotettua muutamassa minuutissa...? Kyseinen peli on myös käsittääkseni hyvin vakaa lentää ainakin sisätiloissa? Tarkoituksena on ostaa RTF paketti ja kysynkin siis tuleeko minulla olemaan ongelmia radion kanssa? En halua tässä vaiheessa investoida 200e erilliseen radioon. Piste. Ja sitten ihan yleistä; onko kuinka luotettava tekniikka, onko helppo säätää, tarvitseeko säätää usein jne?
Mitäs muuta sitä voisi neitsytviestissään mainita... Etelän poikia, Stadi. Syntynyt Mauno Koiviston ensimmäisellä kaudella. Muut harrastukset; painovoima-avusteinen hiihtokeskuspyöräily ja enduromoottoripyöräily. Kokemukset rc-kopukoista; Jyskin kopu ja HeliSimRC E-skyn usb-ohjaimella.
Ystävällisin terveisin,
Perttu