Kirjoittaja Aihe: Axe motor Rossi R53 säätelyä  (Luettu 2055 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Axe motor Rossi R53 säätelyä
« : 10 Huhtikuu, 2011, 21:02:54 »
Väkisin väänsin moisen motin kiinni Trex600N kopuun.
Ei se siihen halunnut sopia, mutta se laitettiin sopimaan.

Eilen sain mottiin kierroksia sen verran että kopteri olisi saattanut hieman hypähtää ilmaan.

Tänään sama taistelu jatkui.
Tyhjäkäynti kohtis ok, mutta motti hyytyi tai sammui kuin seinään kun koitti kopteria ilmaan.
Huomattiin sitten että motin sammuttua fuili virtasi takas tankkiin joten tankin paineistuksessa oli jotain häikkää.
Ruuvimeisselillä tankin paineistusnipan avarrusta ja motti pysyy jo käynnissä, mutta vieläkin se kuumenee kovasti vaikka pääneula on ~4kierrosta auki.
Löysin netistä jonkinmoisen manuaalin jossa sanotaan että 1-2 kierrosta olisi semmoinen normialue..

Ideoita? Ajatuksia miten tästä eteenpäin?

Motti siis otsikon mukainen, nyt pakoputkena paikalla Yusa "Rubber system muffler YH4113 ERGO 50"
Mccoy tulppa, Optifuel 20% 4-str fuilia.

edit: Vaihdoin klunkkiletkut (sekä pää- että headertankista) ja paineletkun.
Avarsin myös päätankin painenippaa lisää, headertankin tulonippakin sai ruuvarista.
Pakoputki vaihtui "weston minipipeksi"

edit2:
Tänään pari tuntia säätelyä Maskussa.
Motti saadaan säädettyä sellaiseksi ettei se sammu heti kun kierroksia lisää, joten kopun saa jo ilmaan.
Mutta ongelmat jatkuu: kauaa ei kestä kun motti menee laihalle (savun määrä vähenee aika reilusti) ja pitää laskeutua.
Kuumeneekin kovasti..

Koitettiin ilman headertankkia (jos olisi liikaa vastusta tms) ja pelkällä headertankilla (jos päätankki vuotaa painetta.. Ei tepsinyt.

Sain vinkin että pakoputken painenippa olisi väärässä paikassa (kiitos vaan Jari ja Sammy)
Mutta mitä löysin kuvia tuosta putkesta, nippa on ihan samassa paikassa kaikissa.
putken leikkauskuvakin löytyi: http://rc.runryder.com/helicopter/rr/rrpw.htm?p=4680377&i=1

edit3:
Pumppasin fillarin pumpulla, yssin 1-suuntaventtiilin läpi ilmaa tankkeihin. Painemittarin lukema pysyi vakaana joten kaipa nuo tankit ja letkut on ehjiä.
Pääneulan tiiviste-O-rengas oli ihan hyväkuntoisen näköinen, mutta vaihdoin sen kuitenkin.
Moottorin ruuvit kireällä eikä sisälläkään näkynyt mitään ihmeellistä.
Westonin pilli vaihtui taas Yusa:ksi
Jonkun muun motin kaasarilla vois koittaa, mutta Rossissa on 16mm reikä lohkossa. Ossissa kai 15mm.
Taidan myös ottaa toisenlaisen fuilifiltterin mukaan ensi kerralla, jos tuo alignin 3-way jotenkin jarruttaa virtausta tms.
Ans kattoo kuin nyt käy..

edit4:
Ruotsin maahantuoja antoi vinkin: Terota neulat.
Neulat on nyt sitte terotettu.. Jos ei tällä lähde toimimaan niin mulle piisaa.
« Viimeksi muokattu: 18 Huhtikuu, 2011, 18:40:16 kirjoittanut JiriK »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
2 Vastauksia
3811 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Kesäkuu, 2008, 20:15:48
kirjoittanut mnentwig
0 Vastauksia
2243 Lukukerrat
Uusin viesti 02 Joulukuu, 2008, 19:45:36
kirjoittanut mnentwig
7 Vastauksia
3803 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2010, 18:56:08
kirjoittanut Mikka
2 Vastauksia
3191 Lukukerrat
Uusin viesti 10 Helmikuu, 2011, 08:54:02
kirjoittanut tuupola
11 Vastauksia
6091 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Tammikuu, 2012, 18:17:24
kirjoittanut Simo_M