Kirjoittaja Aihe: 120-luokan heli nitrot  (Luettu 17318 kertaa)

mrsaila

  • Vieras
120-luokan heli nitrot
« : 20 Huhtikuu, 2011, 20:51:45 »
Pari vuotta sitten oli huhua liikenteessä, että F3C:hen tulisi 120-luokan motit. Sitä muutosta ei sääntöihin sitten kuitenkaan tullut. Ilmeisesti sähkömotit ajoivat ohi. Nyt löysin netistä keskustelua YS-120SR moottorista viime vuoden lopulta.

Onko kenelläkään tietoa koska 120-luokan heli motteja olisi tulossa markkinoille?

-Teme

Poissa SJo1

  • Tittelintuure
  • Seniori torppari
  • *****
  • Rc-Kopterit Ry #20
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #1 : 20 Huhtikuu, 2011, 21:04:07 »
Tareq Al Saadi on testannut tuota YS 120 moottoria jo jonkin aikaa, jenkeissä myöskin joku Finless Bob teki jonkun moottorinsäätö video sarjan jollekkin Helifreak nimiselle foorumille ko. Moottorista. Olenpa tainnut aiemmin linkinkin tänne laittaa. Löytynee haulla. -Samppa
Henseleit TDR 2011 | JR Vibe 50 | G-Speed | G-700 KSE | G-Urukay | G-380 | Jeti DS-16 | TBS Disco Quad + CC3D | QAV400 + Revo

Fleet

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #2 : 20 Huhtikuu, 2011, 21:22:28 »
Ilmeisesti toi Yssin motti on kehitysasteella vielä. Toivottavasti saavat sen pihalle joskus.


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #3 : 22 Kesäkuu, 2011, 09:13:59 »
Nyt on mötikästä jo hintatietoja:
Pelkkä motti 460€
Motti ja Hatorin putki 620€



-

Poissa Sami

  • Tavallinen torppari
  • ***
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #4 : 22 Kesäkuu, 2011, 09:57:52 »
Joko Niemi on valmiina uuden mosan saapumiseen? ;D Ilmeisesti on mahdollista saada ko. tuote Eurosportin SM taistoon mukaan? Mutta mitä tekee Ege :o
Samppa
12Z
Eagle 3 VPUS patterikone
Hämeenkyrö

Poissa Sammy

  • kumiukko.fi
  • Elävä Legenda
  • *****
  • Kopterit.net #1
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #5 : 22 Kesäkuu, 2011, 10:01:37 »
Joko Niemi on valmiina uuden mosan saapumiseen? ;D Ilmeisesti on mahdollista saada ko. tuote Eurosportin SM taistoon mukaan? Mutta mitä tekee Ege :o
Samppa
Nitromies on varmasti tilauksen laittanut sisään niin kotimaiseen lähimarkettiin kuin muutamaan ulkomaiseen pajaankin 8)

Header tankit lienee Sabesta loppu lähiaikoina, niitähän menee pari kolme Reijon kylkeen isolohkon janontarvetta tyydyyttämään.
DX7, Phoenix RC ja muutama kopteri   |  FIN5196
[R]    

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #6 : 22 Kesäkuu, 2011, 11:57:06 »
Lisä headerit ja 30% nitro fuilit on jo valmiina, Tonia juuri ahdistelin, että missä se mun isolohko viipyy....

jos toi 30 nitro ei riitä, laitan 40....teho korvaa lennätystaidot ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #7 : 22 Kesäkuu, 2011, 13:19:38 »
...Tonia juuri ahdistelin, että missä se mun isolohko viipyy...

Isolohko-YSsi  tai Isolohko-Jari ;D
Jari taitaa ansaita ittelleen "taiteilijanimen" ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #8 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:21:07 »
Joko Niemi on valmiina uuden mosan saapumiseen? ;D Ilmeisesti on mahdollista saada ko. tuote Eurosportin SM taistoon mukaan? Mutta mitä tekee Ege :o
Samppa
Juman kauta no just ostin ton uuden YS 91 ST eli tolla mennään taas niin kauan ku kestää jussina pitäs ajaa sisään tädin pellolla.

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #9 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:25:04 »
Mutta mielenkiinnolla odotan Jarin testejä ja lähinnä sitä miten paljo kuluttaa fuilia.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #10 : 22 Kesäkuu, 2011, 17:54:28 »
Mutta mielenkiinnolla odotan Jarin testejä ja lähinnä sitä miten paljo kuluttaa fuilia.


Fuilin kulutus on toisarvoinen asia, mulla on sitä viäläkin about 250 litraa..... ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Ville Erkkilä

  • Pro torppari
  • ****
    • RR-Galleria
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #11 : 22 Kesäkuu, 2011, 18:13:34 »


Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #13 : 23 Lokakuu, 2011, 00:52:41 »
Jatketaan nyt tähän ketjuunt tuosta YS-120:stä. Aika hyvin menee vaikka vertaa ihan sähkökopteriinkin, toki tossa on monta kohtaa joka tekee tästä testistä hyvin epätieteellisen mutta kyllä se jotain kertoo kuitenkin.


Poissa rane78

  • Kolomereespede
  • Jäsen 2024
  • *****
  • Kopteri on ilmassa aina oikein päin....
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #14 : 23 Lokakuu, 2011, 01:09:23 »
Hyvä pätkä! Aika paljon kovempi pirorate tossa nittossa, pojat vetää piroflippiä vierekkäin ja toi nitro näyttää paljon ketterämältä. Niin teho on sama alusta loppuun asti. Updatea siis tiedossa... sabeeee :D

R
-TRex 700E -TRex 700N X2 -TRex 500ESP (Night Gear) -Roottos500 -GAUI X5 (Night Gear) -Trex 450L -Hisky HCP100S (magee) -Gaui H200 FBL x2 -Graupner MZ-24 -RF7 -VBar - Spartan Vortex
"Etevä laiskottelu on yhtä tärkeää kuin taitava työnteko."

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #15 : 23 Lokakuu, 2011, 02:58:14 »
Nitromiähellä Radixin lavat, sähköputkikonkkavirtittä jällä jokkut säälittävät Alignin lavat. Ranekin on monta kertaa sanonu miten hyvät ne Allun lavat on kepillisessä LE:ssä. Samaten kun moni muu on sanonu miten hyvät ne Radixin SB:t on. jne.

Itse komppaan molempia! Sähkössä on sitä herrasmiesmäistä merssedeksellä, kun taasen nitrossa on sitä nuorekasta räväkkää penarilla ajamista. Et molemmat parempi. Pitää olla pinkka kohillaan että hommaa molemmat ja tekee itelle identtiset kopterit. Sit ajaa molempia niin että yleisö näkee, mistä se enegia saadaan... ;D
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #16 : 23 Lokakuu, 2011, 12:00:34 »

Itse komppaan molempia! Sähkössä on sitä herrasmiesmäistä merssedeksellä, kun taasen nitrossa on sitä nuorekasta räväkkää penarilla ajamista.

No sullahan on muistaakseni näkynyt alla molempia  ;D

Määki ole sit nuarekas ku mul on penari ja nitro.....kohta varmaa on jo nii vanha, että sitä saa syödäkki nitroja ::)
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa kaardian

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #17 : 25 Lokakuu, 2011, 13:10:43 »
No sullahan on muistaakseni näkynyt alla molempia  ;D

Määki ole sit nuarekas ku mul on penari ja nitro.....kohta varmaa on jo nii vanha, että sitä saa syödäkki nitroja ::)

Oho, ongk vanhan liiton vanikuski vaihtanu nuarekkaan ja kiimasen penarin?
Mää oon jo sevverran seniilisöityny ja ottanu sua kiinni iässä että piti vaihtaa se meisseli kunnei reaktio kyky piisaa penarin hallintaan.

Mut pitää muistaa että määhän oonki menossa kohti ensimmäistä 50-villitystä... ja keskiärriisit aattelin kokeilla vasta ku on toinen 50-villitys menossa.

Nitrojen syänti tulee eteen sit ko lääkäri väittää että pitäs älytä tulla vanahaks.

[spoiler]Lisätääs vähä: pahottelen että menee näin oh topikiks. [spoiler]Oikeesti en o yhtään pahoillaan ;D[/spoiler][/spoiler]
« Viimeksi muokattu: 25 Lokakuu, 2011, 13:12:52 kirjoittanut kaardian »
[ Futaba 18MZ | Goblin 380 KSE | Align 550L Dominator | Phoenix RC | @ Dallas TX, USA ]

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #18 : 25 Lokakuu, 2011, 14:12:38 »
Oho, ongk vanhan liiton vanikuski vaihtanu nuarekkaan ja kiimasen penarin?

Emmää mitää vaihra, eres sukkia....mul on molemmat  ;D
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #19 : 06 Kesäkuu, 2012, 23:22:19 »
Mitä on porukan kokemukset näistä isoista moteista.
Onko polttoaineen kulutus suurentunut paljon?
Millä nitron määrillä oote ajannu?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #20 : 13 Kesäkuu, 2012, 02:25:02 »
Eilen kävin muutaman tankillisen ajamassa, perstuntumalla ei kauhiasti enempi syö, kuin 91 YSsi.

Fuilina 20/20/60 itse sotkettu, kun tuo loppuu, teen 22 öljy/ 18 nitro sotkun.

Tota 22 öljy prossaa kun ameriikan pojat tuohon suosittelee.
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #21 : 13 Kesäkuu, 2012, 06:29:15 »
Lainaus
Eilen kävin muutaman tankillisen ajamassa, perstuntumalla ei kauhiasti enempi syö, kuin 91 YSsi.

Fuilina 20/20/60 itse sotkettu, kun tuo loppuu, teen 22 öljy/ 18 nitro sotkun.

Tota 22 öljy prossaa kun ameriikan pojat tuohon suosittelee.

Mites toi teho puoli, oliko sitä?

Ootko ajannu 30% nitrola ?
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #22 : 13 Kesäkuu, 2012, 09:50:00 »
Ameriikan Joe väittää, että toimii parhaiten 15 nitrolla 22 öljyllä. Siis sama tai parempi voima kuin enemmällä nitrolla. Paljon tarinaa Runryderissä, esim. tuolla:

http://rc.runryder.com/helicopter/t669845p1/

Tehosta ei voi vielä paljon sanoa, kun myllyllä 5-6 tankillista ajanut vasta, ja neulat melko rikkaalla.

Menee reilusti rikkaalla suurin piirtein samoin kun 91 hyvin säädettynä. Ja savua riittää....
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #23 : 26 Kesäkuu, 2012, 13:35:35 »
Kokeilin 30% nitrolla pihassa starttailua. On vaikea saada käynti koska potkii niin paljon takaisin.
700 rekkulan startti akselin pään kiinnitys ei meinaa kestää. 20% nirtolla on helpompi startata ja toimii hyvin.
Myös 17% nitrolla tehoa piisaa.
15% nitrolla ole ainoastaa leijutellut.
Toistaiseksi en ole saanut mottia kunnon lämpöihin käy aika viileänä ja vääntää hullun lailla.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: 120-luokan heli nitrot
« Vastaus #24 : 26 Kesäkuu, 2012, 13:49:14 »
Toihan on suunniteltu toimimaan matalammalla nitromäärällä, eli juuri tuolla 15%-20%. Varmaan pitää ainakin shimmejä laittaa kanteen että voit käyttää 30% nitro määriä.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
10 Vastauksia
4552 Lukukerrat
Uusin viesti 12 Toukokuu, 2009, 19:21:48
kirjoittanut Jyri
2 Vastauksia
3934 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Lokakuu, 2009, 21:42:50
kirjoittanut Vispilä
2 Vastauksia
2555 Lukukerrat
Uusin viesti 30 Marraskuu, 2009, 13:17:58
kirjoittanut mrsaila
0 Vastauksia
6279 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Elokuu, 2010, 16:48:11
kirjoittanut Timo
0 Vastauksia
3214 Lukukerrat
Uusin viesti 04 Helmikuu, 2021, 17:35:19
kirjoittanut jesi