Kirjoittaja Aihe: Paras klunkkiletku  (Luettu 6462 kertaa)

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Paras klunkkiletku
« : 08 Kesäkuu, 2007, 19:53:12 »
Vaatimaton otsikko  ;D

Kokemuksieni mukaan pisimpään sinnittelee
Hayesin musta letku.Olen kokeillut varmaan 6 eri merkkiä.......
Tilasin Towerista mutta ehkäpä suomestakin löytyy.
Huomioitavaa tämän kanssa on että se venyy vähän parin ekan käyttökerran aikana.
Se myös värjää polttoaineen alussa.


http://www2.towerhobbies.com/cgi-bin/wti0001p?Q=&I=LXK824




« Viimeksi muokattu: 08 Kesäkuu, 2007, 19:56:32 kirjoittanut Silli »

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #1 : 01 Syyskuu, 2007, 21:15:38 »
Onko tuota letkua saatavilla kotimaasta?
Katselin että letku maksaa $5 - $6 ja postit $9 tms..

Mikä sitä letkua oikeen syö?
Nitro, metukka vai öljy? Vai pakoputkesta paineistuksen mukana tulevat kaasut?
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #2 : 01 Syyskuu, 2007, 23:21:40 »
Onko tuota letkua saatavilla kotimaasta?
Katselin että letku maksaa $5 - $6 ja postit $9 tms..

Mikä sitä letkua oikeen syö?
Nitro, metukka vai öljy? Vai pakoputkesta paineistuksen mukana tulevat kaasut?
Pähkäilin että varmaan rikkikaasut yms putkesta tulevat kukkaset.Paremmin noi kestää jos jättää pakopaineen johtamatta tankkiin.
En ole kotimaan kaupoissa tuota nähnyt (Markkinarako Jani&Toni)  ::)

Poissa Hermis

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #3 : 04 Syyskuu, 2007, 22:20:14 »
Uskaltaako tavan letkua käyttää klunkkiletkuna? Tein valistuneen huomion että tavan letku ei taivu niin paljoa-> Ongelmia?  ??? Voisihan sitä tietysti koittaa ohentaa sorvissa jos se sitten taipuisi paremmin... ;D
-flybarless, sedative stabilized head-

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #4 : 04 Syyskuu, 2007, 22:33:12 »
Uskaltaako tavan letkua käyttää klunkkiletkuna? Tein valistuneen huomion että tavan letku ei taivu niin paljoa-> Ongelmia?  ??? Voisihan sitä tietysti koittaa ohentaa sorvissa jos se sitten taipuisi paremmin... ;D

Kenttäkorjasin tuohon rapukkaan ihan tavallista letkua tankin sisään kun se alkuperäinen letku hapertui..
Tuo Sillin mainitsema letku on jo tilauksessa, mutta hyvin se tankki tyhjeni tavallisellakin.
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa Ege

  • Seniori torppari
  • *****
  • Esko Lumaja-HCTF/RC-Kopterit Ry 117
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #5 : 25 Marraskuu, 2007, 21:26:52 »
Laitan nyt tännekkin yhen niksin millä voi parantaa klunkkiletkun kiinni pysymistä. Eilen jonin freyaan siis edellinen omistaja johtava suomenmestari arin kopterin tankkiin vaihdettiin letkut ni ari oli näppärästi laittanut klunkkiletkun päälle toisen letkun pätkän ja se kiristi todella hyvin letkun kiinni siihen messinki putkeen.Nyt kaikki laittamaan oman kopterin tankit kuntoon itse juuri laitan kanssa.
« Viimeksi muokattu: 25 Marraskuu, 2007, 21:36:43 kirjoittanut EGE »

Poissa Silli

  • Tavallinen torppari
  • ***
  • VLK, KELKO, Loviisan ilmailijat
    • Galleria
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #6 : 26 Marraskuu, 2007, 00:18:56 »
Laitan nyt tännekkin yhen niksin millä voi parantaa klunkkiletkun kiinni pysymistä. Eilen jonin freyaan siis edellinen omistaja johtava suomenmestari arin kopterin tankkiin vaihdettiin letkut ni ari oli näppärästi laittanut klunkkiletkun päälle toisen letkun pätkän ja se kiristi todella hyvin letkun kiinni siihen messinki putkeen.Nyt kaikki laittamaan oman kopterin tankit kuntoon itse juuri laitan kanssa.

Nitriili O-rengas käy myös ja on "hifi"  :P

Timo Huhtamäki

  • Vieras
Vs: Paras klunkkiletku
« Vastaus #7 : 26 Marraskuu, 2007, 20:52:32 »
Slec:in ohutseinämäinen silikooniletku on myös hyvää klunkkiletkuna, kestää taivuttaa melekojyrkkään mutkaan ennenku menee luttuun... Itse korvaan myös aina messinkiset tankkiputket alumiinisilla, koska muutamissa tankeissa messinkiputket on parissavuodessa mennyt semmosiksi vihreiksi mössöiksi... Mun F3A koneen tankki on nyt 3 vuotta ollut alumiiniputkilla ja Slecin klunkkiletkulla eikä mitään silmin havaittavaa muutosta putkissa ja letkussa vielä ole... Tää kone syö vain 30%nitroo ja 22%öljyä...

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
13 Vastauksia
18170 Lukukerrat
Uusin viesti 11 Tammikuu, 2011, 20:02:33
kirjoittanut jukka
3 Vastauksia
3352 Lukukerrat
Uusin viesti 09 Kesäkuu, 2014, 01:21:12
kirjoittanut Nurffe
2 Vastauksia
3746 Lukukerrat
Uusin viesti 08 Syyskuu, 2015, 23:31:32
kirjoittanut hamatiju
16 Vastauksia
14796 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Elokuu, 2016, 09:18:19
kirjoittanut ElbeH
4 Vastauksia
3704 Lukukerrat
Uusin viesti 13 Kesäkuu, 2017, 21:27:11
kirjoittanut matipa 74