Kirjoittaja Aihe: Sandun kopterit  (Luettu 132531 kertaa)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #200 : 12 Helmikuu, 2012, 19:42:24 »
Ohan siellä paikat, mutta ketä kiinnostaa vetää johtoja 3 tuntia.

ei mihinkään kopteriin saa johtoja kolmessa tunnissa nätisti ;)

ne mallaillaan eka kiinni jonka jälkeen leikellään sopivan mittaisiksi, sitte ne päällystetään kuitusukalla ja päätellään kutistesukalla, sitte puristetaan uudet servoliittimet ja vielä varmuuden maksimoimiseksi juotetaankin ne jonka jälkeen laitetaan johdot uudestaan runkoon ;D

mutta kukin tyylillään ;D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Vispilä

  • Seniori torppari
  • *****
    • www.virtualworx.fi
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #201 : 12 Helmikuu, 2012, 22:22:49 »
Mä asensin kerran 700seen lisävastaria (yksi johto) 2 tuntia. Se nyt meni vähän yli, mutta ne johdotukset kannattaa oikeasti tehdä huolella. Kaikki kireydet ja rasitukset pois niin ei hankaudu katki.
Virtual Worx / Skycat.pro

"Now it's going somewhere"

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #202 : 18 Helmikuu, 2012, 22:14:10 »
X7 sai tänään ensilentonsa, tuli lennettyä varmaan joku 10 lentoa, akkuun menee n.5min lennon jälkeen sisään noin 2500mAh, lentoaikaa on siis ihan mukavasti, voisi nostaa timeria.

Sitten lento-ominaisuuksia, todella vakaa ja lukittuu paikoilleen, pirot on tasasia. Todella hiljanen mutta silti voimakas, ei kuulu juuri ääntä mutta lähtee aivan tajutonta vauhtia, me like :D
Head speedia vois olla lisää, täytyy hommata 11t pinioni, "poppia" jäi vähän uupumaan vaikka vääntöä onkin ihan tajuttomasti, ainakin jos vertaa vastaavaan nitroon. Lapaääniä on vaikea saada aikaiseksi, mutta sopivalla pitchin ja cyclicin yhdistelmällä ne saa aikaiseksi ja kun ne saa aikaiseksi ovat ne kyllä aika muhkeaa kuunneltavaa, peräkin pitää kyli edellä funneleissa kivaa mekkalaa ;D

Sitten hieman FB vs. FBL (beastX)
Äkkinäiset liikkeet on helpompi tehdä FB:llä, koska FBL:llä se tulee jotenkin pienellä vasteella ja jos liike on lähtenyt väärään suuntaan sitä on vaikea korjata enää, "smackaily" on hieman haasteellisempaa, juuri tuon pienen ohjausviiveen takia. Hyvänä pidän lukittua tunnetta, kopteri menee suoraan tekemättä mitään (toisaalta turhankin helppoa), funnelit on jotenkin mukavampi tehdä, loopit menee ittekseen suoraaan linjaan, pienemmät tehohäviöt=lisää vauhtia ja tehoa ja lentoaikaa,yksinkertaisempi=hienompi nupin rakenne, ohjaus on hieman yksinkertaisempaa kun kopu tekee juuri sitä mitä sen käsketään mutta toisaalta fb pysähtyy siis esim flipistä(tikun keskitettäessä) hieman pehmeämmin, joten jos FBL:llä haluaa tehdä saman tikku pitää keskittää hitaammin. Kaikki rainbowit on helpompi tehdä suoraan, Hitaat ja tarkat liikkeet on todella mukava tehdä.
Jotenkin kuitenkin tykkään hieman enemmän (ainakin toistaiseksi) tuolla 700N:llä räimimisestä, siinä tuntee olevansa paremmin yhteydessä kopuun kun pitää tehdä juuri noita äkkinäisiä liikkeitä.

Nyt kamat kassiin ja huomenna nokka kohti oulua mister Zxiiccin luokse pörräilemään X7:lla :)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #203 : 18 Helmikuu, 2012, 22:24:15 »
Ja lisäyksenä vielä nitro vs. sähkö
Nitro pitää kovempaa meteliä kuin sähkö joten sähkössä kopun äänet pääsevät oikeuksiinsa. Nitrossa kuulee heti kun kopteri kyykkää, sähkössä tuota ei välttämättä kuule, huomaa vaan kun lavat hidastuvat.
Sähköstä tulee tehoa todella eleettömästi, kun antaa pitchiä niin se vaan lähtee eikä juurikaan sano mitään, nitron äänessä sen taas huomaa.
Nitrolla saa kyllä enemmän lentoaikaa kuin sähköllä, lasku->tankkiin fuilia->ilmaan, mutta nitroa vaan tahtoo mennä joka paikkaan ja kaikki paikat ovat sitten öljyssä. Nitrossa moottoria pitää huoltaa enemmän.
Sähkö on puhtaampi mutta lentoaikaa saa vähän jos ei omista paljon akkuja. Kun lataus kestää noin 30min, ja akkujen paikoilleen laittamiseenkin menee joku hetki. Sähkössä starttailuun ei tarvitse kuluttaa aikaa, kun se (melkein) aina toimii ;) Miinuksena näissä ovat nämä pienet hiiltymis ongelmat, jotka välttää (todennäköisesti) valitsemalla oikein. Eli nitrossa on hieman enemmön huollettavaa mutta kentällä saa helpommin enemmän lentoaikaa kuin sähköllä. Hintaeroja ei hirveästi kerry :)

Poissa LoneWolf

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #204 : 19 Helmikuu, 2012, 10:51:53 »
Sitten hieman FB vs. FBL (beastX)
Äkkinäiset liikkeet on helpompi tehdä FB:llä, koska FBL:llä se tulee jotenkin pienellä vasteella ja jos liike on lähtenyt väärään suuntaan sitä on vaikea korjata enää, "smackaily" on hieman haasteellisempaa, juuri tuon pienen ohjausviiveen takia.

Kokeilepa sellaista että ruuvaat siitä Beastista tuota "direct cyclic feed forward"-potikkaa isommalle ja testaa vaikuttaako ohjausviiveeseen. Sen perusteella mitä tuosta manuaalin selostuksesta luin ja FBL-yksiköiden toiminnasta tiedän sen pitäisi nopeuttaa reagointia... Olen kiinnostunut kuulemaan olenko päätellyt oikein vai en ;)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #205 : 19 Helmikuu, 2012, 11:02:54 »
Kokeilepa sellaista että ruuvaat siitä Beastista tuota "direct cyclic feed forward"-potikkaa isommalle ja testaa vaikuttaako ohjausviiveeseen. Sen perusteella mitä tuosta manuaalin selostuksesta luin ja FBL-yksiköiden toiminnasta tiedän sen pitäisi nopeuttaa reagointia... Olen kiinnostunut kuulemaan olenko päätellyt oikein vai en ;)

se potikka vaikuttaa siihen kuinka paljon käskyä menee suoraan servoille ohjausloopin puuttumatta asiaan.

jos sitä on liian vähän niin cycliciä käännettäessä kopteri ei mene tarpeeksi sinne haluttuun suuntaan ja prosessori siirtää sen sitten ite jälkikäteen haluttuun asentoon. tämä tuntuu sitten viiveenä.

jos sitä on sitte liikaa niin suoraa komentoa menee servoille liikaa ja kopteri kääntyy liikaa jolloin ohjauslooppi (prosessori) joutuu kääntelemään jo takaspäin. toi ei kans oo hyvä

siihen pitää hakea sellanen kultanen keskitie. mun täytyy kyllä myöntää että mulla se potikka tuppaa olemaan keskellä ja hyvin skulaa :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #206 : 19 Helmikuu, 2012, 11:37:29 »
Ollaan nikon porossa säädelty tota, liian pienellä arvolla, kopusta tulee löysä ja suurikin arvo on huono
liian pienellä arvolla kopu ei käyttäydy hirveän loogisesti. eli se on noin ihan hyvä ;)

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #207 : 19 Helmikuu, 2012, 13:22:52 »
toisaalta fb pysähtyy siis esim flipistä(tikun keskitettäessä) hieman pehmeämmin, joten jos FBL:llä haluaa tehdä saman tikku pitää keskittää hitaammin. Kaikki rainbowit on helpompi tehdä suoraan, Hitaat ja tarkat liikkeet on todella mukava tehdä.
Jotenkin kuitenkin tykkään hieman enemmän (ainakin toistaiseksi) tuolla 700N:llä räimimisestä, siinä tuntee olevansa paremmin yhteydessä kopuun kun pitää tehdä juuri noita äkkinäisiä liikkeitä.

kun olette ominaisuuksilta selkeesti aika vaativia niin suosittelen ostamaan sinne nummelaankin yhden V-Barin :)

siinä on mm säätösoftassa portaaton slideri tolle liikkeiden terävyydelle. muutenkin säädettävää on paljon enemmän jos sitä haluaa... toimii kuitenkin hyvin sen kummemmin säätelemättäkin :)

Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #208 : 19 Helmikuu, 2012, 13:46:41 »
Pitäs vaa ekaks saada rahaa jostakin. yritetään odtaa parasta mahdollista mihin on varaa :)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #209 : 20 Helmikuu, 2012, 22:46:03 »
Tänään olin sitte oulussa lentelemässä Zxiiccin kanssa ahmosuon kentällä. Tuli lennettyä 3 lentoa X7:lla, eka ei menny iha niin putkeen ku ois voinu. loppulennossa kokeilin autorotation modea ja se ei toiminu joten tuli laskeuduttua hankeen no otin sen siitä leijuntaan ja pitchpumppailin. lumia pois, no toi headspeed ei oo mikään niin suuri ni kopu tuli vortex ringin aavustamana 2 metriä läpi suoraan lumihankeen (tikku ylälaidassa) ja jäi sinne sekunniks ja nous sitte (tikku koko ajan ylhäällä idle 2). No ku se sieltä nous ni hirvee raksutus, tt:n rattaat.... Kruunuratas oli halki! siinä oli joku valuvirhe ilmakupla, ni se oli sitte menny halki ja hampaita puuttu sieltä täältä, no onneks zxiicci lainas mulle omaa ratastaan ja sain lennettyä lisää. Täytyy hommata noita rattaita ilmeisesti vähän enemmän varalle+11 tai 12T pinion.




Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #210 : 20 Helmikuu, 2012, 23:53:11 »
onko teillä jotenki matalemman KVn mosat tai jotain mitä noihin laitteisiin on suunniteltu? erikoista että on noin pieni toi vakio pinjoni.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #211 : 21 Helmikuu, 2012, 00:33:30 »
mosat on 500kv, eli ihan riittävästi, gauin paketissa tulleet mosat, pinioni vaan on vähän turhan pieni mikä tulee mukana, täydellä akulla ihan maks teoreettiset kiekat ois tolla nupissa 2300, mutta kaikki häviöt ja sen sellaset pois ni tulee joku 2000, eli ei hirveesti oo "poppia". onha se vähä erikoista joo... alunperin piti tulla mukana 11t mutta vaihtoivat 10t:hen tiedä sitten miksi....

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #212 : 21 Helmikuu, 2012, 18:27:43 »
Oltiinpa taas tänään zxiiccin kanssa kentällä, ei oikein ollu zxiiccin päivä, ekaks tumppaa nelipuokkinsa 2 kertaa hankeen, ja sitte kaataa sen lähdöstä että lavat osuu hanskoihin ja menee yhen servon akselit, no ne saa korjattua ja sitte testilento no mionuutti pörräilyä ja tumppaus idle päällä hankeen, tuosta.... lavanpidin vääntyi, linkit meni, servon rattaita/akseleita meni, onneks lumi pehmensi alastuloa, huomenna se vielä lentää, toistaseks vähä vaihees viel.

No mun X7 sai 4 lentoa alleen, mukava sillä on lennellä tooosi isoja funneleita ja site sellasta rauhallista, ei se oikeen noilla headspeedeillä smackaa. kaikki piroliikkeet on todella mukava tehä ja niinpä niitä tulikin tehtyä sitte aina koko akulliset kerrallaan :) pirosiirtymiä, pirofunneleita, piroflippejä jne. rotaatiomodekin toimii idle 1 mutta ei idle 2, aika jännä, täytyy yrittää häröillä jotain että sais toimimaan,
sain jotenkin jännästi pelleilemällä sillä holdilla ni headspeedin nousemaan aika korkeaks, vois ottaa sen simple governorin pois ja kokeilla iha pelkäällä fixed endpointseilla josko sitä "poppia" sais :)





« Viimeksi muokattu: 21 Helmikuu, 2012, 20:49:21 kirjoittanut Sandu »

Poissa Eispii

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #213 : 21 Helmikuu, 2012, 19:09:23 »
Tosimiesten tuunausta,kentältä kotiin heti olohuone korjauspaikaks ja polven päällä rekkula kuntoon ;D
T-REX 450 SE V2,HK 450 GT,Trex 450 sport dfc
Cheerson CX10 / V120D02S / Devo 7
Fly Sky TH-9X,
Turnigy 1/16 Brushless 4WD Racing Buggy

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #214 : 21 Helmikuu, 2012, 19:32:48 »
Juu pitäähän ne vehkeet saada hetinyt kuntoon että saa ketutus käyrän pois :D
Poro alkaa olemaan kuosissa ja huomenna taas kentälle! jos vaikka herättäis huomenna ennen klo 12 ;D voisi tähdätä klo 10 kentällä.

Poissa zxiicci

  • TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • *****
  • Lajin helppous viehättää!
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #215 : 22 Helmikuu, 2012, 21:25:19 »
Sandun uskalsi tänään harjoitella inverted leijutusta!



Piti vissii harjoitella korkeella ettei tuu yllätyksiä.

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #216 : 23 Helmikuu, 2012, 13:09:52 »
juu alkaahan tuo pikkuhiljaa sujumaan 8) Mutta kyllä vähä muutki temput taitaa taipua :P

Juu, mutta nyt on sitte kotiuduttu jyväskylään, täällä tulee sitte vietettyä loppuviikko. Täytyy kattoa jos jossain täälläpäin kävis lentelemässä. Sain säädettyä ton nelipuokin kulmatkin kohalleen, ku meinas olla negatiivisia vähä enemmän ku positiivisia ni oli vähä jännä lentää, ku lähti invertt9inä "hieman" kovemapaa ku oikein päin ;D mut ny se on hyvä.

Tein Zxiiccillekkin yölavatr, tuli aika hienot, ledit meni just sillee siististi eri kohtiin, siis tarkotuksella, ni tuli paksut raidat, se on vaikee selittää miten ne meni, mutta ehkä toi zxiicci vois laittaa kuvan selkeyttämään, ihan on painopiste samassa kohtaa ;)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #217 : 28 Helmikuu, 2012, 20:03:22 »
Tässä vielä videota oulusta mun X7 lennosta. TT rattaat piti vähä ääntä...

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #218 : 28 Helmikuu, 2012, 20:14:20 »
Tässä vielä videota oulusta mun X7 lennosta. TT rattaat piti vähä ääntä...


ei jeesus teidän kanssa ;D

tollaset rutinat ku kuuluis mun kopterista ni se ei lentäis milliäkään edes paikallaan leijutuksessa ennenku olisin kotona purkanu sen ja selvittäny mikä hyppii yli!  :o

niko oli käymässä viikonloppuna tossa kivikossa ja sillä päästi perä X7ssa samanlaisen äänen. pakotettiin se alas vaikka olis halunnu kovasti jatkaa lentoa ja tutkittiin vähä ;D

tultiin siihen johtopäätökseen tää TTn etupään rattaalla on hirvee välys! jos kerran sullakin on sama niin pitäisköhän niitä rattaita vähän simmailla ylöspäin tai jotain?

tollasena on kohta varaosapussille käyttöä!

ps. hienoa ja kontrolloitua lentämistä!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #219 : 28 Helmikuu, 2012, 20:16:20 »
joo tiiän jo syyllisen tohon, perän ratas oli ottanu damagea sukelluksessa ja tt:n etutukilaakeripukin laakeri oli lähteny karkuun ni se ei tukenu ollenkaa, laakeri laitettu takas ja eturatas vaihdettu, välys on olluy pienempi ku nikolla, nikolla tais johtuu välyksestä ;)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #220 : 01 Maaliskuu, 2012, 19:48:13 »
Tänään X7 sai 3 lentoa, muutettua viime lentoihin on TT:n eturattaan tukilaakeri on paikoillaa, rattaat on ehjiä ja perällä on Edgen lavat. Castleen Laitoin fixed endpointit (govi täysin pois)
Nyt ei hyppiny perän rattaat yli, oli aivan hiljaa :) Täydellä perusturnigylla 5000mAh 40C mitattiin kiekoiks 2300, huomattavasti parempi ku govin kanssa, ny on sitä poppia! :) toki hyytyy loppua kohden, lennon lopussa mitattiin 2100 kiekat. Govin kera ei yli 2000 pääse... Nyt oli tosi mukava lennellä, pulleat turnigyt ei antanu kiekkoja ku sen n. 2100 koko lennon ajan, mutta ei aluks potkinu niin paljoa ku perusturnigy.  Sitä isompaa headspeediä kestää n. 3min ja sitte rupee laskemaan. lentoajaks saa 5min :) aika mukava lennellä, nyt kun sais vielä samat kiekat governöörillä ;)

Nelipuokkikin sai 2 lentoa, toinen meni rotaatioiden tekemiseen ;D kyllä silläkin  pystyy ihan hyvin ;D ja siinä vähän räimintää, toinen akku oli sitte pelkkää räimimistä.

Mukava lentopäivä kaikenkaikkiaan, vaikka agregaatti ei aluks suostunukkaan käynnistymään ku öljyt oli lopussa, kiitos pilot4fn:llä kun toi öljyä :)
Fast-lad oli eilen pistäny matkaan uudet gryphonit :) josko nekin sais kiinni joskus.

Poissa pilot4fn

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Nummela Ry, SIL
    • Juhan kopteroinnit
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #221 : 01 Maaliskuu, 2012, 19:56:59 »
Tänään X7 sai 3 lentoa, muutettua viime lentoihin on TT:n eturattaan tukilaakeri on paikoillaa, rattaat on ehjiä ja perällä on Edgen lavat. Castleen Laitoin fixed endpointit (govi täysin pois)
Nyt ei hyppiny perän rattaat yli, oli aivan hiljaa :) Täydellä perusturnigylla 5000mAh 40C mitattiin kiekoiks 2300, huomattavasti parempi ku govin kanssa, ny on sitä poppia! :) toki hyytyy loppua kohden, lennon lopussa mitattiin 2100 kiekat. Govin kera ei yli 2000 pääse... Nyt oli tosi mukava lennellä, pulleat turnigyt ei antanu kiekkoja ku sen n. 2100 koko lennon ajan, mutta ei aluks potkinu niin paljoa ku perusturnigy.  Sitä isompaa headspeediä kestää n. 3min ja sitte rupee laskemaan. lentoajaks saa 5min :) aika mukava lennellä, nyt kun sais vielä samat kiekat governöörillä ;)

Nelipuokkikin sai 2 lentoa, toinen meni rotaatioiden tekemiseen ;D kyllä silläkin  pystyy ihan hyvin ;D ja siinä vähän räimintää, toinen akku oli sitte pelkkää räimimistä.

Mukava lentopäivä kaikenkaikkiaan, vaikka agregaatti ei aluks suostunukkaan käynnistymään ku öljyt oli lopussa, kiitos pilot4fn:llä kun toi öljyä :)
Fast-lad oli eilen pistäny matkaan uudet gryphonit :) josko nekin sais kiinni joskus.
Ne nanotcit näyttiv ihan vappupalloilta lennon päätteksi.
Videoo tulee Lennätystä Veikkolassa -säikeeseen kunhan juutuubi ottaa koko videon vastaan.
MSH Mini Prôtos+Mini V-BAR, Concept VR-46, Walkerat: Genius CP, V100D03, V120D02S FPV, Extra 260+DLE30 (omaan käyttöön)
Trex100 -klooni (toimin mekaanikkona tälle)
Futaba T8FGS, Phoenix sim, http://www.helifleet.com/pilot4fn
Entiset: Trex-600NP DFC+CGY750+OS55HZ-H Hyper, 450SE-V2, Walkera 4#3B

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #222 : 01 Maaliskuu, 2012, 22:22:10 »
sitte vähän turnigyn akuista....
On tullu nyt tilattua 8kpl 5000mAh 40c turnigyjä. 4 kappaleen erissä.)molemmista 4 kappaleen eristä löytyi yksi käyttökelvoton akku, toinen on jo reklamoitu ja palautusoikeus saatu, toista en vielä ole reklamoinut (haettu tänään). eli 25% akuista on rikki jo tullessaan. toiselle akulle kennojännite mittari ei edes suostunut näyttämään lukemia akusta kun oli niin tyhjä... ja toisessa kenno ei millään lataudu yli 3,8V:n.

Muutama akku oli aluksi huono latautumaan mutta parin syklin jälkeen rupesivat toimimaan hyvin :)
Täytynee tilata ensi kerralla 5 jos haluaa 2 toimivaa pakkaa(=4 akkua). Nämä ovat loistavia akkuja jos ovat ehjiä tullessaan, 3s akuissa ei juurikaan ole ollut tälläisiä ongelmia, täytynee kokeilla nano-techejä seuraavaks, ne tuntuvat olevan ehjiä paremmilla rosenteilla. käy kalliiks tälläne, onneks saa paluttaa ja saa uuden.
Kai sitä jossain vaiheessa täytyy tukea valmiiksi aloitettua konkurssipesää ja ostaa vertailuun hyperionin pakka :)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #223 : 06 Maaliskuu, 2012, 19:07:56 »
Korvaavat gryphonit saapu ja mukana oli 2 sivun mittane kirje siitä miksi tää palautus nyt oikeen on.
UPS:i mies jätti paketin postilaatikkoon, soitti enne sitä ja kysy et mitä tehdään :)
Täytyy laitella paikalleen sitte ku jaksaa :)

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Sandun kopterit
« Vastaus #224 : 10 Maaliskuu, 2012, 18:29:00 »
noni, nyt on sitte 2 torpattua seiskasatasta kopua, nää pitäs saada nippuun parissa kuukaudessa (expot ja leiri), onneks toi X7 torppi ei maksa ku alle 50€+lavat. ainii ja kaikki laakerit tuli testattua, mikään ei ollu pykälillä :) kyllä tästä vielä selvitään, on toi seiska kyllä kestävä laitos, pitäs vaan kasata vielä huolellisemmin ja tarkistella useemmin noita ruuveja ::)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
0 Vastauksia
2852 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Maaliskuu, 2008, 18:02:46
kirjoittanut Mikaelni
Jaska.t kopterit

Aloittaja jaska.t « 1 2 ... 19 20 » MyFleet

494 Vastauksia
184696 Lukukerrat
Uusin viesti 20 Marraskuu, 2020, 19:53:15
kirjoittanut Matti Häkkinen
4 Vastauksia
4396 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Heinäkuu, 2008, 18:35:15
kirjoittanut Mikaelni