Mjaa, vielä on tapahtumat arvailujen varassa kun en tänään ehtiny perkaan kopteria.
Tapahtumat lyhykäisyydessään:
Vaihdoin lauantain epäonnistuneen autorotaation seurauksena porsineet perän rattaat vain takapäästä laatikosta löytyneisiin valkoisiin. Tarkistin myös etupään ja totesin kaiken olevan kunnossa.
Sunnuntaina East Side Heli Fiildillä ekalla lennolla kuulu jotain pikku soraääniä perästä, mutta uskoin sen vaan olevan vanhemman mallisten valkoisten rattaiden syytä. Eka akku meni nätisti eikä ongelmia, mutta vieraanvarainen NJS tarjosi agrevirtaansa että sais toisenkin akullisen sorvailla.
Okei sitten alkaa tapahtumat; reippaan minuutin lennon jälkeen taisin tokasta porukalle "kuvittelenko vaan vai muuttuuko toi ääni koko ajan pahemmaks?", siitähän se sitten välittömästi innostu ja pirotus alko. Kopukka siististi vaaterissa joten ei kiirettä, holdi päälle, todella siisti ja pehmeä rotaatio ihan pellon pintoihin, siinä kierrosten tappo ja kevyt humpsahdus viljan sekaan.
Pari minuuttia meni että löysin kopterin, joka oli täysin kuollu. Servot ei surrannu ja haistoin siinä kohtaa jo kevyen käryn.
- Nopari kuvien mukaan täysin hiilenä. Kopan alla olevista nokijäljistä näkee, että sieltä on tullu vaan sellanen tussahdus. Ei siis mitään perinpohjaista savutusta.
- Moottorista ei vielä tietoa onko palanu.
- BEC ja vastari mitattiin/todettiin ehjäksi.
- Gyro kuoli, ei eloa ollenkaan eikä todennäköisesti päästä jännitettäkään läpi koska servot ei herää.
Sitten antaa palaa ehdotuksia ja arvauksia mitä on tapahtunut. Kaikki on perän rattaita lukuunottamatta ollu kunnossa ja kopteri täysin ohjattavissa aina siihen maakosketukseen asti. Joten miten tuo pieni pusu pellon kanssa saa noparin (joka on ollu jo holdissa) grillaantuun? Ja pliis, jättäkää ne Castle Creamatorion vitsit väliin, ovat jo vähän vanhoja Ehkäpä tosta selviää jotain lisää kun viikolla ehtii mittaileen ja purkaan.