Tässä vähän ilmakuvatreenausta eiliseltä.
Kohdassa 4:30 näkyy ihan ylälaidassa tuo Nikon torppi, muuten lähinnä GPS holdilla lilluttelua ja lopussa X500 kanervikkoon.
Eli X500 GU-INS, Crane 2 gimbal ja replay kamera.
Oli tosi tuulinen keli ja kuva heilahteli jonninverran joten kliksautin youtuben vakautuksen päälle. Ei ehkä olisi pitänyt, aika ärsyttävää venyttelyä ja vanuttelua tuo tekee. Tuo on kuvattu 720p 60fps, mutta tuubi ei taida semmosta tukea? Vakautus muutenkin näemmä blurraa kuvaa aika huolella. Pitääkö tässä nyt ostaa final cut tms... vai millä näitä videoita nyt käsittelis.
Varsinkin lopun vauhtiajoissa vakauttamaton näyttää paremmalta. Kyllä se vaan pitäis kuvaustilanteessa vakaaksi saada mutta kovassa tulessa pienellä quadilla tuntuu olevan kohtalaisen haastavaa.
Siellä näköjään lennetään kerran ihan täsmälleen ihmisten yli, hyi minä
Tossa lopun torpissa meni kaikki ropelit, 12.40€ ja gimbalin yhdestä servosta porsi rattaat. Tilasin MKS:n 92A+ servot gimbaliin ihan kokeen vuoksi, vakiona cranessa on futaban S3156 jotka kyllä silmämääräisesti toimii hyvin, mutta jos tuplanopeudella saataisiin vielä parempi?. Ans kattoo tuleeko huonompi vai parempi/saako sopimaan.
Paperilla on vahva ja nopea, oman kokemuksen mukaan myös resoluutio ja tarkkuus on hyvä.
S3156 2.0kg .13s/60
92A+ 2.4kg .07/60
Tuo GPS position holdi tuntuu toimivan myös aika kivasti, se on nyt minulla ohjelmoitu idle2:seen. Täytyy ohjelmoida tuo vielä samaan namiskuukeliin jota kopterissa käytän throttleholdina, luulen että tuo orientaationmenetystorpp
i olisi vältetty jos olisin saanut positionholdin päälle mutta kopteristin reflekseihin en halua ohjelmoida toimintoa joka vetää ongelmatilanteessa idle2:n päälle.
Kotiinpaluutoiminto on ohjelmoitu tuohon Futten jousipalautteiseen namiskuukeliin ja se on pelastanut jo yhdeltä torpilta. Ajoin liian kauas eikä ollut enää mitään käsitystä mitenpäin guadi oli niin hetken kun piti tuota kytkintä pohjassa niin quadi alkaa liukumaan nokka edellä kohti lähtöpaikkaa.