päästiinhän sitä taas pöristelemään, mukava päivä oli, pakkasta koko ajan mutta aurinko paistoi ja oli aivan tyyni, team nummelan osalta ilmassa oli 250, ja 2 x 700N, ilmasta alas tuli, ei mitään (vaikka kovasti yrittivätkin
)
paikalla oli G.O.M., team nummela, pilot4fn ja katti, Omassa kopterissani testailtiin montaa uutta asiaa, tuntuisi toimivan, quarkki vaan kaipaa pientä hienosäätöä
Kaikki tavarat saivat jääkerroksen pintaan kun ilmassa ollut kosteus jäätyi kaikkeen mitä ilman alaisena sattui olemaan
Nikollakin tuli tänään hieman lähellä piti tilanne, kun smackailusta kopteri päätyi hieman lähelle maata, lavan kärjen raapaisivat ruohotuppoa
Pilot4fn:in piti tänään ensi flipata, mutta mutta... siitähän tuli piroflippi
lentäjän sormi koordinaatio ei toiminut aivan niinkuin pitäisi ja pilotti veti rudder tikun alavasemmalle ja toisen tikun taakse, pirohärdellin jälkeen kopteri oli katollaan josta juha sen tyynen rauhallisesti käänsi oikein päin ja rauhoitti kopterin (syke tässä välissä mitattuna olisi noin 250
)
Katin kaveri lensi semmoisen puhallinkoneen ensilennollaan noin 10 sekunnin lennon jälkeen aurinkoa vasten josta kone lensi täysiä autoradan siihen ohjauskorokkeen kaiteeseen ja kone lyheni noin puoli metriä, runko jäi korokkeen päälle mutta elektroniikka jatkoi matkaa alas
Kaikenlaisia jänniä vastoinkäymisiä tänään tapahtui, minun nitrossani meni landarin putki lapakehän läpi, poksahti aika komeasti ja lensi ties minne, ja alkupäivästä saman landarin putken etuosa katkesi G voimien vaikutuksesta ja tippui ilmassa pois
ja loppuosa päätti tippua hieman myöhemmin. paineletkukin meni poikki tyvestä, ihmettelinkin kun kävi vähän laihalla
Nikon nitrossa taas huomattiin startissa että kykin jumittaa, no ajateltiin että kyl se kestää kun ei rotaatiota vedä ettei se nyt ihan lopullisesti mee jumiin. Lennon jälkeen kopterista kuitenkin kuului hyvin tuttu räminä... kytkimen toinen sakara oli taas poikki, rako lineriin on ilmeisesti liian suuri.
ehkä päivän hauskinpana juttuna voisi pitää nikon mosan säätöä, yritettiin ruuvata vaikka miten, tehoa ei tullut, ei sitten millään...
no huomasin streewatuen olevan valunut todella lähelle runkoa, sanoin tästä nikolle joka laskeutui ja jätti tyhjäkäynnille, hain ruuvarin ja löysäsin tuen ruuvit, vedin tukea ulospäin oikeaan kohtaan, samalla moottorin tyhjäkäynti muuttui tasaiseksi ja kierrokset tyhjäkäynnillä nousivat hieman (niko ei koskenut radioon, tarkistimme tämän
)... no kiristin ruuvit ja niko otti koput ilmaan, hämmästys oli suuri, neuloihin ei tässä välissä koskettu, mutta tehoa tuli lisää ja moottori kävi paremmin
aika jännä että streewatuki vaikuttaa
bobby watts sanoi jossain videossa että voi tapahtua ihan mitä vaan jos streewat ovat hguonosti
muistakaa tämä ensi kerralla jos mosa toimii huonosti
tallissa sitten hieman korjailtiin romuja, löysin torppilootasta käyrän landarin jonka oijoin vasaran ja ruuvipenkin ystävällisellä avustuksella
ja siitähän tuli hyvä
alignin ragulaattorin se katkaisin osa irtoili koko ajan teipistää joten liimasin sen pikiksellä teippiin kiinni, josko pysyis
purettiin nikon kytkin irti ja todettiin muutaman ruuvin olevan hiukan tiukalla, 2 meni pyöreäksi, vaikka on kunnon työkalut, olivat kyllä oikeasti tiukassa.
no dremeliä kehiin ja johan irtos, toinen vaati hieman enemmän taistelua, dremelöitiin koko kanta pois
toinen taas meni kun dremelöitiin lovi, yritettiin vääntää... ei auennut, löin ruuvia vasaralla meisselin välityksellä ja sitten ruuvasin niin aukesi... ja avattiin myös yksi ennestään pylristynyt ruuvi, nyt kun on tuo dremeli
illan tärkeimmät työkalut (tärkeyjärjestys
)
-kuusiokolo
-dremel
-vasara
-talttapää ruuvari
ja kuvia:
tälläinen jääkerros tuli kaikkeen, jopa työkaluihin
frozen EDGE
jotenkin näyttää tutulta...