Ei kuvia, mutta päivitystä. Pieni clippi olisi, mutta se ei järin kiinnostava ole kun siinä vain leijuttelen ja teen flipit.
ELI!
Kentällä oli mm Pilot4fn, Jussi. ja minulle tuntematon lennokkimies ja pariskunta.
Itselläni kaveri mukana, jonka elämän olen RC:hen tutustuttamalla pilannut.
Mukana oli YAK54 testilennettäväksi, kaverin SeaFury ensilentoa ottamaan, Nik:n pelastettu MX2 ensilennolla ja kopteri. Lupaavana alkuna oli, että kaveri oli unohtanut mankkansa ja vastarinsa kotiin. ITse otin molemmat mankat josta toisesta unohdin vastarin. No, ainakin yksi toimiva.
1. Yak54: Virrat päälle ja piipitteli omiaan, ei saanut jostain syystä vastari virtaa vaikka moottori piipitteli. Eli se ei lentänyt.
2. SeaFury. Ensi lento, kaverilla kyllä tunteja alla aika paljon, mutta jännitti aika kovaa. Ensimmäisellä yrittämällä ilmaan, mutta kone pyrki kokoajan pystyyn ja sitten katosi ohjattavuus. (antenni oli suoraan konetta kohti). Muutenkin kun tehtiin range check niin oli kummallisen lyhyt kantama vastarilla. Lento loppui siis pensaaseen. Uudella yrittämällä sitten antenni oikeaan asentoon, hysteerisen kauhun siivittämää painimista koneen kanssa, joka pyrki koko ajan pystyyn ja lopuksi voimalla asfalttiin. Eli se meni pussissa takaisin pajalle.
3. MX2, piuhat kiinni, reverset säätöön kohdalleen ja säätämään ohjauspinnat suoraksi. Tämän jälkeen ihmettelyä kun toinen aileron osoittaa alaspäin. Servo oli saanut halvauksen ja mennyt toiseen ääripäähän, katkaissun linkin ja polttanut itsensä. Ei muuta kun takaisin autoon odottamaan. Uudet Metallirattaiset digiservot odottamassa asennusta. Sitten on yhtä vajaa kaikki servot vaihdettu.
4. Kopteri. Nyt kun kaikki oli jo mennyt niin nappiin niin oli hyvä ottaa kopu ilmaan. Sitä sitten riitti kaikki 4 akullista mitä oli mukana. Muutama siistä flippi molempiin suuntiin ja muutama erittäin ruma flippi. Sitten hieman taivaslentoa ja nokka kohti lentoa. Ei mitään nättiä, eli simuttelua vielä paljon. Pari kertaa käytiin aika jännissä asennoissa ja matalalla, mutta sain pelastettua. Hiljalleen valuu kopteri kokoajan vasemmalle ja kallistuu. Ajattelin, josko olisi Swashi vinossa?
5. Leija. Useita tonttauksia, torppeja, swooppeja ja kikkailua. Ei mitään vahinkoa, ei porsinuita rattaita tai palaneita servoja. Eli tuo meni nappiin.
Mukava oli, lähinnä varmasti sen takia, että oli paras kaverini mukana. Sääli vain sitä SeaFuryä. Joskin sen saa kyllä vielä liimattua.
Analyysi meriraivosta: Taitanee vaatia aika paljon kaasua, että lentää nätisti, painopiste persiillään. Luulen, että painiminen johtui jatkuvasta sakkailusta... Paha sanoa, kun en itse lentänyt.