Nyt onkin sitten tuota virtalähdettä koestettu. Toiminta oli tutun normaali; piuha kiinni, tarkistaa että kytkin on 220v asennossa, pääkytkin päälle ja jännittemittari kiinni. Läheltä liittimiä löytyy kuoresta reikä, johon tökkäsemällä pienen ristipääruuvarin (kuullostaapa pahalta tässä kohtaa
) ... löytää pienen ruuvinkannan, jota pyörittelemällä voi ulostulevan jännitteen hienosäätää skaalalla 20,5v-28v. Tuulettimet lähtevät väkisin päälle ilman rasitusta kun jännitteen nostaa yli 27,5v.
Maininnan arvoinen seikka on, ettei tuulettimien möly tai humina ole lainkaan niin paha kuin pelkäsin. Ainoa moittimisen arvoinen asia on, että toisen tuulettimen laakerit on jo suoraan perseestä ja pitää ikävää rapinaa. Ruuvinkantojen perusteella mittasin, että sisältä löytyy kaksi 80x80 tuuletinta, jotka imevät ilmaa lootan läpi ja puhaltavat ulospäin. Ja näitä tuulettimiahan saa PC-kaupasta sitten parempia ja hiljasempia. Tuulettimien paksuutta en lähtenyt mittaileen, sillä se vaatisi koko hökötyksen purkamisen, eikä tällä hetkellä siihen ole tarvetta. Rasitusta värkille en vielä ole saanut ollenkaan, joten en osaa sanoa lähtevätkö tuulettimet puhaltamaan suoraa täysillä kun tietty raja täytyy vai onko tuuletuksen teho verrannollinen lämpötilaan.
Kaiken kaikkiaan oon tyytyväinen ostokseeni hintaan nähden. Ei narahtanut edes tulliin, joten koko virtalähteen hinnaksi tuli siis kohtuulliset
170€ kotiovelle kuljetettuna.
Tässä vielä kuvaa hahmotelmasta minkä tuo lataussalkku tulee syömään:
- Koko salkku siis vuorataan sisäpuolelta tarranauhalla
- Virtalähde vasemmalla tulee kanteen sisäpuolelle kiinni.
- Samalle kohdalle normaalisti laukun pohjalle mahtuu kaksi Icharger 306b-laturia (alkuun nyt vain yksi. Hyvä tietää, että jos tulevaisuudessa tarvii lisää potkua niin sitä mahtuu)
- Neljälle 6S 2650mAh 35-70C Nano-Techeille löytyikin yllättäen paikka radion vierestä pohjalta. Pysyvät paikoillaan myöskin tarrakiinnityksellä. Mikäli tila alkaa jossain kohtaa loppumaan, niin akkuja voi "stäkkäillä" päällekkäin tarrakiinnityksellä tuolle kohtaa.
- Kannen sisäpuolelle akkujen kohdalle kiinnittyy yksi rinnakkaislatauslauta, lataustilpehööriä ja riippuen lennätyskalustosta pari 3S 2200mAh Nano-Tech akkua.
- Tilanteessa kun radio ei kulje tuolla, niin kanteen sisäpuolelle voi kiinnittää lokeropakin, jossa enimmäkseen säätötyökalua. Tämä esim. siinä tilanteessa kun kopteria lähdetään osien vaihdon tai torpin takia säätelemään ja radio kulkee kopterin mukana kantolaukussa.