Heipä hei naiset ja pellet.
Päätinpä aloitella näin aloittelijana pitämään pientä blogia lennättelyistä, editymisistä, havainnoista ja niistä torpeista jos sellasia sattuu kohdalle
Kipinä harrastukseen heräsi aikoinaan viime kesänä, jolloin tuli jossain mielihäiriössä ostettua Gigantista parin kympin Chinook. Kiva peli hetken, kunnes koira söi sen. P*skoi lavan palasia pari viikkoa ja voi nykyään varsin hyvin
Syksyllä sitten löysin itseni tänne tietorikkaalle foorumille, josta bongasin Tampere-ketjun. Ei muuta kuin seuraamaan sitä ja heti seuraavaan kokoontumiseen kameran kanssa tykittämään.
Niin sitä oltiin myyty hommalle! Komeen näköstä kun sällit kurvailevat taivaalla ja siihen on pakko päästä mukaan.
Taloudellinen tilanne ei vain ollut paras mahdollinen kunnollisen kopterin hankintaan, joten kassaa säästämään. Koitti ModelExpo-messut, jossa sitten tutustui Ry'n väkeen. Itse messuostoksia ei tullut tehtyä, mutta Haikaralta löytyi myytäväksi E-Flite Blade 120sr "ensinälkään". Sillä sitten on kurvailtu tähän päivään asti niin sisällä kuin ulkona. Liian tuulisella kelillä hirveimmät poltteet sai poistettua menemällä futiskentälle ja myötätuuleen vetämällä niin prkeleesti ku vehkeestä lähtee, koneen haku toisesta päästä takasin ja uudestaan (oliko jo säälittävää?
)
Nyt tähän hetkeen: Reipas kolme viikkoa sitten löytys sitten täältä foorumilta käytetty T-Rex 500 niin sopivaan hintaan, että se tuli hankittua. Uutena olin alunperin lähtenyt ajatuksissani konetta hommaamaan, mutta ihminen on niin heikko halvan tavaran edessä, että minkäs teet
Tuli Paattisten leiri, johon oli sovittu vastaanottimen kaupat. Nappasin kopukan matkaan, jos leiriltä sattuisi löytymään joku ystävällinen sitä vilkaisemaan ja mahdollisesti kokeilemaankin. Tässä yhteydessä kiitos Samppa ja muut ketä siinä ympärillä oli. Pahoitteluni, en teitä nimeltä tai nimimerkiltä tunne, mutta tiedätte keitä tarkoitan
Kopu kävi ilmassa säätäjien kourassa, joten oli mun vuoro. Navakka ja puuskittainen sivutuuli hieman jännitti, mutta rohkeasti vehje ilmaan ja leijutteluun. Pienillä liikkeillä huomas, että eipä tämä niin vaikeaa olekaan ja ensimmäisen akun jälkeen ruuvattiinkin jo kaasukäyrää isommaksi normimodella ja idlellä, sekä expoja lähti häiritsemästä. Näin olikin nuo toistaiseksi ainoat kaksi akkua tyhjennetty ja lauantai ilta kääntyi yöksi. Saunaan voittajan hymy naamalla ja hillittömän hieno fiilis kaiken kaikkiaan!
Sunnuntaina oli tarkoitus napsia muutama kuva ja lähteä ajeleen kotia kohti, koska akut tyhjänä eikä laturi ennättänyt saapumaan kiinan maalta ennen leiriä. Noh, jälleen kerran Samppa se sieltä jostain väänteli piuhoistansa tarvittavat kilkkeet ja akut täyteen. Vielä ehti vartin verran leijuileen ja nyt uskalsi jo reippaasti vempuilla puolelta toiselle ja liikehtiä pitkin poikin edessä. Entistä enemmän naama auringossa ajelemaan kotia kohti.
Tähän päivään asti tuon kaksi viikkoa sitten olleen leirin jälkeen on lentoja kerääntynyt 20 ja 7min timerillä se tekee tehokasta lentoaikaa 140min + säätöleijutukset siellä täällä.
Alla tämän päivän räpellyksistä viteotakin
Sinänsä päämäärätöntä heilumistahan tuo on. Navakan sivutuulen takia pitchin hallinta on ollut harjoittelun alla, jotta sama lentokorkeus pysyisi. Aina kun tähän ei kiinnittänyt tarpeeksi huomiota, tuli pari hups-hetkeä. Vaikka lento on mitä on, niin jatkuvasti tuo lapasessa pysyi
Ainoa mikä tosiaan ei ihan ollut kohdallaan omasta mielestä, oli tuo saman korkeuden säilyttäminen. Tästä eteenpäin vain lentämällä saa noita turhia korjausliikkeitä karsittua ja lennon pehmeämmäksi. Katsotaan mihin tästä kehitytään