Lasketaanko suoraan kentän päällä +20min ympyrän pyöriminen haitalliseksi?
Pörrätään niin lähellä ettei voi olla iha varma meneekö varjoon vai ei. Todennäköisesti ne kuvittelee olevansa kaukana, mutta kun keskittyy ohjaamaan kopteria, ei tuollaisia etäisyyksiä ihan helpolla voi arvioida kun ei ole mitään muuta mistä ottaa perspektiiviä kuin takana oleva pilvi. Siinä on niiden henki kyseessä, joten siihen varjoon ei voi ajaa. Pakko siis pitää koko ajan silmällä ja vahtia. Yritäppä siinä sitten keskittyä omaan tekemiseen.
Mitäs se nyt haittaa että paikalle tullessa ajetaan auto sinne missä kopteri lentää eli suoraan sun lennätyssektorin alle ja pysäköidään sinne. Ilmailusäännökset sanoo että radio-ohjattavat väistää kaikkea joten kaipa niitäkin pitää väistää silloin. Pakkohan se on kun kaveri kerran parkkeeraa sinne ja ajaa autonsa sinne. Ei näillä ole varaa leikkiä tuolla tavalla. Mun kopteri ei ole 700 kokoinen, jollaisilla on kuollut tälle vuodelle 2 henkilöä, mutta se on silti todella vaarallinen jos se tulee päälle.
Ilman tuota asennetta niiden kanssa pärjäisi mainiosti. Kun niitä tuli sinne ekan kerran, siinä oli fiksua porukkaa eikä mitään ongemaa. Sitten tuli tämä "pirkka Tom Cruise" kasari aurinkolaseissaan. Se on niin lentäjä-ässä että sitä pitää kaikien kiertää, väistää ja kumartaa.
Ei niistä ole kuin yksi täysi mjulkku (tahallinen kirjoitusvirhe ettei sitä korjata), muiden kanssa on aina pärjännyt. Niiden muiden kanssa ei ollut mitään ongelmaa. Annan mielelläni tietä kaikille harrastajille, jos myös mun harrastusta otetaan huomioon. Mun mielestä kaikkien pitäisi mahtua tunne hienosti, mutta tuollaisen "paikan omistajan" kanssa ei voi neuvotella. Se kun tekee mitä haluaa eikä väistä ketään. Se vaan on kattonut top Gunia liian monta kertaa ja jäänyt tumputtamaan yksin nurkkaansa.
Jos siitä mun edestä lähtee yksi tai kaksi varjoa, mun lennätys ei siihen kaadu, mutta se häiritsee että tahallaan häiritään. Sen mielestä kopterin roottori on turvallinen, mutta itellä sillä on vastaava rupeli helvitin jämerän metallihäkin sisällä, jos se kerran on niin turvallinen, mihin se sitä häkkiä tarvii.