Kirjoittaja Aihe: Oulun ympäristö  (Luettu 216889 kertaa)

Poissa 1m4s0_

• Seniori torppari
  • Sami Ollonen ät Raahe
Vs: Oulun ympäristö
« Vastaus #250 : 10 Huhtikuu, 2011, 01:12:17 »
Jos ennen oli vakio stabbi lavat ja ne vaihtu radixeihin niin se teke jo hirveän eron vehkeeseen :p

450Pro
Futaba 12FG 35mhz

Poissa Ville Erkkilä

• Pro torppari
    • RR-Galleria
« Vastaus #251 : 10 Huhtikuu, 2011, 20:54:38 »
Tällasta jälkeä sain aikaan tänään.

Heti kun kopterin sai nostettua ilmaan, alkoi se sätkimään ilman ohjauskomentoa. Lasku oli kova, joten landarit menivät rikki. V-Barin logit vihjasivat rikkinäiseen johtoon ja näin olikin: toisen satelliittivastarin signaalijohto oli poikki liittimen juuresta. Onneksi käytän kahta satelliittivastaria, joten tällä kertaa selvittiin vähällä.

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #252 : 23 Huhtikuu, 2011, 10:03:03 »
Kesä tulee, lumet häipyy, HooKoohon vaihtui Scorppionin moottori ja sitä lennätelty Sallassa ja Haukiputaalla. Ahmosuolla purjelentoharkkarit toukokuun puoliväliin eli vaihtoehtoiset kentät käytössä, eli Annalankankaalla aamukahdeksan aikoihin.

Muistuttakaa vain etten lähde enää nitroa kokeilemaan tuonne soramontulle, hiekka alkaa hiipimään landaria pitkin kohti liikkuvia osia saman tien.

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #253 : 25 Huhtikuu, 2011, 21:23:57 »
Ahmosuollakin tuli käytyä sekä sunnuntaina että maanantaina, t-paitakelit oli ja ihan tyyntä, eipä olis voinu paremmat säät sattua :P

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #254 : 23 Toukokuu, 2011, 18:50:31 »
Myfleet-kuva Paattisilta...

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #255 : 03 Kesäkuu, 2011, 18:23:58 »
No niin, RJX pääsi eilen mukaan kentälle ja kävi vähän ilmassakin...

Kaikki vielä ehyenä mutta gyroteipit meni uusiksi kun orkkisteippi oli aika vetkulaa että perä vispasi vaikka kuin pudotti gainia. No tilalle Biltema Gyroteippiä (TM) ja katsotaan huomenna uudelleen miltä se vaikuttaa.

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #256 : 04 Kesäkuu, 2011, 16:46:02 »
Ahmosuon kesäkauden avajaiset, kopteria lennätetään "puku" päällä tummaa taivasta vasten :P

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #257 : 04 Kesäkuu, 2011, 22:41:55 »
Ville later in the evening...  ;D

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #258 : 27 Kesäkuu, 2011, 13:32:34 »
No niin, sainhan tuon RJX:n lentämään, kymmenisen reissua sitä tulikin käytyä hämmästelemässä että miksi perä vispaa.

Gyro teippeineen, peräservot, akselit, osa laakereista jne vaihdettu ilman että niillä olisi vaikutusta asiaan. YS:ää säädetty rikkaallelaihalle, eri tulppia, tulpan prikkoja ja polttoaineita mutta ei mitään.

Sitten vahingossa satuin tökkimään gyroa ja huomasin että sehän liikahti koko vekotin hyllyineen kaikkineen... Mitä ihmettä?

Elikä gyron teline eli hylly vai mikä se hiilikuitulevy nyt onkaan, joka on rungon puolikkaiden välissä, pääsi liikkumaan 1-1,5mm edestakaisin ja tuosta johtuen myös jonkin verran vasemmalleoikealle. Eli ei ihme että perä vispaa jos koko gyro vispaa kiinnityksestään moottorin käydessä.

No, merkittävät määrät pikaliimaa rakoihin ja väleihin niin nyt on jo kolme tankillista perä toiminut ja päässyt vähän ihmettelemään taivaslento-ominaisuuksiakin.

Seuraavana katselemaan säästöpossua "sillä silmällä" että josko sieltä jossain vaiheessa kilistelisi veitsen kanssa kolikoita vbaaria varten... :P

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #259 : 05 Heinäkuu, 2011, 08:43:42 »
Hihii, eka virallinen lomapäivä päättyi hienoon iltaan Ahmosuolla, tyyntä, aurinkoa eikä hyttysiäkään ollut haitoiksi asti. Nettikamera huolehti kuvauspuolen ja RJX hoiti hyttyssavut esimerkillisesti :) Siihen päälle vielä sauna ja vihta Ahmosuon saunassa niin ei enää harmita läheskään niin paljon ettei tullut lähdettyä Nurmekseen...

« Viimeksi muokattu: 05 Heinäkuu, 2011, 08:46:07 kirjoittanut illi »

Poissa jsuominen

• Tavallinen torppari
« Vastaus #260 : 05 Heinäkuu, 2011, 09:24:43 »
ilmottele koska, oot menossa ens kerran jos tulis kattelemaan.
Amig 450 full metal edition gp780, 3x ds 415m, 1x ds520 amigin nopari ja mosa.         
TREX 550 v2 combo + spartan ds 760
Spektrum dx8 AR 8000 TM1000.
Trex 450 sport v2 3x ds410m, 1x 425m, spartan quark mini mems, scorpion hk-2221-8, hobbywing platinum pro 60a, ar 7600.
Trex 100s super combo.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
  • Lajin helppous viehättää!
« Vastaus #261 : 18 Heinäkuu, 2011, 10:41:36 »
Noniin muutto tänne lappiin  ;) (joo tää on mulle lappia jo kun on tottunut tuolla etelässä asumaan. ;D) lähestyy ja olisi kiva tietää missä te yleensä lentelette ja kuinka aktiivisesti? :)

Ahmosuollahan te näytätte käyvän, mutta onko muita paikkoja? Ei aina viitsisi ajaa tuota 20km lennättämään jos meinaa vaan muutaman akun vetästä.

- Toni

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #262 : 28 Heinäkuu, 2011, 08:50:12 »
Toni, tervetuloa Lappiin :)

Haukiputaalaisena olen käynyt täällä Haukiputaalla olevalla soramontulla lennättämässä silloin tällöin, mutta soramonttuna siellä on kauheasti hiekkaa joka ei tunnu yhtään mukavalta kopterissa. 450:lle olen kanniskellut uretaanilevyn palasta mukana laskeutumisalustana.

Muuten kai sitten kukin on lennätellyt milloin milläkin urheilukentällä tms, mutta niitäkin tahtovat käyttää kaikenlaisiin jalkapalloiluihin jne.

Missäpäin Oulua asustelet? Voin Ahmosuolle mennessä kysellä kyytiin (mulla tais olla sun puhelinnumero syysleirin jäljiltä) kun kuitenkin pitää ajaa Oulun läpi sinne tuo 40km mitä täältä tulee matkaa.

Ilkka

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #263 : 28 Heinäkuu, 2011, 09:23:44 »
Toni, tervetuloa Lappiin :)

Haukiputaalaisena olen käynyt täällä Haukiputaalla olevalla soramontulla lennättämässä silloin tällöin, mutta soramonttuna siellä on kauheasti hiekkaa joka ei tunnu yhtään mukavalta kopterissa. 450:lle olen kanniskellut uretaanilevyn palasta mukana laskeutumisalustana.

Muuten kai sitten kukin on lennätellyt milloin milläkin urheilukentällä tms, mutta niitäkin tahtovat käyttää kaikenlaisiin jalkapalloiluihin jne.

Missäpäin Oulua asustelet? Voin Ahmosuolle mennessä kysellä kyytiin (mulla tais olla sun puhelinnumero syysleirin jäljiltä) kun kuitenkin pitää ajaa Oulun läpi sinne tuo 40km mitä täältä tulee matkaa.

Ilkka

Kiitos kiitos :) Kämppä on hommattu yliopiston läheltä kaijonharjusta ja muuttetaan sinne vaimokkeen kanssa ensi kuun puolessa välissä.
Pitääkin alkaa etsiskelemään hyvää lennätys paikkaa 450 prolle heti kun on muutettu sinne. :)

Laitellaan sitten viestiä milloin mennään ja minne.

Muuten oletteko suunnitellu menevänne syysleirille? Jos menette taas asuntoautolla niin olis hienoa jos pääsisin samalla kyydillä sinne :)

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #264 : 28 Heinäkuu, 2011, 10:22:23 »
Syysleiristä ei ole vielä ollut puhetta, mutta juuri tuossa mietiskellyt että viimeistään ensi viikolla pitää alkaa miettimään vakavasti ja kyselemään asuntoautoa ja lähtijöitä. Pidetään sinut "varmana lähtijänä" listassa heti alkuun.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
Vs: Re: Oulun ympäristö
« Vastaus #265 : 31 Elokuu, 2011, 12:32:20 »
Olisiko kellään intoa lähteä lennättämään joku lähi päivä? Ahmosuolle tai mihin tahansa peltopläntille?

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #266 : 31 Elokuu, 2011, 17:27:54 »
Lauantaina tai sunnuntaina voisi lähtä Ahmosuolle, sunnuntai näyttää ainakin vielä paremmalta vaihtoehdolta.

Ahmosuollahan on toki (lennokin)lennättäjiä lähes päivittäin, tilannetta voit seurailla http://illi.kapsi.fi nettikamerasta. Pitää vain huomioida muu liikenne ja kopteri alas oikeiden ilmailijoiden noustessa/laskiessa.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #267 : 31 Elokuu, 2011, 18:31:21 »
Maksaako se jotain ja voiko sinne vain mennä? :D

Joo viikonloppu kuulostaa hyvältä! Ilmoittele lähempää kumpana päivänä mennään!

e. Taidan myös huomenna käydä kurkkaamassa :)
« Viimeksi muokattu: 31 Elokuu, 2011, 18:33:43 kirjoittanut zxiicci »

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #268 : 31 Elokuu, 2011, 21:40:44 »
Ei maksa, sinne vain, se on kaupungin omistama ja ylläpitämä sekä lisäksi niiden kiitorataa lähinnä olevien hallin/talojen omistaja turaa siellä paljon. Siinä ilmoitustaululla on kans jotain juttua mitä saa ja mitä ei saa tehdä ja missä ei saa lennättää jne.

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #269 : 02 Syyskuu, 2011, 17:06:27 »
Olen nyt menossa tsekkaa ahmosuon. Kaikki kykenevät mukaa vaan!

Sent from my GT-I9100 using Tapatalk

Poissa illi

• Seniori torppari
  • Oulu
« Vastaus #270 : 02 Syyskuu, 2011, 17:31:14 »
Juuri katselin nettikameraa että oletkos se sinä Ahmolla...

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #271 : 02 Syyskuu, 2011, 17:43:50 »
Juu minä se täällä :D

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #272 : 02 Syyskuu, 2011, 17:46:47 »
Täällä lojuu maassa startteri ja hehku...

Poissa ArSKa

• Aloitteleva torppari
  • *
« Vastaus #273 : 02 Syyskuu, 2011, 20:07:09 »
Täällä lojuu maassa startteri ja hehku...

Otitko mukaan vai jätitkö sinne?
Mahtaa olla mun. Basic-akkukone ja musta hehkutikku, kävin puolenpäivänaikaan paritankillista lentään...

Poissa zxiicci

• TLR-Insraktori
  • Seniori torppari
« Vastaus #274 : 02 Syyskuu, 2011, 20:16:33 »
Otitko mukaan vai jätitkö sinne?
Mahtaa olla mun. Basic-akkukone ja musta hehkutikku, kävin puolenpäivänaikaan paritankillista lentään...

Juu juuri sellaiset ne oli. Sori, mun piti siirtää ne johkin suojasempaan paikkaan tai ootta mukaan ( aattelin pohtia sitten kun olen hommat lopettenut :D) Mutta pitikin pika pikaa lähteä ja unohdin ne.

Illi ja kumppanit miten olisi huomenna lennot? Sunnuntai ei oikein minulle passaa. Niin ja jossain jollain on olisi myydä mulle pikku laakeria niin olisin kiitollinen kokoa 2 x 5 x 2.5. Tilasin rekkukaupasta, mutta ei ole tullut  vielä perille.

Ihan hyvä paikka oli lentää ja taisin lentää 5 akullista. Muutama auto siinä kävi pyörähtää, mutta eivät jääneet paikalle.

E. hitsi olisi pitänyt ottaa mukaan. asut näköjään tuossa ihan lähellä

Vastaavat aiheet

Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
11 Vastauksia
6353 Lukukerrat
Uusin viesti 24 Elokuu, 2011, 20:17:53
kirjoittanut harrier46
23 Vastauksia
43248 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Syyskuu, 2013, 00:50:05
kirjoittanut 338federal
816 Vastauksia