Kirjoittaja Aihe: Kopteri pois talviunilta  (Luettu 3219 kertaa)

Poissa JiriK

  • Seniori torppari
  • *****
Kopteri pois talviunilta
« : 26 Maaliskuu, 2008, 02:56:52 »
Maanantaisen Paattistenretken jäljiltä ajattelin laittaa tällaisen huoltosäikeen pystyyn.

Freyan edellisestä lennosta oli kulunut jo monta kuukautta
(Silloin muistaakseni tarkeni lennättää lyhythihaisella paidalla)

Koska tein kotona vähän sähköasennuksia kopuun, homma alkoi kantamatestillä.
Muuten ok, mutta perälavat ei kääntyneet kunnolla enää ulkona pakkasessa, vaikka sisällä kaikki toimi mainiosti.
Syynä takerteleva slider. Öljy+pöly+mikälie pska jumitti.
Pikafiksinä muutama tippa fuilia tankista voiteluaineeksi ja taas liikkui.

Mikä olisi pätevä puhdistusaine kopun osiin pitemmän paussin jäljiltä - ja yleensäkin? Entä voiteluaineet?
Polttiskopun öljyjämät kyllä leviää ihan joka paikkaan aikaa myöten, mutta kuitenkin..

Seuraava probleemi tuli n. puolen tankillisen ajon jälkeen.
Kopu tuntui jotenkin hengettömältä koko ajan, mutta motti mokoma otti ja sammui kun läksin leijunnasta vauhdilla ylös.

Kotona tutkin tuota konetta tarkemmin. Puristukset oli jotenkin puutteellisen oloiset.
Avasin koneen ja totesin ettei männänrengas liiku kovinkaan herkästi.
Mikä olisi passeli keino tuollaisen metukkamoottorin talvisäilytykseen / säilöntäaineiden poistoon keväällä?

Kaasarikin tuli putsattua Jarin neuvosta. Seuraava koelento.. Loppuviikosta varmaan.
« Viimeksi muokattu: 26 Maaliskuu, 2008, 16:01:50 kirjoittanut Vispilä »
Fleet: Trex 450+DFC RTF & paketti- ratio

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri pois talviunilta
« Vastaus #1 : 26 Maaliskuu, 2008, 18:49:50 »
Puhdistus aineena olen käyttänyt brakecleaneria joka paikassa, katsoo vain että ei ruiski laakereihin jos ei niitä aijo pestä ja rasvata.
Metukka moottoriin suoja aineena oon käyttänyt teflon pohjaista ruosteen irroitus öljyä.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

Poissa JariN

  • Kosmonautti
  • Seniori torppari
  • *****
  • Electric Neanderthal
Vs: Kopteri pois talviunilta
« Vastaus #2 : 26 Maaliskuu, 2008, 20:03:39 »
Sen brakecleanerin kanssa kannattaa olla tarkkana, se hapertaa muoviosia. Sekä sulattaa esim. 90 YS kaasarin rummun tiivisteen. Tosin kaasari tuntuu toimivan kyllä sitä ilmankin....
"näin me on aina tehty, ja me on tää aina tehty"

Futaba, JR, YS, OS
Eagle sähkis,Freya Evo 120, Freya Evo 90, Sceadu Evo 50, Lepton EX, Henseleit TDNT  ja pari muuta...
FIN-5207

Poissa MJPilot

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Kopteri pois talviunilta
« Vastaus #3 : 26 Maaliskuu, 2008, 20:54:23 »
No noi "lisäaineistetut" ja hajustetut jarrucleanerit voi hapertaa muoveja, mutta en ole huomannut puhtaalla mec:illä olevan moisia taipumuksia, kun tuntuu haihtuvan nopeammin.
Ainakin omien käyttöjen perusteella, en ole saanut muoveja hapertumaan, mutta en väitä tietysti että asia olisi näin kaikkien muovien osalta...
Mahdollisimman epäselvästi sanottuna.
MJP
Trex 600N Turbo mutta ei nitroa! Flybarless, ei mekaanista eikä sähköstä
Trex 500 ESP kait?
Quick Of Japan 15C MJP-frame Flybarless
MJP-Rex 450
Mustang Alu edition projekti Efficiency= Actual performance of a piece of equipment compared to the idea.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
6 Vastauksia
3717 Lukukerrat
Uusin viesti 16 Kesäkuu, 2009, 15:32:59
kirjoittanut Mikka
3 Vastauksia
3054 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Huhtikuu, 2011, 17:00:08
kirjoittanut ropellihattu
1 Vastauksia
3321 Lukukerrat
Uusin viesti 29 Elokuu, 2013, 21:16:55
kirjoittanut 3J
44 Vastauksia
23092 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Kesäkuu, 2014, 22:52:08
kirjoittanut JML
21 Vastauksia
9289 Lukukerrat
Uusin viesti 19 Huhtikuu, 2015, 23:19:32
kirjoittanut madog2mad