Kirjoittaja Aihe: Toeh lennättää  (Luettu 303322 kertaa)

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #500 : 03 Tammikuu, 2014, 00:44:43 »
Ah, ilmankos en huomaa kun govi tulee veepaarilta. Mutta täkä kuuluu ilman muuta "hyvä tietää"-osastoon.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #501 : 03 Tammikuu, 2014, 00:46:25 »
Gov.storen oon tehny täysillä akuilla pariin kertaan ja 4,0V kennojännitteellä pariin kertaan. Kaasun oon kalibroinu kortilla ja ilman korttia. Jostain syystä suosittelevat tuota ilman korttia kalibrointia? Kumpikaan ei kuitenkaan toistaiseksi tuottanut tulosta.

Tuota spoolaamista en oo kyllä maassa tehnyt varmaan kertaakaan kokonaan? :o Nostan aina siihen ~1metriin leijuntaan ja odottelen siinä ennen ku alan pyöritellä. Kaikilla koneilla sama oli sitte YEP tai YGE. Mutta jos siinä tuollanen ominaisuus on niin voishan sen kokeilla maassa spoolata alusta asti.

Tuossa myös ihan hyviä huomio jota en oo ite tajunnu vilkasta.

http://www.helifreak.com/showpost.php?p=5535750&postcount=8

Elikkä oon resetoinu asetukset ja alkanu nollasta tekemään uusia. En oo kertaakaan vaan muistanu kurkata että onko active free wheel off ja gov.store myös off ennen ku oon kaasun kalibroinu.  :o

Ajattelin nyt kuitenki että ensi tilassa kun iskee taas ruuvaus into niin tinaan ne noparin moottorin päädyn liittimet samoiks ku Nubella ja kokeillaan Nube:n TSA 600E Pro:lla, jossa on myös 700MX nykyään kiinni. Tällä saadaan selville noparin asema tässä ongelmassa eikä tarvi sen jälkeen enään niiltä osin lyyä päätä seinään joka kerta kun setupin on tehnyt ja on nostanut ilmaan. Moottorin vaiheet käytiin tänään myös mittailemassa ja niiltä osin on ok.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #502 : 03 Tammikuu, 2014, 00:47:02 »
Jep mulla teki miniroottoksen yge60 tota ja kyllä sitä aikanaan ihmeteltiin että mikä prkl ;D sillon oli gov store valittuna eikä veepaarin goveista tietoakaan.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #503 : 03 Tammikuu, 2014, 06:32:40 »
Spuulaathan sä maassa aina loppuun saakka niin että govi ottaa kiinni ennenkuin nostat kopuu ilmaan? Yge tuppaa menee johonkin outoon mopo moodiin jos nostaa ennenku kun rundit on tapissa..silloin ei edes eri  idlet nosta enempää rundeja..


Mulla on  YEP 450 poroossa. En ole osannu huuattaa maassa enkä kalibroida muutakun kaasutikun alueen.
Mulla on jopa 0:sta alkava kaasukäyrä norm. modessa. Nostan huonolta alustalta ilmaan heti kun kantoa piisaa ja sitte idle2 päälle ja ei muutakun hirveetä renkutusta.
Hyvin on pelannu ja hyvin pitää kierrokset hyvin. Lennetty reilut 300 lentoa. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Paikalla VilleJJR

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #504 : 03 Tammikuu, 2014, 12:01:02 »
Oma miniprotokseni menee myös tähän "mopomoodiin" jos nostaa liian ajoissa, kiekat alhaalla ja tehot poissa. Liika kurittaminen tässä tilassa johtaa jopa virtojen katkaisuun joten olkaa tarkkana.

Gov.Store:lla lennätän ja kombon YGE siis noparina. 
Protos Max VBar, Goblin 570 VBar, Logo 550SX VBar,  MiniProtos VBar

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #505 : 03 Tammikuu, 2014, 12:35:27 »
Noi yep säätimethän ei ole mitään suoria kopioita. Rauta on ihan eri ja softastakaan ei ole takeita. Ainakin se on (luultavasti) joku ikivanha versio jos edes on ygeltä lähtöisin.

Raudan erilaisuuden toteamiseen riittää ku laittaa kuvat vierekkäin.

Voihan se siis olla ettei ne samalla lailla kaikissa tilanteissa toimi.

En kyllä tajua mikä järki tossa ygen jutussa on. Tuntui tekevän sitä vieläpä ihan satunnaisesti sillointällöin eikä mitenkään säännöllisesti.

No v-barin govi tuo jokatapauksessa tehontuntua lisää ja toimii joten ei kai muuta kannata käyttääkkään. Sillä saa vieläpä bailoutit toimimaan.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #506 : 03 Tammikuu, 2014, 13:52:03 »
Tuosta oli helifreakissa paljon juttua ja vertailua ja tuo softa on 100% kopio jostain vanhemmasta YGE:stä. Govin toiminnan on kehuttu olevan yhtä hyvä kuin siinä aidossa YGE:ssä mistä tuo on kopioitu. Rautapuolella on kuitenki jotain eroja, mutta niitä en nyt muista. VBar olis muuten vaihtoehto, mutta kotona setuppi -> kentälle kokeilemaan -> kotiin säätämään -> kentälle kokeilemaan -> kotiin säätämään -> kentälle jne. Täytyis saada radiolla tehä säädöt.

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #507 : 03 Tammikuu, 2014, 14:14:12 »
Kyllä mä voin ottaa läppärin kentälle, niin ei jää siitä kiinni jos V-barin hommaat. :)


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #508 : 03 Tammikuu, 2014, 14:23:00 »
V-barissahan on pankit, tosin saako niitä sun mankalla käyttöön. Kaksi pankkia ainakin saa, mutta helpottais säätämisät jos sais kaikki pankit käyttöön. En ole ihan varma, jotain juttua helifreakissa on ollut noista. En vaan jaksanut lukea kun ei ole ollut ajankohtainen. Siinä kikkailtiin tosin brainin pankkeja käyttöön dx6i mankalla, mutta eiköhän jotain tuollaista kepulikonstia ole kokeiltu myös v-barille.

Toinen juttu on sitten kokonaan onko pankeissa paikat govin asetuksille, voi olla tai olla olematta. Muistelisin että brainissa ei taida pystyä tallettamaan eri asetuksia pankkeihin, sinne saa vaan nupin ja perän gaineja. Toki voin olla väärässäkin, kannattaa ainakin tutkia, se helpottais säätämistä merkittävästi.

Tein brainin kanssa niin että ekassa pankissa oli sen hetkinen setup, muutin toiseen pankkiin sitten haluamaani kohtaa X määrän verran ja kolmanteen pankkiin samaa asetusta 2X verran. Lentämällä sitten tutkittiin mikä asetus toimi parhaiten. Parhaiten toimiva sitten taas ykköspankkiin ja noin jatkettiin niin kauan että halutut arvot alkoi löytyä joka paikkaan. Ei tarvi joka kerta pistää läppäriin kiinni.

Tosin jos sulla on android puhelin, siihen saa bt mokkulan jolla voi säätää, en tiedä hyväksyiskö tuo puhelin myös usb-kaapelin kautta säätämisen.
« Viimeksi muokattu: 03 Tammikuu, 2014, 14:31:40 kirjoittanut JuhoV »
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #509 : 03 Tammikuu, 2014, 14:24:45 »
Ei oo ees andoid puhelinta.  ;D Mulla on varmaan kaikki mikä ei oo yhteensopivaa VBarin kanssa nii siinä on se suurin kynnys hankkia niitä.  :D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #510 : 03 Tammikuu, 2014, 17:08:45 »
 ;D

kokeile nyt kuitenkin sitä että spoolaat maassa kunnes tekee sen nykäyksen että on kaikki rundit ja koita miten käyttäytyy. toi kyllä toimi siinä sun videolla hyvinkin just samalla lailla ku ton bugin ollessa päällä.

sitte vaan veepaari tai brain ja puhelinkauppaan :D ei niitä i-luureja kehtaa käyttää muutenkaan. :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #511 : 04 Tammikuu, 2014, 18:20:04 »
Noh noh. i-luurit toimii hyvin eikä jumita tai takkua ku niissä ei oo mitää ominaisuuksia mitkä vois mennä jumii.  ;D


Tänään käytiin kentällä ja koko aika meni tuohon sähläämiseen. Saatiin kuitenki kokeiltua samoilla säädöillä Nuben koneessa molempia nopareita.

Eli ihan vaan raakasti afw pois ja gov pois kokonaan. Molempiin kaasu opetettu samoin. Sitte lenskö se Nube ny flat 95% vai millä lie kurvilla? mutta kuitenki sama oli molemmissa eli testiolosuhteet samat.

TSA 600e Potki oikeen kivasti vakio 700MX moottorilla ja Nube:n YEP120HV:llä ilman govia ja ilman afw:tä. Kokeiltiin myös laittaa govi päälle ja kai se sitte vielä parani entisestään vai mitä se Nube oli mieltä?

Sitte vaihettiin mun nopari kiinni ja setuppi oli sama. Samat asetukset tehtiin sinnekki eli afw pois ja govi kokonaa pois ja sitte kone ilmaan. En osaa sanoa ottiko leijunnassa vähemmän rinkiä kuin Nube:n noparilla, mutta kulmia annettaessa ja pientä pitch pumppia tehtäessä BBOOOOooo kyllä se puutui. Ei ehkä niin radikaalisti ku mun Rush, mutta TSA on kuitenki 600 kokoinen kone eli kuormittaa toki eri tyyliin ja silti kyllä siellä selvä puutuminen ja tehon loppuminen oli huomattavissa verrattuna Nube:n nopariin.

Eli ei toimi ei. Tehoa menee läpi maltillisesti ja sillä voi lennellä hillityillä kierroksilla. Eli collective management taidot kehittyy niin kauan aikaa ku joutuu tuommosena lentää. Kumma juttu että se nyt noin on. Luulis että jos nopari särkyy niin se on sitte rikki palanu ja ei toimi, eikä oo tuollanen että toimii, mutta ei kuitenkaa tarpeeks.

Ja ainiin muuten. Ainut ero ohjelmoitaessa kortilla oli että kennomäärä kun valittiin niin Nube:n nopari 12 kennon kohdalla hyväksyttäessä teki sen *TIDI DIN* hyväksymis äänen. Mun noparissa se ei antanu millekkään 1-14 kenno määrälle hyväksymis ääntä kortilla ohjelmoitaessa. Silti valo paloi 12 kennon kohdalla ohjelmointikortissa.

Nyt en sitte diiä että noparikaupoille vai mitä tässä tekis. YGE120HV ois kai se perusvarma 340,99e + postit.... Vai piisaako sekään sitte tuolle moottorille? Muutkin ideat on tervetulleita. Brain + hobbywing taitaa asettua aika samaan hintaluokkaan. Sillo joutus Brainin govia käyttää ja sitte ku pitäs olla se pc kentällä nii äh.. Ja sama VBarin kans. Muutenki uus nopari + Brain/VBar nii karkaa hinnat jo aivan käsistä. BeastX:llä on kiva lentää ku ei paremmasta tiiä nii jos sitä vaan noparin uusis..?

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #512 : 04 Tammikuu, 2014, 19:03:58 »
Sulla käynyt huonoa tuuria ton noparin suhteen.. Kai noita aitoja ostelis mut 340€ noparista on mun käsitykselle rahasta ihan helvetisti!!
Tolla castlen 80hv:llä ja 700mx 510kv max virrat ollut logissa 112A ilman govia ja 100% käppyrällä. 
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #513 : 04 Tammikuu, 2014, 19:09:24 »
Sulla käynyt huonoa tuuria ton noparin suhteen.. Kai noita aitoja ostelis mut 340€ noparista on mun käsitykselle rahasta ihan helvetisti!!
Tolla castlen 80hv:llä ja 700mx 510kv max virrat ollut logissa 112A ilman govia ja 100% käppyrällä.
Se on niin paljon että menee yli mun käsityksen. Mulla on kuitenki se käämitty 700mx ja 713mm lavat reilu 2000rpm nii ei iha 80hv:llä välttämättä kai.

Poissa KL

  • Seniori torppari
  • *****
  • #340
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #514 : 04 Tammikuu, 2014, 19:14:57 »
Noita Castlen 120HV nopareita saa jollain 130-140€ plus postit Ebaysta. Mulla 700MX ja Castle 120HV ja hyvin toimii.
SAB Goblin 500, SAB Goblin 380
Suomen Autorotaatioliitto

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #515 : 04 Tammikuu, 2014, 19:18:11 »
Noita Castlen 120HV nopareita saa jollain 130-140€ plus postit Ebaysta. Mulla 700MX ja Castle 120HV ja hyvin toimii.

Juu ei mitään 80A vehkeitä :D Katottiin tosta KL:n vehkeestä logi eikä siellä sen ihmeempiä virtoja mennyt mitä 80A:llakaan. Joten toi 120HV vois olla ihan kelpo vaihtoehto sun tapauksessa..
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Nube

  • Seniori torppari
  • *****
  • Team E-P
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #516 : 04 Tammikuu, 2014, 19:47:03 »
Lainaus
Eli ihan vaan raakasti afw pois ja gov pois kokonaan. Molempiin kaasu opetettu samoin. Sitte lenskö se Nube ny flat 95% vai millä lie kurvilla? mutta kuitenki sama oli molemmissa eli testiolosuhteet samat.

TSA 600e Potki oikeen kivasti vakio 700MX moottorilla ja Nube:n YEP120HV:llä ilman govia ja ilman afw:tä. Kokeiltiin myös laittaa govi päälle ja kai se sitte vielä parani entisestään vai mitä se Nube oli mieltä?

Radiossa oli 90% flat kaasukurvi. Hommahan meni vielä niin että myös mun kopterin suorituskyky parani näiden testien jälkeen.  Vahva epäilys jäi että tuon parannuksen aiheutti afw:n ja gov. storen poisto käytöstä ennen kaasun opettamista kuten kuuluu tehdä.  Katsotaan nyt miten tuo mun kone toimii vai joudunko minäkin vielä noparikaupoille. Nyt kuitenkin toistaiseksi tuntuis toimivan.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #517 : 04 Tammikuu, 2014, 19:56:24 »
Noita Castlen 120HV nopareita saa jollain 130-140€ plus postit Ebaysta. Mulla 700MX ja Castle 120HV ja hyvin toimii.
Se olis hinnaltaan siedettävä mutta en tiiä sitte. Täytyy tuumailla. Mite nois govit pelaa?

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #518 : 04 Tammikuu, 2014, 20:33:03 »
Se olis hinnaltaan siedettävä mutta en tiiä sitte. Täytyy tuumailla. Mite nois govit pelaa?


Mulle ainakin kelpaa. :)
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #519 : 04 Tammikuu, 2014, 20:39:28 »
Näyttää se tossa KL:n 700E:ssä toimivan hyvin. Laitoin siihen asetukset castlen ohjeen mukaisesti ja govi 30, 70 ja 100% kaasukäppyrälle.
Menee vähän turhankin iloisesti tolla täyskaasulla :) Olikohan sillon nupissa joku 2100rpm tai jotain sinnepäin.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #520 : 04 Tammikuu, 2014, 20:46:20 »
Näyttää se tossa KL:n 700E:ssä toimivan hyvin. Laitoin siihen asetukset castlen ohjeen mukaisesti ja govi 30, 70 ja 100% kaasukäppyrälle.
Menee vähän turhankin iloisesti tolla täyskaasulla :) Olikohan sillon nupissa joku 2100rpm tai jotain sinnepäin.


Mulla on 2130, enemmänkin sais jos haluaisi. Kiekat on optimoitu 4 min lentoaikaan.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #521 : 04 Tammikuu, 2014, 20:50:59 »

Mulle ainakin kelpaa. :)

Samoin Castlen 80HV:n govi kelpaa 600'ssa mainiosti, en ole itseasiassa edes miettinyt että govissa olisi jotain parannettavaa. :)

Ps. Miksen pystynyt peukuttelemaan alkuperäistä Häkkisen viestiä? Jouduin tämmöisen turhan viestin raapustelemaan kun tykkää-nappia ei löytynyt.
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #522 : 04 Tammikuu, 2014, 21:00:34 »
PS: Uskoisin että koska se sisältää lainauksen?

EDIT: Jaa eihä täällä voi peukuttaa mitää. Joku mättää.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #523 : 04 Tammikuu, 2014, 21:03:44 »
PS: Uskoisin että koska se sisältää lainauksen?

EDIT: Jaa eihä täällä voi peukuttaa mitää. Joku mättää.

Aina välillä tulee vastaan säikeitä missä ei voi peukuttaa. Saakohan sen kenties valita kun aloittaa aiheen?
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #524 : 04 Tammikuu, 2014, 21:11:36 »
Aina välillä tulee vastaan säikeitä missä ei voi peukuttaa. Saakohan sen kenties valita kun aloittaa aiheen?
Tuo peukkujuttu taitaa liittyä siihen kuka on maksanut kopterit.netin jäsenyyden, en ole ihan varma tosin.

Noita halpisnopareita kun ostaa pari, särkee kopterin sen vuoksi kerran niin oliskin ollut jo halpaa ostaa se toimiva kerralla. Ei nuo toistasataa ämpäriä kestävät hv-noparit taida ilmaisia olla vaikka ostais halpiksenkin. Joko kahden halpiksen hinnalla saa yhden ygen.

Omat kokemukset on tähän mennessä olleet lähes poikkeuksetta että kun yrittää säästää ostamalla halvan, siitä  tulee aina pirun kallista kun lopuksi joutuu kuitenkin ostamaan sen kunnollisen. Toki on siellä poikkeuksiakin silloin tällöin, mutta silloin pitää tietää mitä on ostamassa.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8424 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2011, 19:36:29
kirjoittanut Juge
25 Vastauksia
11313 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2013, 19:53:42
kirjoittanut krpk67
37 Vastauksia
24534 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Helmikuu, 2020, 13:49:52
kirjoittanut Toeh
6 Vastauksia
5089 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2017, 12:14:17
kirjoittanut tominiem
1 Vastauksia
2897 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2017, 23:37:19
kirjoittanut proffa84