Kirjoittaja Aihe: Toeh lennättää  (Luettu 303318 kertaa)

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #525 : 04 Tammikuu, 2014, 21:34:18 »
Tuo peukkujuttu taitaa liittyä siihen kuka on maksanut kopterit.netin jäsenyyden, en ole ihan varma tosin.

Noita halpisnopareita kun ostaa pari, särkee kopterin sen vuoksi kerran niin oliskin ollut jo halpaa ostaa se toimiva kerralla. Ei nuo toistasataa ämpäriä kestävät hv-noparit taida ilmaisia olla vaikka ostais halpiksenkin. Joko kahden halpiksen hinnalla saa yhden ygen.

Omat kokemukset on tähän mennessä olleet lähes poikkeuksetta että kun yrittää säästää ostamalla halvan, siitä  tulee aina pirun kallista kun lopuksi joutuu kuitenkin ostamaan sen kunnollisen. Toki on siellä poikkeuksiakin silloin tällöin, mutta silloin pitää tietää mitä on ostamassa.

Taitaa olla kaikki tällä sivulla kirjoittaneet jäseniä..

Vielä saa kuitenkin 3.5 yeppiä yhen ygen hinnalla..  Castle on hiton kiva säätää ja lukea logeja jos omistaa linkkipalikan. Sitten kun itellä aika päivittää 80->120A niin castleen taitaa taipua.
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #526 : 04 Tammikuu, 2014, 21:38:28 »
Eipä tuo YEP oo tähän mennessä maksanu ku ~4e/lento. Halpenee vaan jos vielä viittii sillä lentää.  :D Joku 14 lentoako sillä nyt on takana. En muista, mutta akkujen kyljissä on oikea syklimäärä. Castlesta en vaa tiiä sitte että palaako koko laitos ku semmosen laittaa.

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #527 : 04 Tammikuu, 2014, 21:42:22 »
Lainaus
Omat kokemukset on tähän mennessä olleet lähes poikkeuksetta että kun yrittää säästää ostamalla halvan, siitä  tulee aina pirun kallista kun lopuksi joutuu kuitenkin ostamaan sen kunnollisen. Toki on siellä poikkeuksiakin silloin tällöin, mutta silloin pitää tietää mitä on ostamassa.


Toi pitää paikkansa.
Meillä on täällä Kouvolan seudulla muutama YEP ja kaikki ovat toimineet moitteetta. Luulen, että YEP on yksi parhaista halppis nopareista.
Sitten mulla on ongelmia CC:n 45 edge liten kanssa. Kaksi on hajonnu ja kolmas on tulossa postissa US:sta. Onneksi on YEP, joka toimii.
Kaksi muuta isompaa CC:stä on toiminnu moitteetta.
Itse tykkään CC:n pc ohjemoinnista ja etenkin govin asetuksista.
Ei se CC varmaan paras ole mutta ei se kalleikaan ole.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #528 : 04 Tammikuu, 2014, 21:44:11 »
halvalla saa halpaa :) kyllä toi mun elämänohje "kallein on halvinta" pitää näissä ringeissä yllättävän hyvin paikkansa :D

mun mielestä ton kokosessa kopterissa 400e noparista on ihan hyvä sijotus. ite ottaisin suoreaan sen 160HV-K mallin koska hintaero on olematon.

älä nyt kuitenkaan vielä luovuta. vaihda kennotyyppi joksikin ihan toiseksi ja sitte takas lipolle jonka jälkeen valitset uudestaan kennomäärät jne. jos vaikka löytyis se puuttuva pliplip ääni sieltä.

tietysti varminta olis heittää kiinakopiolla vesilintua ja vannoa ettei enää sorru sellasiin ku ne käy kalliiksi. mistä sitä tietää vaikka sytyis palamaan :)

mulla oli janin käämimä 700MX X7 kepakossa ja sitä ruokki tollanen castlen ICE2 120HV vai mikälie. 2minuuttia se jakso jonka jälkeen oli login mukaan fetit 2 vai 300 asteiset ja tuli lämpökatkasu. se on siis liian kesy jos vähänki rankasee.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #529 : 04 Tammikuu, 2014, 21:45:59 »
Castlehan se oli mullakin joka temppuili kuten tuolla aikaisemmin kuvasin. Tosin kaikki menee joskus rikki, ainakin ajan kanssa, en väitä etteikö myös nuo kallitt yget ja kontronikit hajoaisi joskus. Paljon on kuulunut juttuja Castle crematorions tyyliin.

Eikös yget ja kontronikit ole kortilla ihan samanlaisia säädettäviä kuin castlekin. En kiellä, mukava se oli koneella säätää ja se teki mulle sen että yhtään noparia ei enää tule mulle omana yksittäisenä ostoksena jos kortillä säätöä ei voi tehdä. Hobby wing mullakin on äksässä, ei kummoinen, mutta tähän mennessä toiminut. Monta kertaa on ollut lähellä että tilaan tuohon ygen. Kun ei tarvi hv-noparia, sen sais vielä kohtuu järkevällä hinnallakin + samaan pakettiin toimivan becin.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #530 : 04 Tammikuu, 2014, 21:49:41 »
castlen ohjelmointi ja logi systeemit oli kyllä läppärillä yhtä juhlaa verrattuna esim ygen kortin näppäilyyn joka on sanonko mistä :D

siinä castlessa kusee vaan se että active freewheeling puuttuu jolloin osakierroksilla lentelyä ei voi harrastaa. se taas on isolla kepakolla yllättävän hauskaa välillä. castlen valikoimista pitäis vieläpä ottaa se 160 malli että toimis ton moottorin kanssa kunnolla.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Matti Häkkinen

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #531 : 04 Tammikuu, 2014, 21:55:03 »
castlen ohjelmointi ja logi systeemit oli kyllä läppärillä yhtä juhlaa verrattuna esim ygen kortin näppäilyyn joka on sanonko mistä :D

siinä castlessa kusee vaan se että active freewheeling puuttuu jolloin osakierroksilla lentelyä ei voi harrastaa. se taas on isolla kepakolla yllättävän hauskaa välillä. castlen valikoimista pitäis vieläpä ottaa se 160 malli että toimis ton moottorin kanssa kunnolla.


Voi kun sais taas laitettua hyvä asiat yhteen koriin. CC:n ohjelmointi ja hinta YGE:n ominaisuudet.


Millasia ne Skorpparin nopari ovat?
Kun olen katellu niin eivät ole kallimmasta päästä.
Trex 700N DFC SK540
Trex 600N DFC SK540
Trex 700N DFC Beast X plus
Trex 470 LP Beast X plus
Goblin 700A Beast X plus; Goblin 700X Beast X plus.

Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #533 : 04 Tammikuu, 2014, 23:08:02 »
Scorpparin noparia on myös helifreakin rush kuskeilla palanu. YGE160 382e... Hyi saakeli. :D Sen tietää että tuon ku ostaa niin häipyy kaikki hauskuus isolla koneella lentelyistä eikä sitä uskalla yhtään revittää siinä pelossa että savut tulee ulos. Tuolla YEP:iällä kokeilin sitä pikku rinkejen pyörittelyä ja hauskaahan se on. Sen takia täytys tuo afw löytyä. Tuo castle 160:kin on ebayn hinnoissa vielä jossain määrin inhimillinen mutta kallis kasa seki on polttaa.

Mulla oli 450 rekkulassa YEP:pi ja sen hyvien kokemuksien ansiosta pistin tähän isompaankin. Tuli vaan vissiin maanantai kappale.

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #534 : 04 Tammikuu, 2014, 23:12:52 »
Käsitinkö oikein että sulla on J@nin käämimä moottori, eikös noista ole mitattu aika miehekkäitä piikkejä, tarvittaessa tehoa löytyy ja vääntöä jos vaan owb, nopari yms. pienet ylimääräiset hilppeet kestää kyydissä mukana. Kaupastahan ei edes rahalla taida saada tuollaisia moottoreta hyllytavarana.

Jos noin on, niin kyllä siihen nopariinkin kannattanee jo satsata.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #535 : 04 Tammikuu, 2014, 23:20:50 »
Lainaus
Scorpparin noparia on myös helifreakin rush kuskeilla palanu. YGE160 382e... Hyi saakeli. :D

Ei mikään ihme että noita palaa ku rankasevat niitä 2300hs +  ;D

Poissa Miika

  • Seniori torppari
  • *****
  • Hätiköiden hyvä tulee, paniikissa paras!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #536 : 04 Tammikuu, 2014, 23:22:17 »
Scorpparin noparia on myös helifreakin rush kuskeilla palanu. YGE160 382e... Hyi saakeli. :D Sen tietää että tuon ku ostaa niin häipyy kaikki hauskuus isolla koneella lentelyistä eikä sitä uskalla yhtään revittää siinä pelossa että savut tulee ulos. Tuolla YEP:iällä kokeilin sitä pikku rinkejen pyörittelyä ja hauskaahan se on. Sen takia täytys tuo afw löytyä. Tuo castle 160:kin on ebayn hinnoissa vielä jossain määrin inhimillinen mutta kallis kasa seki on polttaa.

Mulla oli 450 rekkulassa YEP:pi ja sen hyvien kokemuksien ansiosta pistin tähän isompaankin. Tuli vaan vissiin maanantai kappale.
Taisit juuri vastata itsellesi minkä noparin ostat :)

Onhan nuo hyvät noparit aivan järjettömän kalliita. Yhdestä komponentista 350€+ hinnat ovat aivan käsittämättömän kovia. Toki tiedän että laatu maksaa jne mutta kolmejapuolisataa euroa on sama mitä maksoin aikanaan ensimmäisen 450'in SuperCombosta! Ja se oli silloin olevinaan iso kasa rahaa! ;D

YGEt ja Kontronikit ovat siis poissuljettu vaihtoehto hintansa vuoksi. Castle on kallis siihen nähden että se on välimuoto hyvän ja halvan välillä (= ei afw'tä ja ikuinen maine itsestään palavana). Jäljelle jää siis tuo kiinaYEP. Laita toinen sellainen tulemaan, niiden hinnoilla toinen kokeilu ei vielä budjettia kaada. Ilmeisesti YEP kuitenkin toimiessaan täyttäisi kaikki vaatimukset tämän projektin osalta.

Toisin sanoen, laita YGEä vasta sitten kun se toinenkin yksilö lakkaa toimimasta ;D
"Trying is the first step towards failure" - Homer Simpson

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #537 : 04 Tammikuu, 2014, 23:27:36 »
koita vielä saada se kaikilla mahdollisilla tavoilla piippaamaan setupissa samalla lailla ku se sun kaveris vastaava nopari. toi kuullostaa ihan siltä että se on joku setuppi juttu.

ja jos ostat toisen YEPn ni sehän alkaa mennä samaan kategoriaan noiden fake DS95 servojen käyttäjien kanssa jotka turaa aina uudet koneeseen ku vanhat lopettaa toiminnan. heti ku olis ostanu aidot olis tullu paljon halvemmaksi jo parin torpin jälkeen :D
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa TeroS

  • Nörtinpentu - Valiotorppari
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit TreRC
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #538 : 04 Tammikuu, 2014, 23:34:34 »
Sulla o ny 700. Sen osia ei saa minirotoksen hinnalla, niin se vaan on. Eli mun suositys on satsata kerralla hyvään nopariin joka sitten kestää tarvittaessa vaikka kopterista toiseen. Ja kun vilkaset kosmikin hintoja ni toi ygeki alkaa oleen halpa :)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #539 : 04 Tammikuu, 2014, 23:54:37 »
Mää en viitti ees kurkata kosmikin hintaa.  :D Toisen YEP:in vois toki koittaa tilata mutta en sitte tiiä millon tulee ku kiinalaisten uus vuos alkaa vähän ajan päästä puskea päälle. Hankala on toki muualtaki sitte saada tavaraa paitsi EU alueelta.

Tää mun moottori ei kuitenkaan oo samaa sairasta sarjaa ku muilla. Mahtaa olla ohuimmat langat mun 700MX:ssä ku on 1,18 lankaa.

Toistaiseks kiinasta on 2 hyvää tuotetta tullu joita voin käyttää. YEP ja TGY306G HV.  :D Muita en uskalla ainakaa koptereihin tunkea. Tää YEP 120HV nyt oli kyllä lievä pettymys, mutta ehkä mä jatkan vielä vähän taistelua sen kanssa. Niin kauan että oon jokaista kikkaa kokeillu tuon kortin kanssa ja jos se ei siitä herää nii sitte ei voi mitää.

On kyllä pirullisesti tehty nuo noparit. Jos hinta ja käytettävyys on kunnossa (Castle) nii sitte sieltä puuttuu jotain rauta puolelta. Jos rautapuoli on kunnossa (YGE) nii sitte se taas näkyy hinnassa, mutta käytettävyys on vähän huonompi.

Mutta tuo jäi vähä vaivaamaa että oisko tuo Castle 160 sitte mistää kotosi vai tuleeko sieltä savut jos vähänki koittaa pienillä kierroksilla pyöritellä? Jotku uudemmat Castlet on kuulemma jo vähän parempia ollu, mutta tiiä sitte onko niitäki vaan ajettu täysillä jollon ne toimiiki vissii hyvi. Pitää varmaan vähän helifreakista googlailla.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #540 : 04 Tammikuu, 2014, 23:56:47 »
Taisit juuri vastata itsellesi minkä noparin ostat :)

Onhan nuo hyvät noparit aivan järjettömän kalliita. Yhdestä komponentista 350€+ hinnat ovat aivan käsittämättömän kovia.
Mun beltti oli 196e rtf ja nyt mun pelkät akut makso 199e  ;D

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #541 : 05 Tammikuu, 2014, 00:26:16 »
laitetaan nyt vielä tääkin tänne.

paras! :D

http://www.fast-lad.co.uk/store/kontronik_kosmik_cool_048201-p-23687.html

täytyy kuitenkin muistaa että tohon vajaaseen 800e hintaan saa sitte vissiin oikeasti parhaan noparin joka jaksaa puskea 400A virtoja 14S systeemiin. siinä on myös kortille tallentava loggeri ja erittäin hyvä bec jolla ei varmaan mikään kyykkää.

jos laskee niin että on tehorohmu moottori ja vielä käyttää sitä niin vastaavista erillisosista joutuis maksamaan:

YGE160HV-K  383e mutta tää ei oikeestaan riittäis vaan pitäis ottaa
YGE320 joka taas huutaa 646e
sitte pitäis ostaa se BEC. ainoa vastaavan kaliiberin kikkare lienee toi mikä mullakin on oottelemassa tulevaa rojektia eli R2Prototyping HV2BEC joka huutaa 150e. sitte pitäis ostaa vielä se loggeri. ainoa vaan että noin monipuolista loggausta mistä näkee virrat jännitteet lämmöt jne ja samat becistä ei ole markkinoilla. j-log2 taitaa maksaa kuitenki jonku 80e joten käytetään nyt sitä sitte.

lopputulemana jos halutaan samaa virrankestoa eli otetaan toi yge320 on erillisosien yhteenlaskettu hinta yhtäkkiä  876e eli kalliimpi.

kallein olikin yhtäkkiä halvempi :) eikä tarttenu edes torpata vielä :)

mulla on tulevaan Protos800 projektiin edellämainitut erilliskikkareet ja säätimenä yge160hv-k. mutta säädin mulla oli jo valmiiksi eikä niillä tunnu olevan latin latia jälleenmyyntiarvoa. muuten en olis silmääkään räpsäyttäny vaan olisin tilannu kosmik200cool säätimen hetimiten! se olis ollu kuitenki luultavasti loppupeleissä halvin vaihtoehto!
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #542 : 05 Tammikuu, 2014, 00:32:09 »
Mä ku haluaisin vaan lentää ilman ongelmia enkä tarvi logeja.  ;D Mites YGE160HV ja 160HVK eroaa toisistaan ku en äkkiseltään löydä mitään ihmeempää eroa?

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #543 : 05 Tammikuu, 2014, 00:46:14 »
K mallissa on se iso jäähylevy
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #544 : 05 Tammikuu, 2014, 00:52:51 »
No luulis että ilman jäähylevyäki pärjäis tuon Rushin kans ku siino noparin kohtiilla kopassa reikä ja alhaalla on myös eli ilma kulkee aina kopan läpi ku mennään ylös tai alaspäin. Kyllä huvittas tuosta visalle tilata tommone ja maksaa vaikka kahessa kolmessa erässä mutta ei saakeli en tiiä. Alkaa väsymys painaa päälle ku tälläsiä ajatuksia.  :D Kai se pitäs nukkumista harkita.

Poissa xio

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #545 : 05 Tammikuu, 2014, 01:16:14 »
Lainaus
Mä ku haluaisin vaan lentää ilman ongelmia enkä tarvi logeja.

Eise logi ominaisuus mikään hyödytön ole. Näkee hyvin missä mennään.
Varsinki jos tuupataan oikein kunnolla menemään. Lämmöt, amppeerit, bec jne

En kyllä laittais isoon kopuun mitään jeppua. Halvalla ei saa hyvää eikä köyhän kannata ostaa halpaa ;D

Se on joko kontro tai yge!

Poissa J@ni

  • Jäsen 2024
  • *****
  • Let's make 3D helis great again!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #546 : 05 Tammikuu, 2014, 09:02:53 »
Koita nyt vielä saada jotenkin resetoitua se nopari, mutta saattaa olla että Yepin ilmoitettu 120A virrankesto on jotain muutakuin pitäisi, mutta kukapa tietää?

Toi mun tekemä moottori ei ole sieltä rankimmasta päästä, mutta selvä on että se ottaa reippaasti enemmän virtaa vastaan kuin vakio ja suosittelisin jotain muuta kuin yeppiä ja mihin sitä nyt edes voisi suositella? ;)
Yksi hyvä vaihtoehto olisi Kontornikin 120 helijive, hinta on kallis mutta itse olen ainaskin todennut sen hyvin toimivaksi ja kestää yli tuplavirtoja mitä luvataan ja takuuasiat Kontronikilla toimii jos niikseen tulee (testatu on). Noiden halpisten kanssa nää takuuasiat on hieman niin ja näin.

Jos kuitenkin päätät ottaa CC:n niin valitse ainaski se 160A malli.
Henseleit TDR_ SAB G500 Sport_ SAB Black Nitro_
SAB G420 Black Thunder 700T  Instagram: @yanircheli

Poissa Sandu

  • Seniori torppari
  • *****
  • no... onhan se vaikeeta, jos ei osaa
    • Heliteam Nummela
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #547 : 05 Tammikuu, 2014, 19:57:03 »
Itsellä ainakin tuo castle 120hv toiminut jo toista vuotta ihan moitteetta, käytän tuossa vbarin govia. Välityksissä tuo on todella tarkka, eli mahdollisimman rajoille kannattaa välittää, muuten kuumenee ihan järkyttävästi kun joutuu tuolla osakaasulla pelailemaan kun ei tuota afw:ta ole. Mun moottori on ihan vakio scorppari, mutta logeista näkee että vetää sekin 180A piikkejä.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #548 : 05 Tammikuu, 2014, 20:29:18 »
Mulla on myös Castle ICE2 120HV kiinni X7:ssa. Kuten aikaisemmin tullut esille niin sen konffattavuus ja logit ovat todella mukavia käyttää. Tämän takia muissakin laitteissa olen suosinut noita Castlen nopareita. Se on myös fyysiseltä kooltaan pieni, jonka takia istuu X7:aan niinkuin nenä päähän. VBAR govi käytössä, joten pitää hyvin kiekkansa. AFW:n puute on selkeä miinus, mutta en ole kauheasti sitä ajatellut sillä itse en ole älytöntä kuumenemista kohdannut (en kyllä ole oikein seurannutkaan). Mulla on yksi hämärä feature siinä, joka on sellainen että jos pienillä kierroksilla (sisäisen kaasun ollessa jotain alle 80%) pukkaa täydet kulmat katoaa synkka mystisesti. Tästä on muutama kirjoitus myös maailmalla, mutta ei yleistä ongelmaa. No, ei kuitenkaan enää haittaa mua kun nosti kiekkoja hieman ja tajusi mistä oli kysymys.

Nopari on kyllä maksanut itsensä takaisin, sillä lentoja on tullut paljon. Tuli aikanaan mulle Trex 700E combossa ja se päivitettiin ICE2 versioksi Castlen toimesta. Budjetti nopariksi mielestäni ok vaihtoehto, kunhan tiedostaa edellä mainitut ongelmat. Jos nyt ostaisin noparia niin katsoisin luultavimmin sellaisia mitkä tukevat 14s setuppeja. Ihan vaan kasvuvaraa tulevaisuutta silmällä pitäen. Samaa mieltä että noi kärki noparit kyllä maksaa paljon.

Scorpparilta on myös hyvillä spekseillä olevia nopareita, mutta jostain kumman syystä niitä ei kukaan käytä.

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #549 : 05 Tammikuu, 2014, 21:29:36 »
Noh, toivotaan että jatkuvaa 160A ja piikissä luvattu 200A riittää.  ::) Ens viikonloppuna se mahdollisesti nähdään.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8424 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2011, 19:36:29
kirjoittanut Juge
25 Vastauksia
11313 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2013, 19:53:42
kirjoittanut krpk67
37 Vastauksia
24534 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Helmikuu, 2020, 13:49:52
kirjoittanut Toeh
6 Vastauksia
5089 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2017, 12:14:17
kirjoittanut tominiem
1 Vastauksia
2897 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2017, 23:37:19
kirjoittanut proffa84