Kirjoittaja Aihe: Toeh lennättää  (Luettu 303330 kertaa)

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #575 : 23 Helmikuu, 2014, 20:54:57 »
Takuu tietysti meni umpeen juuri pari päivää aikaisemmin.

Eipä nämäkään taida ikuisia olla, mutta ei näitä nyt ihan joka päivä myöskään käryä. Osaatko arvoida paljonko tuolla on ollut käyttöä ennen kuin tuli kilsat täyteen.

Otin tänään riskin ja purin äksän akut latureilla eli tuplariskiä, kumpaankin laturiin 6S akku purkuun, savu pysyi sisällä.  :o

Jos ichargeria haet tilalle niin täältä tuli nopeaa ja järkevillä kuluilla. Olikohan 306b jotain 182 - 183 euroa postikuluineen.
http://www.autopartner.se/
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #576 : 23 Helmikuu, 2014, 21:08:29 »
On se 2,5v hönkiny ja nyt viimeset pari kk noita isoja akkuja aina täydet mitä laturista lähtee. Sisällä ja pihalla kesällä auringossa kuumassa ja talvella kylmässä pakkasessa auton akusta ja virtalähteestä seinästä ja aggregaatista. Pyöriny pakin pohjalla kentällä aina mukana. 68e maksanut minulle kaikkineen uutena ostettaessa HK:lta sillon 2,5v sitte eli eipä tuo nyt hirveän kalliiks oo tullu. Nyt pitää vaan toivoa että tuo 206B kestää sillä ei nyt vähään aikaan pysty ostella mitään ku tuo YGE160HV vieläki vaikuttaa kukkarossa. En tiiä sitte tuleeko iCharger tilalle joskus vai jotain muuta. Voi olla että joku perus halppis laturi josta irtoais 5A virrat niin sais Prôtoksen akkuja ja Rushin LiFe:ä sillä ladata.

E: Niin ja akkuja en ikinä laturilla pura vaan lennän aina tyhjäks.
« Viimeksi muokattu: 23 Helmikuu, 2014, 21:28:52 kirjoittanut Toeh »

Poissa heikkit

  • Pro torppari
  • ****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #577 : 23 Helmikuu, 2014, 21:17:39 »
Ja se 206 on saanut vastaavaa kyytiä reilut 2 vuotta. Toivotaan että se kestää. Kerran putsasin tuulettimen kun jäi jumiin, mutta muuten on vain toiminut ja toiminut...

Poissa JuhoV

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC- Kopterit Ry #278
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #578 : 23 Helmikuu, 2014, 21:22:27 »
Mulla on 208 ollut noin puolitoista vuotta. Ihan noin kaltoin sitä ei ole kohdeltu, mutta kentällä on kyllä ladattu siinä säässä kun on sattunut olemaan. Sillä on myös purettu akkuja surutta tarpeen vaatiessa. Viimeisen puolen vuoden ajan sillä on kengitetty noita äksän akkuja. Tosin kun yhtä lataa, se ei vielä laula kaasu pohjassa, maksimissaan on otettu 13,2 A ulos. Ei se tosin kauas jää maksimitehoista.

Aika levollisin mielin uskaltaa kehua noita latureita. En tiedä onko duo-versioissa jotain kun ne tuntuu käryävän purkuoperaation päätteeksi, nämä sinkkuversiot näyttää kestävän ainakin paremmin.
Trex 450 pro (Brain)
Gaui X5 (Brain)
Futaba T8FG Super

Poissa samiwhat

  • TLR-Tiimipelotti
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • Torppari #94, SIL, Valkka, Ämmässuo
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #579 : 23 Helmikuu, 2014, 21:44:21 »
Mulla on yks 106b vielä varalle pöytälaatikossa ja yks päivä rupesin epäileen että 2,5v poikani tais jonkun pienen ruuvin tiputtaa tuulettimen reiästä ja kun avasin laturin, niin yllätykseni huomasin seuraavan:



Ja siis laturi luultavasti toimii vielä ja muistaakseni tästä pientä sähkön tuoksua tuli kun joskus sillä latailin.  ;D

Team TLR on eniten Suomen pääkaupunkiseudun RC-lennokkikentille levinnein Teami.
Mikado Logo Xxxtreme 800 / Mikado Logo 690SX/ MSH Protos 380

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #580 : 23 Helmikuu, 2014, 21:56:08 »
No mulla on Toeh se sun "kiertopalkinto" tossa pakissa, saat sen kyllä käyttöön, jos kaikki laturisi lähtee savuna ilmaan.


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #581 : 24 Helmikuu, 2014, 00:58:51 »
milläs lailla tosta pääs savu toeh? mä oon kuullu että noista pääsee savu siinä vaiheessa jos paljon räpsyy inputti puoli esim auton akkuun hauen leuoilla kytkettäessä. muutaman tiedän jotka on noin hajonnu. kyseistä laturityyppiä en ole muuten kuullu saavan rikki. itsellähän oli noita 5 joista 3 myin just pois. 2 on edelleen.

oon uhmannu kohtaloa ja räiskiny yhtä niistä kylmästi auton akulle kiinni eikä se oo ollu moksiskaan. se on tossa vieläkin ja viimeksi eilen käytin.

ei nääkään taida ikuisia olla.
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #582 : 24 Helmikuu, 2014, 04:34:19 »
Mä oon auton akkuun kiinnittäny kyllä, mutta mulla on sinne räpsyjä helpottamaan hauenleuat joitten perässä XT60. Eli aina eka laitan tuon hauenleuka XT60 palikan kiinni hyvin ja sen jälkeen pukkaan iChargerin kiinni sillä XT60 liittimellä että välttyis räpsyt ku oon kans kuullu että hajoavat siinä helposti.

Tää meni normi koti käytössä ku kokeilin vielä kerran että tuleeko se Connection break down error eli  12V powerin perään kiinni ja akku kiinni ja siinä vaiheessa ku painoin että alottaa latauksen nii tuli liekit pihalle tuulettimen reiästä.
« Viimeksi muokattu: 24 Helmikuu, 2014, 04:35:56 kirjoittanut Toeh »

Poissa Teemu K

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit ry #46, Kainuun lennokkiseura, SIL
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #583 : 24 Helmikuu, 2014, 08:09:07 »
Sillä hetkellä kun lampunhenki tuli ulos, muistithan toivoa jotain :)

Lähetetty minun GT-I9105P laitteesta Tapatalkilla

2013 DX8, T-rex 600E Pro, Icharger 4010 Duo
2012 Gaui 425, I charger 106b
2011 T-rex 450 pro FBL BeastX, Phoenix 4.0, Spektrum dx6i
2009 Big lama

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #584 : 02 Maaliskuu, 2014, 18:10:24 »
Tänään taas lennetty ja hyvät oli lennot. Ei tullu vissiin ihan niin rutkasti akullisia paitsi Prôtoksella tuli paiskottua kovasti ja on seki vaan pirun hyvä kone. Rushistaki tuli eka akullinen nauhalle tai Jalippo jotain kai kuvas? Alkaa vaan olla täälläki päi jo kalustoa ja tavaraa kentällä suht hyvin. Makkaratki grillattiin ja kuvia tältä päivältä muutama löytyy tästä.

https://www.dropbox.com/sh/jrmkaaxekei61ar/3MuD7rQ62b

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #585 : 03 Maaliskuu, 2014, 08:31:31 »
Siinä Toehin pyöritystä Rushilla eilen:



SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #586 : 13 Maaliskuu, 2014, 20:40:23 »
Tuli puhelimella väärä linkki. Mutta nyt. Maikko ja multikopteri.



E: Ei sentään tikkuvirhe. Akku vaan hyyty.
« Viimeksi muokattu: 13 Maaliskuu, 2014, 20:45:57 kirjoittanut Toeh »

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #587 : 13 Maaliskuu, 2014, 21:06:51 »

Tuli puhelimella väärä linkki. Mutta nyt. Maikko ja multikopteri.



E: Ei sentään tikkuvirhe. Akku vaan hyyty.

Joo, eiköhän mun multikopteri ura ollut lyhyesti ja ytimekkäästi tossa. Tollainen kananlento. :D

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #588 : 13 Maaliskuu, 2014, 21:16:18 »
Joo, eiköhän mun multikopteri ura ollut lyhyesti ja ytimekkäästi tossa. Tollainen kananlento. :D
Alku aina hankala.  ;D

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #589 : 13 Maaliskuu, 2014, 21:16:56 »
Vieläkö Maikko pääsee sekoittaan etelä-pohjanmaan ilmatilaa, vai joko kaikki lentävät laitteet on torpattu?

Oon kuullu niin paljon legendaa sun kauniista ja tarkasta 3D lennosta, eli tulisin mielellään katsomaan. Ja on tossa yks Trex 500, millä saa ainakin antaa tyylinäytettä, jos kalustoa haluut lainata. :)


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #590 : 13 Maaliskuu, 2014, 21:21:00 »
Tuossahan sitä äsken videolla oli.  ;D

No ei vaan tosi harmillista että Logo ei oo iskussa. Maikon lentoa on aina ollu ilo kattoa ja ihmetellä miten tarkkaa ja hallittua se on.

Poissa Maikko

  • Jäsen 2024
  • *****
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #591 : 13 Maaliskuu, 2014, 21:47:11 »

Tänään oltiin Toehin kanssa päivällä ja oli ihan mukava päivä vaikka itsellä flunssa päällä onkin eikä kopteria. Rush kyllä pärisytti taivasta hyvin. Olen sunnuntaina lähdössä pois, mutta jos olette silloin päivällä menossa niin voin ehtiä käymään. Mutta Logoisen tumppaamisen johdosta mulla ei ole mitään lentävää (no, ehkä mielikuvitus).

Poissa Jalippo

  • Seniori torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #27
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #592 : 13 Maaliskuu, 2014, 21:54:59 »
Mä lähden lauantaina etelä-suomen suuntaan ja pakkaan todennäköisesti kopteri(n/t) mukaan. Sunnuntaina sää- ja aikavarauksen puitteissa vois pyörähtää Maskun heli resortissa.

Huomenna päivällä olis mahis ehkä käydä joku akku tyhjääs. Mut jos nyt ei natsaa, niin otetaan porukka kasaan taas kun seuraavaksi oot näillä nurkilla. Logoa olis kiva nähdä ilmassa ja oli kyllä harmillinen tekniikkatorppi, onneksi vauriot jäi ilmeisen maltillisiksi.


SAB Goblin 700 | MSH Prôtos 500 FBL | Blade mCPX V2 | Spektrum DX9
Blackout Mini-H FPV 4S | Fatshark Attitude V2

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #593 : 25 Maaliskuu, 2014, 16:50:02 »
Lennelty on taas samaa kaavaa noudattaen eli joka viikonloppu porukalla ja näin viikollaki aina ku keli on hyvä. Prôtos on loistava töiden jälkeen lennettävä "arkikone" ja sai taas äsken 2 niin hyvää lentoa että piti taas tulla raportoimaan. Akut täyttyy niin nopsaa ja tehoa tuossa on painoon nähden niin sopivasti että se ei vieläkään vajaa 2v jälkeen tunnu puutuneelta tai laiskalta koneelta jota tarvis viritellä tai päivittää. Ja edelleen mennään samalla remmillä. En tiiä pitäskö kesäks vaihtaa uus remmi ihan huvin vuoks vai onko se niin että toimivaan ei saa koskea tuossakaan? Miten paljon muut on saanu lentoja Prôtoksen remmillä? Leparin kumit on suht kuluvaa tavaraa eli menee varmaan noin 50-80 lennon jälkeen, riippuu kuinka rajusti repii, mutta ne on helppo ja nopea vaihtaa.

Poissa Tohtori R

  • 3D spede
  • Yyberfyyrer Torppari
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #6
    • "kuidutuksen alkeet!"
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #594 : 25 Maaliskuu, 2014, 19:21:43 »
remmillä voi ajaa huolettomasti ainakin minin osalta. koskaanb ei oo poikki menny vaikka on torpannu kovaa ja korkeelta. se menee sitte jossain vaiheessa sen verta kaljuksi että alkaa pinjoni hyppimään. sitte vaihtoon. ainakin minissä kuluu se pinjonikin eli sekin menee sitte vaihtoon joskus. ittellä ei kyllä ole leparikumit mitään kovin kulutuskamaa (taas puhutaan ministä) ja toi saa kyllä aikamoista kuritusta. tosin kyllä mä ne vaihdan jos avaan nuppia ja on yli 100 lentoa viimesimmästä vaihdosta ku ei ne paljoa maksa ja ei tartte sitte erikseen nähdä vaivaa. mä laitan sen keskiön aikalailla täyteen rasvaa (tri-flow syntetic grease) voitelen niitä kumeja myös ulkokehältä kevyesti sormella. se on myös hyvä jippo että ku saa akselin paikalleen ja siellä nupissa tuntuu olevan painetta eli yrittää kumit pullahtaa ulos ni kylmän nviileesti vääntää leparista sen verran että kumi irvistää ja ilma pääsee ulos :)
Raattio | Stimulaattori | Kepakoita...    "Peltojen kuidutukset tunteella ja taidolla jo vuodesta 2010!"
Edesmenneet: mCX | mCPX BL | mSR | Align trex 250FBL | 500FBL | 700E FBL | 2*Gaui X7 | SAB G570KSE | G700 | ProtosMAX | G BlackNitro 700 | TDR II | tulikettu (oli rikki jo kaupassa)
Edelleen haitaksi: MSH miniRoottos | P380 | G SPEED Carbon
http://www.youtube.com/mrtohtorir

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #595 : 25 Maaliskuu, 2014, 20:21:44 »
Kappas vaan muuten isomman Prôtoksen leparin kumit on vähän erilaiset (ja halvemmatki  ;D) ku pikku Prôtoksen.

Isomman
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=22_144_441_214&products_id=4406

Pienemmän
http://www.fast-lad.co.uk/store/product_info.php?cPath=22_144_441_442&products_id=12760

Kitin mukana tulleet oli samanlaiset ku nuo pikku rotoksen. Nuo rinkulat siellä on nykyään itellä käytössä ja on todella jämptit ja hienosti paikolleen asettuvat. Se vaan että taitavat kulua enemmän ku nuo isot palat. Mutta tuo hinta ei todellakaan oo hirveä jos lasketaan 2,90e + postit ja 50-80 lentoa niillä.  :D Menee kyllä varmaan enemmänki jos haluaa pudottaa vähän nuppikiekkoja eikä revi väkisin, mutta sekun on vaan niin hauskaa huudattaa ja repiä (Headspeed 2900rpm). Mutta tuota rasvaa/öljyä vois ens kerralla sylkästä tuonne sisään. Silikoniöljynki pitäis tehä kumille aika hyvää.

Poissa Kaapeli

  • Jäsen 2024
  • *****
  • RC-Kopterit Ry #18
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #596 : 26 Maaliskuu, 2014, 08:58:08 »
Itse laitoin painelaakerirasvaa leparin kumin sisään viimeksi kun nuppia purin. Enpä ole tullut ajatelleeksi että vois laittaa kumin ulkosyrjällekin rasvaa, mutta onhan se ihan totta että kuluuhan se kumi sieltäkin kun se joustaa ja liikkuu siellä hubin sisällä.
SAB Goblin Kraken (VBar NEO)
VBAR Control
Synergy E7 (CGY750)
SAB Goblin 380 (Brain)
Futaba 14SG                                 Trex 450 Pro DFC (3GX)

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #597 : 18 Huhtikuu, 2014, 13:39:18 »
Kevät tulossa nii nyt sitte sataa vettä kokoaja. No eikö sitä vielä hyviäki päiviä tuu. Tuolla oli meiän EP aiheessa näköjään hienoa videota taas kuvattu ku viimeks on porukalla oltu lentelemäs. Kiitokset SiB77! Äänet toistuu hitusen paremmin ku näillä iPhone 4 videoilla.


Poissa Otou

  • Seniori torppari
  • *****
  • #102, Sil
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #598 : 18 Huhtikuu, 2014, 13:55:12 »
Kevät tulossa nii nyt sitte sataa vettä kokoaja. No eikö sitä vielä hyviäki päiviä tuu. Tuolla oli meiän EP aiheessa näköjään hienoa videota taas kuvattu ku viimeks on porukalla oltu lentelemäs. Kiitokset SiB77! Äänet toistuu hitusen paremmin ku näillä iPhone 4 videoilla.



Hyvä Taneli! Nättiä lennätystä!  8)
SAB Goblin 380--Align Dominator 450--DX9--Phoenix--Accurc--

Poissa Toeh

  • Seniori torppari
  • *****
  • Kaikki toimii savulla!
Vs: Toeh lennättää
« Vastaus #599 : 21 Huhtikuu, 2014, 16:48:07 »
Toistaiseks vuoden paras lentopäivä. Seinäjoella Kurjennevan RC kentällä oli tänään Seinäjoen RC Airclubin porukkalentelyt. Siinä oli kopteria ja lennokkia yhtäaikaa ilmassa, mutta aika hyvin mahduttiin eikä kopterin kanssa tuntunu olevan ahdasta tai tarvinu rajottaa menoa yhtään. Purjekoneet lenteli pisteenä jossain selän takana joten niitä ei tarvinu katella. Muutenki tuo vajaa latausteho kun on niin Rush lentää parhaimmillaan ~25min välein. Siinä lennokit ja muut koput kerkes välissä hyvin pyöriä.

Rush tais saada 6 vai 7 akullista ja Prôtos 5 akullista.

Tänään meni varmaan yli puolet akuista idle 1:llä lentäessä pienillä kierroksilla. Muutenki alkanu tuntua tuo smooth 3D pyörittely hienommalta tuolla Rushilla ku 2200rpm nupissa repiminen. Joskus elämässä ku vielä rahaa omistan niin taidan pistää sen siihen 750 kokoon ja jotkut lavat 750-780 väliltä ja pudottaa rinkejä. Amerikassa kyllä käyttävät 800mm lapojaki että kaiketi niitäki vois harkita... Moottori tarvis kyllä olla sitte vähän pienemmällä kv:llä sillon.

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
15 Vastauksia
8424 Lukukerrat
Uusin viesti 17 Heinäkuu, 2011, 19:36:29
kirjoittanut Juge
25 Vastauksia
11313 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Tammikuu, 2013, 19:53:42
kirjoittanut krpk67
37 Vastauksia
24534 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Helmikuu, 2020, 13:49:52
kirjoittanut Toeh
6 Vastauksia
5089 Lukukerrat
Uusin viesti 07 Heinäkuu, 2017, 12:14:17
kirjoittanut tominiem
1 Vastauksia
2897 Lukukerrat
Uusin viesti 03 Heinäkuu, 2017, 23:37:19
kirjoittanut proffa84