Olen tuota myös aina välillä miettinyt, tällä hetkellä akkuni majailevat varastolatauksessa peltisissä ammuslaatikoissa, isommat vielä lipopusseissa laatikon sisällä. Lataan akut aikaisintaan edellisenä päivänä ennen käyttöä ja jos jäävät käyttämättä niin puran takaisin varastolataukseen ennen säilytystä.
Ammuslaatikko on kylläkin ilmatiivis mutta en usko että se paineen noustessa räjähtäisi vaan todennäköisesti kansi joustaa ja paine karkaa tiivisteen välistä missä on sekin hyvä puoli että kannessa on laatikon sivujen päälle tulevat "läpät" jotka katastrofin sattuessa ohjaavat mahdollisen liekin puhaltamaan suoraan alaspäin joten jos alusta on palamaton (itse pidän laatikot tiskipöydällä ja lataan akut keraamisen liesitason päällä, ei ehkä onnistu ukkomiehiltä
) niin ei pitäisi tulla isoja vahinkoja paitsi savusta joka ilmeisesti on melko sotkevaa.
Tuo Hobbykingin loota on varmaan hyvä mutta jopa minulla taitaa jo olla enemmän akkuja kuin tuohon mahtuu, tosiharrastajista puhumattakaan.
Eli noita pitäisi olla useampi.
Joku papereille yms. tarkoitettu palosuojakaappi voisi olla hyvä, niitä voisi saada jostain realisointikeskuksesta tms. kohtuuhintaan?
Olen myös miettinyt että kun asun vanhassa kerrostalossa jossa on entinen kylmäkaappi eli kaappi josta on tuuletusaukko ulkoilmaan niin sinne voisi rakennella jonkinlaisen akkukaapin josta johtaisi kaasunpurkuputken seinän läpi ulos.
Mutta joo, käsittääkseni riski että varastolatauksessa säilytetty akku syttyisi omia aikojaan on aika pieni, suurin todennäköisyys palamiselle taitaa olla latauksen aikana tai torpissa. Vosihan ne ehkä purkaa säilytyksen ajaksi vieläkin matalammalle kuin nykyinen 3,8V/kenno, käsittääkseni akulle ei alemmasta säilytysjännitteestä ole haittaa niin kauan kuin se ei pääse itsekseen purkautumaan alle 3,2 voltin tms.