VAROITUS !!! (Kun olen "sunnuntai" lennättäjä, eikä kokemuksia jännitteista, eikä virroista pahemmin ole !!!)
Myönnän myös oman tyhmyyteni, jotta muut saisivat oppia tästä kirjoituksestani:
25.5.2011
Leijutusta pihalla Hyperion 3S akulla ja aika noin 5-10 minuuttia. (Trex450).
Kennojännitteet lennätyksen jälkeen: 3.83, 3.84, 3.83.
Lataus 1C:llä 27:15 minsaa, ja akkuun meni 00889 mAh ja jännite 12.610V. Kennot latauksen jälkeen: kaikki 4.20V !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Muutama viikko sitten vasta TODELLA TAJUSIN, että nyt joku "
mättää"
Nyt kun olen tätä ketjua lukenut, niin TOTUUS itselleni paljastui (onneksi). Olin täysin unohtanut kennojännitteet ym... Sen jälkeen kun olin lataillut myös kuussatkun 6S Lipoja. Samat kennojännitteet niissäkin, lähestulkoon ! Eli 4.20V !
1.7.2012 latasin esim. Hyperionin 3S akut ja kennojännitteet olivat kaikissa akuissa (sekä Hyperionin akuissa, että Dualsky:ssa samanlaiset: 4.14-4.20 !!!!!!!!!
Onneksi olen jatkuvasti lähellä ja akut latauksen aikana liposäkeissä, sammutuspeitteen ympäröimänä sekä paistinpannu niiden päällä. Myös 6kg:n jauhesammutin on AINA lähellä, jotta voin poistua kämpästäni nopeasti, kännykät mukana.
Nyt on yx 3S akku, samalla laturilla "menossa" STORE-moodiin !
Laturi näyttää kylläkin kennojännitteet oikein, mutta itse laturi vaan lataa liikaa.
NYT on hommattava KUNNOLLISET "vermeet", jotta voi noi kennojännitteet tsiigata tarkastaen sekä myös uudet laturit ! Toinen laturi taitaa toimia vielä oikein
.
Kun ostat laturin, niin ÄLÄ säästele hinnassa ja hommaa myös välineet, joilla voit tsekata, että laturisi toimii....OIKEIN !
Onnekseni EI kämppäni ole vielä palanut
Kannattaa pitää "kirjanpitoa" akkukäyttöisillä kopuilla ja miksei myös muilla kopuilla, koskien vastarin akkua, jos sellainen erikseen on, kuten mulla.
T:Iski
PS. Tähän viestiini tulee varmaankin korjauksia, sillä nopeasti tän skrivasin !