Joo Eispii, tulen huutelemaan kun sen aika on
Nyt on sitten projekti ottanut ison askeleen eteen päin!
Paketteja saapui taas ja osat+varaosat on nyt kotona. Nyt jo asennettukin kun valmisteluihin on ollut tarpeeksi aikaa...
Huomioita viimeisistä asennuksista:
- Turnigy Typhoon 450H -moottorissa on 3mm:n kierteet(nekin pirun väljät) kiinnitysrei'issä, mutta HK450Pro:n moottoripukissa on 2,5mm leveät urat ruuveille. Vaatii Dremelöintiä.
- Aloittelijalle mukava yllätys oli noparin ja moottorin silikonieristeiset johdot. Ne on kivat liittimiä juottaessa kun ei eristeet sula.
- 5e Turnigyn noparin ohjelmointikortista voi olla paljon kun sitä ei montaa kertaa tarvitse. Silti, kun sitä beep, beep, beep -kaaviota luin, tuli mieleen että ei ehkä sittenkään liikaa
Yksi liitin kiinni , ja näkee yhdellä silmäyksellä kaikki säädöt. Muutama napin painallus jos/kun jotain pitää muuttaa. Helppoa. Muutenkin on kopussa niin paljon tajuttavaa että toi saa olla helppoa!
Ongelma peräservon kanssa on ratkaistu! Vika oli käyttöjännitteessä. Emax ES9257 -servo alkaa häiriköidä yli 5,1V:n jännitteellä. Harmi että noin pieni asia aiheuttaa mystisen vian mutta niin se vain on...
Ensilento olis voinut olla viikonloppuna nyt kun servo-ongelmakin on historiaa, mutta mutta... Tsekkailin nupin linkkien herkkyyttä ja toisen lavanpitimen linkki tuntui oudon yliherkältä. Linkkipallopihdit käteen ja linkki pomppas ajatuksen voimalla irti. Syy: linkki poikki siitä lenkistä pallon ympäriltä.
Sellainen linkki tietysti, mitä en ruuveja irrotellessa/kiinnitellessä vaivautunut irrottamaan... Ja huonon tuurin kulminoitumana, ne linkit oli ostoslistalla jo alunperin varaosiksi, mutta tilaushetkellä niitä ei ollut varastossa ja siksi ei nyt minullakaan.
Noh, Trex-storesta tilattu jo, ja sitten on aitoa Alignia munkin koneessa
Huomenna koitan saada aikaiseksi kuvia laitteesta.