Vastarin herkimmin tärinästä/tällistä rikkoutuva osa on kide. Lähes yhtä arka paikka on välitaajuussuodatin. Siis se, joka suodattaa muiden kanavien lähetteet pois.
Kokemusta on useammastakin laitteistosta, jotka ovat olleet maahantuojalla "korjattavana". Aikoinaan eräs Haitekin satsi oli maahantuojalla liki vuoden rempassa. Lähettimeen piti kuulemma tilata tehtaalta mikropiiri. Sen valohoidon jälkeenkin hajosi vielä yksi lennokki. Ennen remppaa oli mennyt jo pari vehjettä päreiksi. Osin oma syy, koska kantomatkaa ei oltu testattu motti käynnissä. Sammuksissa kantomatkaa oli tarpeeksi.
Tässä vaiheessa minä pääsin hypistelemään laitteita. Lähettimelle ei oltu tehty
mitään. Lasku kyllä oli muikea. Ravistin hieman vastaria ja sieltähän kuului heikkoa rapinaa. Välitaajuussuodatin murusina! Suodattimen rakenne muistuttaa kiteen rakennetta: tosi ohutta kvartsilevyä, joka on todella rapeaa väärin käsiteltynä. Maahantuojan huoltohenkilön ammattitaito ei riittänyt noin yksinkertaiseen asiaan.
Kun tehdään kantomatkatestiä kokoontyönnetyllä antennilla, sen pituus saattaa vaikuttaa paljonkin. Eli jos vaikka alkuperäinen antenni on 25 cm pitkä ja uusi antenni 20 cm, se voi vaikuttaa kantomatkaan tosi paljon. Riippuu ihan lähettimen pääteasteesta. Jotkut lähettimet eivät anna tehoa "yhtään", jos antenni on vähänkään liian lyhyt. Lähetinhän on suunniteltu toimimaan vain pitkäksi vedetyn antennin kanssa. Kasaan työnnetty antenni on aikamoista rääkkiä lähettimelle, mutta eivät ne siitä rikki mene. Asiaa voisi vähän verrata kopteriin, jota huudatetaan täysillä ilman lapoja. Kyllä ne pitimetkin pikkuisen puhaltavat isoila kulmilla
Omalla Futaban 9C-superillakin kun loppuu kantomatka (ant. kasassa), jo muutaman sentin pidennys antenniin pidentää testimatkaa huomattavasti.