Kirjoittaja Aihe: Olisiko heittää radion säätöjä Flysky TH-9x?  (Luettu 4091 kertaa)

Bylsimys

  • Vieras
Olisiko heittää radion säätöjä Flysky TH-9x?
« : 25 Kesäkuu, 2011, 16:55:55 »
Tuntuu kovin hankalalta siirtyä kompuutteriratioon, kun on niin paljon säädettävää! Koitan hiki hatussa lueskella näitä kiinteitä ohjeistuksia, mutta kai sitä silti saa kysyä, että jos jollakulla olisi valmiiksi hyväksihavaitut säädöt Flysky TH-9x ja Amig 450 yhdistelmälle? Kun ottaa tuon radion käsiinsä ja samalla lukee ohjeistuksia, niin ei meinaa päästä kärryille sitten millään, tai tulee sellainen fiilis että koko homma on "loputon suo". Lama V3:n sain mekaanisilla säädöillä lopulta tottelemaan itseäni oikein mainiosti sen omalla ohjaimella, jossa ei paljon säätöjä ollut, mutta tämä palautti taas aloittelijatasolle...

Amig 450 olisi lentokunnossa muuten, paitsi just ne säädöt. No servojen liikeradat nyt osaan laittaa kuntoon ja reverset yms, mutta sitten alkaa mennä vaikeammaksi.

Nopareistakin vielä, että onko kaikilla nopareilla erilaiset nämä "ohjelmointi-piippaukset"? Täältä viisastuneena hankin kopteriini Castlen erillisen BEC:n. Tähän liittyen mulla on tällä radiolla tarkoitus ohjata myös Nicesky F35c Lightning II lennokkia, ja ei ole aavistustakaan, että mikä BEC siinä on noparissa, koska verticalsky:n myymissä on istutettu isompi moottori ja nopari, ja tietoa on aika huonosti. Pyhien jälkeen pitää varmaan oikein soitella ja kysellä, jos ei sitä ennen löydy tietoa. Olen näitten ohjelmointien ja parametrien kanssa vähän hukassa, kun se on huonointa osaamisen aluettani joka kohteessa.

Jos olen jo laittanut vastaavanlaisen kysymyksen, niin pistäkää juhannuksen piikkiin. Aikamoisessa tilassa tuli esim. eilen oltua. Hyvä kun vielä kirjoittaminen onnistuu paremmin näppäimistö oikeinpäin, mitä nurinpäin ;D

Poissa Luigi Cravatto

  • Seniori torppari
  • *****
Vs: Olisiko heittää radion säätöjä Flysky TH-9x?
« Vastaus #1 : 25 Kesäkuu, 2011, 18:16:56 »
Sama juttu edessä itsellä mutta HK450 Pro on kopterina.
Mun FlySky-radion kanssa tuli Suomenkielinen manuaali jossa on esimerkkinä joka kohdassa AMIGin säädöt  :) Kas kun ei sulla niitä samoja ohjeita ole. Sama manuaali löytyy PDF-muodossa koneelta, joten voin meilata sen jos tarvit.

Omaan vekottimeen on tulossa Turnigyn nopari. Kun jo etukäteen alkoi vihloa ajatuskin jostain piippauksista, niin otin tilaukseen ohjelmointikortin myös. Hintaa kortilla 5e ja sen kun laittaa kiinni nopariin niin yhdellä silmäyksellä nakee säädöt ja helppo tarvittaessa muuttaa... Naurettava hinta kun vertaa koko projektia kaikkine kustannuksineen.

Poissa Tuoppi

  • Seniori torppari
  • *****
    • Kopteri blogi
Vs: Olisiko heittää radion säätöjä Flysky TH-9x?
« Vastaus #2 : 25 Kesäkuu, 2011, 19:33:36 »
No mulla on tällaiset asetukset Turnigyssä (joka on vissiin sama radio) ja HK450GT:ssä.

System valikon puolelta
Type: Heli
Stick set: Mode 2

Funck puolella:
Reverse: thr, rud, pit ovat reversellä muut normaalisti

Thorle curvet (tähän löytynee monia mielipiteitä ja varmaan moottorikin vaikuttaa): F-mode1 (kytkin siinä oikeassa yläkulmassa) L: 0, 1:46, 2:65, 3:67, H:75. F-mode2 - L: 85, 1:75, 2:67, 3:75, H:85

Pich curve: F-mode1 - lähtee 27% suorana viivana 81% jolla lapakulmat ovat muistaakseni -4 asetta ja + 10.
F-mode2:sella -12 ja +12 astetta.

Nuohan sitten riippuu moottorista ja nupin säädöistä mihin nuo sulla asettuu.

Subtrimmiä käytän swasplaten säätämiseen sitten jos mekaanisen säädön tarkkuus loppuu.
Olen tehnyt niin, että säädän swaspaleten tasaiseksi servojen liikealueen keskikohdassa (ensin mekaanisesti ja siten subtrimmillä) ja sitten tarkista ylä ja ala-sennot ja säädän ne end pointilla kohdalleen. Näin olen saanut swasplaten pysymään vaaka-asennossa koko liikealueen ajan. Tosin hk:ta on täytynyt vielä ilmassa vähän trimmillä hienosäätää, että kone on alkanut pysymään paikallaan.

Expoja on 30% ja gyrosens asetukset riippuu taas mikä gyro on käytössä.

Lyhyt menu painallus tallentaa asetukset, pitkä menu painallus taisi resetoida tehdasaseuksille. Exitillä pääsee pois tallentamatta.

Täältä löytyy lisää tietoa http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=CCPMbasics

Toivottavasti tästä oli jotakin apua.
Kaljakombattikone. Durafly Tundra. Spectrum DX8.
rc-kopteri.blogspot.com/

Bylsimys

  • Vieras
Vs: Olisiko heittää radion säätöjä Flysky TH-9x?
« Vastaus #3 : 26 Kesäkuu, 2011, 02:50:09 »
Sama juttu edessä itsellä mutta HK450 Pro on kopterina.
Mun FlySky-radion kanssa tuli Suomenkielinen manuaali jossa on esimerkkinä joka kohdassa AMIGin säädöt  :) Kas kun ei sulla niitä samoja ohjeita ole. Sama manuaali löytyy PDF-muodossa koneelta, joten voin meilata sen jos tarvit.

Omaan vekottimeen on tulossa Turnigyn nopari. Kun jo etukäteen alkoi vihloa ajatuskin jostain piippauksista, niin otin tilaukseen ohjelmointikortin myös. Hintaa kortilla 5e ja sen kun laittaa kiinni nopariin niin yhdellä silmäyksellä nakee säädöt ja helppo tarvittaessa muuttaa... Naurettava hinta kun vertaa koko projektia kaikkine kustannuksineen.

Olisin hyvin kiitollinen siitä manuaalista. Itelläni on sellainen manuaali mikä on tehty E-sky:n radiolle! kampura.otsaan@gmail.com

Joo se piippausohjelmointi ei voisi kyllä enää paljon epävarmempaa olla, mitä itsestä tuntuu. Jos et seuraa tarkalleen listaa, niin kohta olet täysin pihalla että missä kohtaa mennään, ja onko piippaukset seuraavaa askelta osoittavia vaiko edellisen säätöarvoa :/

Bylsimys

  • Vieras
Vs: Olisiko heittää radion säätöjä Flysky TH-9x?
« Vastaus #4 : 26 Kesäkuu, 2011, 02:54:00 »
No mulla on tällaiset asetukset Turnigyssä (joka on vissiin sama radio) ja HK450GT:ssä.

System valikon puolelta
Type: Heli
Stick set: Mode 2

Funck puolella:
Reverse: thr, rud, pit ovat reversellä muut normaalisti

Thorle curvet (tähän löytynee monia mielipiteitä ja varmaan moottorikin vaikuttaa): F-mode1 (kytkin siinä oikeassa yläkulmassa) L: 0, 1:46, 2:65, 3:67, H:75. F-mode2 - L: 85, 1:75, 2:67, 3:75, H:85

Pich curve: F-mode1 - lähtee 27% suorana viivana 81% jolla lapakulmat ovat muistaakseni -4 asetta ja + 10.
F-mode2:sella -12 ja +12 astetta.

Nuohan sitten riippuu moottorista ja nupin säädöistä mihin nuo sulla asettuu.

Subtrimmiä käytän swasplaten säätämiseen sitten jos mekaanisen säädön tarkkuus loppuu.
Olen tehnyt niin, että säädän swaspaleten tasaiseksi servojen liikealueen keskikohdassa (ensin mekaanisesti ja siten subtrimmillä) ja sitten tarkista ylä ja ala-sennot ja säädän ne end pointilla kohdalleen. Näin olen saanut swasplaten pysymään vaaka-asennossa koko liikealueen ajan. Tosin hk:ta on täytynyt vielä ilmassa vähän trimmillä hienosäätää, että kone on alkanut pysymään paikallaan.

Expoja on 30% ja gyrosens asetukset riippuu taas mikä gyro on käytössä.

Lyhyt menu painallus tallentaa asetukset, pitkä menu painallus taisi resetoida tehdasaseuksille. Exitillä pääsee pois tallentamatta.

Täältä löytyy lisää tietoa http://wiki.kopterit.net/tiki-index.php?page=CCPMbasics

Toivottavasti tästä oli jotakin apua.

Kiitokset! Kyllä täältä näemmä apua löytyy joka lähtöön! Yritän olla myös täällä jotenkin hyödyksi, kunhan tässä pääsen vähän asioista perille :)

 

Vastaavat aiheet

  Aihe / Aloittaja Vastauksia Uusin viesti
7 Vastauksia
3826 Lukukerrat
Uusin viesti 26 Elokuu, 2008, 21:04:06
kirjoittanut IL
15 Vastauksia
6669 Lukukerrat
Uusin viesti 15 Joulukuu, 2008, 18:25:12
kirjoittanut Mikka
4 Vastauksia
3026 Lukukerrat
Uusin viesti 21 Marraskuu, 2011, 13:50:02
kirjoittanut Naamis
21 Vastauksia
6600 Lukukerrat
Uusin viesti 18 Maaliskuu, 2014, 14:32:53
kirjoittanut Ves@
23 Vastauksia
21877 Lukukerrat
Uusin viesti 22 Syyskuu, 2016, 20:14:09
kirjoittanut tominiem