Mulla on aina sillai, että normimodella leijutuskohdassa on loivempi käyrä. Sen takia, että korkeuden pitäminen olisi helpompaa. Noi maksimit ja minimit tais olla just joku -6 - +10, mutta harvoin tulee käytettyä niitä siellä laidoissa.
Normimodella täytyy kuitenkin olla negatiivisia kulmia siinä määrin, että voit tuoda tuulessa kopterin alas (tai ei täydy, itsekkin aika usein idlellä tuulisella kelillä tuon alas). Jos sulla on ihan tikku alhaalla muutama aste negatiivista niin pitää ottaa huomioon, että yleensä normimoodilla myöskin moottori sammuu kun tikun vie alalaitaan.
Ja idlellä lineaarinen on hyväksi todettu myös täälläkin, tosin en vielä paljon muita kokeillut niin en voi sanoa, että se olisi paras. Kokeilemalla selviää mikä on juuri sinulle paras. Mun mielestä on ihan hauskaa varsinkin tuon normimoden kaasun ja lapakulmien kanssa säätely ja nähdä vaikutukset sit käytännössä. Idlellekkin vois jotain tuollaista kokeilua tehdä, mutta ei ole varsinaista tarvetta esiintynyt niin taitaa jäädä toistaiseksi tekemättä.