Buhhuh! Nyt on X5 perän soutamisen takia perän laakerit vaihdettu.
Nyt kuitenkin huomasin seuraavan ongelman, Vbar logeissa virhettä Low voltage on 3.3v rail, aiemmilta lennoilta Johdotus tehty niin että CC Bec Pro antaa virrat Futaban vastarille ja futaban vastari SBUS kautta Mini-Vbarille portissa RX C. Toinen BEC:ltä tuleva piuha menee Y-haaroittimeen, josta toinen pää menee peräservolle ja toinen Vbarin peräservoporttiin.
Onko ideoita? Itellä alkaa tulemaan mieleen että onko toi peräservo sittenkin rikki, ja syö tehoja sikana? Voiko tota testata muuten kuin painamalla vähän vastaan sen liikkeille penkissä? Tätä koitin enkä saanut kyykkäämään kun laitoin 2s akun antamaan suoraan virtaa BEC:lle.
Ongelma tullut useammalla akulla, eli tuskin akkuvika.
Tota Castleahan on haukuttu ihan törkeästi? Oisko vaan paska BEC? vai muita ideoita?
Perä korjattu ja BEC vaihdetty Gryphon Agenaan voltage virheiden vuoksi. Silti taas yhdellä kolmesta lennosta tuli "Low voltage of 3.3v rail". Liittimet/Juotokset BEC:lle/ESC:lle tehty uusiksi. En saa tuota jännitteenlaskua toistumaan penkissä mitenkään, useista testeistä huolimatta... Voisko tuo olla rikkinäinen akku tai huonot akun liittimet? Eikai akku voi kyykätä niin paljoa ettei BEC saa sieltä revittyä tehoja niin ettei saa pidettyä edes tuota 3.3V jännitettä? Mitä perhanaa tekis, ei meinaa uskaltaa lennättää ettei tipu kuin kivi, kun sähköt kyykkää.
Tähän caseen liittyen vaihdettu nyt myös Vbar Silverlineen, ja virheet silti jatkuvat logeissa. Mielellään ei lähde kaikkia nuppiservoja vaihtamaan, ennen kuin tietää että ne varmasti ovat vian syynä. Onko hajua miten noita reverse current arvoja saisi mitattua, eli tekeekö kaikki nuppiservot vai jokin tietty nuppiservo tuota?
http://www.vstabi.info/en/node/1422 -
Using a Mini it may be more visual in the log as with a Standard VBar. The additional sensor has a additional capacitor which helps a bit here. But .. keep in mind ... the capacitors in VBar are not made for fighting against reverse current of the servos.Vinkin tuohon sivustoon sain Vstabin support foorumilta, josta tästä asiasta myös kyselin:
http://www.vstabi.info/forum/read.php?26,106601Käytännössä nyt siis tehty vian poissulkemiseksi:
- Vaihdettu Mini Vbar --> Vbar Silverline
- Vaihdetty CC BEC Pro --> Gryphon Agena
- Vaihdettu Peräservo Hyperion --> MKS HBL980
- Vaihdettu kaikki liittimet ja uusittu juotokset kopterin puolelta
- Todettu että kaikilla akuilla vika ilmenee
- Vikaa ei saa toistumaan penkissä painamalla nuppiservoa/peräservoa vastaan
- Virheitä logiin tulee myös silloin kun kopteri on aivan paikallaan (esim. nyt viikonloppuna 15sec virtojen laiton jälkeen jolloin laitoin todennäköisesti koppaa paikalleen).
- Virheitä tulee noin 50% lennoista, ja aina yhden kerran per lento. Logit eivät siis täyty virheilmoituksista.
Mielellään ei myöskään lähtisi vaihtamaan BEC:ä Vastariakkuun, koska se ei millään tasolla kuulosta järkevältä ratkaisulta siitä syystä että BEC on jo vaihdettu.
IDEOITA?